Köpråd: Processor, minne, grafikkort 10.000 kr (för Brute Force/Wordlist etc.)

Permalänk
Medlem

Köpråd: Processor, minne, grafikkort 10.000 kr (för Brute Force/Wordlist etc.)

Som topic. Vad är det man ska satsa på, om man har en budget på 10.000 kr för ovanstående? Kommer mest användas i miljön Backtrack.

Intel Core i7 3930K, eller 2006k och då satsa mer på GPU?

(OBS! kommer endast användas i lagligt syfte, och på egen utrustning för att testa säkerheten. OBS!)

Permalänk
Medlem

Ingen som har ett tips eller två?

Permalänk
Medlem

Beroende på programvaran så är väl ett gäng grafikkort som klippt och skuren för den uppgiften då det i grunden är rätt simpla uppgifter(som tar tid)
Så t.ex fyra av dom långsammaste snabba korten som nvidia har, typ GTX 560 Ti 448

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Beroende på programvaran så är väl ett gäng grafikkort som klippt och skuren för den uppgiften då det i grunden är rätt simpla uppgifter(som tar tid)
Så t.ex fyra av dom långsammaste snabba korten som nvidia har, typ GTX 560 Ti 448

Okej men lite det som är frågan, har Backtrack stöd för sådant? (Har försökt googla utan bra resultat)

4 sådana kort och en 2006k då alltså? Eller tjänar man mycket på en Sandy-E?

Permalänk
Medlem

googla på "backtrack + CUDA" så får du nog lite relevant information

(jag är tvungen att googla själv för att ge dig svar då jag inte har den inriktningen som intresse)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

googla på "backtrack + CUDA" så får du nog lite relevant information

(jag är tvungen att googla själv för att ge dig svar då jag inte har den inriktningen som intresse)

Tack

Permalänk
Medlem

Läst på lite om CUDA. Vilka grafikkort är mest prisvärda (Prestanda/krona) idag?