Electronova OÜ - Trovärdiga?

Permalänk
Medlem

Fått en hel del PM om att jag ska skriva mer, men har inte orkat, förrän nu...

För övrigt kan ni slå upp "drop shipping".
För det är (med största säkerhet) vad denna butik pysslar med, de betalar (antagligen) expansys med kundens pengar och expansys skickar till kunden.
Om man ville, så skulle en fakturalösning eller kreditkortsinlösen finnas på plats på 2 dagar mot mycket liten kostnad med en rejäl ökning av omsättningen som följd, men...
På detta sättet minimeras den egna kreditrisken än att använda eget kapital, nu används kundens kapital istället och kan då slippa egna buffertar, krediter och liknande.
Orsaken till prisnivåerna är differanser i momsen, då jag själv har bolag i Estland, cypern, panama och England så har jag nog rätt klart för mig hur de gör.

En liten checklista man kanske ska tänka på (detta gäller iofs alla företag)
- Det finns ALLTID en risk med förskott, oavsett mottagaren. Punkt!
- Bolaget kan kursa, innestående pengar är då borta
- Problem med produkten? krånglig retur/service förmodligen då den sker utomlands (om det inte är world-wide service som vissa har)
- Returer och ånger, samma som ovan.
- Försvinner bolaget senare, kan garantin bli krånglig att lösa vid problem på produkten.
Kan vara hård konkurrens, sjukdom, u name it.

Vill man betala i förskott och har klart för sig vad det innebär och vill ta risken så är det upp till var och en att bedöma

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Vilken byggnad förstördes 9/11-01? twin tower! och vilka höll till i det huset jo world trade center.
och att det just blir 9-11, och world trade center, lite små mysko tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Medlem

håller mysteriet på att tätna? har vi avslöjat en bluff här på swec?
Jag hittar ingen electronova hos WTC-tallinn kolla själva på denna länk http://www.wtc.ee/?s=354.
Drar iväg ett mail till WTC-tallinn för att se vem som har det kontoret.

Det kan ju inte vara ett stort kontor elektronova har, kolla denna länk http://www.wtc.ee/?s=46, Jöe 9 är var dom har kontoret.

För lite onödigt vetande, 2518847 är det 184340e primtalet ( detta är deras telefonnummer till estländska supporten utan landsnummer

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk

Om företaget vill bevisa att dom inte är ett blufföretag

Är det åtminstone fel väg att helt lägga locket på som dom nu gör.
Har inte fått svar på något av mina mail till supporten heller.

Är det för bra för att vara sant så är det troligen så.
Ta exempelvis LG Google Nexus 4 16GB som endast finns i lager hos Electronova och ett danskt illa beryktat företag www.proshop.se.
Priset är lägst hos Electronova.
Det luktar illa.

Permalänk
Electronova
Skrivet av Lomboksurfer:

Är det åtminstone fel väg att helt lägga locket på som dom nu gör.
Har inte fått svar på något av mina mail till supporten heller.

Är det för bra för att vara sant så är det troligen så.
Ta exempelvis LG Google Nexus 4 16GB som endast finns i lager hos Electronova och ett danskt illa beryktat företag www.proshop.se.
Priset är lägst hos Electronova.
Det luktar illa.

Hej Lomboksurfer!

Vi har sökt i vår databas och vi finner inga obesvarade mail från någon. Vi undrar därför vilken e post du använder och om du är vänlig och refererar med ditt användare ID här så skall vi hjälpa Dig.

Vi har LG Google Nexus 4 16GB i lager men jag förstår inte vad du vill mena med att företaget bakom Proshop skulle vara illa luktande? Vet du överhuvud taget om vem som ligger bakom det företaget innan du diskuterar som du gör? Bolaget bakom är Expert i Sverige vilket är allmänt känt. Har flera goda rekommendationer på Prisjakt. Jag förstår inte vart du vill komma, tyvärr och med liknelser på olika sätt.

