Vem tycker du ska tillverka nästa nexus lur?

Permalänk

Tog LG men HTC tycker jag går fint också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Jag kan ju tyvärr bara gå på det du sa till mig, då funderade du seriöst på att importera från USA.
Intressant att du hoppade över resten av mitt svar och dessutom slängde med en idiot-förklaring i både UPL's svar och mitt svar.

Antar väl att du inte kan hålla dig saklig pga våra tidigare duster, men jag tycker att i diskussioner på Sweclockers så kan vi väl försöka hålla det trevligt och objektivt?

Ska vi hålla diskussionen trevlig och saklig? Då kan du ju börja med att säga åt UPL att skärpa sig. Dessutom är ju du inte direkt känd för att vara trevlig.

Dessutom så spelar det ju inte någon roll hur mycket, eller hur lite, jag vet om Galaxy SIII bara för att jag säger att killen kanske inte är en nörd inom mobiltelefoner?
Sakligt nog för dig?

Skrivet av upl8447:

Jonas kan du bara försvinna ur mitt liv jag orkar fan inte med dig.

Permalänk
Medlem

LG eller HTC, är lite trött på att så många lurar är så plastiga och dom ska vara så tunna m.m
Vill ha lite mer stadigt, minns fortfarande min nu avlagda Desire HD med massa metall kunde nästan tjänstgöra som reservhammare mer sånt vill jag se, gärna en mobil i rent aluminium utan massa plast överallt.

Är nog därför jag har svårt att fastna för nån modell idag som tex samsungs.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Entusiast
Skrivet av furuliden:

Ska vi hålla diskussionen trevlig och saklig? Då kan du ju börja med att säga åt UPL att skärpa sig. Dessutom är ju du inte direkt känd för att vara trevlig.

Dessutom så spelar det ju inte någon roll hur mycket, eller hur lite, jag vet om Galaxy SIII bara för att jag säger att killen kanske inte är en nörd inom mobiltelefoner?
Sakligt nog för dig?

Albin får stå för sina egna uttalanden och jag hade inget med dem att göra.

Må så vara, det är inte direkt ditt trumfkort heller det där med att vara trevlig.
Absolut, det lät dock som att du menade att han inte var "så nördig" inom telefoner som UPL och att det skulle vara något dåligt, men det är lätt att missuppfatta när man kommunicerar via text.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Jag röstar på LG. LG har schysst hårdvara på gång och en nexus lur kan dom inte förstöra mjukvara på så tror de hade blivit riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Säg inte det. Samsung har haft hand om uppdateringarna till de nordiska nexus, och varit långsammare än Google.

Permalänk

Jag tycker Samsung håller måttet ganska bra, men det vore ju bra om det inte gjorde den så plastig den här gången.
Har i oförsig inte så mycket emot ''plastiga'' telefoner men skulle inte vara så dåligt med lite omväxling.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Säg inte det. Samsung har haft hand om uppdateringarna till de nordiska nexus, och varit långsammare än Google.

"långsamare" var ju högst sagt milt uttryckt, tog 2 månader extra att pusha ut den.

Samsung får ju till och med Internet Explorer att framstå som en värdsklass-sprinter

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Albin får stå för sina egna uttalanden och jag hade inget med dem att göra.

Må så vara, det är inte direkt ditt trumfkort heller det där med att vara trevlig.
Absolut, det lät dock som att du menade att han inte var "så nördig" inom telefoner som UPL och att det skulle vara något dåligt, men det är lätt att missuppfatta när man kommunicerar via text.

Men jag kräver inte heller att man måste vara trevlig om man inte vill. Vi är som vi är.

Permalänk
Medlem

Helt klart motorola, jag vill se hur den blir nu när Google äger dem. Kan tänka mig att google ställer bra krav på hårdvaran och pressar priset

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Skrivet av Mr.Azum:

du kanske inte uppfattade min Ironi? jag vet inte fulla innebörden av en nexus telefon men jag vet tillräckligt för att veta att apple aldrig kommer göra en.

Hur ska man skilja ironi från ett pucko av den texten hade du tänkt? Detta är inte irl, vi kan inte höra ditt tonfall...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Den nuvarande nexusen är ju helt underbar tycker jag, det tog ett par veckor men sedan ren Kärlek.
Har tidigare varit HTC trogen, jag tycker inte att de ska tillverka nästa. Det känns liksom inte rätt nu när de har finslipat det mycket fina Sense konceptet. LG testade jag när de släppte den första modellen med två kärnor, jag är så dålig på modellnamn så jag minns inte vad den hette. Men den var en ren katastrof, hängde sig och startade om sig och hela tiden pratade LG om en mjukvaru uppdatering som kommer "snart". Men trots detta så tycker jag att LG ska tillverka den. De brukar vara duktiga på hårdvara och de har en del att bevisa, i alla fall för mig.
Just nu väntar jag bara på ett sms från Inet att nexusplattan ligger och väntar på mig...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Vem dom än väljer hoppas jag utvecklaren använder en relativt öppen SoC så communityn kan göra princip vad dom vill. OMAP/Snapdragon som gäller, Exynos tror jag bara Samsung har i sina egna mobiler. Vilket är tur då dom verkar vara riktigt dåliga med källkod. Samma med Tegra från Nvidia, en mardröm för utvecklare. Den som lever får se.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Hade Nexus One'en när den var ny, och sedan köpte jag Galaxy Nexus.
Och jag har haft rätt många telefoner i mina dar, men min Nexus One är nog den jag älskat mest.
Så gidigen byggkvalité, och så blev jag förälskad i Android

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

Nya rykten om att nästa nexus lur är från LG.

http://www.swedroid.se/android-4-2-kommer-i-november-tillsamm...

Står även något annat i nyheten:

"Ryktet i korthet: i november presenterar Google Android 4.2 och under samma evenemang får vi se ”LG Optimus G Nexus”. Tiden då Google valde en tillverkare att samarbeta med varje år är borta. Alla tillverkare kan numera släppa mobiler som är del av Nexus-programmet så länge de uppfyller en strikt standard"

Som jag förstår det får vem som helst släppa nexus lurar om man följer Google strikta riktlinjer.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Nya rykten om att nästa nexus lur är från LG.

http://www.swedroid.se/android-4-2-kommer-i-november-tillsamm...

Står även något annat i nyheten:

"Ryktet i korthet: i november presenterar Google Android 4.2 och under samma evenemang får vi se ”LG Optimus G Nexus”. Tiden då Google valde en tillverkare att samarbeta med varje år är borta. Alla tillverkare kan numera släppa mobiler som är del av Nexus-programmet så länge de uppfyller en strikt standard"

Som jag förstår det får vem som helst släppa nexus lurar om man följer Google strikta riktlinjer.

Då kanske det blir min första Nexus lur.

Permalänk
Medlem

Skiter fullständigt i vem som gör den bara den inte är så jäkla plastig som alla android lurar tenderar att kännas :-/
Vill verkligen byta ut min 4s då jag inte klarar av stock ios(fult som stryk utan ett bra jb tema).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Htc för att med htc så kan man förvänta sig bra byggkvalité.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Står även något annat i nyheten:

"Ryktet i korthet: i november presenterar Google Android 4.2 och under samma evenemang får vi se ”LG Optimus G Nexus”. Tiden då Google valde en tillverkare att samarbeta med varje år är borta. Alla tillverkare kan numera släppa mobiler som är del av Nexus-programmet så länge de uppfyller en strikt standard"

Som jag förstår det får vem som helst släppa nexus lurar om man följer Google strikta riktlinjer.

Alltså jag förstår mig inte riktigt på Android. Man har relativt nyligen presenterat Jelly Bean och redan i november är det dags för ett nytt OS (trots att flera modeller inte ens fått JB)? Jag har inte så bra koll på Android så är möjligt att jag missat något, men tkr det låter mkt märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luncano:

Alltså jag förstår mig inte riktigt på Android. Man har relativt nyligen presenterat Jelly Bean och redan i november är det dags för ett nytt OS (trots att flera modeller inte ens fått JB)? Jag har inte så bra koll på Android så är möjligt att jag missat något, men tkr det låter mkt märkligt.

Det är märkligt, jag hoppas dom drar i bromsen snart och låter alla komma ifatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Det är märkligt, jag hoppas dom drar i bromsen snart och låter alla komma ifatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl helt sjukt att göra. Det är tillverkarna som inte har en vinst i att uppdatera telefonerna som borde få betala böter eller liknande. Anledningen till att de inte uppdaterar är ju solklar. Köp vår nya XXX telefon som kör nyaste android versionen. Dom får inga pengar på att uppdatera gamla telefoner och därav går det segt.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Det är väl helt sjukt att göra. Det är tillverkarna som inte har en vinst i att uppdatera telefonerna som borde få betala böter eller liknande. Anledningen till att de inte uppdaterar är ju solklar. Köp vår nya XXX telefon som kör nyaste android versionen. Dom får inga pengar på att uppdatera gamla telefoner och därav går det segt.

ja böter eller dylikt låter också bra, men något måste göras iaf.

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt tyst i den här tråden med tanke på alla rykten de senaste dagarna ang Nexus. Tycker prototypbilderna ser ganska lovande ut: http://www.mobil.se/nyheter/nya-bilder-lackta-pa-lg-s-nexus-l...
Ser ut att ha bättre byggkvalite än S3 och G Nexus. Är dock lite skeptisk till de lite väl stora sorgekanterna nedtill, spec med tanke på att de virtuella knapparna tar en del plats av skärmen. Förhoppningsvis kommer man uppleva det annorlunda i verkligheten.