Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Cp admins som kickar för att man äger dem är det som jag irriterar mig mest på, händer nästan varje dag.
Efter det lackar jag på teammates som campar istället för att cappa flaggor

Då har du spelat på servrar med usla admins

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av erikom:

Tror han syftade på att de ressar när man ligger framför fienden och dör direkt när man blir ressad (hinner inte avböja). Vilket resulterar i att man får vänta längre på att respawna där man vill = sjukt irriterande.

Ännu värre blir det när man försöker byta attachments på vapen och blir ressad om och om igen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Är det ingen som stör sig på hur DICE har tagit bort BF-känslan totalt från spelet?

Permalänk
Medlem

Att det kommer ta en evighet och få 500 kills med Stinger och Igla...

Gah!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 Knife Glitch Confirmed:
http://www.youtube.com/watch?v=7qm8UAMK9Ys&%3Bhd=1
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

ska man skratta eller gråta?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobababy:

Att de fortfarande inte bytt plats på pistolen och huvudbössan i mousescroll-listan...

Jag tror jag ångrar mig. Det som stör mig mest i BF3 är att Dice A) gjort BF3 till nån slags puckad arkadversion av battlefield och B) så vitt jag vet inte gjort någonting öht för att "lära" alla nykomlingar "hur" man spelar battlefield. Avsaknaden av TP i public play är banne mig total...

Permalänk
Medlem

När folk sitter och campar i fordon hela tiden, det är ju bara folk utan skills som använder sig av tanks osv.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Att man inte kan använda mortar från basen när andra laget har alla flaggor och bombar basen som fan, man skulle gärna vilja ha möjligheten att ge igen lite.
Detta kan vara nämnt tidigare men jag orkar varken läsa hela tråden eller s1öka nu.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

När jag väl spelar så kör jag bara TDM och det är väldigt frustrerande när folk campar. Man kan dö av en snubbe på canals som står vid spåren, man springer tillbaka för en revenge kill och blir dödad igen. Man tänker att man skiter i han och tar en annan rutt, när man ett tag senare springer den vägen igen så står kräket kvar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av BYATCH:

När jag väl spelar så kör jag bara TDM och det är väldigt frustrerande när folk campar. Man kan dö av en snubbe på canals som står vid spåren, man springer tillbaka för en revenge kill och blir dödad igen. Man tänker att man skiter i han och tar en annan rutt, när man ett tag senare springer den vägen igen så står kräket kvar.

Att du inte lyckas ta kål på en snubbe som du VET var han står säger nog mer om dig än om honom ärligt talat...

Camping på TDM? Ja vad ska man göra, springa runt i en ring istället? Kills räknas och inget annat. Hade vi snackat conquest hamnar saken däremot i annan dager.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Att du inte lyckas ta kål på en snubbe som du VET var han står säger nog mer om dig än om honom ärligt talat...

Camping på TDM? Ja vad ska man göra, springa runt i en ring istället? Kills räknas och inget annat. Hade vi snackat conquest hamnar saken däremot i annan dager.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är inte direkt någon gud på bf3 men det är liksom inte bara EN snubbe man kan ställa in sig på utan det kommer ju från alla håll.

Ja, jävligt bra svar. Det bästa vore om det var en lång tunnel alla stod och matade varandra på, röra sig är överdrivet och gör spelet så mycket tråkigare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av BYATCH:

Jag är inte direkt någon gud på bf3 men det är liksom inte bara EN snubbe man kan ställa in sig på utan det kommer ju från alla håll.

Men det var inte det du skrev.

"Man kan dö av en snubbe på canals som står vid spåren"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Men det var inte det du skrev.

"Man kan dö av en snubbe på canals som står vid spåren"

Ja, det är en kille som dödar en. Det kan ju fortfarande komma folk från höger och stå bakom lådorna, medans man scanar av lite så blir det att jag dör, är väl helt enkelt dålig. Det är förmodligen taktiskt som fan och bara stå och vänta in sina fiender men jag förstår inte det roliga. Det är riktigt jobbigt när man dör av folk som liksom bara står på samma ställe om och om igen. Det är förmodligen det jag retar mig mest på i Battlefield också.

Sen finns ju ett annat problem och det är att min hit reg är helt värdelös på tyska servrar medans det går skitbra på servrar från UK. Pingen ligger på ungefär det samma så vet inte vad det kan vara.

Det är nog det jag stör mig på. Tycker spelet är riktigt roligt annars. Kram

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det som stör mig absolut mest är alla omotiverade "Bad luck". Det finns så många olika situationer när detta kan inträffa utan att det borde gjort det. Tex igår när jag spelade stod jag på en väg i ett öppet område och skulle skjuta ner en helikopter med Stinger och när raketen drog iväg dog jag med Bad luck. Kan det varit så att det fanns lite bränsle på marken som antände när raketen drog iväg och då smälte mina kängor och min gubbe dog av chock, ja så måste det ha varit.

Annars stör jag mig ganska ofta på piloter som är överdrivet bra samtidigt som laget inte förstår att man måste ta hand om dem. En pilot som ligger på 70-2 i K/D bana efter bana efter bana, det kan ju inte finnas någon utmaning i att spela så men så finns det ju fuskare också som gör samma sak och det är väl samma för dem.

Rubberbanding...jag hatar det.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Det här är inget jag stör mig på, utan något jag saknar:

Spelade BC2 igår, atacama desert som enginer, fy fan vad jag saknar AT4. Varför fick inte den följa med in i BF3?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

Att dom inte fixat medic buggen, ibland går det fan inte heala. Sen alla jävla noobs som grinar om aimbot osv. Speciellt i CQ.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Är ganska ny och det jag retar mig mest på är att medan jag försöker lära mig alla fordon, speciellt av den flygande varianten, så förstör jag för mitt lag genom att vara urkass.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

sensen

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Han här http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/-GH-Trojan-eXe/#

Spelade HC TDM på metro, den här killen hade suttit sig på ett ställe som man inte kan komma till utan att använda beacon. Alltså ett ställe man inte ska KUNNA komma till. Jag fick nog av han och började campa på ett ställe jag hade sikte på han när han spawna. Döda han nog 10ggr på raken eller nåt och då fick han nog. Nästa bana gick han med i min Squad och börja tk:a mig. Detta pågick i 3 banor, han blev kickad men gick in på servern gång på gång.

Dock även med han tk:a mig så fick jag bra stats.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/465587...

Killen har 0/0 då han har precis joinat och bara tk:at hittils, när rundan sluta.

Permalänk

Körde lite idag efter ett uppehåll och märket att jag fortfarande stör mig på helikoptrar och solen.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptendum:

Du kan spränga en stridsvagn med en rpg...

Förlåt om lite off topic men jag fick en tår i ögat av att du kunde säga "Stridsvagn" och inte "Pansarvagn"

Det kniper till i hjärtat varje gång nån säger "Pansarvagn"

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på att spelet är så "noob" vänligt..... Det är inge bf2 precis där när man var riktigt duktig så ägde man allt.

Helin på bf3 är så sjukt kass så det är inte roligt nån stans. en gubbe på marken kan locka med jav över "hela" mapen. och på de nya armored kill banorna så går det inte ens sätta sig i en heli för man är konstant lockad av jets,helis, och 10 st som kör med jav på marken..

Permalänk
Skrivet av TrueCroj:

Jag stör mig på att spelet är så "noob" vänligt..... Det är inge bf2 precis där när man var riktigt duktig så ägde man allt.

Helin på bf3 är så sjukt kass så det är inte roligt nån stans. en gubbe på marken kan locka med jav över "hela" mapen. och på de nya armored kill banorna så går det inte ens sätta sig i en heli för man är konstant lockad av jets,helis, och 10 st som kör med jav på marken..

Finns ju många som klarar sig alldeles utmärkt med en heli, och kan hålla sig i luften en halv match, med rätt saftiga scores på det?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

På folk som whinar på saker de lätt kan undvika t.ex. fordon är op, spela på en infantry only då och rpg:s på operation metro är op, spela på en där det är förbjudet då osv.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Att fast man ligger ner på noshar canals bakom dom där cement grejorna brödvid järnvägen så kan andå folk på marken där nere skute en typ igenom cementen ..... :/

Permalänk

*Bad luck buggen som som fortfarande inte fixats.
* alla glitches som tex god mode,gå under marken mm...
* RPG har dom nerfat för mycket, tar 4-5 skott innan en tank dör

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

* RPG har dom nerfat för mycket, tar 4-5 skott innan en tank dör

Du kan döda en tank på två rpg-skott. Beror på vart på tanken och med vilken vinkel du träffar.

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på rush, i bfbc2 var det mitt favorit mode men nu är det inte alls samma sak, alla campar och ingen tar objektet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

*Bad luck buggen som som fortfarande inte fixats.
* alla glitches som tex god mode,gå under marken mm...
* RPG har dom nerfat för mycket, tar 4-5 skott innan en tank dör

Bad luck får du ju när något rasar ner på dig, när du faller från för hög höjd, osv. Inget som bara magiskt inträffar helt plötsligt.

RPG gäller bara att träffa på rätt ställe, det vill säga bakifrån.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Skrivet av malte:

Du kan döda en tank på två rpg-skott. Beror på vart på tanken och med vilken vinkel du träffar.

Fast något konstigt är det. Händer ofta att jag börjar skjuta en tank bakifrån med MBT, två träffar i baken. Den börjar vända sig och jag får två träffar till i sidan och då börjar den brinna. Fast då har motståndaren redan dödat mig med två träffar i fronten.. (ingen synlig reactive armor)

Finns det någon slags chansbaserad crit-dmg grej jag har otur med eller?