Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Thx, var lite svårt att förstå dock men har inget ljud på utub på jobbet om de sa något. Får kolla hemma.

Nu har jag inte sett filmen men kan förklara lite enkelt.

Soflam är en gadget(?) till Recon. Den söker upp targets(tanks/heli/flyg osv) och låser på dom. Detta hjälper dina lagkamrater som kan låsa på målet med Javelin/guided missile utan att se målet i fråga.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Skrivet av haijen:

En sak jag tycker är väldigt störande är att man som squad leader ger order på samma knapp som spot. Går detta att ändra på något vis? Jag har bara sett att spot är inställt på Q och jag har inte hittat någon inställning för order. Eftersom jag är väldigt förtjust i spot så blir det ju kaos när jag är squad leader eftersom om man vill göra spot på något där en flagga är i närheten så ger man ju ofta order om attack/defend till den flaggan... Jag har visserligen inte testat att byta knapp för spot, men eftersom jag inte hittat någon inställning för att ge order så antar jag att det är samma knapp?

Har samma problem....

Någon??

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Nu har jag inte sett filmen men kan förklara lite enkelt.

Soflam är en gadget(?) till Recon. Den söker upp targets(tanks/heli/flyg osv) och låser på dom. Detta hjälper dina lagkamrater som kan låsa på målet med Javelin/guided missile utan att se målet i fråga.

Tackar! Låter som en riktigt rolig gadget och lär fungera perfekt när man sitter några polare i en squad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Går det att ändras tiden som chatten visas? alt visa chatten igen, den försvinner för snabbt tycker jag!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Tycker själv det är irriterande men det går att göra så att chattrutan visas hela tiden genom att trycka på "H" (tror jag det är). Vet ej om det går att förlänga tiden den visas dock.

Permalänk
Medlem

Var kan man se skada info om vapnen dvs något mätbar där man kan se hur mkt skada ett vapen gör som i COD.
Jag är väldigt nyfiken på att använda dessa vapen som dödar mig ögonblickligen medans jag själv får lägga ett halvt magasin innan fienden dör.
Det verkar nästintill stört omöjligt att ligga + i kills i detta spelet.

Fråga 2. Varför snackar ingen under spelets gång? Funderar på om det är riktiga människor jag spelar mot eller botar. trodde det här var ett spel man sammarbetar för att överleva.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zekk25:

Var kan man se skada info om vapnen dvs något mätbar där man kan se hur mkt skada ett vapen gör som i COD.
Jag är väldigt nyfiken på att använda dessa vapen som dödar mig ögonblickligen medans jag själv får lägga ett halvt magasin innan fienden dör.
Det verkar nästintill stört omöjligt att ligga + i kills i detta spelet.

Fråga 2. Varför snackar ingen under spelets gång? Funderar på om det är riktiga människor jag spelar mot eller botar. trodde det här var ett spel man sammarbetar för att överleva.

Sökte runt på samma sak tidigare i dag och hittade det här: den här sidan. Verkar inte helt uppdaterad och har ingen aning om hur pass pålitlig den här.
Problemet med + i kills som du skriver beror nog inte på vapnen, då alla har samma (nåja, du måste låsa upp en del, men ändå). Jag har dock samma problem, fast har insett att det är jag som är dålig

Din andra fråga tror jag kan besvaras med att det inte finns någon teamspeak i spelet. Absolut inte helt hundra här så rätt mig gärna någon som har koll.

Och så har jag en fråga själv. Vad är suppression assist? +50 brukar den ge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Och så har jag en fråga själv. Vad är suppression assist? +50 brukar den ge.

Tror att suppression assist uppstår när du skjuter och träffar i närheten av någon (som sedan blir dödad) så att det blir suddigt på skärmen för denne (därav suppression). Lite luddig beskrivning men hoppas det är begripligt.

Permalänk
Medlem

Suttit och funderat på vars jag skulle fråga. Men är det någon annan som har enorma problem med battlelog? Får hela tiden "Sorry, something technical went wrong." på sidan, börjar bli riktigt irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zekk25:

Var kan man se skada info om vapnen dvs något mätbar där man kan se hur mkt skada ett vapen gör som i COD.
Jag är väldigt nyfiken på att använda dessa vapen som dödar mig ögonblickligen medans jag själv får lägga ett halvt magasin innan fienden dör.
Det verkar nästintill stört omöjligt att ligga + i kills i detta spelet.

Fråga 2. Varför snackar ingen under spelets gång? Funderar på om det är riktiga människor jag spelar mot eller botar. trodde det här var ett spel man sammarbetar för att överleva.

Denna sida är ganska bra för att se lite statistik på vapen. LÄNK

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johen:

Tror att suppression assist uppstår när du skjuter och träffar i närheten av någon (som sedan blir dödad) så att det blir suddigt på skärmen för denne (därav suppression). Lite luddig beskrivning men hoppas det är begripligt.

Tack! Nu fick jag ju reda på vad det hette också.

En till fråga, hur får jag den radarn som han har i flyget på den här videon?

Permalänk
Skrivet av ChRiiLLe:

Tack! Nu fick jag ju reda på vad det hette också.

En till fråga, hur får jag den radarn som han har i flyget på den här videon?

Som med alla andra grejor i spelet...du måste kämpa ihop den genom en heeeel del nedskjutningar. Håller själv på att försöka komma dit så jag kan lås upp den. Du kan ju kolla i din Profiel under Vehicles hur mycket "XP" du behöver.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Som med alla andra grejor i spelet...du måste kämpa ihop den genom en heeeel del nedskjutningar. Håller själv på att försöka komma dit så jag kan lås upp den. Du kan ju kolla i din Profiel under Vehicles hur mycket "XP" du behöver.

Då var det som jag trodde.
Antar att det är Air Radar?
Och att Proximity Scan bara hittar saker på min vanliga mini map?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Går det att ändras tiden som chatten visas? alt visa chatten igen, den försvinner för snabbt tycker jag!

"H" ändrar hur chatten visas, man kan "låsa" den så att den visas hela tiden om man vill.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Jag har nyss börjat spela bf3 så vad skillnaden mellan rush, conquest, team deathmatch...

Visa signatur

//AMD Phenom II X6 1055T //Gigabyte GeForce GTX 670 2GB//MSI 760GM-E51 //Antec Two Hundred V2 Svart // 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3 // Fractal Design Tesla 550W 80+// Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 //Samsung Spinpoint //

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Då var det som jag trodde.
Antar att det är Air Radar?
Och att Proximity Scan bara hittar saker på min vanliga mini map?

Stämmer, Air Radar är unlocken han använder.

Skrivet av erixxx:

Jag har nyss börjat spela bf3 så vad skillnaden mellan rush, conquest, team deathmatch...

I rush ska du förstöra "M-COMS", ett lag ska försöka spränga alla mcoms och det andra laget ska förhindra det. Ungefär som Demolition i COD fast när du förstört båda bomberna springer du till nästa.

Conquest går ut på att ta flaggor samt döda det andra laget, desto fler flaggor du har, desto bättre. Liknar Domination i COD. T

Team Deathmatch går ut på att döda fienden, inga flaggor eller mcoms finns. Du ska döda fienden tills du får antalet kills som servern satt som mål.

Permalänk
Skrivet av ChRiiLLe:

Då var det som jag trodde.
Antar att det är Air Radar?
Och att Proximity Scan bara hittar saker på min vanliga mini map?

Jupp...och den suger. Kastade bort den efter en flygning (Proximity scan alltså).
Kan också konstatera att Heat seekers inte är speciellt bra annat än att stressa en annan flygare med. Nästan alla kör med IR-bloss, samt att låsningstiden är så lång att kör man mot en hovrande helikopter har man nästan kraschat in i den när låsningen slår till. Akan gäller (och Rocket pods för markmål).

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Denna sida är ganska bra för att se lite statistik på vapen. LÄNK

Kan man alltså, enligt den sidan, anta att SV98an och L96an är ungefär ganska lika bra? Och att M98B är snipern som gäller?

Skrivet av Surgubben:

Jupp...och den suger. Kastade bort den efter en flygning (Proximity scan alltså).
Kan också konstatera att Heat seekers inte är speciellt bra annat än att stressa en annan flygare med. Nästan alla kör med IR-bloss, samt att låsningstiden är så lång att kör man mot en hovrande helikopter har man nästan kraschat in i den när låsningen slår till. Akan gäller (och Rocket pods för markmål).

Okej :/
Mjoo, dock funkar de lite ibland på noobservrarna jag kör på. Första killen i ett flyg var just genom att jag brassa rätt in i en helikopter

Marksman, när det står det, vad betyder det?

Och hur många C4 måste jag sätta på en tank för att totalt förstöra den? Antar iaf att flera borde vara bättre.

Permalänk
Medlem

Jag kom nyss tillbaka till spelet efter någon månads uppehåll och märker att nästan alla servrar kör med 150%, 200%, 300% tickets o.s.v.
Finns det någon anledning till att de gör det? Det tar ju flera timmar för en bana att ta slut, och man måste vara med hela tiden eller så får man 0 poäng.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Är det värt att installera BC2 och spela det?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Marksman är en headshot-bonus som snipern får, man får lika många poäng som avståndet till den man headshottade (i meter).

Hur många c4 beror på om tanken har aktivt pansar eller inte, jag tror att 3 räcker, förstörs den inte direkt då så gör den det efter ett litet tag. Just nu är det så att även om du skulle dö medan du håller på och placerar c4 på en tank, så kan du detonera de du satt fast när du spawnar igen. Men det kommer ändras med nästa patch (kommer fortfarande att funka om man blir upplivad, men det är inte så troligt att man blir brevid en fiendetank)

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av killawife:

[url]

Undrar fortfarande hur man får fram Chatloggen eller justerar chattens storlek om nån vet?

Om du trycker på h så öppnas chatt fönsteret sedan kan du välja pop up
Always visible och osynligt fönster

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Kan man alltså, enligt den sidan, anta att SV98an och L96an är ungefär ganska lika bra? Och att M98B är snipern som gäller?

Okej :/
Mjoo, dock funkar de lite ibland på noobservrarna jag kör på. Första killen i ett flyg var just genom att jag brassa rätt in i en helikopter

Marksman, när det står det, vad betyder det?

Och hur många C4 måste jag sätta på en tank för att totalt förstöra den? Antar iaf att flera borde vara bättre.

Skrivet av lambdaN:

Är det värt att installera BC2 och spela det?

Jag gillar M98 bäst. Mindre bullet drop är dess största fördel.

Marksman bonus får man för headshot längre än 50 meter tror jag. = 1 poäng per meter. 50m = 50poäng, 1000m = 1000poäng osv.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Hur fungerar Below Radar? Är det någon passiv grej som man inte kan välja att equipa så att säga? Jag hittar ingenstans att utrusta mitt flyg med den. Låste upp den nyligen alltså men verkar inte kunna aktivera.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Går det att se någonstans om man blivit spoted?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att gå "offline" så ingen av ens jobbarpolare ser en när man spelar nu när man har influensa - ser ju inte så snyggt ut när chefen ser

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdaN:

Är det värt att installera BC2 och spela det?

Jag spelar BC2 fortfarande Det är faktiskt rätt snyggt också - kanske inte BF3 snyggt men HIGH på BC2 motsvarar kanske Medium i BF3 - möjligt jag har fel men det är vad jag upplever. Problemet är väl att dom som spelar BC2 nu är så grymt duktiga Finns dock hundratals aktiva servar så inga problem att hitta matcher...

Jag tycker tempot är marginellt högre i BC2. Dessutom är banorna bättre, speciellt om man gillar Rush.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Lek korean i sc2 o tryck på allt som finns <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Marksman är en headshot-bonus som snipern får, man får lika många poäng som avståndet till den man headshottade (i meter).

Hur många c4 beror på om tanken har aktivt pansar eller inte, jag tror att 3 räcker, förstörs den inte direkt då så gör den det efter ett litet tag. Just nu är det så att även om du skulle dö medan du håller på och placerar c4 på en tank, så kan du detonera de du satt fast när du spawnar igen. Men det kommer ändras med nästa patch (kommer fortfarande att funka om man blir upplivad, men det är inte så troligt att man blir brevid en fiendetank)

Finns en video vart tank tar mest skada, och det är baktill! en c4 utan active pansar så har du gjort tanken orörlig. två slår du ut den på, men som sagt! Det måste sitta baktill!

Fram och sidorna krävs det 3st!

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem

Mycket nyttigt för noobs som mig...
http://guidefied.com/battlefield-3-game-basics/

Visa signatur

Baaahh