SWEC omdöme om http://www.g2play.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av meb79:

Har köpt nått spel på g2play, tycker dock att de börjar ha höga priser och med tanke på att de heller inte har avtal för att sälja spelen så har jag börjat köpa mer och mer på greenmangaming.com som oftast har mycket bättre priser!

Det är iof sant det du skriver om priser. I början när g2play inte var så stort så var priserna väldigt låga men har väl höjt nu när dom har fått en större kundkrets. Skiljer det 50kr så köper jag det hellre i en "laglig" butik såsom webhallen osv.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Det är betryggande att läsa

Vet någon vad som skulle hända om Key:n man använder blir bannad? Har man några rättigheter, eller är det bara att bita i det sura äpplet och köpa nytt?

Nej du har inga rättigheter. Dom första som köpte MW2 keys genom g2play blev av med sina Steamkonton, som plåster på såren fick dom en ny MW2 nyckel som var från EU. Det gjorde också så att priset på spelet ökade med 100kr.

Skrivet av Orio:

Det är iof sant det du skriver om priser. I början när g2play inte var så stort så var priserna väldigt låga men har väl höjt nu när dom har fått en större kundkrets. Skiljer det 50kr så köper jag det hellre i en "laglig" butik såsom webhallen osv.

Inte bara det. Orsaken till högre pris är att dom nu säljer många billiga nycklar från EU och inte bara billiga nycklar från Singapore.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Nej du har inga rättigheter. Dom första som köpte MW2 keys genom g2play blev av med sina Steamkonton, som plåster på såren fick dom en ny MW2 nyckel som var från EU. Det gjorde också så att priset på spelet ökade med 100kr.

Damn, det kan inte vara kul om man har många spel på sitt konto.
Om ett steamkonto blir bannat, finns det något sätt att få tillbaka det alls?

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Skrivet av finnejanson:

Damn, det kan inte vara kul om man har många spel på sitt konto.
Om ett steamkonto blir bannat, finns det något sätt att få tillbaka det alls?

Generellt nej, om du inte kan bevisa för steam/valve att bannen var felaktigt utförd och baserad på felaktig information, vilket i detta fallet inte skulle stämma då dom reserverar sig rätten att banna alla som köper från ej-auktoriserade försäljare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeuxlarsson:

Generellt nej, om du inte kan bevisa för steam/valve att bannen var felaktigt utförd och baserad på felaktig information, vilket i detta fallet inte skulle stämma då dom reserverar sig rätten att banna alla som köper från ej-auktoriserade försäljare.

Lite fail av Steam då dom vägrar att säga vilka som är authorized eller inte, och frågar man riskerar man att tråden blir låst så svårt att veta. Men visst verkar det för billigt så finns det nog en anledning. Får hoppas att man själv inte blir bannad för att man helt enkelt inte visste bättre

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Lite fail av Steam då dom vägrar att säga vilka som är authorized eller inte, och frågar man riskerar man att tråden blir låst så svårt att veta. Men visst verkar det för billigt så finns det nog en anledning. Får hoppas att man själv inte blir bannad för att man helt enkelt inte visste bättre

Den enda auktoriserade digitala distributören är väl steam själv? Annars blir det till att knata till din lokala spelbutik (vilket jag själv alltid föredrar, billigare också stödjer man det lokala näringslivet).

Skrivet av GaMeR2K5:

En av anledningarna till att jag inte gillar STEAM.

Blir man av med kontot på grund av att någon j-a "hacker" stjäl det så har man inga större möjligheter till o få tillbaka det.

Finns ju ingen chans o bevisa att man själv är oskyldig... nackdelen med digital distibution.

Får du ditt konto hackat så har du faktiskt stor chans att återfå det (jag har själv varit utsatt), man kan på flera sätt bevisa att man är den riktiga ägaren och det finns flera säkerhetsåtgärder att förhindra hackning. Den stora faran är om självaste steamworks/valve låser ditt konto, då är du verkligen i klistret.

Permalänk
Medlem

Också köpt massor med spel där. Både till Steam, Origin och XBOX 360. Aldrig varit något strul.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Handlat för ca 5000-6000 där och aldrig haft någora problem, supernöjd!

Japp samma här. Fast mina siffror går nog upp emot 10.000kr handlar alla mina spel där. Jag skiter i var dom får tag på sina nycklar. Jag är mycket nöjd som kund.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)| CORSAIR 2x4096MB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Be Quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold | Samsung SSD Pro 840-Series 256GB | 2TB WD Caviar Green | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal Design Define R4 Svart | Samsung 27" S27A950D LED 120Hz | Logitech Z-5500 @ THX 5.1 | Laptop: ASUS G73, Intel i5 2.79GHz, 4096MB, ATI 5870, 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoverBoy:

Japp samma här. Fast mina siffror går nog upp emot 10.000kr handlar alla mina spel där. Jag skiter i var dom får tag på sina nycklar. Jag är mycket nöjd som kund.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollade idag.. 7500 är jag uppe i nu Senaste köpet, sniper elite 2! Halva priset jämfört med Steam... bryr mig inte heller var de kommer ifrån.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Köpt flera nycklar därifrån, aldrig varit några problem och har fått nycklarna inom några minuter.

Permalänk
Medlem

Indeed. Jag är nog uppe i snart.. 500 kronor spel på g2play De jag köpt har fungerat bra. Shogun total war 2 till Steam och WoW battlechest + 2 månaders gamecard.

Som sagt, Steam får skylla sig själva när dom tar hutlösa överpriser, och omvandlar 1 dollar till 1 euro.

Permalänk
Medlem

Gillar sajten, köper alla mina spel där

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz