Electronova OÜ - Trovärdiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej,

För att få allt detta i klartext så har du samtliga vilkor och garanti beskrivningar på vår hemsida under "" köpvilkor | electronova"" www.electronova.se

Känner du att du behöver mera svar om du känner dig osäker skickar du frågan till mig här eller info@electronova.se

Vi tillämpar dom regler som gäller för försäljning jämte garanti åtaganden i Sverige och även rättar oss i eventuell tvist efter ARN beslut.

Det står på er hemsida att ni "givetvis hjälper till med garantiåtgärder" men betyder detta att jag måste skicka telefonen till er för att kunna utnyttja garantin? Eller är det annorlunda från fall till fall?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth Z77 | Corsair XMS3 Vengeance 1600mhz 2x8GB | i7 3770K | Asus Geforce Gtx 680 DirectCU II | CM Hyper Evo 212 | Corsair Carbide 500r | Antec HCG 620W Modular | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Jag tänker nog passa mig Electronova i fortsättning så vidare jag inte har lust att vänta 3-4 veckor på leverans trots att varan finns i lager och man behöver ringa till dom flera gånger och fråga hur det går eftersom att dom har en rejäl ofrörmåga att svara på mail.

La en beställning utav en Ipad Mini 30e Mars till det otroligt låga priset 2400, skrev i beställning att om dom inte lyckas leverera innan fredag 12/4 så skulle dom säga till eftersom att detta var en födelsdags present så jag tog express frakt för säkerhetsskull...

Fick en faktura redan Måndag den 1a April (trots röd dag i Sverige vilket var stort plus). Betalade vi BG och pengarna drogs den onsdag den 3e, vilket betyder att det bordeta upp till 3 dagar. Så dom borde fått pengarna på fredagen eller senast måndag. Jag mailade och frågade hur det gick med ordern på måndag. Fick inget svar. Ringde dom på tisdagen och sa först att det inte fanns någon order på det ordernummer jag uppgav, sen hitta dom tydligen orden och supporten sa att han inom 5 minuter skulle skicka ut tracking nr.

Fick inget mail med trackingnummer. Mailade igen på tisdagen och som vanligt inget svar. Ringer igen på Onsdagen och frågar hur det ligger till. Han i supporten frågade om jag hade betalat.? Ja det är klart sa jag. Då helt plötsligt såg han ordern (märkligt) Men han var tvungen att kolla hur det låg till och skulle ringa upp inom 10 minuter. Efter 1 1/2 timme ringer jag tillbaka eftersom att dom såklart inte har ringt upp. Nu får jag besked att dom skulle skicka den idag ist för att det hade blivit nåt fel dagen innan och att jag garanterat skulle få den till fredan. Trots att man har pratat med dom I telefon så borde dom ju bekräfta mailen iaf.

Idag fredag kollar jag på dhl och i morse kl 04 hade den kommit till Tyskland och sen kl 08 så hade dom stoppat leveransen pga vädret vilket dom inte kan råda över (Om det inte hade varit väder strul i Tyskland och paketet lyckats komma till Sverige på morgonen så undrar jag om den endå hade lyckats bli utkörd under dagen...)

Så fick inte min Ipad Mini som var en 5års present idag, så för att hon inte ska få fira sin födelsedag utan en Ipad mini så var jag tvungen att gå och köpa en ny på stan... Eftersom att jag även reser bort på mådag.

Så nu lär jag jag säkert få betala returen på detta paket eftersom att dom klantade sig på tisdagen och inte fick i väg paketet i tid.
Sen eftersom att dom skickar från England lär det säkert vara en Engelsk strömadapter, och om det mailade jag för 3v sen (innan jag la en beställning) från deras hemsida och frågade vilken typ det var, men det har jag såklart inte heller fått svar på.

Så detta företag verkar inte ha en aning om kundsupport, så är jag väldigt skeptisk att beställa nåt där igen trots att priset är bra, men rester är rikigt uselt.

Är inge ide att skicka detta till deras mail eftersom att dom ändå inte svarar, här verkar vara det enda stället dom behagar att svara kunder... :/

Hoppas att ni andra har haft bättre tur

Permalänk
Electronova
Skrivet av Rexmundi:

Det står på er hemsida att ni "givetvis hjälper till med garantiåtgärder" men betyder detta att jag måste skicka telefonen till er för att kunna utnyttja garantin? Eller är det annorlunda från fall till fall?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Huvud regel är att varan som kan betraktas som felaktig och där man skall göra bedömmning att garanti skall inträda, skall alltid sändas till respektiva företag som i Europa har handelsrätten. Som tex OM en iPhone produkt krånglar, då skall man gå till appel store butik och där påvisa vad som är fel med kvitto på produkten. Sålunda i samtliga fall av produkter vare sig det är Samsung eller Sony.

Om det skulle bli kommunikations problem så tar vi givetvis vid och sköter detta genom oss, men då är det ett måste att kunden själv skickar produkten enligt anvisning till oss i Tallinn. OM varan/produkten visar sig gå under begrepp garanti så skickar vi ny vara eller kontrollerad vara tillbaka och ersätter din kostnad för frakten till oss.

Du skall ALLTID kontakta oss först och vi kan sedan vägleda dig till vart du vänder dig, och hur du gör om du som kund känner dig osäker.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av sweper:

Jag tänker nog passa mig Electronova i fortsättning så vidare jag inte har lust att vänta 3-4 veckor på leverans trots att varan finns i lager och man behöver ringa till dom flera gånger och fråga hur det går eftersom att dom har en rejäl ofrörmåga att svara på mail.

La en beställning utav en Ipad Mini 30e Mars till det otroligt låga priset 2400, skrev i beställning att om dom inte lyckas leverera innan fredag 12/4 så skulle dom säga till eftersom att detta var en födelsdags present så jag tog express frakt för säkerhetsskull...

Fick en faktura redan Måndag den 1a April (trots röd dag i Sverige vilket var stort plus). Betalade vi BG och pengarna drogs den onsdag den 3e, vilket betyder att det bordeta upp till 3 dagar. Så dom borde fått pengarna på fredagen eller senast måndag. Jag mailade och frågade hur det gick med ordern på måndag. Fick inget svar. Ringde dom på tisdagen och sa först att det inte fanns någon order på det ordernummer jag uppgav, sen hitta dom tydligen orden och supporten sa att han inom 5 minuter skulle skicka ut tracking nr.

Fick inget mail med trackingnummer. Mailade igen på tisdagen och som vanligt inget svar. Ringer igen på Onsdagen och frågar hur det ligger till. Han i supporten frågade om jag hade betalat.? Ja det är klart sa jag. Då helt plötsligt såg han ordern (märkligt) Men han var tvungen att kolla hur det låg till och skulle ringa upp inom 10 minuter. Efter 1 1/2 timme ringer jag tillbaka eftersom att dom såklart inte har ringt upp. Nu får jag besked att dom skulle skicka den idag ist för att det hade blivit nåt fel dagen innan och att jag garanterat skulle få den till fredan. Trots att man har pratat med dom I telefon så borde dom ju bekräfta mailen iaf.

Idag fredag kollar jag på dhl och i morse kl 04 hade den kommit till Tyskland och sen kl 08 så hade dom stoppat leveransen pga vädret vilket dom inte kan råda över (Om det inte hade varit väder strul i Tyskland och paketet lyckats komma till Sverige på morgonen så undrar jag om den endå hade lyckats bli utkörd under dagen...)

Så fick inte min Ipad Mini som var en 5års present idag, så för att hon inte ska få fira sin födelsedag utan en Ipad mini så var jag tvungen att gå och köpa en ny på stan... Eftersom att jag även reser bort på mådag.

Så nu lär jag jag säkert få betala returen på detta paket eftersom att dom klantade sig på tisdagen och inte fick i väg paketet i tid.
Sen eftersom att dom skickar från England lär det säkert vara en Engelsk strömadapter, och om det mailade jag för 3v sen (innan jag la en beställning) från deras hemsida och frågade vilken typ det var, men det har jag såklart inte heller fått svar på.

Så detta företag verkar inte ha en aning om kundsupport, så är jag väldigt skeptisk att beställa nåt där igen trots att priset är bra, men rester är rikigt uselt.

Är inge ide att skicka detta till deras mail eftersom att dom ändå inte svarar, här verkar vara det enda stället dom behagar att svara kunder... :/

Hoppas att ni andra har haft bättre tur

Hej,

Först får vi be om ursäkt för komunikattions problemen som uppstått. Man kan alldrig vara bäst på det man gör, även hur mycket man i bland försöker. Jag vill på inget sätt tillrättavisa någon, men skall bara kort redogöra lite i tiderna som det handlar om då jag själv blir väldigt konfundersam då du skriver "" Leverans efter 3-4 veckor"" då vi i dag har den 12 april och din order blev lagd 1:e april.

Helt riktigt i vårt system har du gjort din beställning och som blev manuellt behandlad 1:e April. Fakturan enligt vårt system har oxå skickats till dig samma dag/kväll. Din betalning genom Bankgiro har efter avräkning blivit registrerad hos oss Fredag kväll 5:e April 18:32 est tid. Eftersom utskick från våra olika lager och transport partners stänger sina datorer för ärenden 16:30 så tappade vi Fredag som order dag.

Måndagen 8:e April gick ordern ut till våra tre olika lager för avstämmning, men där landade den på fel ställe för utskick och blev passerad under Måndagen. Detta är en plump i protokoll vilket vi är oerhört ledsna för, men vi kan tyvärr inte backa bandet i den saken. Jag har heller ingen bra förklaring till varför ordern inte blvit packeterad och registrerad för utskick förän på Onsdagen. Men vi har öppnat en egen intern utredning på detta vilket skall göra att ingen förhoppningsvis i framtiden skall bli lidande av detta som du blivit.

Att sedan din vara stannat i resan i Tyskland på grund av väder, ja den faktorn kan ingen råda över. Men jag kan säga av erfarenhet och att så skulle vara då transporten fungerat att du garanterat haft denna i Dag utan problem.

Vi ber återigen om ursäkt och vet att ord inte kan förändra verklighet, men givetvis skall vi kompencera dig för detta på bästa sätt. Du berättar du nu varit och köpt en liknande produkt och kanske inte har behov av denna du beställt. Men i vart fall om du skriver till mig på privat PM i detta forum, så skall vi återbörda kostnaden du haft för express frakten. Vi skickar tillbaka dessa pengar om du ger oss ditt konto nr (swift och E ban) i privat mail.

Hör som sagt av dig till oss, så löser vi detta!!

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Jag ser att en representant från electronovas kundtjänst infinner sig på forumet och då passar jag på att ställa en fråga.
När jag kontaktade kundtjänst innan jag lade ordern, så meddelade de mig att en dockningsstation (DK26) ej ingick men däremot skrevs: "It has regular charger but we are sending a free wireless speaker Sony SRS-BTV5 with every order of Xperia Z".

Min mobil anlände i tisdags den 9/4 utan den lovade varan. För att få veta när högtalaren skulle komma så mailade kundtjänst direkt, och har sedan 9/4 mailat totalt tre gånger utan svar. Innan jag genomförde beställningen så mailade jag frågor till er kundtjänst och fick då svar inom erat estimerade svarsintervall (28-48h). Så frågan lyder, i och med uteblivet svar , kommer jag att få denna högtalare?

Permalänk
Electronova
Skrivet av kyledies:

Jag ser att en representant från electronovas kundtjänst infinner sig på forumet och då passar jag på att ställa en fråga.
När jag kontaktade kundtjänst innan jag lade ordern, så meddelade de mig att en dockningsstation (DK26) ej ingick men däremot skrevs: "It has regular charger but we are sending a free wireless speaker Sony SRS-BTV5 with every order of Xperia Z".

Min mobil anlände i tisdags den 9/4 utan den lovade varan. För att få veta när högtalaren skulle komma så mailade kundtjänst direkt, och har sedan 9/4 mailat totalt tre gånger utan svar. Innan jag genomförde beställningen så mailade jag frågor till er kundtjänst och fick då svar inom erat estimerade svarsintervall (28-48h). Så frågan lyder, i och med uteblivet svar , kommer jag att få denna högtalare?

