Mass Effect 3 - tråden

Permalänk
Medlem

jag avbokade efter jag testade denna jävla skit portning , finns inte inte ens möjlighet att ändra fov. blev ju åksjuk av demot nästan... Att utvecklare inte fattar? jag ska fan sluta köpa spel rakt av. Alltid samma visa.............suck

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Ja det är riktigt skitdåligt helt enkelt.

Som tur är verkar det kul ändå men mina tidigare tankar om att dagens konsoller klarar det som krävs går ju verkligen helt åt skogen. Nu snackar vi inte inställningar och upplösning längre, eller att spelen blir nerdummade, utan att standardfunktioner tas bort pga att dom tar ett par megabyte i minne. Megabyte? seriously...

Ett litet hopp tändes dock när jag på samma forum läste att det fanns någon "rörelse" som även var avstängd i Mass Effect 2 (kommer ej ihåg vilken, men något vid hukning/smyga). Denna gick att få tillbaks genom att enkelt ändra i en .ini fil. Animationen var alltså med men avstängd som default. Man kan ju tro att dom iaf gjort denna rörelsen som standard och att vi pc användare kan få sätta på den, då vi har mer än 2mb minne över till "features"

Permalänk
Medlem

Vilken, rent ut sagt, jävla smörja ME3 va! provade demot idag och jag förstår inte vad det är som driver folk att utveckla dåliga spel.... *suck*

- Lågupplösta texturer
- Fov:en blev man fan illamående av
- Ingen känsla överhuvud taget på sättet man skjuter, rör sig
- Man använder space-tangenten för att göra i princip allting
- Man springer som om han skitit ner sig
- Dåliga rörelse animationer över huvud-taget

Jag spelade alltså spelet i max 15min och detta lade jag märke till under den tiden. *suck*
Jag som hade förhoppningar om detta spelet.

Permalänk
Medlem

Själv ser jag framemot ME3 som galen!

Har faktiskt inte spelat ME1, men testade det efter jag klarade tvåan. Gillade dock inte känslan där, kunde inte använda det vapnet blabla...
Men tvåan fullständigt älskade jag. Främst storyn här, galet bra!

Permalänk

Är det någon här som har spelat demot och har ett Radeon 5770? Vet inte om jag ska köpa nytt kort eller ej. Vill ju ha ungefär 60fps på maxade settings i 1920x1080. Klarar 5770 av det?

Kollade det här, men 5770 är inte med i testet
http://www.geforce.com/News/articles/mass-effect-3-demo-impre...

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Är det någon här som har spelat demot och har ett Radeon 5770? Vet inte om jag ska köpa nytt kort eller ej. Vill ju ha ungefär 60fps på maxade settings i 1920x1080. Klarar 5770 av det?

Kollade det här, men 5770 är inte med i testet
http://www.geforce.com/News/articles/mass-effect-3-demo-impre...

Inte 60 konstant. Jag har Core i3 2100 och HD5770. Får vissa drops mot kanske 30 fps i 1680x1050 när mycket ska visas och stora effekter ska komma in.

Det går faktiskt att göra vissa grafikinställningar i Demot. Man går in i mappen där demot är installerad, och leta upp en fil i stil med "Mass Effect Config".

HD5770 är snäppet under vad GTX 260 är.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Låter som ännu än dålig konsolkonvert där utvecklarna gnäller på piratkopiering, FAST dom inte ens gör en riktigt PC version utan en pissigt kådad konvert. Att inte ens ha FoV som default i spelet är skamligt för fan, hur i helvete kan dom räkna med att folk vill betala pengar för nått så tragiskt som den dåliga ursäkten gällande hölstra vapnet.

Att det som sagt inte ens finns en pråper FoV eller inställning till det är bara löjligt.
Kommer INTE köpa ME3, är trött på hur PC användare blir behandlade utav spelutvecklare pga ren lathet.
Råder andra till att oxå bojkotta sånt här, annars kommer vi aldrig så se en ändring om marknaden fortsätter acceptera den dåliga standarden som hela tiden sänks.

Är besviken rent ut sagt.

Permalänk
Medlem

Det är ju ett konsollspel så varför är ni så förvånade? Länge sedan EA hade PC som huuvudplatform

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Låter som ännu än dålig konsolkonvert där utvecklarna gnäller på piratkopiering, FAST dom inte ens gör en riktigt PC version utan en pissigt kådad konvert. Att inte ens ha FoV som default i spelet är skamligt för fan, hur i helvete kan dom räkna med att folk vill betala pengar för nått så tragiskt som den dåliga ursäkten gällande hölstra vapnet.

Att det som sagt inte ens finns en pråper FoV eller inställning till det är bara löjligt.
Kommer INTE köpa ME3, är trött på hur PC användare blir behandlade utav spelutvecklare pga ren lathet.
Råder andra till att oxå bojkotta sånt här, annars kommer vi aldrig så se en ändring om marknaden fortsätter acceptera den dåliga standarden som hela tiden sänks.

Är besviken rent ut sagt.

Ähh, blir att skaffa det till 360 i vanlig ordning. Det är ett konsollspel pch bör spelas på konsoll

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Det är ju ett konsollspel så varför är ni så förvånade? Länge sedan EA hade PC som huuvudplatform

Absolut, men då ska spelet kosta 200 kr max också.

Permalänk
Medlem

varför det? normalpris på konsollspel är 599 spänn

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Ähh, blir att skaffa det till 360 i vanlig ordning. Det är ett konsollspel pch bör spelas på konsoll

Det är dock ingen ursäkt till att av ren lathet och tjurskallighet göra ett "dåligt" spel till PC.
Och dessutom absolut ingenting som bör uppmanas.

Köpa spelet till konsoll är ju självklart inte att uppmana dåliga PC titlar dock så.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

varför det? normalpris på konsollspel är 599 spänn

Varför du inte bör betala fullpris för ett spel som inte ens är korrekt konfigurerat till PC, utan att ens ha en acceptabel ursäkt, till samma prislapp?

Jaaaa du....

Av samma anledning du inte betalar samma pris för en Ferrari som för en volvo 740. (om nu volvon har en motor som inte ens passar är väl mer exakt metafor men ville inte överdriva...)
Eller av samma anledning du inte betalar lika mycket för en billig kopia som för original versionen.

Permalänk
Medlem

Kört demot 4 ggr på PC (min spelplattform) och 1 gg på PS3 (impulsköp som används för att streama bamse till knattarna

Visst, jag har kanske inte en hyperdator, men någorlunda (phenom unlocked till 4 @3800 samt CF 6850 @850/1150) och jag tyckte att det hackade.

Jag kommer att köpa spelet och jag kommer att spela det, finns inte så många andra rymdepos ute...
Men...

Vilken jävla lat portning! (ursäkta invektivet)

Animationer !

Lip synch!

"spacebar" (jag har alla dessa tangenter framför mig, varför i hela fridens namn inte låta mig använda dom! 3 funktioner på samma tangent). Gjorde förflyttning i strid rent ut sagt fånig och frustrerande.
ta skydd!, nehe, rulla ut i skottlinjen istället... osv

Sänk vapen/hölstra
Muppar! missar ju det mesta av utsikten om man ska springa runt med armarna utsträckta framför sig, en riktig immersionsdödare.

BSN forumet är ett skämt, nu består det till stor del av appologeter som skriker "PC elitist!" så fort någon framför välgrundad kritik.

Jag föredrar spelkänsla och mekanik framför grafik, men för en AAA produkt som lanserar sig som en cineastisk upplevelse (jag har själv ansett det lite som en interaktiv film o njutit mycket framför allt av första delen) så bli grafiska tabbar kännbara.

C

Vanguard verkar dock roliga numera, körde aldrig de i 2:an

Permalänk
Medlem

Haha herregud va folk nitpickar , lirade demot 2ggr hade skitkul .

Jag väntar tills fullspelet kommer ut innan jag klagar på att inte kunna ställa om settings / fov osv , vis av erfarenheten från Dragon age 2 demot vet jag att de gimpar settings och stänger av mycket i demot.

Behåller min bokning av collectors edition

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Tycker spelet verkar rätt lättdrivet speciellt eftersom V-sync verkar vara aktiverat. Graffekortet behövde aldrig gå över 80% vad jag märkte i allafall. Sen så hade jag inte det vanliga ~30FPS när jag spelade in med FRAPS.

Dock dom smålagg jag hade tror jag hör till FRAPS, får testa spela igenom utan FRAPS å se vad som sker
http://www.youtube.com/watch?v=RyTyGZV2cMw

EDIT: Körde igenom demot igen utan FRAPS denna gång å inte ett enda lagg hade 60FPS konstant, utom vissa cut scenes som är 30FPS. Dock så gick gpuanvändningen upp mot 90% ibland men ändå inte ett jättekrävande demo som t.ex. BF3

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men alltså, vafan?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

ja vafan ser ju helt rubbat ut.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Hahaha, klockrent!

+1

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

jaha. Ännu ett spel som man såg fram emot som man inte kommer att köpa.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

DET ÄR ETT DEMO LUGNA ER POJKAR, lovar att det finns flera inställningar i hela spelet, och FoV gick att ändra i ME1 och ME2 (klurigt, men det gick) och det var ett demo btw.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Kul när folk gnäller på grafiken eftersom det är ett Demo <---DEMO

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Kul när folk gnäller på grafiken eftersom det är ett Demo <---DEMO

Fullversionen har gått i press vid den här tiden. Visst kan det patchas men iaf, varför ska femshep springa som en kråka?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Fullversionen har gått i press vid den här tiden. Visst kan det patchas men iaf, varför ska femshep springa som en kråka?

För att hon har tajta brallor

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Hedersmedlem

Jämför detta med ME1 (klart bäst och naturligast):

och ME2 (försämrat, men fortfarande bättre):

Lägg till begränsad FOV och ingen möjlighet att hölstra vapnet försämrar iaf min känsla att vara i världen på riktigt (immersion factor), något ME1 var fantastiskt på. Varför det ska försämras förstår jag inte.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Kommer inte köpa det för multiplayer är lite förmycket RNG... Låst upp samma saker i 3 dagar nu.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Fullversionen har gått i press vid den här tiden. Visst kan det patchas men iaf, varför ska femshep springa som en kråka?

demon är basserad på en gammal kod, settings och annat ska tydligen vara låst. och massor av "tal-val" har blivit borttaget i demon för att inte spoila allt.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Tyckte att det var galet bra.
Low-res texturer får man räkna med i demos, att folk har så svårt att förstå det.
De förkortade till och med konversationerna i demot. Och jag har svårt att förstå folk som klagar på att storyn är sämre, vi har fått se kanske en halv procent av spelet nu, don't judge a game by it's cover.

Permalänk
Medlem

Det kommer bättre texturer i det fulla spelet.
https://twitter.com/#!/masseffect/status/170206103521595392

Fick mig däremot ett gott skratt när jag läste varför man inte kunde hölstra sitt vapen. Helt otroligt att PC spelen ska behöva dras med sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

DET ÄR ETT DEMO LUGNA ER POJKAR, lovar att det finns flera inställningar i hela spelet, och FoV gick att ändra i ME1 och ME2 (klurigt, men det gick) och det var ett demo btw.

På deras facebook sa de den 14e (tror jag kan kolla om du vill) att de redan håller på att printa det till skivor och skicka till butikerna...