[VIDEO] SWTOR L50 Operative PvP, Feedback?

Permalänk
Inaktiv

själv spelade jag assassin och har blivit 1-2 hittad av dom en fick in en 15k hitt, sen samma spelare igen fick in 6k sen 7k, själv är man glad om man får in en 3k hitt en gång om dagen =/ sån jävla obalans i star wars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Dom bör buffa Assassin. Vi har nog sämst burst damage i spelet, light armor, ingen sköld och inte 1 heal. Critta 4k som Assassin är i stort sett omöjligt också btw.

Haft assassins som slitit mig till stycken.. har även haft assassins som inte haft en chans. Tror det är baserat på gear, spec och vem som spelar. Jag tycker inte sins verkar underpowered tbh.

Är det nån klass som behöver buff så är det sith warrior.. sällan man stöter på en sith warrior som gör ont..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Skrivet av crow2:

Haft assassins som slitit mig till stycken.. har även haft assassins som inte haft en chans. Tror det är baserat på gear, spec och vem som spelar. Jag tycker inte sins verkar underpowered tbh.

Är det nån klass som behöver buff så är det sith warrior.. sällan man stöter på en sith warrior som gör ont..

Det beror dock inte på att SW är en dålig klass.. Beror snarare på att Operative är så fruktansvärt OP... Marauder kunde behöva lite kärlek men Jugg är helt klart en bra klass.. Operative nerf skulle innebära en helt annan känsla i PvP för alla.. Visst om Operative varit lätt-dödad när den väl kommer ur stealth så vore det ju en annan sak, men så är inte fallet... dom behöver ju inte ens vara bakom dig längre för att göra sjuk skada.. + dom dör sällan, mer survivability än Marauder med fler...

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk

Op lol med alla stims och buffar relic får jag inte mer än en 3.5 k hd stike med acidblade på en merc i full champ gear med 18 k hälsa
den klass som är mest op är mercs med sin 4k träffar med noob tube på en
Älskar youtube clipet där en merc bara kör noob tube hela matchen får 200 k damage

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne_sthlm:

Op lol med alla stims och buffar relic får jag inte mer än en 3.5 k hd stike med acidblade på en merc i full champ gear med 18 k hälsa
den klass som är mest op är mercs med sin 4k träffar med noob tube på en
Älskar youtube clipet där en merc bara kör noob tube hela matchen får 200 k damage

Hört talas om interrupt? Mercs har ingen interrupt, vi har 1 knockback + en sköld (25% mindre dmg i 12sec). Är väldigt roligt kan jag tillägga, med alla slows/interrupts/roots andra classer har, förutom stun.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Sugen att börja på en Operativ.... ser roligt ut. Alltid kul och bara försvinna när de skiter sig

Vilken träd valde du?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Sugen att börja på en Operativ.... ser roligt ut. Alltid kul och bara försvinna när de skiter sig

Vilken träd valde du?

Concealment trädet är det bästa trädet (just nu iaf)

Jag lekte ihop en video när jag kör lethality (det andra dps trädet)
http://youtu.be/GKp_Qu_5YYQ?hd=1

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Vad menas när de skriver att Op nerfed ?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vad menas när de skriver att Op nerfed ?

de menar att OPerative kommer bli nerf:ade.. dvs försämrade. minus 20% på hidden strike damage.. från 50% till 30% på acid blades armor reduction. och knockdown från hidden strike kommer bara vara 1.5sek istället för 3sek.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Skrivet av crow2:

de menar att OPerative kommer bli nerf:ade.. dvs försämrade. minus 20% på hidden strike damage.. från 50% till 30% på acid blades armor reduction. och knockdown från hidden strike kommer bara vara 1.5sek istället för 3sek.

tack för info.

Men det var ju surt, jag som började spela med en sån precis

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hur tycker du att det har blivit efter patchen?
Folk verkar rätt sura på officiella forumet.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande dom gör sjukt ont på min lilla sage healer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crow2:

de menar att OPerative kommer bli nerf:ade.. dvs försämrade. minus 20% på hidden strike damage.. från 50% till 30% på acid blades armor reduction. och knockdown från hidden strike kommer bara vara 1.5sek istället för 3sek.

Fast att hidden strike nu bara varar i 1.5s är en buff. Det gör att resolve bara fylls till 1/3 och de kan därmed stunlocka längre.

Permalänk
Medlem

som jag skrev på YT

riktigt bra! gillar att det inte är massa jäkla omg-kolla-mina-awesome-editing-skills skit med, typ massa blinkningar i takt till musiken, inzoomingar till höger och vänster, intro som e 1 min långt m.m. såhär ska det va, ett chill klipp med nice musik som man kan sitta lite laid back med och kolla på. nice! comment'd, voted, favourited and subscribed!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