Regards // Kundtjänst Electronova

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av daikai1:

håller mysteriet på att tätna? har vi avslöjat en bluff här på swec?
Jag hittar ingen electronova hos WTC-tallinn kolla själva på denna länk http://www.wtc.ee/?s=354.
Drar iväg ett mail till WTC-tallinn för att se vem som har det kontoret.

Det kan ju inte vara ett stort kontor elektronova har, kolla denna länk http://www.wtc.ee/?s=46, Jöe 9 är var dom har kontoret.

För lite onödigt vetande, 2518847 är det 184340e primtalet ( detta är deras telefonnummer till estländska supporten utan landsnummer

Hej där....

Mysterium ?? Vem avslöjar vad ??

För kännedom, vi lever i allra högsta grad

Om du vänligen följer tidigare trådar, så har detta ämne tidigare ventilerats och svar har framställts om detta. Nu verkar det mest vara rent hårklyveri i denna jakt på att hela tiden försöka hitta så mycket fel man bara kan tänka sig.

Electronova ingår i en större företagsgrupp som har säte och kontor i Tallinn. Vi har även möjlighet att kunder kan göra personliga besök på Jõe 9 (som är en gata) och kontor/butik nr 11.

Som sagt, alla som tvivlar är varmt välkomna till oss i Tallinn på ett personligt besök.

Vad du menar med ditt felrefererade prim tal, och vad detta skall visa.....ja blir man trött eller ?? Nummer du angivit som start status stämmer inte då du glömt en etta i detta för upplysning.

Vänliga Hälsningar // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Skrivet av Electronova:

Hej Lomboksurfer!

Vi har sökt i vår databas och vi finner inga obesvarade mail från någon. Vi undrar därför vilken e post du använder och om du är vänlig och refererar med ditt användare ID här så skall vi hjälpa Dig.

Vi har LG Google Nexus 4 16GB i lager men jag förstår inte vad du vill mena med att företaget bakom Proshop skulle vara illa luktande? Vet du överhuvud taget om vem som ligger bakom det företaget innan du diskuterar som du gör? Bolaget bakom är Expert i Sverige vilket är allmänt känt. Har flera goda rekommendationer på Prisjakt. Jag förstår inte vart du vill komma, tyvärr och med liknelser på olika sätt.

Regards // Kundtjänst Electronova

Hej!

Tack för svar.

Jag har e-postat till info@electronova.se som ni har listat under "KONTAKTA OSS" längst ned på sidan.
Jag finner det märkligt att ni inte sett min e-post som alltså har skickats till er officiella e-postadress.

Angående Proshop, företaget Proshop har fått många dåliga omdömen på prisjakt om man orkar skumma igenom den stora mängden av omdömen, vilket jag gjorde för en tid sedan. Det var tillräckligt för att avskräcka mig från köp därifrån.
Totalt sett ser betyget högt ut för Proshop eftersom någon spammar med höga betyg och korta kommentarer. Troligen är dessa omdömen skrivna av Proshop själva.

Likheten mellan er och Proshop var i detta fall att Electronova och Proshop är de enda företag som har LG Google Nexus 4 i lager för tillfället.

Permalänk
Electronova
Skrivet av Wigra:

Vilken byggnad förstördes 9/11-01? twin tower! och vilka höll till i det huset jo world trade center.
och att det just blir 9-11, och world trade center, lite små mysko tycker jag.

Hej där...

Nionde November ? .......var nog flera hus som förstördes även det datumet.

Du slinter inte lite nu på tangenter och allmänvetande.....11 Sept var ett tragiskt datum, men vad skall vi placeras i detta ?

Hälsningar // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

9/11 eller nine-eleven refererar till det amerikanska sättet att skriva datum, där man har månaden före dagen och året. Med andra ord blir svenska 110901 i USA 091101. Antagligen ett olyckligt sammanträffande att ni har den adressen.

Sen kan jag tycka att det är lite oproffsigt av en butik att hoppa på enskilda personer om deras allmänbildning, det ökar ju inte förtroendet för er. Då kvittar det att ni har blivit ganska hårt ifrågasatta i denna tråd, frustrationer ska väl ändå inte tas ut på potentiella kunder?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem

Varför är hemsidan nere?

Jag struntar i hur det fungerar.. Får jag bara min Nexus 4 så är jag glad

Någon som lyckats? Hur får man gratis frakt? =D

Permalänk
Electronova
Skrivet av opaso:

Varför är hemsidan nere?

Jag struntar i hur det fungerar.. Får jag bara min Nexus 4 så är jag glad

Någon som lyckats? Hur får man gratis frakt? =D

Hej.

Hemsidan fungerar helt utmärkt, eller vad är problemet? www.electronova.se

Om du skriver ordern direkt till: kundtjanst@electronova.se och anger vilken vara du önskar köpa, och även anger ditt användare ID här på Sweclockers så kan du handla vad du vill helt fraktfritt.

Nexus 4 finns i lager ännu

Hälsningar // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej.

Hemsidan fungerar helt utmärkt, eller vad är problemet? www.electronova.se

Om du skriver ordern direkt till: kundtjanst@electronova.se och anger vilken vara du önskar köpa, och även anger ditt användare ID här på Sweclockers så kan du handla vad du vill helt fraktfritt.

Nexus 4 finns i lager ännu

Hälsningar // Kundservice

"Internet Explorer cannot display the webpage" Alla andra sidor fungerar utmärkt.

Ha-begäret är för stort =/ Kommer nog beställa.

Skulle slå mig själv i ansiktet om jag inte får hem in N4a!

Permalänk
Medlem
Skrivet av opaso:

"Internet Explorer cannot display the webpage" Alla andra sidor fungerar utmärkt.

Ha-begäret är för stort =/ Kommer nog beställa.

Skulle slå mig själv i ansiktet om jag inte får hem in N4a!

För mig fungerar sidan utmärkt. Tycker det har varit mycket häxjakt hittills. Någon mer som kan komma med något konkret?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej där....

Mysterium ?? Vem avslöjar vad ??

För kännedom, vi lever i allra högsta grad

Om du vänligen följer tidigare trådar, så har detta ämne tidigare ventilerats och svar har framställts om detta. Nu verkar det mest vara rent hårklyveri i denna jakt på att hela tiden försöka hitta så mycket fel man bara kan tänka sig.

Electronova ingår i en större företagsgrupp som har säte och kontor i Tallinn. Vi har även möjlighet att kunder kan göra personliga besök på Jõe 9 (som är en gata) och kontor/butik nr 11.

Som sagt, alla som tvivlar är varmt välkomna till oss i Tallinn på ett personligt besök.

Vad du menar med ditt felrefererade prim tal, och vad detta skall visa.....ja blir man trött eller ?? Nummer du angivit som start status stämmer inte då du glömt en etta i detta för upplysning.

Vänliga Hälsningar // Kundservice

Ibland tänker man inte på vad man skriver och/eller är trött även om det inte går att skylla på...
Tyckte det lät jättebra när jag skrev det, men läste igenom det och det lät inte så bra som då...

Men hur kommer det sig att ni skickade mobilen tidigare i tråden från expanzys?

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Electronova
Skrivet av daikai1:

Ibland tänker man inte på vad man skriver och/eller är trött även om det inte går att skylla på...
Tyckte det lät jättebra när jag skrev det, men läste igenom det och det lät inte så bra som då...

Men hur kommer det sig att ni skickade mobilen tidigare i tråden från expanzys?

Hej igen...

Förstår man kan bli trött på sig själv i bland, händer säkert alla runt oss

Jo saken är som så att vi sålde flera än vad vi själva haft i lager genom Group On Dealen. Detta gjorde vi inte kunde skicka direkt från Vårt lager här i Estland. eXpansys hade för tillfället varan i sitt lager och vi köpte dyrare av dom än vad vi själva fick betalt av kunden. Men som sagt Kunden kommer alltid först och det är viktigt för oss att kunna leverera det vi säljer, så vi gjorde förlust, eXpansys Vinst och Kunden fick sin vara och blev Glad och framför allt så gjorde kunden bästa vinsten i slutet.

Hälsningar // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Varför får man svar på engelska när man mailar kundtjänst? =/

Sidan fungerar fortfarande inte här på jobbet... Varken i IE eller FF. Testar hemma... Jag är sugen

Permalänk
Skrivet av Electronova:

Hej igen...

Förstår man kan bli trött på sig själv i bland, händer säkert alla runt oss

Jo saken är som så att vi sålde flera än vad vi själva haft i lager genom Group On Dealen. Detta gjorde vi inte kunde skicka direkt från Vårt lager här i Estland. eXpansys hade för tillfället varan i sitt lager och vi köpte dyrare av dom än vad vi själva fick betalt av kunden. Men som sagt Kunden kommer alltid först och det är viktigt för oss att kunna leverera det vi säljer, så vi gjorde förlust, eXpansys Vinst och Kunden fick sin vara och blev Glad och framför allt så gjorde kunden bästa vinsten i slutet.

Hälsningar // Kundservice

Jag blev mycket glad för min Lumia 920. Man tackar!

Permalänk
Medlem

Kryssade i rutan "Jag godkänner vilkoren" och sen tryckte jag på köp.

Kommer ingenstans... Dock i fliken står det "Tack för din beställning!" fast sidan är helt tom.

Kommer inget mail...

Väntar och ser.. Känns jobbigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej igen...

Förstår man kan bli trött på sig själv i bland, händer säkert alla runt oss

Jo saken är som så att vi sålde flera än vad vi själva haft i lager genom Group On Dealen. Detta gjorde vi inte kunde skicka direkt från Vårt lager här i Estland. eXpansys hade för tillfället varan i sitt lager och vi köpte dyrare av dom än vad vi själva fick betalt av kunden. Men som sagt Kunden kommer alltid först och det är viktigt för oss att kunna leverera det vi säljer, så vi gjorde förlust, eXpansys Vinst och Kunden fick sin vara och blev Glad och framför allt så gjorde kunden bästa vinsten i slutet.

Hälsningar // Kundservice

Hur fungerar detta när det är dags för service och reklamations ärenden ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej igen...

Förstår man kan bli trött på sig själv i bland, händer säkert alla runt oss

Jo saken är som så att vi sålde flera än vad vi själva haft i lager genom Group On Dealen. Detta gjorde vi inte kunde skicka direkt från Vårt lager här i Estland. eXpansys hade för tillfället varan i sitt lager och vi köpte dyrare av dom än vad vi själva fick betalt av kunden. Men som sagt Kunden kommer alltid först och det är viktigt för oss att kunna leverera det vi säljer, så vi gjorde förlust, eXpansys Vinst och Kunden fick sin vara och blev Glad och framför allt så gjorde kunden bästa vinsten i slutet.

Hälsningar // Kundservice

Smells really faaaaaaaaaaake. Förstår inte varför du versaliserar den första bokstaven i varje ord, Google Translate?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Electronova
Skrivet av opaso:

Kryssade i rutan "Jag godkänner vilkoren" och sen tryckte jag på köp.

Kommer ingenstans... Dock i fliken står det "Tack för din beställning!" fast sidan är helt tom.

Kommer inget mail...

Väntar och ser.. Känns jobbigt

Hej

Skicka ditt telefonnummer till kundtjänst så ringer vi upp och vi kan lösa detta via telefonen om du vill om det inte löste sig?

Hälsningar // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av Arie:

Hur fungerar detta när det är dags för service och reklamations ärenden ?

Hej.

Inga problem alls, eftersom vi är sälj part så är det vi som står för reklamationer och service åtaganden full ut. Spelar ingen roll om du köper via Group On eller du får varan skickad från annan än oss, det är vi Electronova som står för om det torde uppstå problem.

Har du haft problem med någon vara från oss?

Hör av dig snarast så löser vi i så fall detta!

Tack för din synpunkt.

Hälsningar // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av azz0n^:

Smells really faaaaaaaaaaake. Förstår inte varför du versaliserar den första bokstaven i varje ord, Google Translate?

Hej.

Vad är det du antyder med "fake" ? Kunden ställde en fråga och han fick sin produkt levererad från oss. Var ligger problemet?

Google Translate? Om man skulle använda det verktyget så tror jag inte man förändrar versaler. Stora versaler kan vara ett uttryck att kanske lägga vikten vid vissa ord i en mening, men vi skall tänka på detta i framtiden så vi inte irriterar för mycket

Bästa Hälsningar // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

http://www.tryggehandel.se/butik/917

Detta är en certifiering som är svår att erhålla och som man får vara mycket rädd om !!

Jag hoppas att du skojar, Trygg E-Handel är ett skämt som endast finns till för att grundaren (från Pricerunner) ska tjäna pengar.

Permalänk
Electronova
Skrivet av Agile:

Jag hoppas att du skojar, Trygg E-Handel är ett skämt som endast finns till för att grundaren (från Pricerunner) ska tjäna pengar.

Det är tur att hela världen är full av personer med olika uppfattningar, vad meningslöst allt skulle vara annars om alla var eller blivit stöpta i samma form. Jag tycker om du känner dig missnöjd med Trygg E-Handel att du skall skriva lite till dom och påtala problemet direkt.

Om jag själv får lägga en personlig värdering i detta med Trygg E-Handel, så tror jag inte att dom företag som valt att ansluta sig till dom gör det endast för man tycker det är skojigt. Som sagt detta är en värdering från min sida bakom skärmen på kundservice

Må väl och ha en trevlig kväll // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Jag är här med officiellt försökskanin åt Sweclockers! Jag har inget med elektronova att göra. Jag är enbart väldigt sugen på en Nexus 4 och det har gjort att jag inte tänker efter alls. Så jag är beredd att offra mig för det här priset

Nu fick jag ett bekräftelsemail!!

Antog även att ni bjuder på expressfrakten?!

Kommer det ett till mail med betalningsinformation eller hur går det till?

Fick skriva in uppgifterna några gånger innan jag lyckades få ett bekräftelsemail.

Permalänk
Medlem

Kommer ditt paket även från expansys är något skumt. Har svårt att tro att alla saker folk beställer skulle vara slut så de köper in från andra företag för att göra kunderna nöjda

Annars är det nog reko.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Electronova
Skrivet av opaso:

Jag är här med officiellt försökskanin åt Sweclockers! Jag har inget med elektronova att göra. Jag är enbart väldigt sugen på en Nexus 4 och det har gjort att jag inte tänker efter alls. Så jag är beredd att offra mig för det här priset

Nu fick jag ett bekräftelsemail!!

Antog även att ni bjuder på expressfrakten?!

Kommer det ett till mail med betalningsinformation eller hur går det till?

Fick skriva in uppgifterna några gånger innan jag lyckades få ett bekräftelsemail.

Hej.

Tack för du blivit vår kund.

Självklart bjuder vi på hela frakten, även express!

Vi har mottagit din order får jag besked om, som kan vara den som stämmer med din beställning. Du har rätt och ett bekräftelse mail kommer inom kort skickas till dig där vi beskriver hur du går vidare. Ditt slutpris blir givetvis 4083 sek och leveransen skickas i morgon med express via UPS.

Önskar fortsatt trevlig kväll och tack för ordern // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av ODDNAME:

Kommer ditt paket även från expansys är något skumt. Har svårt att tro att alla saker folk beställer skulle vara slut så de köper in från andra företag för att göra kunderna nöjda

Annars är det nog reko.

Hej.

Självklart kommer Nexus direkt från vårt lager i Tallinn, och skickas via UPS express som kunden begärt.

I bland är man tvingad att finna nödlösningar, som att det blir en länk mellan oss och kunden. Men hos oss står kunden i focus och i bland får man kanske svälja förtreten att förlora som vi gjorde på delar av Nexus dealen.

Passa nu på om ni är sugna på Iphone 5 som släpps via Group on i natt till ett kanonpris!!

Hälsningar // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Om det nu verkar reko, har ni planer på att ta in någon vettig Tablet med Windows 8 samt Core i3/i5 processor?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz