skönt redigerat bf3 klipp med movie cfg :))

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1kennet:

De flesta ljudfilerna är standard, vissa är dock slowmotion och detta gör jag genom att hålla in CTRL och dra ut soundet en bit. Högerklicka sedan på ljudfilen i vegas och ta properties > Lock to stretch. Kan uploada en print imorgon om du inte hittar!

Jag tänkte vid 0.30 delen

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Jag tänkte vid 0.30 delen

samma sak på dom, högerklicka > properties > lock to stretch och dra ut klippen lite, dock inte alls mycket, bara att testa tills det låter bra. Är väldigt svårt att förklara, säg bara till om du behöver mer hjälp

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Sleight Of hand Pro?

Snygg edit!:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Smidig!! ok låtval, men du kanske skulle kört på något lite mer hc, så hade skapat mer "punch" i filmen. Det är ju trots allt ett krigarspel

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Smidig!! ok låtval, men du kanske skulle kört på något lite mer hc, så hade skapat mer "punch" i filmen. Det är ju trots allt ett krigarspel

absolut, känner ändå att jag har fått delad kritik angående låtval, nästa gång blir det lite mer rockigt för att se vad folk tycker!
tack för feedbacken iaf!

Visa signatur

hej

Permalänk

Ne fan va du prickar de snabbt tar ju typ 5-6 sec innan jaag hunnit sikta

Permalänk
Medlem

Gillar dock inte att du lagt på killtexten sj. =/ Förutom det var den helt klart snyggt gjord

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1kennet:

tackar för feedbacken, cfg osv kommer nog komma i framtiden, kommer kanske även lägga ut raw footage till folk att edita

Vore roligt om du kunde dela med dig av den
edit: Galet bra sikte du har och snabbt... Har du speedat upp filmen på vissa ställen?
Känns som att 0:40 "dramat" är gjort på ett manus, fast det kanske bara är jag.. dvs du har fått hjälp av några kompisar för att spela in den.. vem vet?

Ganska kort...

Skrivet av Tjodd:

Det är riktigt snyggt. Bra känsla och välarbetat. Känns inte riktigt som BF dock med tanke på quickscopes och hela stilen på något sätt. Skulle vara kul om du kunde plocka fram BF i din nästa film, och inte CS/COD som det känns mer som. Hur vet jag inte riktigt, sitter om kvällarna och försöker klippa ihop något själv.

Hur gör du för att klippa bort all hud men ändå behålla så stor del av bilden? Kör du väldigt hög upplösning kanske? Eftersom det inte finns några ikoner någonstans på skärmen och nametags inte dyker upp så kan det väl knappast vara normal? Elelr har jag missat något här?

http://www.youtube.com/watch?v=gouVq8Or-mo&feature=player_emb...
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

http://www.youtube.com/watch?v=n2UeC6nCPxg&feature (kolla in denna speciellt )

Permalänk
Medlem

Mjo, ok, "maska" bort det kan man göra visserligen, då gör det filmen ännu lite mer imponerande. Rätt rejält arbete bakom en sådan typ av maskning. Jag menar såklart när han skjuter, då nametags och hälsobaren dyker upp när man siktar in, på normal mode, men inte i den här filmen.

Permalänk
Medlem

Skönt att slippa p12e dunket:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Mjo, ok, "maska" bort det kan man göra visserligen, då gör det filmen ännu lite mer imponerande. Rätt rejält arbete bakom en sådan typ av maskning. Jag menar såklart när han skjuter, då nametags och hälsobaren dyker upp när man siktar in, på normal mode, men inte i den här filmen.

Hehe, vem har sagt att moviemaking is easy? Bakom fina jobb krävs det MYCKET tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Skönt att slippa p12e dunket:)

p12 dunket ? typ Skrillex och sånt eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Hehe, vem har sagt att moviemaking is easy? Bakom fina jobb krävs det MYCKET tid

Haha jodå, jag vet, har lekt en del själv men har helt ärligt väldigt svårt att föreställa mig att man kan maska bort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

p12 dunket ? typ Skrillex och sånt eller ?

Precis, ännu bättre vore om vi fick se lite videos med Rammstein, Raubtier, Opeth eller annan go' metal

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Precis, ännu bättre vore om vi fick se lite videos med Rammstein, Raubtier, Opeth eller annan go' metal

Damn, jag som tänker använda sån slags musik i min bf3 movie Dock har jag en spotify lista med cirkus 40-50 låtar jag kan tänka mig använda

Permalänk

Riktigt fet

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Vore roligt om du kunde dela med dig av den
edit: Galet bra sikte du har och snabbt... Har du speedat upp filmen på vissa ställen?
Känns som att 0:40 "dramat" är gjort på ett manus, fast det kanske bara är jag.. dvs du har fått hjälp av några kompisar för att spela in den.. vem vet?

Ganska kort...

http://www.youtube.com/watch?v=gouVq8Or-mo&feature=player_emb...
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

http://www.youtube.com/watch?v=n2UeC6nCPxg&feature (kolla in denna speciellt )

det mesta är spelat på 4v4 pcwer alternativt 8v8 IF conquest via mirc, även en del så kallade gathers vilket är ungefär som 1a och 2a väljare i fotboll
klipper ju såklart bort alla failskott / onödiga rörelser. allting handlar om att skapa en skön atmosfär, sen kan man leka lite hur som helst

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1kennet:

det mesta är spelat på 4v4 pcwer alternativt 8v8 IF conquest via mirc, även en del så kallade gathers vilket är ungefär som 1a och 2a väljare i fotboll
klipper ju såklart bort alla failskott / onödiga rörelser. allting handlar om att skapa en skön atmosfär, sen kan man leka lite hur som helst

Okey, vet vad gathers är då jag har spelat det skitmycket i 1,6 , DoD 1,3
Själv tar jag också bort "onödigt skit".

Permalänk
Medlem

riktigt fint! redigeringen, killsne allt! kanske kan ge lite "pointers" till mig ?
http://www.youtube.com/watch?v=Xc1xgaX0Rj4&context=C40ca7e8AD...
är ny på att redigera och är en alldaglig svensson på BF3

Permalänk
Medlem

OjOj riktigt najs!

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Väldigt bra spelat du är sjukt säker med ditt aim och bra redigerat

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Gillar dock inte att du lagt på killtexten sj. =/ Förutom det var den helt klart snyggt gjord

Antagligen för att slippa interfacet, men att folk ändå ska veta vilka skott som faktiskt dödar, och inte bara är hitmarkers

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tråkigt låt men det är ju inte detta tråden handlar om
Tycker det var riktigt snyggt gjort och snyggt syncat! Tummen upp!
Men det jag är mest avundsjuk på är att du verkar vara sjukt träffsäker, gief

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag ska säga, är inte det minsta impressed, inte passande låt, mest random klipp och massa color correction.

Vad är det du siktar på ens? Vill du bli bättre på redigering eller? Du verkar vara helt okej på sniper så satsa mer på recon gameplay utan massa onödiga scener, några få är okej om det är scenbyten(bana tex) men inte mitt i alltihop hela tiden, blir alldeles för rörigt.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Snyggt värre. Inget fel på låten heller

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Avstängd

Äckligt bra!

Skrivet av zhrooms:

Vet inte vad jag ska säga, är inte det minsta impressed, inte passande låt, mest random klipp och massa color correction.

Vad är det du siktar på ens? Vill du bli bättre på redigering eller? Du verkar vara helt okej på sniper så satsa mer på recon gameplay utan massa onödiga scener, några få är okej om det är scenbyten(bana tex) men inte mitt i alltihop hela tiden, blir alldeles för rörigt.

Hur kommer det sig att du nästan alltid klagar på allting?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Äckligt bra!

Hur kommer det sig att du nästan alltid klagar på allting?

@

Citat:

Kritik är i populär mening en positiv eller negativ bedömning av någon eller någras prestationer, beteende eller utseende. Ordet i sig är neutralt men uppfattas ofta som negativt laddat. Kritik kan även vara verbal eller icke verbal, och fysisk eller icke fysisk.

Benämningen konstruktiv kritik brukar avse kritik som är menad att kunna förminska kritikvärdet, genom att den även innehåller förslag till förändring.

Kritik kan också vara en ren kommentar, som inte syftar till att "kritisera" det som behandlas, utan som istället önskar att utveckla det sagda och berika samtalet. Kritik i denna betydelse är menat som starten på ett argumenterande samtal, inte som en bedömning.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n1kennet:

inte längre, fixade ett problem bara!
det går nu att kolla igen!

Renderbugs?

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem

Fasen vad du pangar! Snygg film!

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

@ Zhrooms
Känns som du missuppfattat meningen med filmen.
Aningen mer ödmjukhet, känsla och respekt i din ton överlag så blir du nog mindre missuppfattad, om jag förstår att det är vad du anser dig bli.