Diablo 3 vad tycker ni om spelet

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är kul, bortsett från att Auction House på EU inte fungerar =/

Annars är det 10/10 gurkor från mig

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Eptk:

Nästa gång? Du kan editera ditt inlägg så slipper du spoila för mer folk.

Säger han som har citerat den och är den enda som spoilar fortfarande

Permalänk
Sötast
Skrivet av Deathdancer:

Jag tycker att det är kul, bortsett från att Auction House på EU inte fungerar =/

Annars är det 10/10 gurkor från mig

Vad är fel på EU AH då?

Jag har just sålt en massa själv... mesta av min gear är köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Inget av alternativen passar riktigt in för mitt svar, jag tycker verkligen att D3 är ett bra spel, men det har även många brister och framförallt är det nog tyvärr det sämsta blizzard spelet jag kört. Utan att spoila så tycker jag inte storyn inte var speciellt bra, den var bristfällig och det kändes som om de slängde in lite bara för att.
Områdena var inte heller speciellt mångsidiga, det kändes som de la all krut på första acten, sen så började det bli bråttom och de fick lägga ner mindre tid på miljöerna och restrerande. Sista acten var grymt kort.

Så kortfattat så är spelmomenten är kul, men storyn kändes inte så finputsad som man är van vid från blizzard.

Får jag fråga om du har spelat de andra diablospelen före?

Har kört igenom på både Normal och Nightmare och är just nu på ACT II på HELL-Mode.
Hell är riktigt svårt måste jag säga. Ska bli ruskigt kul att få testa Inferno. Men förmodligen som kommer man att få farma gear i några dagar innan man kan hoppa in i inferno-mode.

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vad är fel på EU AH då?

Jag har just sålt en massa själv... mesta av min gear är köpt.

Vad konstigt för när jag går in i AH så finns det inga auktioner alls. Som om det vore avstängt. Surt om det bara är så för mig... Jag skulle verkligen behöva komma igång och köpa lite nytt gear inför hell.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är riktigt bra! Är bara lite sur för jag upptäckte att jag inte fått alla achievements som jag borde fått. Har kommit till act 2 och har inte achievement för sista bossen i act 1...Sen saknar jag achievement för massa random events också. >.< Jaja det får bli att ta dem på nästa genomspelning^^

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av zerorepent:

Inget av alternativen passar riktigt in för mitt svar, jag tycker verkligen att D3 är ett bra spel, men det har även många brister och framförallt är det nog tyvärr det sämsta blizzard spelet jag kört. Utan att spoila så tycker jag inte storyn inte var speciellt bra, den var bristfällig och det kändes som om de slängde in lite bara för att.
Områdena var inte heller speciellt mångsidiga, det kändes som de la all krut på första acten, sen så började det bli bråttom och de fick lägga ner mindre tid på miljöerna och restrerande. Sista acten var grymt kort.

Så kortfattat så är spelmomenten är kul, men storyn kändes inte så finputsad som man är van vid från blizzard.

LAN:ade det med 5 kompisar (2 grupper med 3 i varje) och jag tror alla vi milt sagt håller med dig om allt. Storyn var skrattretande, det blev ointressant med tonvis av item drops och allt* var för lätt på normal.
*Min grupp var 2 DH och en wizard och sista bossen tog 5 försök. Gruppen med barbarian, monk och wizard tokägde precis allt.
Vet inte hur stor lust jag har att grinda nightmare och hell.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit intresserad av Diablo men har väl inte riktigt kunnat undvika hypen kring D3 så jag gav det en chans. Inte en enda gång kände jag att spelet gav mig något som helst nöje, känns helt meningslöst.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Spelet går ju helt enkelt hem hos de som gillar genren eller rättare sagt kanske "spelsättet/systemet". Det är ju trots allt inte så himla många spel som påminner om Diablo.

Folk som tror att det är WoW de kommer få har ju fått det om bakfoten liksom att folk som tror att det är ett hack n slash spel endast har ju också gått på en nitlott. Det är i en stil för sig tillsammans med andra liknande spel.

Första ggn jag ger mig in i denna genren och jag gillar det änsålänge, ser fram emot PvP framförallt just nu. Det är antagligen då det kommer bli ballast...och jag är överlycklig över att min 4år gamla dator med 8800GT klarar av Diablo 3 på Highest settings utan fps drop.

Permalänk
Medlem

Jag är jättenöjd! D2 var kulkul och D3 är det med. Allt är helt i linje med vad Diablo skall vara hos mig. Jag fick wipa Skyrim för installationen ,och det känns inte bråttom att installera om det just nu, nä nu är det D3 som gäller ett bra tag framöver.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Har klarat spelet, lvl 31 Witch Doctor, tog ett par timmar.

En cool story och ett skit kul spel måste jag säga, Diablo 3 lever verkligen upp till mina förväntningar.
Detta spel kommer hålla minst 100 timmar till för mig, rekommenderar verkligen det här spelet.

Visa signatur

i7 860 @2.80Ghz -
12 GB ram -
Gigabyte P55-UD3L -
MSI Twin Frozr III 6950 2048 gb -
Corsair TX 750 -

Permalänk
Medlem

var ju inte direkt några alternativ i röstningen så jag sätter inget betyg där.
Men nu efter lite plinkande, så mjo...

på en skala 1 - 10 , så landar det på runt 6,5-7 iaf.
Spelar väldigt passivt, kör väl 1h i stöten sen gör man annat, så man har inte riktigt fastnat lika hårt som man gjorde med dom förra Diablo spelen.
Men blir säkert fina fisken när man kommit in i det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Bättre än Betan iallafall, nu kom man in i storyn och bättre loots.
Överlag ett bra spel men har sina konstiga brister, lirar Wizard och agerar som tank i princip.

Lägger upp Icy Armor och sedan kör AOE damage på mobsen så får man superkills på 50+.
Bossar kör man freeze på dem och sedan köttar på distans.

Längtar tills jag kommer till Infero

Fråga, har inte orkat leta fram den själv men hoppas ni kan svara.
Varför spelar det roll vilken account server man loggar in på, har mina gubbar på The Americas men när jag loggar in på EU så finns de ej där.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av iAmKato:

Bättre än Betan iallafall, nu kom man in i storyn och bättre loots.
Överlag ett bra spel men har sina konstiga brister, lirar Wizard och agerar som tank i princip.

Lägger upp Icy Armor och sedan kör AOE damage på mobsen så får man superkills på 50+.
Bossar kör man freeze på dem och sedan köttar på distans.

Längtar tills jag kommer till Infero

Fråga, har inte orkat leta fram den själv men hoppas ni kan svara.
Varför spelar det roll vilken account server man loggar in på, har mina gubbar på The Americas men när jag loggar in på EU så finns de ej där.

Det är olika servrar, så gjorde min kompis också. Så om du skapar din gubbe där så kan du inte spela med dem på EU servern t.ex. Samt att du kan få högre ping osv. Borde vara bättre och spela på EU.

Permalänk
Medlem

Det blev ju bättre längre in i spelet... tycker det är helt ok, har spelat igenom det på normal.
kommer likaså spela igenom det på nästa svårighetsgrad.

men sammtidigt så kändes det som om grafiken kunde vart bättre, sammt att man skulle kunnat ändra kameravinklarna och ha mer inzoomat för bättre detaljer... så som spelen som släpptes några år efter D2 hade.. ex Dungeon Siege och Neverwinter Nights.

Går det att komma till auctionhouse utan att stänga av spelet och öppna det igen ??
Tycker för övrigt att auktions huset i WoW känns mera genomtänkt.

Musiken i Diablo 2 var episkt bra... inte alls lika bra i D3, och sista akten i spelet kändes aldeles för kort!

Överlag är det ju ett bra spel, men inte episkt bra som det kunde (borde?) ha vart med en utvecklings tid på 12 år.

Permalänk

Klarat act II nu på nightmare lvl 45 babbe, och det blir bara roligare. Det enda jag stör mig på är att jag får endast skit saker när man dödar bossarna. Merchanterna säljer till och med bättre saker än droppsen -__-

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem

Lvl 17 nu och hälften av tiden sitter jag och önskar att grottorna/kartorna skall ta slut snabbare, gillade man verkligen sånt här tidigare och hur i hela friden orkade jag köra upp gubbar till lvl 99 i diablo 2. Min sammanfattning av spelet så här långt, absolut noll taktik, extremt repetitivt och oavsett hur många fförmågor man än får kommer man ändå bara använda ett par. Möjligt att det blir bättre senare men frågan är bara hur jag skall ta mig dit.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Inte så imponerad längre, de märks att Blizzards letar folk vid 10 år och upp.

Fiender som kastar laser och mortarer säger ju bara vilken brist på ider de har? Alla nya klasser Monk och Demon Hunter. Tappa precis min respekt för Blizzard i framtiden. De har inget att komma med längre.

Ett tier system som totalt tar bort den roliga loot känslan.

En del mobs man mötter finns det ingen logik i, man dör 25 gånger innan man fått ihjäl det? Var är taktiken i det? Känns som man försöker solo någon heroic i wow utan tank många gånger bara.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Inte så imponerad längre, de märks att Blizzards letar folk vid 10 år och upp.

Fiender som kastar laser och mortarer säger ju bara vilken brist på ider de har? Alla nya klasser Monk och Demon Hunter. Tappa precis min respekt för Blizzard i framtiden. De har inget att komma med längre.

Ett tier system som totalt tar bort den roliga loot känslan.

En del mobs man mötter finns det ingen logik i, man dör 25 gånger innan man fått ihjäl det? Var är taktiken i det? Känns som man försöker solo någon heroic i wow utan tank många gånger bara.

Demon hunter känns faktiskt väldigt felplacerad. En ability som agerar maskingevär, liksom va fan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett singleplayer-spel för 600:- som laggar fruktansvärt och som tappar kontakten med servern, behöver jag säga mera...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ett singleplayer-spel för 600:- som laggar fruktansvärt och som tappar kontakten med servern, behöver jag säga mera...

Haft 2 dc. Och det var under det första dygnet. Och härom dagen.
Annars har det flyt på bra. Inga lagg eller något.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Galet roligt gameplay, snygga miljöer man bara kan älska! hade gärna sett en större chat som i d2, runor och runewords! Kanske kommer!

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk

är imponerad av spelet. men tyvärr får jag säga... dock kunde dom väntat en månad till och fixat dom värsta buggarna.
svårhetsgraden från normal till nightmare var bara galet, okej ska vara svårt men finns 2 svårhetsnivåer till. är inne på prime evil questen i nightmare med min 50 barbar och möter man fel mob så blir man onehitad utan att ens hinna tänka, (16xxx hp, 60% dmg reduce) sköld,passiva kör jag mer armor och armor.

är också lite besviken på hur suddig grafiken är, så kommer garanterat testa något tillägsprogram för att förbättra grafiken.

är iallafall en stolt ägare av collector edition,har redan nu haft många timmars nöje framför d3, och kommer bli många fler. bara hoppas det blir färre buggar framöver

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Skrivet av KamuleN:

Får jag fråga om du har spelat de andra diablospelen före?

Självfallet, har kört både ettan och tvåan ohälsosamt mycket. (Ettan är dock bäst i serien trots att man rör sig slött).

En annan sak som var grymt irriterande var att de "förnedrade" bossarna med att de poppade upp hela tiden och pratade. Var sjukt fult när de deras repliker i princip hela tiden var:
"Du har lyckats stoppa min onda plan, men du kommer aldrig kunna stoppa min nya super onda plan med demoner på flygande grisar"
Alla demonerna blev väldigt fördummade av alla sina cartoon network repliker.

Men i alla fall, det är ett kul spel, men höll det förväntningarna man hade på det? Det tycker jag inte.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

En annan sak som var grymt irriterande var att de "förnedrade" bossarna med att de poppade upp hela tiden och pratade. Var sjukt fult när de deras repliker i princip hela tiden var:
"Du har lyckats stoppa min onda plan, men du kommer aldrig kunna stoppa min nya super onda plan med demoner på flygande grisar"
Alla demonerna blev väldigt fördummade av alla sina cartoon network repliker.

Exakt. Den här lär några komma ihåg:

En riktig boss som inte gav en 30 min förvarning att "oj du, snart ska jag stoppa dig - men inte riktigt ännu".

Glömmer aldrig första gången jag trillade ner till Duriel med min Bowazon - "F*CK F*CK F*CK F*CK!!!"