Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på folk som påstår att deras dator klarar ultra utan att droppa under 60fps på ett mellanklass kort. GTX 460 t.ex

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Retar mig mest på när lagen är sjukt obalanserade. Så jävla tråkigt att bli överkörd match efter match pga dåligt lag.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en våg med PDW abusers eller nått nu. Blivit skjuten många många gånger på väldigt långa avstånd av folk med PDWs som t.ex M5K nu, som inte missar ett endaste skott. Det med RDS/Kobra/Iron såklart. Skitskumt och känns som saker och ting inte går rätt till.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Verkar vara en våg med PDW abusers eller nått nu. Blivit skjuten många många gånger på väldigt långa avstånd av folk med PDWs som t.ex M5K nu, som inte missar ett endaste skott. Det med RDS/Kobra/Iron såklart. Skitskumt och känns som saker och ting inte går rätt till.

Hur långa avstånd då menar du?

inom 50-70~ meter tycker jag man plockar ut folk väldigt fort och effektivt med div pdw.

Men sen börjar spridningen bli ganska grov.

Permalänk
Medlem

Retar mig mest på att jag inte har kunnat spela alls på 3 veckor. Supporten som EA har är patetisk.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Hur långa avstånd då menar du?

inom 50-70~ meter tycker jag man plockar ut folk väldigt fort och effektivt med div pdw.

Men sen börjar spridningen bli ganska grov.

Jo men säg 70m+ ett antal gånger. Ofta svårt att avgöra. Det är inte rätt. Jag tycker i allmänhet att automatvapen är alldeles för snälla i BF3.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Retar mig mest på när lagen är sjukt obalanserade. Så jävla tråkigt att bli överkörd match efter match pga dåligt lag.

Håller med, spelade en gång på Webhallens servrar och då var lagen ojämna, typ 15 mot 9 pers, och när det var någon som joinade servern, så sattes dem inte direkt på mitt lag Ingen id*** ville ju jämna ut lagen.

Kan väll lägga till;

- När någon tar en jet/helikopter för att landa på något tak/kran(Gulf of oman tex) eller en jeep/LAV/BTR ut ur spawn med bara föraren, dem väntar inte på att någon ska hoppa in i den.

- När jag fastnar på nå random ställen, fastnat ovanpå en sten, i trappor bland annat.

- När man tar en kontroll på conquest långt bakom fienden och håller den i ca 1min och ingen joinar den, man blir ju sur när man har blivit tvungen att smyga omkring runt tanks och LAV/BTRs för inget(förutom poängen vid tagen flagga)

Permalänk
Skrivet av J7:

Håller med, spelade en gång på Webhallens servrar och då var lagen ojämna, typ 15 mot 9 pers, och när det var någon som joinade servern, så sattes dem inte direkt på mitt lag Ingen id*** ville ju jämna ut lagen.

Kan väll lägga till;

- När någon tar en jet/helikopter för att landa på något tak/kran(Gulf of oman tex) eller en jeep/LAV/BTR ut ur spawn med bara föraren, dem väntar inte på att någon ska hoppa in i den.

- När jag fastnar på nå random ställen, fastnat ovanpå en sten, i trappor bland annat.

- När man tar en kontroll på conquest långt bakom fienden och håller den i ca 1min och ingen joinar den, man blir ju sur när man har blivit tvungen att smyga omkring runt tanks och LAV/BTRs för inget(förutom poängen vid tagen flagga)

Min clan har för utmaning ofta att gå in i såna matcher och vända på steken:) Alltid lika kul, men ofta blir det att folk lämnar eller kallar oss för cheaters.
När jag är själv försöker jag joina det sämre laget , men ofta blir man förbannad. Inte lätt att spela med folk som har halva laget som snipers och resten buskliggande support.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Att jag spelade i någon månader och sedan tröttnade.
Till skillnad från BF2 som jag spelade i ~2 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Min clan har för utmaning ofta att gå in i såna matcher och vända på steken:) Alltid lika kul, men ofta blir det att folk lämnar eller kallar oss för cheaters.
När jag är själv försöker jag joina det sämre laget , men ofta blir man förbannad. Inte lätt att spela med folk som har halva laget som snipers och resten buskliggande support.

Jag brukar oftast smyga runt fienden, för att sedan ta en flagga(så att laget FÖRHOPPNINGSVIS ska spawn där) och sedan skapa kaos Alltid rika roligt (om jag är på det sämre laget i rush(attacker)/conquest(US på karkand, wake island)

Själv blir man riktigt sur när ingen jävla medic vill reviva folk, jag har dött flera gånger med medics runt om mig och blir revivad 1/10 gånger(då av mina vänner). Medic är inte min favoritklass, men inte alltid lika roligt att vara medic bara för att göra ett jobb som att reviva/ge medkit åt mina lagkamrater bara för att dem som redan var medic, inte kan det.

Permalänk
Medlem

har löst sig nu.menmen...när jag tidigare köpte BF3 (3månader sedan) kunde jag BARA köra operation metro(har delat boende,dvs tvungen att ha 2 spel,lirar på xbox )
Kontaktade EA support,den J*vel pratade om att min PC?! inte klarade stora maps?! sa då tidigare till denna person att jag spelade på xbox..slutade med att jag ringde microsoft support och löste problemet,urusel support av EA..

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Är han hacker eller vadå? Har själv 1.8k spm o hackar inte... Bara man kör lite Close Quarters så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Är han hacker eller vadå? Har själv 1.8k spm o hackar inte... Bara man kör lite Close Quarters så.

Han har resettat stats.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

att man inte kan skjuta genom staket/dörrar/trälådor osv.. det är som att man skjuter med gummikulor wtf..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AntonAn:

Är han hacker eller vadå? Har själv 1.8k spm o hackar inte... Bara man kör lite Close Quarters så.

357 timmar och lvl 145 ?

flitig jävel isf!
fast tror inte ett skit på det!

+ att kill/death statistiken stinker! Skulle i praktiken betyda att killen sitter i ett hörn och väntar vilket inte är fallet!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Min clan har för utmaning ofta att gå in i såna matcher och vända på steken:) Alltid lika kul, men ofta blir det att folk lämnar eller kallar oss för cheaters.
När jag är själv försöker jag joina det sämre laget , men ofta blir man förbannad. Inte lätt att spela med folk som har halva laget som snipers och resten buskliggande support.

Brukar också hoppa över till det förlorande laget, aldrig kul med baserape.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

357 timmar och lvl 145 ?

flitig jävel isf!
fast tror inte ett skit på det!

+ att kill/death statistiken stinker! Skulle i praktiken betyda att killen sitter i ett hörn och väntar vilket inte är fallet!

Haha grabben tävlar ju i Sveriges bästa klan, han är så bra som statistiken visar. Viss en mängd klipp på när de tävlar och han är en flitig jävel! http://battlelog.battlefield.com/bf3/platoon/2832655241032606...

Permalänk
Medlem

Haha, här har vi någon som inte kan mycket om spelet.

Skrivet av Thewiruz:

357 timmar och lvl 145 ?
flitig jävel isf!
fast tror inte ett skit på det!

+ att kill/death statistiken stinker! Skulle i praktiken betyda att killen sitter i ett hörn och väntar vilket inte är fallet!

Väldigt enkelt att få en sådan K/D, kör Metro eller andra inf banor, bli ressad etc. Han säker 100 timmar orankat också, Double XP och resata stats så är det lätt att få en sådan SPM.

Permalänk
Medlem

Javelin och lock buggen på choppern.

Vissa gånger buggar sig 'Lock' och du är låst vart du än åker och alla med Javelin kan låsa på dig. Andra buggen är att du inte kan bli av med en Javelin som skjutit på dig då ingenting funkar och du dör.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

357 timmar och lvl 145 ?

flitig jävel isf!
fast tror inte ett skit på det!

+ att kill/death statistiken stinker! Skulle i praktiken betyda att killen sitter i ett hörn och väntar vilket inte är fallet!

^

Sådant kan jag störa mig på, förgiftar ofta ingame chat med massa fuskanklagelser och strunt så fort de möter på någon med halvhyffsad aim. Blev rank 145 vid 380 timmar, och jag är inte ens i närheten av lika duktig som killen i EYE klanen som nämns..

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk

Avsaknaden av inbyggd Voip in-game, commander, spawna endast på squad-leader och modverktyg.

Permalänk
Medlem

Har det senaste stört mig på att de som sköter kulsprutan i stridsvagnar inte sitter öppet som i BF2. Inte mycket men ändå...

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag kom på en grej till som irriterar mig. Att man har mage att släppa något som borde ingå gratis när man har betalat för spelet och sen ta nästan 500:- för det. Och bara för att man kallar det Premium så springer 800.000 idioter och köper det? Det lär ju inte precis göra att de tänker om och gör rätt nästa gång.
När BF4 kommer så får man säkert bara en tom ask för sina 500:- sen får man köpa kartor, vapen, fordon, minimap, scoreboard, stats och allt annat som DLC. En tråkig utveckling helt enkelt.

Skrivet av vickevire_95:

kärlek på detta!

ne men jag håller helt med dig. När man betalar för ett spel så antar man ju att man får hela spelet och inte bara typ 10% av det.

Varför ska det ingå gratis? Spelet du köpte vid release är en färdig produkt, inte 10% av produkten. Tror du att DLC-materialet slängdes ihop på en vecka men de väljer att släppa det i etapper för att kunna ta betalt för det? Bara för att du köpt spelet för 400kr betyder inte att 200 utvecklare hos DICE ska hålla dig försedd med extramaterial i ett år efteråt.

Åter till ämnet:
- Att man fortfarande inte alltid kan hoppa över hinder, ibland gör den animationen men man kommer inte över muren/staketet. Kan vara avgörande i strid!
- Att bipod inte alltid fälls ut och att det ibland hamnar helt fel så att man inte ser över hindret man deployat bipoden på
- När man lyfter 10 meter med helikoptern och blir låst av en SOFLAM direkt :\
- När man leder och blir kickad för att man använde M320, och sumpar sin MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av rsw:

Varför ska det ingå gratis? Spelet du köpte vid release är en färdig produkt, inte 10% av produkten. Tror du att DLC-materialet slängdes ihop på en vecka men de väljer att släppa det i etapper för att kunna ta betalt för det? Bara för att du köpt spelet för 400kr betyder inte att 200 utvecklare hos DICE ska hålla dig försedd med extramaterial i ett år efteråt.

Tack!

Permalänk
Medlem

Det har gått utmärkt tidigare men nu har man upptäckt en ny marknad. Det finns faktiskt folk som betalar för det som brukade komma gratis med patcher.
Klart som faan att man redan innan spelet släpps har hela RELEASEPLANEN UTRÄKNAD med ungefärliga tidpunkter för när dessa ska släppas. Tror man nåt annat så är man bara dum eller naiv och kanske förtjänar att få betala dubbelt så mycket för sitt spel.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

irriterar mig på folk som GNÄLLER OCH GNÄLLER PÅ ALLT MÖJLIGT!
"nerfa M16", "nerfa usas"
okej frag rounds var op,men nu är dom ju helt J*vla värdelösa,M16 behövde ingen nerf,vet man bara hur man ska göra för att döda folk med M16 så är det inga problem.blir less på battlefield communityn.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

irriterar mig på folk som GNÄLLER OCH GNÄLLER PÅ ALLT MÖJLIGT!
"nerfa M16", "nerfa usas"
okej frag rounds var op,men nu är dom ju helt J*vla värdelösa,M16 behövde ingen nerf,vet man bara hur man ska göra för att döda folk med M16 så är det inga problem.blir less på battlefield communityn.

äntligen en vettig människa! DICE lyssnar lite för mycket på "noobsen" i mina ögon. Det enda som behöver patchas är fragrounds. dom SKA göra brutalt med skada. Dock inte lika mycket som först. Men dom ska kunna användas.

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk

han älskar metro, testa själv