Permalänk
Medlem

Rootning av Xperia Mini

Hej funderar på att roota Minin eftersom det ej går att flytta appar till SD:n, detta blir min första rootning. Jag funderar om det är bättre att uppgradera till Android ICS från Gingerbread innan jag rootar?
En sak till, om det finns ett enkelt och säkert rootningsprogram för Xperia Mini så får ni gärna ge länken

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

XDA, är ungefär som sweclockers fast om rooting osv

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av motvikt:

måste man uppgradera till 4.0 för denna rootning

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lintto1:

måste man uppgradera till 4.0 för denna rootning

Nej?

Roota, installera cwm, flasha ICS Stock ROM eller modifierad.

Permalänk
Medlem

Ta en komplett backup och gör sen en fabriksåterställning så blir det inget mupp alls med gammalt och luren blir som ny.

Här har du lite mera: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1695514

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Min xperia mini kan jag flytta appar till sd-minne utan rootning jag kör Android 4.0.4 officiell från Sony Ericsson.

Jag har rootat en del telefoner innan ZTE Blade , Samsung Galaxy Gio slängt in Android 4.0.4 , Samt nån HTC åt en polare.

Men jag ser inte vitsen med att göra det då Sony Ericssons stock rom numera fungerar så bra och det går att lagra appar på sd-minne.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Jag har rootat min Arc just för att kunna ta bort och flytta en del appar som annars inte går. Det finns många som inte går annars.
Sen öppnar ju sig en massa möjligheter som jag tagit nytta av efter root.

Men jag kör stock ICS då den faktiskt är helt ok efter root iaf.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Grabben_83a:

Min xperia mini kan jag flytta appar till sd-minne utan rootning jag kör Android 4.0.4 officiell från Sony Ericsson.

Jag har rootat en del telefoner innan ZTE Blade , Samsung Galaxy Gio slängt in Android 4.0.4 , Samt nån HTC åt en polare.

Men jag ser inte vitsen med att göra det då Sony Ericssons stock rom numera fungerar så bra och det går att lagra appar på sd-minne.

Just för att det stöds i 2.3 och nyare versioner.. Dock verkar han ha X10 Mini som bara har 2.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Just för att det stöds i 2.3 och nyare versioner.. Dock verkar han ha X10 Mini som bara har 2.1

Jaha gamla x10 mini men den heter jue inte xperia mini.

Då förstår jag jo då är nog rootning och slänga in ny rom värt det.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Grabben_83a:

Jaha gamla x10 mini men den heter jue inte xperia mini.

Då förstår jag jo då är nog rootning och slänga in ny rom värt det.

Jag vet ju inte vilken lur TS har, om det är X10 min eller nyare Xperia Mini (Det kan jag dock tro) så det ska fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Min xperia mini kan jag flytta appar till sd-minne utan rootning jag kör Android 4.0.4 officiell från Sony Ericsson.

Jag har rootat en del telefoner innan ZTE Blade , Samsung Galaxy Gio slängt in Android 4.0.4 , Samt nån HTC åt en polare.

Men jag ser inte vitsen med att göra det då Sony Ericssons stock rom numera fungerar så bra och det går att lagra appar på sd-minne.

Vad bra! Jag är nämligen lite rädd för att bricka Minin om jag rootar, så det går alltså att flytta appar till SD utan root?
Har du gjort nåt speciellt med den, nån app etc. ?

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av lintto1:

Vad bra! Jag är nämligen lite rädd för att bricka Minin om jag rootar, så det går alltså att flytta appar till SD utan root?
Har du gjort nåt speciellt med den, nån app etc. ?

Är det xperia mini eller x10 mini som du har?

Om det är xperia mini det enda jag gjorde var att uppdatera till senaste officiella android 4.0.4 från Sony Ericsson via pc-companion på datorn gjorde det det första jag gjorde när jag fick telen. Sen går man bara in under inställningar ---> Appar ---> välj app du vill flytta ---> flytta till sd. Har dock fungerar på mina telefoner sen android 2.3 eller om det var 2.2.

Skrivet av tcntad:

Jag vet ju inte vilken lur TS har, om det är X10 min eller nyare Xperia Mini (Det kan jag dock tro) så det ska fungera.

Det var inte menat som nått påhopp eller så. Om det togs så?

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Grabben_83a:

Det var inte menat som nått påhopp eller så. Om det togs så?

Vad skulle ha tagits som ett påhopp?:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag vet ju inte vilken lur TS har, om det är X10 min eller nyare Xperia Mini (Det kan jag dock tro) så det ska fungera.

Skrivet av tcntad:

Vad skulle ha tagits som ett påhopp?:/

Det var väl mera mitt tidigare svar på xperia mini samt x10 mini.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Är det xperia mini eller x10 mini som du har?

Om det är xperia mini det enda jag gjorde var att uppdatera till senaste officiella android 4.0.4 från Sony Ericsson via pc-companion på datorn gjorde det det första jag gjorde när jag fick telen. Sen går man bara in under inställningar ---> Appar ---> välj app du vill flytta ---> flytta till sd. Har dock fungerar på mina telefoner sen android 2.3 eller om det var 2.2.

Det var inte menat som nått påhopp eller så. Om det togs så?

Skulle du säga att spelen rullar på bra med ICS updaten?

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av lintto1:

Skulle du säga att spelen rullar på bra med ICS updaten?

De spelen jag spelat tycker jag rullar på bra ja.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Skrivet av Red110:

XDA, är ungefär som sweclockers fast om rooting osv

Okej

Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

De spelen jag spelat tycker jag rullar på bra ja.

Har du provat Plants vs zombies och angry birds? ( det är ungefär den kalibern av spel jag ska spela)

Sorry om jag frågar mycket men det är ju onödigt att behöva flasha om den om de ej rullar på bra

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av lintto1:

Har du provat Plants vs zombies och angry birds? ( det är ungefär den kalibern av spel jag ska spela)

Sorry om jag frågar mycket men det är ju onödigt att behöva flasha om den om de ej rullar på bra

Angry birds fungerar vet jag de andra har jag ej spelat.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB