färg inställningar till cs 1.6

Permalänk

färg inställningar till cs 1.6

tjena, har funderat på detta länge och har täkt på hur gråt och fult det är i in-game. och jag skulle vela ändra det, är det någon som har något bra tips på hur? skulle vara tacksam för svar!

Permalänk

ingen som vet nå?

Permalänk

cs 1.6

tja

jag kör med övermättade färger. lite svårt att förklara men d blir mer färg iaf. har numera en skärm som jag kan ställa in saturation på via knapparna, men innan jag hade skärmen övermättade jag färgerna från grafikkortets kontrollpanel. nvidias inställning heter digital vibrance, kmr inte ihåg vad amds heter.

Permalänk

okej, men skulle du kunna guida mig lite hur jag ska göra? har i allafall denna skärm http://www.newdator.se/85-benq-24-g2420hdbe.html

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av saitek100:

ingen som vet nå?

Man får inte bumpa sina poster. Låt alla få sin chans att få sin tråd sed. Bumpar du så åker deras ned fortare. Du kan bli avstängd om du bumpar på forumet (Personlig erfarenhet ^^)

Regel:

§ 4
Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Visa signatur
Permalänk

sorry då men skulle bara vela ha svar snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Man får inte bumpa sina poster. Låt alla få sin chans att få sin tråd sed. Bumpar du så åker deras ned fortare. Du kan bli avstängd om du bumpar på forumet (Personlig erfarenhet ^^)

Regel:

§ 4
Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Och inte heller får man påpeka regelbrott i inlägg. Använd anmäl knappen

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Pilla runt med dina skärminställningar och mätta färgerna mer! Blir dock jobbigt när du inte spelar

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Och inte heller får man påpeka regelbrott i inlägg. Använd anmäl knappen

error overload

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

ändra brightness och gamma (höj ca: 10-20) i nvidias kontrollpanel.
sedan kan du även tanka, loggans hd textures, googla så finns det länk via fragbite:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

ändra brightness och gamma (höj ca: 10-20) i nvidias kontrollpanel.
sedan kan du även tanka, loggans hd textures, googla så finns det länk via fragbite:)

Då blir det ju bara ännu dassigare!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av WoXeR123:

Och inte heller får man påpeka regelbrott i inlägg. Använd anmäl knappen

Haha nice diss, fan vad ägd han blev.
OnT: Går att ändra färginställningar i AMD kontrollpanelen, men har ej själv lekt med det och är inte säker på effekterna utav detta.

Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Och inte heller får man påpeka regelbrott i inlägg. Använd anmäl knappen

Då vill jag bara påpeka detta...

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av m4gnify:

Då vill jag bara påpeka detta...

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

Då skulle jag vilja kontra med den här...

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Då skulle jag vilja kontra med den här...

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

And it goes on and on...

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

And it goes on and on...

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

Asså, så himla omoget. Nu får ni sluta, det är emot forumreglerna:
§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

Permalänk

asso sluta babbla upp en massa regler, och kom in på ämnet igen snälla man kan väl bara använda nvidas inställnings panel om man har ett sånt grafikkort? skulle gärna vela ha hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av saitek100:

asso sluta babbla upp en massa regler, och kom in på ämnet igen snälla man kan väl bara använda nvidas inställnings panel om man har ett sånt grafikkort? skulle gärna vela ha hjälp!

Ja det kan man göra, kolla efter mättnad och kontrast Du kan säkert göra någon färgprofil för just CS

Om jag inte minns helt fel så fanns det skins och banor som hade mer mättade färger. Jag tycks minnas att det fanns. CPL inställningar typ.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Sluta fjanta er med regler, snorvalpar.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

#pantsoff: jag ska ta och kolla runt lite och kolla om man hittar nå även testa ändra lite färger och det

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av aml417:

Asså, så himla omoget. Nu får ni sluta, det är emot forumreglerna:
§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

Joråsatteh...

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Skrivet av sj6:

Sluta fjanta er med regler, snorvalpar.

Ursäkta mig, men...

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

jag pröva ändra till photo mode på skärmen och det vart ganska bra, ändra även på brigthness och contrasten och det vart riktigt bra, men som sagt är det någon som vet nå annat man kan göra så skriv gärna det

ungefär så där som delpan har skulle jag vela ha! http://www.fragbite.se/?threadID=1110868&commentAction=edit&s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Joråsatteh...

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Ursäkta mig, men...

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

Ja... 1.1 är inte min starka sida...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Om du har ett nvidia kort kan du dra upp digital vibration och få fina färger i cs 1.6 så jag kört

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

okrj har ett AMD radeon hd 6950 kort så finns det nå program för det?