Permalänk
Medlem

vad är din krigsutrustning

tjena sweclockers . jo det är så att man ska uppdatera sin utrustning så jag vill gärna veta vad ni ''real gamers'' kör med . har ingen aning vad som är bra för rätt pris
tacksam för svar /jocke

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk

kör me gammalt logitech g15 tangentbord med den blå belysningen + en logitech mx518

annars matbord från ikea i furu och en gammal stol från jysk

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag är inne på mitt fjärde år med min Razer Deathadder som glider runt på min 2 år gamla Razer Goliathus. Ett Qpad mk-50 besmyckar mitt skrivbord mycket fint och funkar exceptionellt bra.

Permalänk

Steelseries G6V2
Logitech G15
Random Q-Pad matta

Permalänk
Medlem

KBC Poker med röd cherry brukar jag köra med, just nu ett Filco med Blå cherry. Kommer kanske byta till "Ergo clear"(cherry clear med fjäder från cherry brun) inom kort.

Har en Mionix Naos 5000 som mus, köptes vid release. Funkar prima. Bara önskat att drivrutinerna hade funkat

Sennheiser HD-25-II som hörlurar. Helt sinnes vad de stänger ute ljud! Kunde sitta i D-hallen och lyssna på min egen musik utan att vara alltför störd
Dessa skall bytas ut efter 5 år av hårt dagligt användande, bästa lurar jag ägt, funkar till absolut allt du kan komma på!

Ska du skaffa mekaniskt tangentbord så finns det ingen switch som är bäst, beror helt på preferens och situation.
Försök fixa en så ergonomisk mus som möjligt, din hand kommer gilla dig.
Hörlurar, köp inte headset för guds skull!
Annat tips är att bortsett från möss, så håll dig borta från Gaming utrustning. Är oftast prioriterat utseende och förpackning framför kvalité och hållbarhet.

Permalänk

QPAD MK-50
Logitech MX518
Sennheiser HD598

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Mionix Zibal 60
Mionix Naos 3200
Mionix Alioth 320
Corsair Vengence 1500

Permalänk
Medlem

black widow tangentbord
r.a.t 7 mus
samsung syncmaster sa350 skärm

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Logitech media keyboard 600
Ace Edge 3200
SteelSeries Siberia v2
sitter på en fin THEO

Fick Panik köpa tangentbordet då jag va tvungen att ha något billigt snabbt och måste ha media knappar. Fungerar mycket bra tycker jag även om det inte är någon "värsting" så att säga.
Musen är riktigt trevlig. Billig, stor, skön och knappar man kan göra macros åt. Dock slits färgen väldigt snabbt vilket jag själv inte bryr mig om.
Lurarna köpte jag billigt på cdon jul rean. Behövde nya lurar och för sitt billig pris är det helt klart värt det (kommer ej ihåg exakt vad jag betala men inte mycket)
Stolen är riktigt skön men helt klart inte i liga med riktiga kontorsstolar.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Razer Lycosa
Razer Orochi
nån gammal tidning till musmatta

Permalänk

M$ Natural Ergonomic 4000, Razer DeathAdder och någon EDGE musmatta.
Tangentbordet är typ 6år gammalt, Razern fick jag för en polares hund bet av sladden (tog någon minut att fixa) och musmattan fick jag av en polare när jag byggde ihop en dator han beställt.

Hamnar alltid i toppen på servrarna så antar sakerna gör ett bra jobb

Visa signatur

5900X NH-D15 X570 TOMAHAWK 32GB EVGA G3 750W EVGA 3080 FTW3 Samsung 830 256GB Crucial MX100 512GB Crucial MX300 750GB Crucial MX500 2TB Define C

FreeNAS G3258 Supermicro X10SLM-F 16GB ECC 6x3TB WD Red RAIDz2

Permalänk
Avstängd

Mus: Razer Deathadder (inne på min 3:e, hur skön som helst)
Tangentbord: Razer Articosa (hur skönt tangentbord som helst)
Headset: Steelseries Siberia v2 blått
Musmatta Steelseries Qck+ Limited fnatic edition.
Skärm: LG W2363D

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Random logitech tangentbord, logitech g400 mus, 3 stycken 26" AOC skärmar, random musmatta jag fick med när jag köpte processorn, steelseries siberia v2 headset, samt en saitek x52 pro joystick.

Visa signatur

ASUS Sabertooth P67, i7 2600k, 4xKingston HyperX 4GB 1600MHz, Intel 520 120gb, WD Green 1,5TB, 2xWD Green 2TB, Sapphire R9 290, Corsair HX 750W 80+ Silver, Cooler Master HAF X, Corsair H100, Asus Xonar Esscens STX
Beyerdynamic DT990 Premium 250ohm + Snowball mic
Ducky Shine 2 MX Red

Permalänk
Medlem

Mk-50
G400
Steelseries tygmatta

Dell ultrasharp 23"

nuff said

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Som mus har jag MX Revolution från logitech, jag vet att det finns en liknande mus som heter G700 som är likadan fast lite mer gaming knappar på. Dock efter test av G700 så tyckte jag att de knapparna som är placerade vid vänster musknapp är ganska "vassa" och det är högst obekvämt för pekfingret. Testade dock Revolution som är en sjukt go mus för mig. Denna använder jag på en hemmagjord glas musmatta som fungerar sådär. ska snart byta till en q-pad istället.

Till det använder jag Belkin n52te Till mina spel som är HoN, Skyrim, Savage 2, Assassins creed och många fler. Spelar inte så mycket FPS. Numera är det Razor som bygger denna produkt och dom kan skilja sig lite i maskinvaran utav det jag har läst på forumet. Vet också att många andra här rekommenderar hellre Logitechs G13, vilket har fler knappar och en skönare game pad på sig. Den är bra, men mina händer är för små för att det ska kännas bekvämt, Dessutom köptes min n52 på tradera för överkomligt pris, annars hade jag nog levt utan.

Det är mina spel prylar, efter det använder jag bara Logitech K400 som tangentbord. Är väldigt van att skriva på laptops och detta tangentbord är lite trång i sina knappar, jag gillar det. Dessutom den touchpaden du får till är bra eftersom jag har TV'n kopplad till datorn.

Permalänk
Medlem

Mus: Qpad 5K
T-bord: Qpad mk-80
Matta: Qpad Sweclockers edition

Är så nöjd med prylarna som man möjligen kan bli, allt funkar utan något enda som stör mig .så kör safe kör Q-pad !!

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Skärm: Samsung sa950 120Hz
Mus: steelseries sensei
T-bord: Qpad MK-50
Headset: Sennheiser pc 360
Musmatta: Qpad ct Large BF3

Permalänk
Medlem

Skärm: Dell 2412M
Tangentbord: Qpad MK-85
Mus: MS 3.0
Musmatta: Qpad Large Sweclockers edition
Hörlurar: Sennheiser PC360
Övrigt ljud vid datorn: XTZ Class-a 100 D3, XTZ 93.22, nån gammal Audio Pro 8" subbas, Cambridge Audio DACMagic.

Permalänk
Medlem

Skärm: Nec 24" NEC LCD24WMGX3 (Skall bytas, blir glödhet)
Mus: Qpad 5K
Tgb: Qpad MK-50
Lurar: Qpad 1339 (oftast, kör Corsair Vengeance 1500 när jag känner för surround)
Matta: Qpad Heaton XL
Stol: Ikea
Bord: Ikea

Kollar man på mina stats så bör man välja annan utrustning

Visa signatur

Wannabe-g33k årgång 1970...

Permalänk
Medlem

Corsair Vengence K60 som är helt underbart till BF3.
Razer Imperator BF3 edition som funkar utmärkt.
Steelseries Siberia V2 usb
Och en stor mjuk Steelseries musmatta som är 6 eller 7 år nu....

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Mus: Älskade Deathaddern
Tangentbord: SteelSeries 6gv2 med Cherry MX Black
Headset/hörlurar: Tt eSports Shock om jag behöver mikrofonen annars Sennheiser CX II 300.
Matta: Razer Goliathus (Team Liquid-versionen)
Skärm: Eizo Foris FS2332

Permalänk

MX518
Random tangentbord, skönt som fan.
Fatal1ty headset
Heaton Qpad. Är relativt nöjd funderar dock på att köpa ett nytt headset!

Visa signatur

• 2080ti
• 9600k

Permalänk
Medlem

Har en massa kringutrustning, men kör nu med

Mus : Mionix naos 5000

Tangentbord : Spel Logitech G13, skriva Qpad Mk-85.

Musmatta : Razer goliathus control och Mionix alioth 400 lite om vart annat.
Har inte riktigt bestämt mig vilken matta som passar spel bäst, men det lutar åt den första (mycket lägre friktion, men samtidigt lite lägre precision (vilket dock kan kompenseras lite av att att musen blir mer lättrörlig)).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Truly Ergonomic Keyboard (alternerar mellan bruna och röda)
Razer Naga
Random stor Steelseries matta
Ikea Galant hörnbord med 2 extra delar (som mest skräpas ner med papper)

Permalänk
Medlem

Skärm: Dell u2711 27" IPS 2560x1440

Högtalare: Harman Kardon Soundsticks III

Mus: Cyborg R.A.T.7 Contagion (Vit)

Musmatta: Razer Ironclad (Vit)

Tangentbord: Cherry Strait (Vit)

Permalänk
Avstängd

Mus: MS som jag haft forever typ
Tgb: Corsair Vengence k90 (mxred) Stört skönt tgb men ibland fastnar cherry knapparna i nedtryckt läge, stört irreterande!
Ljud: Sennheiser PC350
bild: SPVA 19" Samsung och OLED Sony HMZ-T1

Visa signatur
Permalänk

Logitech g510 samt razer naga och givetvis razer sphex musmatta.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015