Kan inte se min andra skärm då jag spelar BF3.

Permalänk

Kan inte se min andra skärm då jag spelar BF3.

Hejsan, jag har två skärmar i min setup och allt har fungerat bra hittills, men idag skulle jag köra igång BF3 för första gången på väldigt länge. På min ena skärm ska jag då ha igång spelet, vilket inte är något problem, men på den andra gången har jag alltid haft igång min favoritpodcast då jag spelat andra spel, t.ex. Call of Duty eller World of Warcraft. Men nu då jag ska spela BF3 så bliir den andra skärmen svart då jag lägger igång spelet. Jag undrar nu: varför händer detta? Ska jag köra med 2 skärmar i settings eller vad är det som händer?

Jag vore väldigt tacksam för hjälp med detta
Mvh. Finlandssvensken

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Windowed mode?
Kanske inte ger svar på vad som har hänt men borde lösa problemet!

Permalänk
Skrivet av N-yman:

Windowed mode?
Kanske inte ger svar på vad som har hänt men borde lösa problemet!

Sant, det löser det, men det är förstås lite enklare att spela i fullscreen Men jag fick lösa det så nu tillfälligt.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Hejsan, jag har två skärmar i min setup och allt har fungerat bra hittills, men idag skulle jag köra igång BF3 för första gången på väldigt länge. På min ena skärm ska jag då ha igång spelet, vilket inte är något problem, men på den andra gången har jag alltid haft igång min favoritpodcast då jag spelat andra spel, t.ex. Call of Duty eller World of Warcraft. Men nu då jag ska spela BF3 så bliir den andra skärmen svart då jag lägger igång spelet. Jag undrar nu: varför händer detta? Ska jag köra med 2 skärmar i settings eller vad är det som händer?

Jag vore väldigt tacksam för hjälp med detta
Mvh. Finlandssvensken

Har för mig jag fick svar skärm ibland när jag hade en gammal 17" till ts och annat. Lösningen för mig var enkel!
Tabba ur spelet och sen in igen så hade jag spelet på min skärm och extra skärmen var inte längre svart.
Hoppas det funkar för dig oxå.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

har haft det från och till, förut, men inte längre.
Kan vara pga något bakgrundsprogram eller liknande.

När du spelar BF3, testa köra alt+enter i spelet, kanske fixar problemet.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Om du ska kunna använda den andra skärmen samtidigt som du spelar på första så måste du vad jag vet köra i windowed mode, de flesta spel brukar ha något som kallas "fullscreen windowed" eller "maximized windowed" som gör att spelet täcker upp skärmen helt precis som vanlig fullscreen.

Permalänk

tabba ur spelet en 5-6 gånger så ska det bli bild på båda skärmarna.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

Har för mig jag fick svar skärm ibland när jag hade en gammal 17" till ts och annat. Lösningen för mig var enkel!
Tabba ur spelet och sen in igen så hade jag spelet på min skärm och extra skärmen var inte längre svart.
Hoppas det funkar för dig oxå.

Ja det funkar ibland, helt random vad jag sett Nåväl, det blir att försöka vidare

Skrivet av FlorrpaN:

har haft det från och till, förut, men inte längre.
Kan vara pga något bakgrundsprogram eller liknande.

När du spelar BF3, testa köra alt+enter i spelet, kanske fixar problemet.

Ska testa det

Skrivet av Chimo:

Om du ska kunna använda den andra skärmen samtidigt som du spelar på första så måste du vad jag vet köra i windowed mode, de flesta spel brukar ha något som kallas "fullscreen windowed" eller "maximized windowed" som gör att spelet täcker upp skärmen helt precis som vanlig fullscreen.

Det funkar ibland med fullscreen, ibland inte. Vad jag vet har inte BF fullscreen windows mode? Får ta och titta runt lite

Skrivet av qwerty3225:

tabba ur spelet en 5-6 gånger så ska det bli bild på båda skärmarna.

Det brukar hjälpa ibland

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube