Electronova OÜ - Trovärdiga?

Permalänk
Electronova
Skrivet av FreakyLeo:

Jag var lite sugen på att köpa en kamera, och electronova verkade ju vara billiga så jag tänkte att det kunde vara värt att prova. Men tji fick jag, nästan alla kameror kostar lika mycket som hemma, vissa, tillochmed uppemot 1000kr dyrare. Varför är ni inte lika billiga på kameror som t.ex. på mobiltelefoner?

Hej,

Tack för din synpunkt

Anledningen är flera men störst är den att vi arbetar hårt med Mobiler etc. Därför har vi inte gjort någon större uppoffring att söka större partier på just kameror och det är en mycket liten del av vår verksamhet. Men i bland trillar vi på något bra parti och detta ser du oftast på vår hemsida. Vi har även en deal nu som inom kort kommer gå upp med Group On så häng på låset och kolla av där.

Vilken modell är det du söker och som du är sugen på? Vi kan kolla upp just den produkten om någon ligger tjock på lager.

Hör av dig skall vi se vad vi kan göra.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Beställde ett lifeproof-skal till iphone från er via Groupon den 23 januari men har inte fått skalet ännu. Mailade er kundtjänst i slutet av förra veckan men har ännu inte fått något svar. Har dubbelkollat min adress på Groupon och den stämmer. När har ni tänkt skicka iväg skalen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Electronova
Skrivet av Kottich:

Beställde ett lifeproof-skal till iphone från er via Groupon den 23 januari men har inte fått skalet ännu. Mailade er kundtjänst i slutet av förra veckan men har ännu inte fått något svar. Har dubbelkollat min adress på Groupon och den stämmer. När har ni tänkt skicka iväg skalen?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Samtliga skall skickades ut 2/2 2013.

Vi skickade dessa ordinarie post utan mottagningsbevis. Vill du vara vänlig att skicka ditt namn till oss samt adress, genom meddelande privat på denna sida skall jag kontrollera om något kommit i retur till oss på grund av ofullständig adress, eller kan eventuellt försändelsen försvunnit i postens hantering.

Vi skickar givetvis en ny till dig, men måste kontrollera uppgiften genom verifiering av ditt namn och kod.

Vi är mycket ledsna över att du inte erhållit svar, men sedan vi ändrade hela vårt system med hanteringen och nya datorer i kundtjänst så har vi haft problem att styra upp vissa saker som hamnat på fel plats och i en fel streamad inbox.

Vi löser detta givetvis, skriv till oss privat med dina uppgifter.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Testar och beställa en produkt av dem, får se hur smidigt det går.
Produkten kostar 6850kr och de har inte den listad men fick beställa ändå efter pm på forumet.

Det jag är mest orolig över är leveranstiden, men jag återkommer i denna tråd om hur det går.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

Lifeproofskalen

Jag beställde lifeproofskal utan att ha fått det. Likaså min pappa!
Har mailat electronova utan svar från två olika adresser.
Så eftersom ingen av oss har fått skalen avråder jag er starkt att beställa och vill gärna ha deras synpunkter..

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på en grej efter alla dessa inlägg, varför har Electronova inte sin egen tråd under "Butiker och tillverkare"?

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att osäkerheten är stor, dåliga på att svara på mail och när de väl svarar så svarar de inte på det man frågar.

Frågade ordagrant det här:
Har ni någon uppskattat leveranstid efter betalningen.

Allt verkar så diffust att beställa från er så känns nästan som om det
är värt att beställa från tex inet.se

Ingen information eller något, vet bara att jag kommer få en faktura,
och jag kan anta att det är beloppet som nämndes på sweclockers forum
men jag vet inte då jag inte fått någon typ av bekräftelse.

Fick tillbaka ett tomt mail med en faktura som jag har betalt.

Vet inte om de satsar på att vara konkurrenter till de ledande, eller ett litet företag med billiga produkter och dålig support.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Electronova
Skrivet av kriller007:

Tänkte bara säga att osäkerheten är stor, dåliga på att svara på mail och när de väl svarar så svarar de inte på det man frågar.

Frågade ordagrant det här:
Har ni någon uppskattat leveranstid efter betalningen.

Allt verkar så diffust att beställa från er så känns nästan som om det
är värt att beställa från tex inet.se

Ingen information eller något, vet bara att jag kommer få en faktura,
och jag kan anta att det är beloppet som nämndes på sweclockers forum
men jag vet inte då jag inte fått någon typ av bekräftelse.

Fick tillbaka ett tomt mail med en faktura som jag har betalt.

Vet inte om de satsar på att vara konkurrenter till de ledande, eller ett litet företag med billiga produkter och dålig support.

Hej där,

Sorry ett det dröjt.

Som du såg fick du en faktura och detta är helt riktigt och en nyhet vi nu har är att kunden kan betala till ett Svenskt Bankgiro konto. Tjänsten kommer nu att läggas upp på vår hemsida, men olyckligtvis i vår växt värk och omstruktur av kundservice centra etc så har det blivit fördröjningar.

När vi nu kommer arbeta med Svenskt BG så har bangirot i Sverige som huvudregel att en transaktion kan eller får ta upp till tre bankdagar. (Om man betalar alltså en fredag, kan kontot stämmas av med hopp om inkommande betalning Onsdagen kommande veckan). När vi arbetar med den överföring som skett via IBAN till vårt konto i Estland, så går detta snabbare och vi ser alltid eller ofta ankommande betalning dag 2. Vi kan redan då bekräfta betalningen till kunden, och skicka ut varan med ett tracking nr.

Rutiner är sålunda att när vi ser din betalning, skickar vi bekräftelsen och samtidigt ett track nr till din angivna e post. Jag hoppas du och alla förstår att vi hanterar upp till 300 utskick per dag, upp till 800 e post per dag eftersom allt runt oss växer otroligt och vi riktigt ser vilket gott förtroende ni kunder har för oss. Vi vill givetvis förvalta detta på bästa sätt och försöka vägleda hela tiden, men det blir tyvärr så att dygnet har 24 timmar :-/

Vi har till dig som kanske inte framgår här, haft en bra kontakt via privat mail på detta forum. Vi kommer givetvis återkoppla dig så snart registrering gjorts i systemet med betalningen, och direkt lägga ut varan till vår logistik partner UPS eller DHL.

Beträffande din fråga om leveranstid, så är det så att När vi registrerat betalningen kommer du få meddelande om detta. Samma dag skickas som sagt varan till dig, och den leveranstiden ligger inom 48 timmar eftersom vi skickar varan fri frakt till dig för du är swe clockers användare och registrerad medlemm i forumet. Hade du önskat express leverans så hade vi debiterat dig för mellanskillnaden och du hade haft din vara 24 timmar efter registrerad betalning.

Din leveranstid
Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova
Skrivet av Navicula:

Kom att tänka på en grej efter alla dessa inlägg, varför har Electronova inte sin egen tråd under "Butiker och tillverkare"?

Hej

Tack för tippset.

Vi skall titta på detta hur vi kan göra det upplägget.

Trevlig helg

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Electronova

Lifeproof skalen

Info till samtliga kunder gällande Lifeproofskalen!!

Dessa skal har sålts via vår en partner med kupong deals.

Vi har skickat ut till samtliga kunder från den lista som vår partner levererat till oss. Tyvärr har vår partner mixat fel lista med fel produkt vilket gjort att ca 400 skal har skickats ut till fel mottagare.

Vi från vår sida ber om ursäkt för detta, men vi kan tyvärr inte bära hela skulden i detta.

Vi kommer därför under nästa vecka, nu när vi i dag uppdaterat allt med rätt uppgifter och kunder att skicka ut dessa snarast möjligt. Du som kund kan nu därför kanske erhålla leverans två gånger, men om du får ett extra skal så behöver du INTE skicka detta tillbaka till oss.

Vi jobbar under helgen för att färdigställa detta, och som sagt du som kund och beställare via vår partner kommer INTE drabbas ekonomiskt utan det blir tyvärr en fördröjning som vi inte varit rådande part över.

Håll ut vänner, Önskar er trevlig helg från oss och skriv om det är problem. Jag försöker bevaka er här så gott min tid räcker

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk

Tack för svaret om skalen. Får jag mitt kommer jag såklart rekommendera er som återförsäljare. Väntar med spänning

Permalänk
Electronova
Skrivet av Oscar1984:

Tack för svaret om skalen. Får jag mitt kommer jag såklart rekommendera er som återförsäljare. Väntar med spänning

Hör av dig i meddelande korgen här, så skall jag fördjupa mig mera i just ditt ärende. Men lovar inte förtur.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Vi har till dig som kanske inte framgår här, haft en bra kontakt via privat mail på detta forum. Vi kommer givetvis återkoppla dig så snart registrering gjorts i systemet med betalningen, och direkt lägga ut varan till vår logistik partner UPS eller DHL.

Kan inte riktigt hålla med om att kommunikationen har varit på topp.

Skrev detta 21 kl 17.00

Har skickat pengarna.

Hittade inget OCR och har inte fått några instruktioner om hur det ska betalas.

Så jag tog meddelande och skrev Faktura nr: *ett nummer* Kund: Kristoffer ***

Fungerar det?

har inte fått svar än, vet inte vad jag ska anta?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Electronova
Skrivet av Electronova:

Hej där,

Sorry ett det dröjt.

Som du såg fick du en faktura och detta är helt riktigt och en nyhet vi nu har är att kunden kan betala till ett Svenskt Bankgiro konto. Tjänsten kommer nu att läggas upp på vår hemsida, men olyckligtvis i vår växt värk och omstruktur av kundservice centra etc så har det blivit fördröjningar.

När vi nu kommer arbeta med Svenskt BG så har bangirot i Sverige som huvudregel att en transaktion kan eller får ta upp till tre bankdagar. (Om man betalar alltså en fredag, kan kontot stämmas av med hopp om inkommande betalning Onsdagen kommande veckan). När vi arbetar med den överföring som skett via IBAN till vårt konto i Estland, så går detta snabbare och vi ser alltid eller ofta ankommande betalning dag 2. Vi kan redan då bekräfta betalningen till kunden, och skicka ut varan med ett tracking nr.

Rutiner är sålunda att när vi ser din betalning, skickar vi bekräftelsen och samtidigt ett track nr till din angivna e post. Jag hoppas du och alla förstår att vi hanterar upp till 300 utskick per dag, upp till 800 e post per dag eftersom allt runt oss växer otroligt och vi riktigt ser vilket gott förtroende ni kunder har för oss. Vi vill givetvis förvalta detta på bästa sätt och försöka vägleda hela tiden, men det blir tyvärr så att dygnet har 24 timmar :-/

Vi har till dig som kanske inte framgår här, haft en bra kontakt via privat mail på detta forum. Vi kommer givetvis återkoppla dig så snart registrering gjorts i systemet med betalningen, och direkt lägga ut varan till vår logistik partner UPS eller DHL.

Beträffande din fråga om leveranstid, så är det så att När vi registrerat betalningen kommer du få meddelande om detta. Samma dag skickas som sagt varan till dig, och den leveranstiden ligger inom 48 timmar eftersom vi skickar varan fri frakt till dig för du är swe clockers användare och registrerad medlemm i forumet. Hade du önskat express leverans så hade vi debiterat dig för mellanskillnaden och du hade haft din vara 24 timmar efter registrerad betalning.

Skrivet av kriller007:

Kan inte riktigt hålla med om att kommunikationen har varit på topp.

Skrev detta 21 kl 17.00

Har skickat pengarna.

Hittade inget OCR och har inte fått några instruktioner om hur det ska betalas.

Så jag tog meddelande och skrev Faktura nr: *ett nummer* Kund: Kristoffer ***

Fungerar det?

har inte fått svar än, vet inte vad jag ska anta?

Hej,

Om du läst i tråden har vi svarat allmänt eftersom du gick ut med frågan allmänt o tråden. Svaret skickade vi i går klockan 11.00 till dig och berättade där om rutinerna i detta ärende och order.

Är det något vi missat eller du missat ytterligare?

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk

Väntar fortfarande på dem flera betalallternativen men dem verkar inte komma med fler betalallternativ. Undra varför? Förstår inte hur folk vågar att betala in i förskott till ett nystartat utlänskt företag.

Permalänk
Electronova
Skrivet av LennieBoy91:

Väntar fortfarande på dem flera betalallternativen men dem verkar inte komma med fler betalallternativ. Undra varför? Förstår inte hur folk vågar att betala in i förskott till ett nystartat utlänskt företag.

Hej LennieBoy

Som du ser i tråden ovan så har vi nu sakta startat vår lösning med Betalning via Svenskt BG konto. Detta kommer aviseras på vår hemsida efter helgen och då i kommande vecka.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Känns fortfarande lite B

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Ni har bra support iallafall. Inte många som svara så snabbt på en lördag. Bra att ni kommer att ha lite fler allernativ. Förloade en del när datorbutiken gick i konkurs så jag vill inte göra om samma misstag igen.

Permalänk
Electronova

Hej

Sorry nu hänger vi kanske inte riktigt med??? Hemsida 24 ????

www.electronova.se är inte hemsida 24

Komplettering
Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej,

Om du läst i tråden har vi svarat allmänt eftersom du gick ut med frågan allmänt o tråden. Svaret skickade vi i går klockan 11.00 till dig och berättade där om rutinerna i detta ärende och order.

Är det något vi missat eller du missat ytterligare?

Hittade inget OCR och har inte fått några instruktioner om hur det ska betalas.

Så jag tog meddelande och skrev Faktura nr: *ett nummer* Kund: Kristoffer ***

Fungerar det? Eller har jag gjort fel.

Ni svarar med att när ni ser betalningen skickar ni produkten.

Jag undrar om var det står hur man ska betala tydligt? jag gissade på att det går att göra så som jag gjorde men jag är inte säker.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Electronova
Skrivet av kriller007:

Hittade inget OCR och har inte fått några instruktioner om hur det ska betalas.

Så jag tog meddelande och skrev Faktura nr: *ett nummer* Kund: Kristoffer ***

Fungerar det? Eller har jag gjort fel.

Ni svarar med att när ni ser betalningen skickar ni produkten.

Jag undrar om var det står hur man ska betala tydligt? jag gissade på att det går att göra så som jag gjorde men jag är inte säker.

Hej

Du har givetvis gjort rätt!

Eftersom inget OCR eller att vi använder OCR, så är det alltid Kund ID - Faktura nr som gäller. Vi ser och kan stämma av detta med inkommande betalning så allt är helt okey. Sorry om det blivit missförstånd på något sätt, detta är absolut inte vår mening vilket jag hoppas du förstår. Jag tycker vi haft en god komunikattion då du frågat om dom produkter du beställt. Blir en glädje höra från dig efter leveransen

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Eftersom inget OCR eller att vi använder OCR, så är det alltid Kund ID - Faktura nr som gäller.

Det jag menar är att det hade varit bra och få den infon.

Ta inte illa upp, jag gillar att nya företag försöker slåss i en riktigt svår marknad.

Det jag hade önskat är att använda ett mer korrekt språk. Jag kan acceptera sorry, men hade föredragit ursäkta istället. Att blanda svenska och engelska låter dåligt.

Min svenska är dålig men jag vill försöka hjälpa er.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Hi Electronova,

I have sent you two private messages, but no reply. Please tell me about my order statues. You said that you sent my phone covers through regular mail. Can you please provide me the tracking number. I have already sent you my name and address. If you need more information from me, please let me know. But, DO REPLY to my request.

Permalänk
Electronova
Skrivet av Electronova:

Info till samtliga kunder gällande Lifeproofskalen!!

Dessa skal har sålts via vår en partner med kupong deals.

Vi har skickat ut till samtliga kunder från den lista som vår partner levererat till oss. Tyvärr har vår partner mixat fel lista med fel produkt vilket gjort att ca 400 skal har skickats ut till fel mottagare.

Vi från vår sida ber om ursäkt för detta, men vi kan tyvärr inte bära hela skulden i detta.

Vi kommer därför under nästa vecka, nu när vi i dag uppdaterat allt med rätt uppgifter och kunder att skicka ut dessa snarast möjligt. Du som kund kan nu därför kanske erhålla leverans två gånger, men om du får ett extra skal så behöver du INTE skicka detta tillbaka till oss.

Vi jobbar under helgen för att färdigställa detta, och som sagt du som kund och beställare via vår partner kommer INTE drabbas ekonomiskt utan det blir tyvärr en fördröjning som vi inte varit rådande part över.

Håll ut vänner, Önskar er trevlig helg från oss och skriv om det är problem. Jag försöker bevaka er här så gott min tid räcker

Skrivet av bsd12001:

Hi Electronova,

I have sent you two private messages, but no reply. Please tell me about my order statues. You said that you sent my phone covers through regular mail. Can you please provide me the tracking number. I have already sent you my name and address. If you need more information from me, please let me know. But, DO REPLY to my request.

Hej

Vi har svarat Dig flera gånger och vi refererar till vårt officiella tillkännagivande som du även ser citerat i denna tråden. Eftersom du är en av dom som inte erhållit ditt skal i tid, så kommer detta skickas dig nu i veckan. Dom skal vi skickade ut i tidigare försändelser skickades via vanlig post då rek skulle bli alldeles för kostsamt. Läs tråden och du har förklaring på ett problem vi inte själva har orsakat.

Du får gärna skriva på Svenska då vi som arbetar på kundtjänst skriver och pratar Svenska.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Thanks, I ll post you a good reply when I get my cover. I appreciate your efforts.

Permalänk
Electronova
Skrivet av kriller007:

Det jag menar är att det hade varit bra och få den infon.

Ta inte illa upp, jag gillar att nya företag försöker slåss i en riktigt svår marknad.

Det jag hade önskat är att använda ett mer korrekt språk. Jag kan acceptera sorry, men hade föredragit ursäkta istället. Att blanda svenska och engelska låter dåligt.

Min svenska är dålig men jag vill försöka hjälpa er.

Hej,

Din betalning är nu registrerad på vårt Svenska BG.

Ordern behandlas nu och skickas i morgon (tisdag) till av dig angiven adress. Efter utskick kommer vi meddela dig aktuellt track nr i din e post.

Hoppas du skriver en rad då din produkt anlänt till dig.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Electronova skriver i inlägg #27 att
" så måste vi till Svenska staten redovisa den 25% moms"
men på http://www.electronova.se/koepvillkor-2 står det
"Momsen är 20%."

Om jag tolkar Skatteverkets informationssida
http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/momsvid...
rätt så behöver ett estninskt företag betala svensk moms om de säljer för mer än 320.000 kr per år till Sverige.

Ett rimligt antagande är att Electronova säljer för mer än 320.000 kr per år till Sverige. Om så är fallet borde de sälja med 25% moms vilket är den svenska momssatsen för elektronikvaror.

Kan någon förklara varför det är möjligt att Electronova säljer med 20% moms och inte 25% moms?

stavfel
Permalänk
Electronova
Skrivet av sthml:

Electronova skriver i inlägg #27 att
" så måste vi till Svenska staten redovisa den 25% moms"
men på http://www.electronova.se/koepvillkor-2 står det
"Momsen är 20%."

Om jag tolkar Skatteverkets informationssida
http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/momsvid...
rätt så behöver ett estninskt företag betala svensk moms om de säljer för mer än 320.000 kr per år till Sverige.

Ett rimligt antagande är att Electronova säljer för mer än 320.000 kr per år till Sverige. Om så är fallet borde de sälja med 25% moms vilket är den svenska momssatsen för elektronikvaror.

Kan någon förklara varför det är möjligt att Electronova säljer med 20% moms och inte 25% moms?

Hej,

Helt riktigt, men:

Moms i Estland är 20%

Moms i Sverige, helt riktigt 25%

Varor som säljs i Estland blir 20% moms, och i Sverige blir det 25% moms och då vid brytpunkt med omsättning överstigande 320 tkr / året i Sverige. Momsen beror på definittions landet.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk

Lifeproofskal

Hur har det gått med dom? Kan man förvänta sig att ha dem i brevlådan vilken dag som helst?

Permalänk
Electronova
Skrivet av Oscar1984:

Hur har det gått med dom? Kan man förvänta sig att ha dem i brevlådan vilken dag som helst?

Hej Oscar,

Jag kontrollerade och dina varor har skickats. Har du dem inte i dag, så ligger dessa i brevlådan under morgondagen.

Vi ber om ursäkt för strulet som varit, och hoppas du får mycket glädje av dina produkter.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se