Permalänk
Medlem

dator stänger av o startar om?

Köpte en dator på komplett och fick den levererat för ca 1v sen. Den har börjat stänga av sig helt random. Ingen blå skärm, utan bara slocknar och sen ca 3s senare startar den om. Öppnade upp chassit för kolla efter glappande kablar men hittade inget. Sen upptäckte jag att om jag lutar tornet ett par millimeter åt vänster sett framme ifrån slocknar den direkt. Lutar jag åt höger fungerar den. :S några idéer? Fattar inget. Vill helst inte lämna in den på garanti då jag säkert kommer vara utan den mer än 2 veckor eftersom den ska fraktas osv och jag behöver den i jobbet. å kanske ni har någon lösning?
Kanske moderkort som tar i chassit?

/mvh Alexander

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter som en mindre kortslutning eller ström dump. prova lägg el tejp där du tror den tar imot.
Om det är felet så ring komplett, får du montera om den eller skicka in den för om montering.

Skrivet av fenne85:

Köpte en dator på komplett och fick den levererat för ca 1v sen. Den har börjat stänga av sig helt random. Ingen blå skärm, utan bara slocknar och sen ca 3s senare startar den om. Öppnade upp chassit för kolla efter glappande kablar men hittade inget. Sen upptäckte jag att om jag lutar tornet ett par millimeter åt vänster sett framme ifrån slocknar den direkt. Lutar jag åt höger fungerar den. :S några idéer? Fattar inget. Vill helst inte lämna in den på garanti då jag säkert kommer vara utan den mer än 2 veckor eftersom den ska fraktas osv och jag behöver den i jobbet. å kanske ni har någon lösning?
Kanske moderkort som tar i chassit?

/mvh Alexander

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

love in him

Permalänk
Medlem

Hejsan

Det kan bli som han säger.

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hejsan

Det kan bli som han säger.

Okej ska kolla upp det ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fenne85:

Okej ska kolla upp det ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

verkar som om moderkortet ligger för nära chassit. det sviktar lite på mitten verkar det som då där sitter ett gtx 670 där som är ganska stort. men kan inte riktigt komma på vad jag ska göra åt det. känns surt att skicka iväg datorn och vara av med den i 2 veckor för en sån bagatell.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog rringa komplett och fråga dom vad som är bäst att göra

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Jag skulle nog rringa komplett och fråga dom vad som är bäst att göra

det blev naturligtvis retur då de inte ville jag skulle pilla med det själv. och dom skyllde på transportskada. 10-15 dagar är den borta

Permalänk

ring komplett de har garantin de ska fixa det

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag hade ett liknande problem
att datorn startade om vid ett specifikt ställe när man bootade Windows.

Var moderkortet som det var fel på och fick ett nytt av cdon

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Jag köpte en asus netbook för några år sedan. Jag fick slumpmässiga omstarter under windowsinstallationen.
Efter lite felsökning upptäckte jag att burken kraschade varje gång jag tryckte på F-tangenten. =P
Det låg en lös skruv under skiten som kortslöt när jag tryckte. Jag försökte pilla ut den med en mejsel men den trillade ned istället...
Det blev en retur och jag fick pengarna tillbaka. Sedan blev det inga fler netbooks...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch