Hur många har avslutat sin prenumation?

Permalänk
Medlem

Jag ger det fram till D3 sen tror jag nog att jag kommer inte ha tid för det^^

Permalänk

Spelade min första månad ut, avbröt sen, har inte tillräckligt roligt för att det ska vara värt pengarna :/

Permalänk
Skrivet av Wolfclaw:

Detta verkar vara ett av de stora argumenten att inte fortsätta med SWTOR - det är ett singelplayer-spel med MMO-element. Fast jag förstår inte riktigt vad man syftar på. Om det handlar om att man levelar upp själv så ligger SWTOR i bakvattnet jämfört med WoW. Levelade en sista karaktär till 85 i Cata innan jag slutade permanent och jag gjorde inte mycket tillsammans med någon annan. Mestadels för att det helt enkelt inte fanns någon att göra det med. De områdena var tömda på folk. Alla satt i storstäderna och spammade tradechat eller klickade på LFG. Så mycket för den mulitplayer-känslan.

I SWOTR har jag åtminstone en gång varje dag varit med i en grupp och antingen gjort FP eller någon HC-quest. Stöter jämt på spelare i min egen nivå på alla planeter som man kan göra nåt tillsammans med. Ibland deltar jag i någon diskussion i general chat som i alla fall håller en något högre klass än WoW - ibland.

Så vad är det som gör att ni klassar SWTOR som ett singelplayer-spel?

Jag tycker det känns som ett single player spel fast de är massa i gchat och folk på ts etc. Vet inte varför men känslan är just det då alla quest konversationer är bvra so vill även folk inte sitta på TS och snackade de de vill höra questen dvs.

Tror även som någon ovan sa att motorn inte är gjort för massvia pvp slag samt att mycket känns segt, spells casting animations och det är massa buggar.
Jag som gillar att spela alla möjliga klasser nu senaste dps/healer combo ser gärna att animationer och gameplay är smooth och ligger tight ihop. Mjukt och fint. De är det tycker inte när man healar. Det buggar ur, targets blir lätt fel. Det går inte att klicka på gubbarna och animationer är stela och buggar rätt hårt ibland så man inte vet om man får ut said spell etc.

Testar nog igen om ett tag tror jag. Men jag kan betala om 50 är bra med raids pvp o mycket annat men just nu känns det och är ett singleplayer star wars spel som man inte ska behöva betala för i månanden.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Skulle precis avsluta premurationen, men så otur så drogs betalningen igår. Nåja spelet är inte dåligt men har fan inte tid med det. Finns andra spel att spela. Kanske blir att återuppta senare när spelet har blivit mer polerat.

Permalänk
Medlem

Som sagt mitt är avslutat men jag har 50+ dagar kvar så de har lite tid på sig att fixa alla problem. Speciellt PVPn som numera är totalt stendöd vid lvl 50.

När diablo 3 släpps så kommer jag inte spela det här längre iaf. SWTOR just nu när pvpn inte fungerar är 4 player multiplayer/pve som man betalar 120 spänn i månaden för. Diablo 3 kommer också ha stöd för 4 spelare och kommer inte ha ngn månadskostnad.
Enkelt val.

Permalänk
Hjälpsam

PS.

http://thenoobcomic.com/index.php?pos=415

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Haha, det är roligt för att det är sant. Den knappen försvann under ett par timmar.

Permalänk

Spelade upp mig till 50 under 4 dagar och min klass BountyHunter var buggaed med sin klassquest vilket gjorde att jag inte kunda få questens för ilum, vilket ledde till att jag slutade spela fanna ingenting som var kul längre. Coolt med Starwars och allt men spelet är ganska tråkigt tbh =/

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem

Är det instanserat, alltså vanliga ställen då? (eller hur man säger)
tyckte jag såg en tråd någonstans här på Swec om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Är det instanserat, alltså vanliga ställen då? (eller hur man säger)
tyckte jag såg en tråd någonstans här på Swec om det.

Allt är instansierat utom fleet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Allt är instansierat utom fleet.

Inget riktigt MMO då imo..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Inget riktigt MMO då imo..

Nej. Battlefield 3 är mer mmo än det här spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej. Battlefield 3 är mer mmo än det här spelet.

Nja.

Permalänk
Medlem

SWTOR klarar inte av 32 spelare samtidigt utan att frameraten rasar till 10-15 fps. Det gör Battlefield utan större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Allt är instansierat utom fleet.

Måndagar är alltid lite sega på jobb så jag är lite trött... men jag frågar ändå:

Vad menar du med allt är instanserat utom fleet??

Varje planet är en instans, zonerna är riktigt stora...men vaddå allt?...du kan ju vandra över hela planeter utan att det laddar. (förrutom om du tar vissa hissar.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Måndagar är alltid lite sega på jobb så jag är lite trött... men jag frågar ändå:

Vad menar du med allt är instanserat utom fleet??

Varje planet är en instans, zonerna är riktigt stora...men vaddå allt?...du kan ju vandra över hela planeter utan att det laddar. (förrutom om du tar vissa hissar.)

Syftade på antalet personer. Finns en anledning warzones är begränsade till 16 spelare. Spelet klarar inte hantera mer än så på en liten yta utan att frameraten blir lidande. Planeterna är begränsade till 200 har jag för mig sen blir det nya instanser. Har dock aldrig sett en instans ha mer än 40 personer samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Syftade på antalet personer. Finns en anledning warzones är begränsade till 16 spelare. Spelet klarar inte hantera mer än så på en liten yta utan att frameraten blir lidande. Planeterna är begränsade till 200 har jag för mig sen blir det nya instanser. Har dock aldrig sett en instans ha mer än 40 personer samtidigt.

Ok, den typen av instanser, då är jag med på vad ni pratade om.
Dock så låter det som en riktigt dryg server du landat på.

Servern jag spelar på sedan pre-launch ligger på runt 90 pers under vanliga dagar (Tatooine, Alderaan) så här en månad efter launch.
För ett par veckor sedan var det helt tokigt och det var flera instanser som var öppna med typ 190 pers.
Det är en välmående server helt enkelt (The Progenitor)

Permalänk
Medlem

Jag valde medvetet en standardserver för jag inte ville stå i kö varenda gång jag skulle spela. Trodde inte Bioware skulle vara så korkade att de skulle införa ett system som dödade warzones helt. Hoppas på att de fixar det. Tills dess så kommer jag bara göra min daily vilket tar kanske 40 min och sen spela ngt annat annat istället. Kommer inte betala för mer än de dagarna jag har kvar innan de fixat problemet. Tror jag har 55 dagar eller så kvar.

Permalänk
Medlem

Nej nu får det vara nog. Känns mer som ett extra jobb det här. Får se om man pallar spela mer sen i framtiden när/om de fixar pvpn.

Permalänk
Medlem

1) Strider överlag är för tråkiga för mig, för lite att göra.
2) Det för dålig pvp, det är verkligen ett 100% pve spel och 1% energi nedlagd på pvp.

Så jag sade upp min prem.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jo pvp'n skapade de nog på en kafferast. Det känns så iaf.

Permalänk
Medlem

Hehe den var bra

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jepp ger upp med, körde upp en juggernauth till lvl 40 nu får det var nog.

Det jag retar mig mest på alla laddtider och typ att det hackar till var gång man unmountar, dålig respons på knapptryckningar även efter patch.

Sen att spela som jugger tyckte jag var aptråkit springa runt som en galning mellan mobs för nästan alla är ranged, aoe'n har range på 5 meter (smash).

BH var däremot mycket roligare, men mje överlag tycker jag inte spelet är kul.

Eftersom jag inte kommer gå tillbax till wow testade jag Rift igen igår inte spelat det sen det släpptes, jäklar va kul det blivit så det är ett litet tips :).

/Med vänlig hälsning, Plexx

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

ja jag vet inte vad de gjort med cooldowns för min sorc har helt plötsligt stora problem med vissa skills. man måste trycka som en idiot på lnapparna för att det ska hända ngt. så var det inte före den här veckans patch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

ja jag vet inte vad de gjort med cooldowns för min sorc har helt plötsligt stora problem med vissa skills. man måste trycka som en idiot på lnapparna för att det ska hända ngt. så var det inte före den här veckans patch

har samma problem på min bounty hunter, speciellt med Unload/Full Auto som buggar som fan. Händer ingenting förutom att GCD går igång, ibland upp till 5ggr på raken :f

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Skrivet av plexx:

Jepp ger upp med, körde upp en juggernauth till lvl 40 nu får det var nog.

Det jag retar mig mest på alla laddtider och typ att det hackar till var gång man unmountar, dålig respons på knapptryckningar även efter patch.

Sen att spela som jugger tyckte jag var aptråkit springa runt som en galning mellan mobs för nästan alla är ranged, aoe'n har range på 5 meter (smash).

BH var däremot mycket roligare, men mje överlag tycker jag inte spelet är kul.

Eftersom jag inte kommer gå tillbax till wow testade jag Rift igen igår inte spelat det sen det släpptes, jäklar va kul det blivit så det är ett litet tips :).

/Med vänlig hälsning, Plexx

Skickades från m.sweclockers.com

haha har gjort precis samma sak. Kör nu Rift och swtor ligger på is ett tag då jag hoppas de fixar massa saker.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Jag har riktigt kul. Fortsätter definitivt att spela.

Visa signatur

Mac Pro, MacBook Air, IPad soffasurfare, blandat Mac och Linux servrar mm

Permalänk
Medlem

Jag levlade till 50 och slutade efter den fria månaden. För mycket saker som irriterar mig i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zezame:

Jag har riktigt kul. Fortsätter definitivt att spela.

Samma här! Har riktigt kul så kommer antagligen fortsätta ett bra tag!

Permalänk
Medlem

Subscribar fortfarande, dock var det 3 veckor sen jag loggade in senast. I början kändes det fräsht och jag fick "spela mer" sug direkt. Storyn är såklart toppklass. MEN den är nått som saknas som fanns i WoW och det är "flytet" i gameplay'n. Detta är dock inte exklusivt för SWOTOR utan har märkt av detta i de flesta MMOn jag testa de senaste åren (AOC, Rift) Animationerna känns stela, overkliga och det känns bara fel helt enkelt. Men Bioware ska ha kudos för genomarbetat storyline, Flashpointsen var också en ganska episk upplevelse, iaf de första gångerna. Dock pajjar grafikmotorn en hel del, då jag inte får acceptabel framerate med min burk som kör BF3 på Ultra +60FPS. Dåligt är väl en underdrift.

Får se om jag är subscriber tills sommaren (för vem spelar på sommaren?) Är sugen på och ge Rift en chans till men efter att ha lirat WoW sen release känns det lite som man är klar med MMOs för tillfället. Såklart lockar GW2 och jag ser fram grymt mycket mot det.