Var kan jag ladda ner Windows 8? Har en licens.

Permalänk
Medlem

Var kan jag ladda ner Windows 8? Har en licens.

Får Windows 8 Pro gratis från skolan och man ska ladda ner det via något värdelöst program och det går riktigt segt. Den har kommit 2% på 15 minuter och stått fast på återstående tid 3:33.
Googlade men hittade inte var jag kunde ladda ner det. Någon som kan länka? Känns drygt att låta skitprogrammet man tvingades använda stå och tugga resten av helgen när man kan ladda ner det på 10 minuter..

Visa signatur

Hej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bonno:

Får Windows 8 Pro gratis från skolan och man ska ladda ner det via något värdelöst program och det går riktigt segt. Den har kommit 2% på 15 minuter och stått fast på återstående tid 3:33.
Googlade men hittade inte var jag kunde ladda ner det. Någon som kan länka? Känns drygt att låta skitprogrammet man tvingades använda stå och tugga resten av helgen när man kan ladda ner det på 10 minuter..

Skickade just ett PM...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Skickade just ett PM...

Hur skulle diskussionerna se ut med den typen av inlägg? Skriv det i tråden istället!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Hur skulle diskussionerna se ut med den typen av inlägg? Skriv det i tråden istället!

Ok. Skickade just ett PM med en länk till en ISO (W8 Pro Swe X64) i min privata Dropbox som jag inte vill ge ut till allmänheten. Vill någon annan ha den så skicka ett PM till mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Ok. Skickade just ett PM med en länk till en ISO (W8 Pro Swe X64) i min privata Dropbox som jag inte vill ge ut till allmänheten. Vill någon annan ha den så skicka ett PM till mig.

Du har väl fått den någonstans ifrån? Är det laglig källa är det väl bättre att tipsa om den platsen så alla kan se, om inte borde du inte skrivit något alls (§7 i reglerna).

Edit: Kan ju hänvisa till § 1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet. Använd i stället forumets funktion för privata meddelanden, också. Skicka då bara PM, men skriv inget i tråden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Du har väl fått den någonstans ifrån? Är det laglig källa är det väl bättre att tipsa om den platsen så alla kan se, om inte borde du inte skrivit något alls (§7 i reglerna).

Jag har fått den från DreamSpark Premium, alltså gamla MSDNAA. TS sa att det inte fungerade så bra att ta ner den därifrån för honom och jag har också märkt att DigitalRiver (som tillhandahåller filerna man får från DreamSpark) ibland är riktigt segt. Alltså tänkte jag tillhandahålla en ISO åt honom som jag vet inte är hackad eller crackad på något sätt eller så. Det är ingen piratkopia och därför tolkar jag det som att det är ok enligt §7. För att kunna använda den filen krävs det ju att man har en giltig licens.

Det lär komma upp publika länkar till W8 snart så då slipper man sådant här men de har inte kommit ännu så då får vi väl hjälpas åt...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Jag har fått den från DreamSpark Premium, alltså gamla MSDNAA. TS sa att det inte fungerade så bra att ta ner den därifrån för honom och jag har också märkt att DigitalRiver (som tillhandahåller filerna man får från DreamSpark) ibland är riktigt segt. Alltså tänkte jag tillhandahålla en ISO åt honom som jag vet inte är hackad eller crackad på något sätt eller så. Det är ingen piratkopia och därför tolkar jag det som att det är ok enligt §7. För att kunna använda den filen krävs det ju att man har en giltig licens.

Det lär komma upp publika länkar till W8 snart så då slipper man sådant här men de har inte kommit ännu så då får vi väl hjälpas åt...

Utmärkt och tack för ditt svar! Ville bara poängtera vad som gäller, även om det tyvärr tar lite utrymme. Vi förespråkar öppen moderering där det är passande.

Jag tycker dock fortfarande att inlägg av typen "PM skickat" ska undvikas eftersom det inte tillför diskussionen något.

*Två av trådskaparens inlägg sammanfogade, använd Redigera istället för flera egna inlägg på raken, tack*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tack snajk!

Varför är filerna olika stora? Filen man laddar ner genom skitprogrammet är 2 GB om man kan lita på den och din är 3,2 GB.
Båda verkar vara x64.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bonno:

Tack snajk!

Varför är filerna olika stora? Filen man laddar ner genom skitprogrammet är 2 GB om man kan lita på den och din är 3,2 GB.
Båda verkar vara x64.

X86 är ~2GB och X64 ~3.2.

Edit: Ok, båda X64, skumt. Jag testade att starta nedladdningen igen och det stod 2GB där i programmet men filen blir ändå 3.2 typ. Jag vet inte...

Edit2: När jag först tog ner filen la jag den på en annan plats innan jag kopierade den till DB men även där är den ~3GB så det är ingen som har rotat i min dropbox och lagt in nåt skit i alla fall. Du behöver inte lite på filen om du inte vill men den har fungerat för mig och för musarn här på swec.

Enligt denna artikel så ska den ligga på runt 3.4GB så det är nog i Secure Download Manager det står fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonno:

Tack snajk!

Varför är filerna olika stora? Filen man laddar ner genom skitprogrammet är 2 GB om man kan lita på den och din är 3,2 GB.
Båda verkar vara x64.

Uppgraderings versionen är lite mer komprimerad (vim filen) dessutom
innehåller den endast Windows 8 pro.
msdn versionen innehåller både Windows 8 (core) och Windows 8 pro.
Beroende på vilken nyckel du använder.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer