Installera språkpakets-iso

Permalänk
Inaktiv

Installera språkpakets-iso

Hej, har laddat ner en språkpakets iso från MSDNAA för att göra ett engelskt Windows 7 Professional svenskt. Men jag vet inte hur jag ska installera det, chansade med Windows 7 Usb DVD Tool bara för att. Självklart fungerade det inte, vad gör jag nu för att kunna installera språkpaketet med en usb-sticka?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vad är det för filer i den? iaf, Kontrollpanelen, Nationella inställningar etc, Installera eller avinstallera visningsspråk

Permalänk
Medlem

Språkpaket är endast för Ultimate Edition av Windows 7 om jag inte missminner mig.

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem

Vistalizator fungerade sist jag provade trots att det står att det är för RTM. Antar att språkfilerna uppdaterar sig emellanåt.
Glöm inte välja 32/64-bitars rätt: http://www.froggie.sk/7lp32rtm.html

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

du kan intergrera språkpaket med w7t

Permalänk
Inaktiv

Men varför skulle språkpaketet finnas på MSDNAA om inte det fungerar ihop med win 7 pro? Vill helst använda mig av ison och inget annat,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du får göra rätt.. Du kan inte använda ISO filen bara sådär, dessutom är den till för att tillhandahålla språkpaket så dessa kan integreras på installationsskivan. Men visst kan du använda Dism /online /add-package och sedan kör lite kod för att byta språk. Finns lite info om det.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på windows update? Alla språken finns där.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ozo64:

Vad är det för fel på windows update? Alla språken finns där.

Läs vad tråden handlar om innan du svarar självsäkert?

http://support.microsoft.com/kb/972813

"Windows 7-språkpaket kan hämtas för datorer som kör Windows 7 Ultimate eller Windows 7 Enterprise. Språkpaket för Windows 7 kan bara installeras från Valfria uppdateringar i Windows Update. De är inte tillgängliga på Microsofts WSUS-server (Windows Server Update Services) eller Microsoft Download Center. "

Men som tcntad skriver går det säkert att lösa på annat sätt även för pro, men inte via windows update iaf.

Jag lägger in andra språk via lösfiler från språk-ISOn och "byt visningsspråk" i kontrollpanelen. Ultimate då.

suck för feltryck mellan redigera och citera
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Bränn isofilen och se vad det kan finnas för filer där kanske ligger det en setupfil som löser problemet.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

ingen aning om ifall de fungerar, eller om de e olagligt på något sätt, orkade inte kolla upp de

http://www.intowindows.com/how-to-install-language-pack-in-wi...

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pjuppi:

ingen aning om ifall de fungerar, eller om de e olagligt på något sätt, orkade inte kolla upp de

http://www.intowindows.com/how-to-install-language-pack-in-wi...

Varför skulle det vara olagligt?
Ladda ned språkpaketen och installera mha DISM så är det istortsett klart. Finns en guide nånstans i MSD/Pellesoft tråden tror jag det var om hur man byter språk.

Värt att nämna är att vistalizator kan flagga din dator som ickegenuin, gör den det så omvalidera på MS sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför skulle det vara olagligt?
Ladda ned språkpaketen och installera mha DISM så är det istortsett klart. Finns en guide nånstans i MSD/Pellesoft tråden tror jag det var om hur man byter språk.

Värt att nämna är att vistalizator kan flagga din dator som ickegenuin, gör den det så omvalidera på MS sida.

ja, jag vet inte va MS ser på de hela att man installerar något som annars e till för en dyrare version av deras produkt...
sen skriver du ju själv att den kan flagga datorn som icke genuin...

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av pjuppi:

ja, jag vet inte va MS ser på de hela att man installerar något som annars e till för en dyrare version av deras produkt...
sen skriver du ju själv att den kan flagga datorn som icke genuin...

Om jag kommer ihåg rätt så ligger både W7 pro och språkpaketet ute så vissa studenter kan ladda ner det gratis (så jag fått W7) så antar att det är något avtal de har att man får ett billigare Windows men med möjligheten att byta språk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Om jag kommer ihåg rätt så ligger både W7 pro och språkpaketet ute så vissa studenter kan ladda ner det gratis (så jag fått W7) så antar att det är något avtal de har att man får ett billigare Windows men med möjligheten att byta språk.

jadu det är mycket möjligt

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av pjuppi:

ja, jag vet inte va MS ser på de hela att man installerar något som annars e till för en dyrare version av deras produkt...
sen skriver du ju själv att den kan flagga datorn som icke genuin...

Det kan vara så att Microsoft anser det som ett brott mot användaravtalet men det blir inte per automatik olagligt för det. Ungefär som att köpa guld i WoW, du kan bli avstängd men inte åtalad. Hade det involverat att på något sätt kringgå ett kopieringsskydd så hade det dock varit olagligt.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Det jag har svårt att förstå är varför man inte har en svensk version från början. I min version av W7-Pro kan jag välja mellan de nordiska språken + engelska. Det sker visserligen innan installationen börjar och varnar klart och tydligt att man inte kan byta vid ett senare tillfälle. Nåja, kör man en fabriksåterställning kan man visserligen välja mellan de nämnda språken igen.

Har du importerat din burk eller kör du helt enkelt en mindre laglig version?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pjuppi:

ja, jag vet inte va MS ser på de hela att man installerar något som annars e till för en dyrare version av deras produkt...
sen skriver du ju själv att den kan flagga datorn som icke genuin...

Vistalizator gör det, inte manuellt. Läs rätt:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av beatles-3122:

Det kan vara så att Microsoft anser det som ett brott mot användaravtalet men det blir inte per automatik olagligt för det. Ungefär som att köpa guld i WoW, du kan bli avstängd men inte åtalad. Hade det involverat att på något sätt kringgå ett kopieringsskydd så hade det dock varit olagligt.

sant

Skrivet av tcntad:

Vistalizator gör det, inte manuellt. Läs rätt:)

haha!, vilken miss av mig^^

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon169682:

Hej, har laddat ner en språkpakets iso från MSDNAA för att göra ett engelskt Windows 7 Professional svenskt. Men jag vet inte hur jag ska installera det, chansade med Windows 7 Usb DVD Tool bara för att. Självklart fungerade det inte, vad gör jag nu för att kunna installera språkpaketet med en usb-sticka?

Skickades från m.sweclockers.com

Har själv samma licens, så du får gärna tala om hur det gick sedan. Har du prövat att följa stegen i denna artikel?: http://www.sweclockers.com/artikel/12825-installera-windows-7...

Löste många problem för mig när jag skulle installera win7 (på annan burk) från USB.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"