Hittat några items än?

Permalänk
Medlem

Hittat några items än?

Har ni hittat några bra items?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Ja, men inga speciellt bra än.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det om man är samma klass tex wizard och wizard och lvlar tillsammans? Hur fungerar looten då? Är det som i WoW att man får rolla på items?

Lite nyfiken ang det. Finns det nackdelar att lvla tillsammans som samma klass?

Permalänk
Medlem

Du har personlig loot.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Aha, då är det alltså inga problem, soft! Fast det lär ju se lite wierd ut med dubletter ^^

Permalänk
Medlem

I normal är de iaf inga problem ^^ Fördelen med o köra olika är ju dock att looten som droppar inte är klass specificerad, så annars kan ni hitta loot åt varandra.
Fördelen är att om de är bra saker kan ni sälja de på AH ist ^^

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Hittat en cracked axe...

Permalänk
Medlem

Vet inte exakt var vi var (var hög på nikotin och koffein) men runt kl 4 i morse droppade ett legendary bälte när jag lirade med 2 andra. Statsen var inte skitbra, något i stil med dex, int, låg mf och plocka upp health globes på längre avstånd. Vi var runt lvl 12 - 14, tror det var i början av act 2.

Jag lirar barbar och har aldrig sett så mycket DH saker droppa... plockar inte upp vita saker mer då blått droppar så ofta men när väskan väl var fylld hade jag ca 10 quivers, 8 - 10 range vapen för DH... Fick iaf en rare 2h polearm av en kompis men inte lootat något själv.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Dropraten lär vara betydligt högre i d3 än d2. Antagligen för man behöver ha sönder items för att få material att crafta för.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Hittat en cracked axe...

Ganska svårt att logga in på blizzards servrar utan ett aktiverat konto...

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Vet inte exakt var vi var (var hög på nikotin och koffein) men runt kl 4 i morse droppade ett legendary bälte när jag lirade med 2 andra. Statsen var inte skitbra, något i stil med dex, int, låg mf och plocka upp health globes på längre avstånd. Vi var runt lvl 12 - 14, tror det var i början av act 2.

Jag lirar barbar och har aldrig sett så mycket DH saker droppa... plockar inte upp vita saker mer då blått droppar så ofta men när väskan väl var fylld hade jag ca 10 quivers, 8 - 10 range vapen för DH... Fick iaf en rare 2h polearm av en kompis men inte lootat något själv.

Ibland kan en slumpgenerator vara väldigt specifik:P Spelar Monk själv och har inte hittat så mycket bra gear (mina bästa drops har INT på), det jag använder är mestadels craftat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Ganska svårt att logga in på blizzards servrar utan ett aktiverat konto...

Läste också hans kommentar helt fel först (cracked exe).

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Ganska svårt att logga in på blizzards servrar utan ett aktiverat konto...

AXE inte EXE rofl.

Permalänk
Skrivet av dwittenx:

Läste också hans kommentar helt fel först (cracked exe).

Skrivet av ozo64:

AXE inte EXE rofl.

Haha, så kan det gå efter 24 timmar utan sömn:P Fel av mig. *nickar ursäktande*

Permalänk

spelade till en bit in i act 2 med en spelare till. vi hittade ett fåtal rare items som inte var från bossar. inget märkvärdigt dock, mest skit TBH
vi plockade upp ett 1-hands med +32 str (+32% dmg som barb)... överraskande mycket för ett magic 1h-vapen tyckte jag

Permalänk
Konsolgrävare

yep! ligger på 400+ str med 490+ dps på min barb redan klarat ut normal och är på act 1 nu på nightmare

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

yep! ligger på 400+ str med 490+ dps på min barb redan klarat ut normal och är på act 1 nu på nightmare

haha.. herregud xD

du skulle inte kunna lägga upp en bild på charen från character selection screen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Ganska svårt att logga in på blizzards servrar utan ett aktiverat konto...

Han menar vapnet inte en crackad .exe-fil!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zergling:

Aha, då är det alltså inga problem, soft! Fast det lär ju se lite wierd ut med dubletter ^^

Du ser bara det du själv kan ta upp, det andra plockar upp ser du inte. Så det kommer inte se konstigt ut.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

yep! ligger på 400+ str med 490+ dps på min barb redan klarat ut normal och är på act 1 nu på nightmare

För mycket fritid eller kort spel.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

För mycket fritid eller kort spel.

Skulle nog säga att normal är för lätt och relativt kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Skulle nog säga att normal är för lätt och relativt kort

Det kanske är sant, men sen finns det ju Hell och Nightmare också iaf. level 30 och 50 låser man upp dem. Då jäklar blir det svårare

Är lvl 22 på normal act 2

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har ni hittat några bra items?

Skrivet av ozo64:

Hittat en cracked axe...

Skrivet av JohanLoveNilsson:

Ganska svårt att logga in på blizzards servrar utan ett aktiverat konto...

Skrivet av ozo64:

AXE inte EXE rofl.

Skrivet av JohanLoveNilsson:

Haha, så kan det gå efter 24 timmar utan sömn:P Fel av mig. *nickar ursäktande*

Haha, fan den var bra :D.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av tyvar1:

yep! ligger på 400+ str med 490+ dps på min barb redan klarat ut normal och är på act 1 nu på nightmare

ligger nu med 577 str och 678+ dps(ligger på 1180 när jag är buffad) lvl 34 snart 35 och är snart på act 2

Skrivet av ninjaman_:

haha.. herregud xD

du skulle inte kunna lägga upp en bild på charen?

självklart!

Skrivet av Toivo83:

För mycket fritid eller kort spel.

är nog mest för mycket fritid pga av att man inte har så mycket skola denna vecka tog ca 8-9 timmar speedrun att klara normal men då snackar vi speed run. var en tävling på Inferno Online Stockholm(internetcafe) att dom 2 med högst lvl under 8-9 timmar får ett diablo 3 kit värt 2000 kr http://i.imgur.com/Iq2aK.jpg och självklart ville vi vinna och det gjorde vi också!

Skrivet av Sammyc51:

Skulle nog säga att normal är för lätt och relativt kort

för lätt är det men för kort vete fan om det är;)(Nightmare är mycket svårare och roliga kan jag säga!) om det tar 8-9 timmar att SPRINGA SOM FAN igenom så tar det riktigt mycket längre tid att leta i varje vrå och lyssna på varje story! det ska jag göra på min alt Demon Hunter!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

ligger nu med 577 str och 678+ dps(ligger på 1180 när jag är buffad) lvl 34 snart 35 och är snart på act 2

självklart!

gillar mid-high tier armor för barbs asså

är det där skillsen du använder? hur håller du dig vid liv utan runad revenge?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ninjaman_:

gillar mid-high tier armor för barbs asså

är det där skillsen du använder? hur håller du dig vid liv utan runad revenge?

inte alls bra i nightmare så specade om

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hittade en Scarbringer som jag sålde på AH

Tillägg: Min WD har 4.5k DPS atm. :]

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Droppar Legendarys eller tillverkar man dom?.. sett massa lowlvls legendarys på AH