Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Titta på den här videon för att få veta hur skadan blir vid olika skottvinklar.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Fan såg mitt senaste inlägg från november herrejösses vad man klagade då. :S

Nä just nu är det mest buggarna i spelet och hitreg som ibland blir fel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Dessa förbannade Admins...
Träffade på en Admin I MITT EGET LAG... som dödade mig 5 ggr under samma spel för att jag satt i ett Jet plan som han ville spela i..
Sicket jä**a svin, vet ej om det var hans server men jag gjorde en rapport på det i allafall...

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Just nu retar jag mig på två saker dels är det alla dessa "bad luck" sen är det andra att fienden bara SKA ha sönder min artilleri lastbil till varje pris eller gunshipet (det kan jag dock förstå)
En sak till förresten jag stör mig på är när tanken man sitter i liksom glider i sidled även vid en ganska liten lutning.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

Just nu retar jag mig på två saker dels är det alla dessa "bad luck" sen är det andra att fienden bara SKA ha sönder min artilleri lastbil till varje pris eller gunshipet (det kan jag dock förstå)
En sak till förresten jag stör mig på är när tanken man sitter i liksom glider i sidled även vid en ganska liten lutning.

På tal om artellerilastbilen är det sjukt störigt att den inte har samma sorts sikte som mortar enligt mig.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

På tal om artellerilastbilen är det sjukt störigt att den inte har samma sorts sikte som mortar enligt mig.

hehe ja siktet är obefitligt men du kan ju se på kartan (m) var dina pjäser dimper ner.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Supression är rätt tråkigt. Tror ni dom kommer ha med det i Battlefield 4 också?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

På tal om artellerilastbilen är det sjukt störigt att den inte har samma sorts sikte som mortar enligt mig.

Klicka på karta vapen med hög skada och stort område den träffar , det skulle inte på ngt sätt vara obalanserat men antar att en del anser att sånt är skoj.

Permalänk

följande kan låta eeeh men detta händer mig...
kulorna blir följemissil.. metro man står nedanför rulltrappa och tänker springa åt sidan dör mest av sådant.
motståndare blir osynliga även om de står 0.000 mikrometer från mig.
träffa med vapen är ibland blää trots man siktar rätt.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

lagg, har jag inte problem med som många verkar ha,

det jag har problem med är att jag är gammal och ser fan inte lika bra som förr så jag ser inte folk lika snabbt som kiddsen gör.
sen gillar jag inte att det är mer DeathMatch än TeamPlay vad man än väljer att spela Conq, Rush osv.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Hmm, måste nog vara när man ska försöka ta sönder en tank med rpg/shaw känns som man måste skjuta 3-5 gånger för att tanken ska gå sönder. Sen kör man själv en tank och dör på 2 skott :-S och folk som tar helikoptern vilken som helst och inte väntar 15 sek så folk kan få åka med,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 i sig.

Jag blev övertalad av en polare att skaffa mig BF3 nu när EA hade nyligen sin halloween sale men jag ångrade det rätt omgående. Fy fan vilket jävla skämt Battlefield har blivit och med Premium så har DICE verkligen slagit spiken i kistan. Kan de bara inte kalla Battlefield 3 för Call of Battlefield Duty 3?

Känns riktigt surt också för jag älskade verkligen BF2 och BFBC2.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

När man tar anti-air bilen som någon annan vill ha och så tar de en tank och rammar en konstant så man inte kan skjuta eller sikta på flygplanen. Så störigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1ghz:

Hmm, måste nog vara när man ska försöka ta sönder en tank med rpg/shaw känns som man måste skjuta 3-5 gånger för att tanken ska gå sönder. Sen kör man själv en tank och dör på 2 skott :-S och folk som tar helikoptern vilken som helst och inte väntar 15 sek så folk kan få åka med,

Skickades från m.sweclockers.com

Tanks har ganska avancerat om hur de tar skada. Kolla på youtube om hur att spränga tanks så ska du se det går lättare

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Efter några hundra timmar World of Tanks, ungefär allting som har med tanks att göra i BF3.

Permalänk

Att det heter battlefield

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Retar mig fortfarande på att RPG/SMAW blir overksamma om man blir skjuten innan ens RPG/SMAW når målet. Och detta gäller inte om man t.ex. kastar en handgranat och dör innan den detonerar.. då funkar det som det borde, den "lever" trots att man själv dött.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Fast något konstigt är det. Händer ofta att jag börjar skjuta en tank bakifrån med MBT, två träffar i baken. Den börjar vända sig och jag får två träffar till i sidan och då börjar den brinna. Fast då har motståndaren redan dödat mig med två träffar i fronten.. (ingen synlig reactive armor)

Finns det någon slags chansbaserad crit-dmg grej jag har otur med eller?

Svar JA. Vissa AT skott kan 1hit disable:a Tanks. Och vissa kan gå rakt igenom tanks, utan att skada....

Men normalt sett, så skjut rakt i rumpan på tanken, den gillar inte att få AT i 2:an.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk

folk som spelar som är support och inte fattar hur man slänger ut en ammobox, kan springa efter en supportkille hur länge som helst och skrika efter ammo utan reaktion.

Visa signatur

lite :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tony_flow:

folk som spelar som är support och inte fattar hur man slänger ut en ammobox, kan springa efter en supportkille hur länge som helst och skrika efter ammo utan reaktion.

Håller med, kan blir riktigt frustrerad över det du beskriver.

Tycker man borde börja "blöda" poäng om det går en viss tid utan att man kastat ut ammo/medpack.

Permalänk
Skrivet av Hyrst:

Håller med, kan blir riktigt frustrerad över det du beskriver.

Tycker man borde börja "blöda" poäng om det går en viss tid utan att man kastat ut ammo/medpack.

eller uppmärksamma dom bättre på något sätt.

Visa signatur

lite :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tony_flow:

folk som spelar som är support och inte fattar hur man slänger ut en ammobox, kan springa efter en supportkille hur länge som helst och skrika efter ammo utan reaktion.

Det gäller å hinna ikapp och förbi, så kanske han ser ammo-ikonen ovanför din skalle.. om du har tur! Jag är övertygad om att det faktiskt finns de som inte vet hur man lägger ut ammo- eller medic- crates.. Men detta är ju inte precis ett fel med spelet..
I den andan så....
Jag önskar man kunde slippa bli överkörd när man står o repar bakom ett fordon och föraren får för sig att slå på full back.. Åsså får dom gärna ge en chansen komma undan när dom e full-repade igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevve1:

Supression är rätt tråkigt. Tror ni dom kommer ha med det i Battlefield 4 också?

Hoppas det! Jag tycker supression är genialiskt och bidrar till ett bra gameplay!

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Hoppas det! Jag tycker supression är genialiskt och bidrar till ett bra gameplay!

Inte som de har det idag... Idag uppmuntrar det bara till noobs...

Tyckte förut det var possitivt, men har tänkt efter och insett hur dumt det är.

1. Det är dåligt genomfört; det ska simulera att soldaten blir nervös, inte att vapnet blir det. Det kan ge suddig bild och lite mer recoil, men inte fan ska det göra så att vapnet skjuter snett om det pekar rakt mot fienden.

2. Det är dåligt genomfört, igen; Om du blivit suppressad och skjuter tillbaka kan du inte suppressa tillbaka, så om soldaten vet om att hans motståndare är rädd (på ett helt magiskt vis, såklart) så blir han helt orädd för kulor som viner runt hans huvud. Detta leder till att den som först klickar vinner fighten om motståndaren inte har någonstans att gömma sig. Fortsätter fienden att skjuta bredvid hans gömställe får han gott sitta och vänta tills fienden tröttnat, kommer han fram är han ju chanslös.

3. Det är dåligt genomfört, seriöst, urkasst; Man blir inte suppressad om man faktiskt blir träffad, alla vet ju att det är värre att höra kulorna runt sig än att faktiskt få en av dem rakt i nyllet, vem fan bryr sig om sånt strunt. Seriöst, vad skulle kunna vara läbbigare än en motståndare som inte riktigt kan träffa?

4. Det är ett system utvecklat för att hjälpa dåliga spelare, inte nog med att de får ett handikapp av att först missa några kulor, de får även poäng för det, man får till och med mer poäng för att skjuta mot en fiende och missa de flesta kulorna, medan en spelare som faktiskt kan sikta gör jobbet åt honom. 50 för missade kulor + 50-60 i kill assist.

5. Det gör den redan underlägsna sniperklassen om möjligt ännu sämre, då låg accuracy självklart påverkar vapen med låg fire rate mycket mer än de med hög fire rate. Möter man en sniper som inte är väldigt bra så är han extremt lätt att döda, även på kanske 100-150 meters avstånd, där han ska ha det självklara överläget. Man ser hans scope, och slänger iväg några skott åt hans håll, han måste gömma sig och vänta tills hans suppression försvunnit, och under tiden kan jag röra mig närmare och upprepa, eller helt enkelt fortsätta skjuta små salvor tills hans är död. I en sniper mot sniper fight blir det faktum "den som skjuter först vinner" ännu större, istället för att ta dig tid att sikta efter fiendens huvud, eller ens på den, så skjut bara ett skott mot honom, och sen har du allt tid i världen på dig att sikta.

Suppression borde på sin höjd kunna göra ens syn suddig, som det var från början, och ge kanske 25 poäng i suppression bonus, om de måste så ge en mer recoil, inte nervösa vapen. Om Battlefield någonsin ska ha något att göra inom Esporten är denna suppression något de måste sumpa.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Det gäller å hinna ikapp och förbi, så kanske han ser ammo-ikonen ovanför din skalle.. om du har tur! Jag är övertygad om att det faktiskt finns de som inte vet hur man lägger ut ammo- eller medic- crates.. Men detta är ju inte precis ett fel med spelet..
I den andan så....
Jag önskar man kunde slippa bli överkörd när man står o repar bakom ett fordon och föraren får för sig att slå på full back.. Åsså får dom gärna ge en chansen komma undan när dom e full-repade igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Hej, jag är en av de tank drivers som ofta backar över folk *vinkar* Jag säger ofta sorry när det händer då det aldrig är med flit. Det händer ofta för man snabbt måste ifrån platsen för det är sjukt mycket RPGs som gömmer sig i hörnen och jag ofta "gissar" på att folk står på sidan av min tank och aldrig point blank bakom (Brukar ge en indikator genom att backa 1-2meter innan jag sätter full fräs).

Lyckades få 5-6 teamkills idag på seeing crossing @ E basen för att halva laget stog bakom tanken när jag blev bombaderat av RPGs.

Skrivet av Lasergurka:

Inte som de har det idag... Idag uppmuntrar det bara till noobs...

Tyckte förut det var possitivt, men har tänkt efter och insett hur dumt det är.

1. Det är dåligt genomfört; det ska simulera att soldaten blir nervös, inte att vapnet blir det. Det kan ge suddig bild och lite mer recoil, men inte fan ska det göra så att vapnet skjuter snett om det pekar rakt mot fienden.

2. Det är dåligt genomfört, igen; Om du blivit suppressad och skjuter tillbaka kan du inte suppressa tillbaka, så om soldaten vet om att hans motståndare är rädd (på ett helt magiskt vis, såklart) så blir han helt orädd för kulor som viner runt hans huvud. Detta leder till att den som först klickar vinner fighten om motståndaren inte har någonstans att gömma sig. Fortsätter fienden att skjuta bredvid hans gömställe får han gott sitta och vänta tills fienden tröttnat, kommer han fram är han ju chanslös.

3. Det är dåligt genomfört, seriöst, urkasst; Man blir inte suppressad om man faktiskt blir träffad, alla vet ju att det är värre att höra kulorna runt sig än att faktiskt få en av dem rakt i nyllet, vem fan bryr sig om sånt strunt. Seriöst, vad skulle kunna vara läbbigare än en motståndare som inte riktigt kan träffa?

4. Det är ett system utvecklat för att hjälpa dåliga spelare, inte nog med att de får ett handikapp av att först missa några kulor, de får även poäng för det, man får till och med mer poäng för att skjuta mot en fiende och missa de flesta kulorna, medan en spelare som faktiskt kan sikta gör jobbet åt honom. 50 för missade kulor + 50-60 i kill assist.

5. Det gör den redan underlägsna sniperklassen om möjligt ännu sämre, då låg accuracy självklart påverkar vapen med låg fire rate mycket mer än de med hög fire rate. Möter man en sniper som inte är väldigt bra så är han extremt lätt att döda, även på kanske 100-150 meters avstånd, där han ska ha det självklara överläget. Man ser hans scope, och slänger iväg några skott åt hans håll, han måste gömma sig och vänta tills hans suppression försvunnit, och under tiden kan jag röra mig närmare och upprepa, eller helt enkelt fortsätta skjuta små salvor tills hans är död. I en sniper mot sniper fight blir det faktum "den som skjuter först vinner" ännu större, istället för att ta dig tid att sikta efter fiendens huvud, eller ens på den, så skjut bara ett skott mot honom, och sen har du allt tid i världen på dig att sikta.

Suppression borde på sin höjd kunna göra ens syn suddig, som det var från början, och ge kanske 25 poäng i suppression bonus, om de måste så ge en mer recoil, inte nervösa vapen. Om Battlefield någonsin ska ha något att göra inom Esporten är denna suppression något de måste sumpa.

Suppression är bra!... men inte perfekt. Det ökar tankebanorna att man alltid ska ha skydd tillhands och aldrig strida i öppna områden, men jag håller med att man skjuter lite för mycket off-target när man är suppressed och inte har möjlighet till skydd.

Jag vill ha de 50 poängen kvar för suppression för det är många rundor där jag defendar en lane där jag lägger mig med en LMG och lägger bly i luften så att fiender inte ska titta upp. Jag är inte ute efter kills, men att få poäng för jobbet är alltid trevligt.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Suppression är bra!... men inte perfekt. Det ökar tankebanorna att man alltid ska ha skydd tillhands och aldrig strida i öppna områden, men jag håller med att man skjuter lite för mycket off-target när man är suppressed och inte har möjlighet till skydd.

Jag vill ha de 50 poängen kvar för suppression för det är många rundor där jag defendar en lane där jag lägger mig med en LMG och lägger bly i luften så att fiender inte ska titta upp. Jag är inte ute efter kills, men att få poäng för jobbet är alltid trevligt.

Skulle inte gå så långt som att säga att det är bra, det är en bra tanke, som är utfört av några som inte riktigt tänkt till och inte riktigt orkat gå hela vägen, det är i alla fall min tanke.

Tycker att det ska ge högre recoil som sagt, inte att vapnet genom magi blir halvt värdelöst, och man kan inget göra åt det. Skydd måste man ändå ha till hands då man måste begränsa vinklarna att bli beskjuten från, och kunna gömma sig när man laddar om. Skulle vara bättre om man kunde lära sig att hantera den hyggligt med lite träning, som man skulle kunna om det bara gav högre recoil. Sen gör det att man behöver skydd ifrån alla spelare istället för bara från bra spelare, vilket jag tycker är rätt skumt. Skydd behöver man för att inte bli träffad, inte för att inte bli missad, och återhämta sig efter alla missar.

Lägger man på de andra sakerna jag nämnt, att man inte blir det när man träffar, att man inte kan suppressa tillbaka så blir det bara till en game breaker i mina ögon. Något som skulle vara bättre vore om bara Support kunde suppressa, eller de som gav stor effekt i alla fall, så att det blir suddigt av andra, men har man en support som håller konstant eld under längre tid så blir man mer suppressad och kanske inte kan kontrollera rekyl och liknande så bra.

Det här är bara jag som spånar lite, och känns som jag har kommit på kanske 5-7 sätt man skulle kunna göra det mycket bättre, vilket för mig gör att det känns som en extremt oslipad idé.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

När man försöker spawna på en Squad member och denne precis blir dödad innan/samtidigt och man spawnar i hemmabasen.

Kunde man inte fått välja en alternativ spawnpunkt istället?

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Avstängd

Det jag hatar mest är vehicle stealers, dvs ens egna team mates som snor t.ex tanken när man reparerar den. Så jobbigt. Sen är de såna miffon också.

Permalänk
Medlem

Det som irriterar mig mest är AA jeepsen som kan locka fast sig över hela kartan (CTF).

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
99:e percentilen

Konsolspelare, dvs P12:or som vägrar spela för laget.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers