BF3 patch först till PS3, sen PC

Permalänk
Medlem

BF3 patch först till PS3, sen PC

"We’ve been hard at work collecting and working on your feedback and suggestions, and are now happy to report that the next patch for Battlefield 3 will be released for PlayStation 3 on the 27th of March. More information on Xbox 360 and PC will come soon."

VAD FAN HÅLLER DICE PÅ MED EGENTLIGEN?! SÅ J***A IRRITERANDE, man har själv väntat skit länge på att dom ska komma ut med patchen till PC och sedan läser man DETTA!! ->"More information on Xbox 360 and PC will come soon."

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem

Sony har väll betalat dice (ea) så att de släpper patchen till ps3 först.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Tröttsamt

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Sony har väll betalat dice (ea) så att de släpper patchen till ps3 först.

Märker det! Man blir så frustrerad när man läser det alltså!

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem

Sony har betalat EA/DICE en rätt stor summa för att släppa allt en vecka innan till PS3. BF3 är sista Battlefield-spelet jag köpte iaf.

Permalänk
Medlem

DICE själva har ju valt att ha det så här. B2K kom ju t.ex till PS3 en vecka före PC och Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Sony har betalat EA/DICE en rätt stor summa för att släppa allt en vecka innan till PS3. BF3 är sista Battlefield-spelet jag köpte iaf.

Källa på det?

Permalänk
Medlem

Var inte detta "kompensationen" för uteblivet BF1943 till PS3 ägarna? Att de skulle få allt lite innan.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3: Close Quarters "1 week early on Playstation®3" detta också!!

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem

Vad hemskt.... so what. Det kommer 1 vecka senare, deal with it

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ja, det här är ju inga nyheter direkt. Detta visste vi ju redan innan BF3 ens släpptes att det skulle bli lite "exklusivare" till PS3, allt en vecka före PC/Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Vad hemskt.... so what. Det kommer 1 vecka senare, deal with it

Det är lite samma deal som spel från mindre "ärliga företag" släpps _alltid_ först i USA, och sedan resten av världen. Ingen stor grej i sig, men rätt är det fortfarande inte.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Spela roll? Var glad för de som äger BF3 och spelar BF3 på PS3 istället.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Vad hemskt.... so what. Det kommer 1 vecka senare, deal with it

Håller med.
Kan förstå när folk blir galna att vissa spel kommer ut i usa flera månader innan europa och att japan får spel 1år+ innan europa & usa. Men att en patch kommer en vecka senare? Come on...

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk

Och vem fan bryr sig. De kan ju inte köra 64-player så hur kul kan BF3 vara då egentligen? 64-player conquest med vehicles är ju varför man kör BF3. Vad kör ps3 och xbox, typ 24 players max? Kul där.

Permalänk
Medlem

Läste "IMPROVED COMMO-ROSE FOR PC " i patchnotes, så det jämnar ut sig
Även fast det är tråkigt. Det bästa skulle väll ändå vara att släppa det på alla konsoler och PC samtidigt?

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

"The only reason that Sony's patch is going out first is because it's the only one that's ready right now.
We're putting the finishing touches on the other patches and working as hard as possible.
This has nothing to do with favoritism for a platform and is NOT related to DLC coming to Sony first.
This just as well could have been PC or 360 first." - BF3 Community Manager

Permalänk

Som tidigare nämnt så är det pga BF 1943.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woxics49:

Spela roll? Var glad för de som äger BF3 och spelar BF3 på PS3 istället.

Wait whaat? Ska vi vara glada för att de spelar på PS3 istället för PC? Hmm luktar Fanboyism Eller menade du att vi ska vara glada för att de inte spelar typ CoD eller nått?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Hellra det än att de släpper en trasig patch till PC.
Folk verkar vara så himla fast i "OMG DT R ETT KOnZOL PSEL WTF XB0X O pS3 KAN SUGA KUK DICE BARA ÄLSKAR KONSOLER OC Sk1T3R I PC JÄVLA SELlOUTS", när det kanske bara handlar om att PS3 patchen råkade bli klar först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Som tidigare nämnt så är det pga BF 1943.

Nej, det är inte på grund av det. DLC skulle släppas tidigare (och då mer specifikt Back to Karkand), inte patchar.

Skrivet av xXBaconXx:

Hellra det än att de släpper en trasig patch till PC.
Folk verkar vara så himla fast i "OMG DT R ETT KOnZOL PSEL WTF XB0X O pS3 KAN SUGA KUK DICE BARA ÄLSKAR KONSOLER OC Sk1T3R I PC JÄVLA SELlOUTS", när det kanske bara handlar om att PS3 patchen råkade bli klar först.

De gick ju ut förra veckan med att alla patcharna var klara, men PS3/360 skulle gå igenom sina certifieringsprocesser först bara. PC var även klar men hölls tillbaka för att släppas samtidigt som konsolerna. Verkar som de har svårt att bestämma sig om vad som egentligen blev klart först...

Permalänk
Medlem

Om ryktet som det inte finns någon uppenbar källa på, att patchen till PC kommer ut en vecka senare för att Sony har ett kontrakt med Dice.

Det är ett KONTRAKT. Ingen idé att försöka få dom att göra kontraktsbrott då det inte kommer att ske, speciellt inte på kommando från en forum-tråd från Sweclockers.
Jag vill inte verka vrång, men inse realiteten i det här lite och svälj bara att patchen enligt obekräftade källor kommer att kommma ut en vecka senare än till PS3.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Sony har betalat EA/DICE en rätt stor summa för att släppa allt en vecka innan till PS3. BF3 är sista Battlefield-spelet jag köpte iaf.

Hur kan man börja gorma för en sådan små sak som en patch kommer lite senare när ni ändå säger att spelet är dåligt...
Vilket spel är bättre än Battlefield 3 i samma kategori?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Hur kan man börja gorma för en sådan små sak som en patch kommer lite senare när ni ändå säger att spelet är dåligt...
Vilket spel är bättre än Battlefield 3 i samma kategori?

Själv ångrar jag att jag köpte det. Trodde det skulle vara mycket bättre men det har för mycket brister. 2142 var fantastiskt.
Red Orchestra 2.

Permalänk
Medlem

Någon som sett/hört något om dom har fixat prestandan för AMD:s 7xxx kort? Dom släppte väl en patch som skulle öka prestandan för de nya korten från AMD men som i själva verket sänkte prestandan.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Ni är lite sorgliga. Vad spelar det för roll om patchen kommer om en månad eller två? Ingen större, finns andra saker att bli arg på här i världen.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Ni är lite sorgliga. Vad spelar det för roll om patchen kommer om en månad eller två? Ingen större, finns andra saker att bli arg på här i världen.

Somliga vill kanske att spelet man betalt för ska börja fungera någon gång?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Somliga vill kanske att spelet man betalt för ska börja fungera någon gång?

Det är ju en helt annan sak än det vanliga idiotignället. Den här patchen kommer inte att fixa alla tekniska problemen som många har heller dock. Ett tips är ju att verkligen försöka fixa det själv efter någon bra checklista som finns där ute.
Patchen kommer inte heller mirakulöst ändra det till BF2. Eller döda alla konsoler. Eller få er att må bättre.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FribBe:

Själv ångrar jag att jag köpte det. Trodde det skulle vara mycket bättre men det har för mycket brister. 2142 var fantastiskt.
Red Orchestra 2.

Red orchestra 2 ägde under betan, nu är det bara massa bottar, fuskare och laggiga servrar, spelet är dött.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Somliga vill kanske att spelet man betalt för ska börja fungera någon gång?

Jo, det tycker ju jag med. Men ärligt talat vad är vits med spelet om man inte kan ha roligt längre.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