Hej

Eftersom vi inte bevakar detta forum varje dag, kan därför vissa svar inte ses komma i tid. Tyvärr är inte detta ett forum för allmänna frågor om kunders produkter då vi har kundtjanst@electronova.se som handhar dessa frågor. Vi har som policy att vardagar svara på kundfrågor vid hög belastning inom 48 timmar. Helger är mycket begränsat då vi inte har full bemanning, men jag hoppas du fått svar på dina frågor på kundtjänsten.

Beträffande telefon och högtalare så skickas dessa från olika lager och med olika status. >Därför har du tyvärr inte samma leverans dagar. Gällande kundtjänst som du beskriver kan så vara fallet att du skrivit på ett veckoslut, och då vi inte har full bemanning över helger så räknas tiden 48 timmar max vardagar. Telefon passning är Måndag till Torsdag 11.00 till 16.00. Var vänlig se hemsidan under kundfrågor.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk

Vad hände med HTC One? Ni skulle få in dem i slutet av förra veckan. Ytterligare förseningar?

Permalänk
Electronova
Skrivet av Salaryman:

Vad hände med HTC One? Ni skulle få in dem i slutet av förra veckan. Ytterligare förseningar?

Hej,

Jo tyvärr försenat från Leverantör. Det är mycket som händer just nu i kulisser hos tillverkare och leverantörer med olika lanseringar. Vi får som jag ser det ge det en vecka till, tyvärr.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej,

Först får vi be om ursäkt för komunikattions problemen som uppstått. Man kan alldrig vara bäst på det man gör, även hur mycket man i bland försöker. Jag vill på inget sätt tillrättavisa någon, men skall bara kort redogöra lite i tiderna som det handlar om då jag själv blir väldigt konfundersam då du skriver "" Leverans efter 3-4 veckor"" då vi i dag har den 12 april och din order blev lagd 1:e april.

Helt riktigt i vårt system har du gjort din beställning och som blev manuellt behandlad 1:e April. Fakturan enligt vårt system har oxå skickats till dig samma dag/kväll. Din betalning genom Bankgiro har efter avräkning blivit registrerad hos oss Fredag kväll 5:e April 18:32 est tid. Eftersom utskick från våra olika lager och transport partners stänger sina datorer för ärenden 16:30 så tappade vi Fredag som order dag.

Måndagen 8:e April gick ordern ut till våra tre olika lager för avstämmning, men där landade den på fel ställe för utskick och blev passerad under Måndagen. Detta är en plump i protokoll vilket vi är oerhört ledsna för, men vi kan tyvärr inte backa bandet i den saken. Jag har heller ingen bra förklaring till varför ordern inte blvit packeterad och registrerad för utskick förän på Onsdagen. Men vi har öppnat en egen intern utredning på detta vilket skall göra att ingen förhoppningsvis i framtiden skall bli lidande av detta som du blivit.

Att sedan din vara stannat i resan i Tyskland på grund av väder, ja den faktorn kan ingen råda över. Men jag kan säga av erfarenhet och att så skulle vara då transporten fungerat att du garanterat haft denna i Dag utan problem.

Vi ber återigen om ursäkt och vet att ord inte kan förändra verklighet, men givetvis skall vi kompencera dig för detta på bästa sätt. Du berättar du nu varit och köpt en liknande produkt och kanske inte har behov av denna du beställt. Men i vart fall om du skriver till mig på privat PM i detta forum, så skall vi återbörda kostnaden du haft för express frakten. Vi skickar tillbaka dessa pengar om du ger oss ditt konto nr (swift och E ban) i privat mail.

Hör som sagt av dig till oss, så löser vi detta!!

Hej och tack för erat ärliga svar.

Ordern dök upp förra måndagen och nu när jag fick den (pga tjänsteresa 1v) så visade det sig att iPaden var svart och inte vit som jag beställt. Samt så var den en adapter från Engleskt till EU-plugg med.

Jag skickar privat PM angåend hur retur av denna felaktiga vara ska ske och ev en ny vit ska skickas eftersom att jag har starka funderingar på att ha en mini själv

Permalänk
Avstängd

Hej

Hade tänkt beställa en iphone 5 som present och har ett par frågor:

Har ni infört så att man kan betala med faktura? För jag ser bara förskottsbetalning som alternativ.

Adapter till iPhone(laddaren) är det av standard europeisk modell?

Hur blir det med garanti åtgärder om det skulle komma upp? Tar man det med Apple direkt?

Sist men inte minst, har ni någon rabatt till sweclockers medlemmar? typ gratis express frakt eller dylikt

Tack för svar

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Electronova
Skrivet av amanito:

Hej

Hade tänkt beställa en iphone 5 som present och har ett par frågor:

Har ni infört så att man kan betala med faktura? För jag ser bara förskottsbetalning som alternativ.

Adapter till iPhone(laddaren) är det av standard europeisk modell?

Hur blir det med garanti åtgärder om det skulle komma upp? Tar man det med Apple direkt?

Sist men inte minst, har ni någon rabatt till sweclockers medlemmar? typ gratis express frakt eller dylikt

Tack för svar

Hej,

Ny vecka och nya utmaningar, och här kommer lite Svar på dina frågor.

Vi har Faktura betalning med Svenskt BG, om detta inte framgår så anger du detta i meddelande fält då du lägger din order. Fakturan kommer då till dig inom 24 timmar.

Svar JA, det är en laddare givetvis som är anpassad för den Europeiska marknaden och som även fungerar i Sverige.

Garanti sköta Alltid i första ledet av Apple, om man får problem så besöker man någon av deras försäljnings ställen och där talar dom om vilka åtgärder man utför och hur du skall agera.

Vi har kört under tre månader med fri frakt för alla clockers, men vi kan bjuda dig på frakten för denna gång i så fall. Detta endast för jag ser du är medlem sedan tidigare och ingen ny skapad ID här.

Så väl mött med din order om du känner du vill beställa från oss.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Skrivet av Electronova:

Hej,

Jo tyvärr försenat från Leverantör. Det är mycket som händer just nu i kulisser hos tillverkare och leverantörer med olika lanseringar. Vi får som jag ser det ge det en vecka till, tyvärr.

Och nu efter flera veckors väntan är priset plötsligt 200kr dyrare. Vilken trevlig överraskning...

Permalänk
Electronova
Skrivet av Salaryman:

Och nu efter flera veckors väntan är priset plötsligt 200kr dyrare. Vilken trevlig överraskning...

Hej,

Som du kanske ser då man följer utveckling på marknaden så styrs alla priser beroende på valuta kurser. Vet ej om du noterat att euron förstärkts mot SEK på mycket kort tid, vilket gör att givetvis priser följer med i detta med leverantörers handhavande av deras sätt att bevaka sin intressen. Vi kan tyvärr inte påverka våra leverantörer eljest inte styra över valuta marknad....detta är en av dom trista upplevelser vi dagligen får mot oss.

Men vi skall se hur vi kan lösa det på bästa sätt.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Electronova:

Hej,

Ny vecka och nya utmaningar, och här kommer lite Svar på dina frågor.

Vi har Faktura betalning med Svenskt BG, om detta inte framgår så anger du detta i meddelande fält då du lägger din order. Fakturan kommer då till dig inom 24 timmar.

Svar JA, det är en laddare givetvis som är anpassad för den Europeiska marknaden och som även fungerar i Sverige.

Garanti sköta Alltid i första ledet av Apple, om man får problem så besöker man någon av deras försäljnings ställen och där talar dom om vilka åtgärder man utför och hur du skall agera.

Vi har kört under tre månader med fri frakt för alla clockers, men vi kan bjuda dig på frakten för denna gång i så fall. Detta endast för jag ser du är medlem sedan tidigare och ingen ny skapad ID här.

Så väl mött med din order om du känner du vill beställa från oss.

Tack för ditt svar. Hur lång är förfallotiden på fakturan? Kan jag betala den efter jag fått telefonen? Jag hade tänkt beställa telefonen någon gång nästa vecka så jag hoppas ni har några i lager (svart modell)

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Geeks
SweClockers

Denna tråd är inte placerad i "Butiker och tillverkare" och således ska generella synpunkter (och support) tas upp direkt med företaget ifråga, inte genom SweClockers forum.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015