Permalänk
Medlem

Varannan service är dyr. Vid 2000,4000,6000 mil osv så ska ventilkoll/justering göras vilket gör att det blir dyrare. Ca 4500kr kostar en sådan storservice med ventilkollen. Annars är det som vilken 600a som helst i drift.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Skrivet av teXmeX:

Varannan service är dyr. Vid 2000,4000,6000 mil osv så ska ventilkoll/justering göras vilket gör att det blir dyrare. Ca 4500kr kostar en sådan storservice med ventilkollen. Annars är det som vilken 600a som helst i drift.

Var inte nå farligt, hmm får nog börja jobba över lite extra

Permalänk
Medlem

Köpte denna pärlan i slutet på augusti och tog kortet i början på september, förra året. Eftersom vi hade en ruskigt bedrövlig höst så hade jag dessvärre inte mer än 3 (!) soliga dagar fram till jag ställde av den. Är otroligt peppad inför vårsäsongen!

Själv tycker jag Bad Company-klippen är ganska underhållande på youtube för att peppa inför våren. Två douche's som kör alldeles för fort på Susuzi GSX-R 1000 K9, beter sig allmänt otrevligt mot folk och är inte speciellt rädda om sitt eget eller andras liv. Men som sagt, underhållande. Vecci87 har släppt 6 klipp i Bad Comapany-serien... NJUT!
#1 http://www.youtube.com/watch?v=Ci1e6De2Wzg
#2 http://www.youtube.com/watch?v=3HQ9N8HYimw&feature=related
#3 http://www.youtube.com/watch?v=MM3sKcyN8mE&feature=related
#4 http://www.youtube.com/watch?v=_UU5OKOlu1U&feature=related
#5 http://www.youtube.com/watch?v=slxKG59wMGI&feature=related
#6.1 http://www.youtube.com/watch?v=Wmr9nsu0QiY&feature=related

Permalänk
Medlem

Premiär, pluttrade runt lite hemma runt huset igår!
Hojen har fått batteriet laddat & en avdamning efter vinteridet.

Det är fortfarande för kallt & isfläckar häromkring så längre turer får vänta,
men nu dröjer det inte länge innan det är dags. Över 10 varmgrader så tar jag den till stan iaf.

Ride safe.

Permalänk
Medlem

Vad har ni för kläder och skydd på er? Rekommendationer på hemsidor affärer som säljer? Ska försöka ta kortet "snart"(tid och ekonomi får bestämma), så lite koll på priser på skyddsutrustningen hade varit bra.

Permalänk
Medlem

Kör med allväderskläder, nuvande prylarna kommer från Handelsboden http://www.handelsboden.com/ tack vare prisnivån. Ska titta på lite nya prylar i år dock.

Permalänk
Medlem

Premiärturen

Tyvärr var det för snöigt och isigt på skogs- och grusvägarna där denna hör hemma, så det fick bli en landsvägstur istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Vad har ni för kläder och skydd på er? Rekommendationer på hemsidor affärer som säljer? Ska försöka ta kortet "snart"(tid och ekonomi får bestämma), så lite koll på priser på skyddsutrustningen hade varit bra.

Om du kan tänka dig att handla utanför Sverige typ Storbritannien eller Tyskland så är det ca 30-50% billigare i överlag. Det ständiga problemet är ju dock storlekar,men har man koll på vad som passar så kan man spara bra många tusenlappar.

Permalänk
Medlem

Tyvärr vart den stulen förra året, men vi hade väldigt fina stunder tillsammans

Får se om det blir något nytt i år.

Aprilia SXV 550

Permalänk

Här kommer min dräpare!
Husqvarna 256A -68

Tillverkad av husqvarna (doh) på uppdrag av FM. Man började med husqvarnas 250 cross och anpassade den efter FM behov. Användes från ~67 till början av 80 talet då de ersattes av den inte lika charmiga husqvarna 258.
På den gamla goda tiden så var ÖB ett riktigt överskottsbolag och det var där min farsa köpte den tidigt 80 tal.

Toppar 110, tar sig fram överallt och går något sönder mitt ute i ingenstans så reparerar man den löjligt enkelt.

Permalänk
Medlem

Far och hemtar hem bettan på tisdag! ska bli jävligt skoj att få köra lite i sommar.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Vad har ni för kläder och skydd på er? Rekommendationer på hemsidor affärer som säljer? Ska försöka ta kortet "snart"(tid och ekonomi får bestämma), så lite koll på priser på skyddsutrustningen hade varit bra.

Köpte nytt igår:

2-delat skinnställ, Dainese Trickster

Alpinestars S-MX Plus racestövlar

Sen har jag en gammal hjälm som jag ska byta nästa lön då ovanstående slog ett ganska djupt hål i kassan

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Min aprilia.

Här är min mc, en aprilia RSV4R med mivv slipon samt racemap från aprilia och en Bazzaz QS
Qs dock inte på bilden då den är tagen 2010
Efter bänkning 201hk.
En rolig maskin att puttra runder på

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

(Bild tagen sommaren 2011)

Säsongen närmar sig igen

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Så har den då äntligen anlänt...känner på mig att det kommer bli en bra säsong...:D

Triumph Tiger Explorer 1200

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag slänger upp en bild på den då jag faktiskt har hämtat den också!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Mycket bra förstahoj tycker jag, enkel att köra, väldigt förlåtande cykel men ändå tillräckligt med pulver för att man inte ska somna. Och med Hondas märkesförsäkring kostar den inte apa att äga heller, jag betalar 5300 spänn/år för helförsäkring.

Hur gammal va du och hur länge har du haft MC-kort? Tänkte börja övningsköra och köpa en hojj till sommaren, så kollar runt efter bra försäkringar Har kollat på en Honda Hornet så blev lite extra nyfiken nu

Skrivet av maverickgoose:

IRL lol Riktig kung på (och av) vägen!

Skrivet av Tazadar:

Här är min mc, en aprilia RSV4R med mivv slipon samt racemap från aprilia och en Bazzaz QS
Qs dock inte på bilden då den är tagen 2010
Efter bänkning 201hk.
En rolig maskin att puttra runder på

http://i1168.photobucket.com/albums/r490/Tazadar666/300765_10...

Imponerande, riktigt snygg hojj, hur går han?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Kasta på ett par fälgstripes på Speed'en. Tycker det livar upp lite en så annars tråkig svart fälg. Det är Rascal Grafik Speed wheel stripes.

Ja jag vet att hojen e skitig men de har vart dåligt med tvätta väder

Före

Efter

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Avstängd

Ska byta däck och service 27 april, kommer kosta 4000+. Och med dagens bensin priserna blir de mindre kul =/.

Var ut och körde några timmar idag dock, jävligt nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

Hur gammal va du och hur länge har du haft MC-kort? Tänkte börja övningsköra och köpa en hojj till sommaren, så kollar runt efter bra försäkringar Har kollat på en Honda Hornet så blev lite extra nyfiken nu

När det inlägget skrevs var jag 29 och hade haft kortet i typ ett år. Sedan dess har If gjort om hondas märkesförsäkring, sist jag kollade den så var den inte alls så fördelaktig som då. Kan även tillägga att jag sålde horneten 2008 och skaffade en literklubba istället.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Om du är minst 24 kan det vara värt att kolla upp bilsport och mc-försäkringen. Deras 24+ alternativ är ganska så bra. Min gick ner från ~6700kr till ~3400kr. Polaren (som har en ER-6n) fick från ~12000kr till ~3400kr när han kunde välja den. Detta gäller helförsäkringar.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

jag är snart 21, en trafikförsäkring för en 600 hornet går på 16000 på Länsförsäkringar och 26000 för en 600 ninja... får be pappa stå på försökringen?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

jag är snart 21, en trafikförsäkring för en 600 hornet går på 16000 på Länsförsäkringar och 26000 för en 600 ninja... får be pappa stå på försökringen?

Om pappa står på försäkringen och du kvaddar hojen så får du inte ut ett öre...

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

vart finns den billigaste försäkringen? hade tänkt att ha bara trafik eller även halvförsäkring, några tips?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

vart finns den billigaste försäkringen? hade tänkt att ha bara trafik eller även halvförsäkring, några tips?

Brukar vara rena lotteriet med försäkringar, men för mig var Salus Ansvar billigast. Betalar 8k/år för halvförsäkring på en 03:ans RSV Mille R.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

jag är snart 21, en trafikförsäkring för en 600 hornet går på 16000 på Länsförsäkringar och 26000 för en 600 ninja... får be pappa stå på försökringen?

Du får snabba dig med kortet, nästa år blir det 24 års åldersgräns, mina farsa står för övrigt på min hoj då det blev 10k billigare hos Svedea, och då tog jag deras försäkring där vem som helst får låna den och den får stå vars som helst så blir inga problem om jag voltar sönder den

edit: betalar ca 3k/år

http://motor.svedea.se/mc/vaara-foersaekringar/mc.aspx

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Du får snabba dig med kortet, nästa år blir det 24 års åldersgräns, mina farsa står för övrigt på min hoj då det blev 10k billigare hos Svedea, och då tog jag deras försäkring där vem som helst får låna den och den får stå vars som helst så blir inga problem om jag voltar sönder den

edit: betalar ca 3k/år

http://motor.svedea.se/mc/vaara-foersaekringar/mc.aspx

Hade tänkt ta kortet iår men spara lite pengar och köpa egen cykel nästa år

Det va ju inte alls dyrt!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Du får snabba dig med kortet, nästa år blir det 24 års åldersgräns, mina farsa står för övrigt på min hoj då det blev 10k billigare hos Svedea, och då tog jag deras försäkring där vem som helst får låna den och den får stå vars som helst så blir inga problem om jag voltar sönder den

edit: betalar ca 3k/år

http://motor.svedea.se/mc/vaara-foersaekringar/mc.aspx

Det är skillnad på att låna och vara huvudsaklig brukare. Om du kommer i huvudsak att använda hojjen så är det skenförsäkring och försäkringsbolaget kan neka din far i det här fallet ersättning vid vagnskada. Det är delvis därför premien är så hög på dessa motorcyklar, försäkringsbolagen får in en premie som inte står i paritet med risken de tar och då fallerar hela riskkalkylen och man förlorar pengar på kunderna. För att ta igen får man lägga på extra på premien för att få täckning över detta svinn.

Permalänk
Medlem

Fyssaaaaaaatan vad snygga KTM är, är det Oljekoppling på också? Får bli sån när pengarna tillåter... Begagnad dock

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Honda CRF250X

Den var nytvättad bara en timme innan bilden togs...

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf