Permalänk

Taskig kvalité! Men bilden är tagen i Mangskog!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Tree sparrow by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/216138...

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m92cx7Wkln1rw9c86o1_1280.jp...

Såja. Lite ring på havet. Borta på "fel" sida sverige - Östkusten. Kickoff på Gränsö slott utanför Västervik.

Fina Bilder

Photographer Emil Lundström by imaginize.net, on Flickr

Photographer Emil Lundström by imaginize.net, on Flickr

Ni får säga till om ni blir trötta på mina Stockholms bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundstrom.emil:

Fina Bilder

Ni får säga till om ni blir trötta på mina Stockholms bilder

Mer Stockholm bilder! Vacker stad

Permalänk

Småsaker

En hel del fina bilder i tråden med många olika motiv.
Perfekt inspiration en regnig dag.

Fuktig svamp by robthebiff, on Flickr

Spindel by robthebiff, on Flickr

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk

Sommar och sommar. Tycker mest det har regnat såfort man kommit ifrån jobbet
Fick med mig kameran en sväng till Gotland iallafall.

by n_sandstrom, on Flickr

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Sommar och sommar. Tycker mest det har regnat såfort man kommit ifrån jobbet
Fick med mig kamer

Schyssta eldbilder, pizzabilder också fin!

Jag försöker bli klok på arkitekturbilder som jag alltid tycker blir så tråkiga, en promenadbild från idag med ett för en gångs skulle litet annorlunda perspektiv.

Permalänk
Medlem

Lake by netzanette, on Flickr

Drop by netzanette, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Även jag älskar pizzabilden!
Jag är riktigt dålig på det här med porträtt, men här kommer iaf ett alster jag är hyfsat nöjd med. Taget med Samyang 85mm @ f/1.4

I found hazel! by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite champagnedusch!

Permalänk
Medlem

Hösten är i antågande

The first yellow leafs by attila96, on Flickr

Forest Bokeh by attila96, on Flickr

Blueberry-bokeh by attila96, on Flickr

Couldn't resist the moon tonight! by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk

Två bilder tagna med manuella objektiv:

Taget med Pentacon 135mm @f8 och en 36mm mellanring

Taget med en Helios 44-2 58mm @f2 och bara ljuset från slingan i bakgrunden och en brasa i skymningen

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Två bilder tagna med manuella objektiv:

http://farm9.staticflickr.com/8029/7886772858_e7a36069ca_b.jpg

Taget med Pentacon 135mm @f8 och en 36mm mellanring

http://farm8.staticflickr.com/7272/7874557360_1967eb868e_b.jpg

Taget med en Helios 44-2 58mm @f2 och bara ljuset från slingan i bakgrunden och en brasa i skymningen

Coolt! Jag gillade färgerna på den första!

Har också ett Helois 44-2 som fått ganska mycket stryk, men optiskt är det okej. Har testat det lite på flickvännens EOS 350D, och sen på min filmkamera men där har jag inte hunnit scanna negativen än...

Taget med en kort mellanring, runt 10 mm. Stor finns på flickr, lite brusig tyvärr då jag hade glömt bort att dra ned ISO:n. http://www.flickr.com/photos/cl3mens/7772728428/in/photostrea...

Permalänk
Medlem

The Unbroken, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Permalänk
Medlem

Från förra helgens segling.

Dot Com-race med ca 90 båtar anmälda. Mäktigt med hela Kanholmsfjärden full av spinnakrar.

Skaten Race samlade något mindre deltagare. Kul hade vi dock

Lugnet före stormen.

Söndagen bjöd på svaga vindar och regn i överflöd.

Visa signatur
Permalänk

Spökhuset by robthebiff, on Flickr

Baggarna by robthebiff, on Flickr

Månen by robthebiff, on Flickr

Röd Mossa by robthebiff, on Flickr

Myr by robthebiff, on Flickr

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

Morning rise by netzanette, on Flickr

Visa signatur
Permalänk

Jag antar att du körde till nya 70-300? Det ser bättre ju än jag får till med mitt 18-200, ditt kanske både är skarpare och sen märks de extra 100mm. Här är min bild från igår, svårt kanske att få det bättre, möjligen att jag kunna finlira med efterbehandlingen mer men. Denna är ju tokcroppad också såklart.

tror jag sabbade bilden... jag la på lite tonemappning och annat men ser nu att det blev onaturligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Jag antar att du körde till nya 70-300? Det ser bättre ju än jag får till med mitt 18-200, ditt kanske både är skarpare och sen märks de extra 100mm. Här är min bild från igår, svårt kanske att få det bättre, möjligen att jag kunna finlira med efterbehandlingen mer men. Denna är ju tokcroppad också såklart.
http://img267.imageshack.us/img267/5821/dsc158401.jpg

tror jag sabbade bilden... jag la på lite tonemappning och annat men ser nu att det blev onaturligt...

Det är 70-300at, men det sitter på J1an, vilket ger ett utsnitt motsvarande ...eh, 810mm jämfört med FF. Men det är färre pixlar att croppa istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Misstänkte det marie skrev. 300 kommer inte ens i närheten av så nära. Månen blev inte mer än en liiiiten plutt på min 5D mkII med 70-200 på. Man behöver komma upp i 6-800mm för å få riktigt schysst på månen!

iaf... Här är från en lite spontan photosession med en polare igår! Drog även in en kompis/kollega som var med och fotade.

Undrar ni något är det bara fråga.

Permalänk

fusk då behöver jag inte skämmas alltför mycket för min kitobjektiv-måne då.

Permalänk
Medlem

Utsatte Tamron 70-300mm för lite sländjakt, första bilden. Den andra är tagen med Tamrons 90mm macro.

Mating2 by attila96, on Flickr

Mating by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag var ute igår och fotograferade solnedgången med natur.

När solen väl hade åkt ned för horisonten, kom stjärnorna fram och månen lyste upp nattskenet (15 sekunder i slutartid). Den första bilden nedanför denna text, är mitt allra första stjärnfotografi. Jag blev riktigt nöjd med den.

Väl påväg hem igen, lekte jag med ljuset från de få fordon som åkte förbi mig (5 sekunder i slutartid).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Fotade min flickvän idag i lite fashion-stil. Blev ganska nöjd. Var inte det först men men. Det fick ligga tills senare på kvällen innan jag tog upp redigeringen!

(Undanse lite skärpa osv. den är uppladdad på facebook!!!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

Fotade min flickvän idag i lite fashion-stil. Blev ganska nöjd. Var inte det först men men. Det fick ligga tills senare på kvällen innan jag tog upp redigeringen!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/337305...

(Undanse lite skärpa osv. den är uppladdad på facebook!!!)

Sluta hosta på facebook då?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Sluta hosta på facebook då?

NEJ. Jag har förklarat innan att jag har facebook där jag sköter min facebook sida osv. Jag känner att ladda upp bilden på en till tjänst är onödigt.

Jag skrev detta för att vissa. (utan att nämna nicks) klagat på skärpan. Inte mycket att göra åt när facebook gör som dom vill med bilden...

Det är inte bildens "skärpa" osv som är det viktigaste. Det är den upplevda känslan och vad den levererar.

Permalänk
Medlem

Va kanske 2 veckor sedan.. Vintergatan synlig med blotta ögat. Hade tyvärr inte rätt objektiv med mig ut.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti