Permalänk

Virus

Hej, jag har byggt en ny dator för ett tag sedan och med det köpte jag en ny hårddisk och ssd. Men min gammla 500gb hårddisk kopplade jag ur, men idag tänkte jag koppla in den igen men jag är rädd att det är virus på den och jag har inte nog med sata kablar så jag måste koppla ur den nya hårddisken och använda dens sata kabel. Kommer det att ha någon effekt på systemet? Och när jag kopplar in den nya hårddisken igen kan virus då kommit till mina ssder eller in i systemet på något sätt för jag planerade Bara att ha den gammal hårddisken i kopplad en liten stund så jag kunde spela skyrim.

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Om du vill koppla in den gamla disken enbart för Skyrim, varför installerar du bara inte om Skyrim på den nya hårddisken?

Köp en SATA-kabel om du saknar. Brukar finnas extra i kartongen som du fick moderkortet i. Annars kostar de några tiokronor.

Hur mycket av en anledning har du till att tro att det är virus på den andra hårddisken? Är det en känsla eller vet du? Hur som helst tordes det inte vara livsfarligt. Ha ett antivirus program igång.

Permalänk
Avstängd

kör en virus scan på den.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Om du vill koppla in den gamla disken enbart för Skyrim, varför installerar du bara inte om Skyrim på den nya hårddisken?

Köp en SATA-kabel om du saknar. Brukar finnas extra i kartongen som du fick moderkortet i. Annars kostar de några tiokronor.

Hur mycket av en anledning har du till att tro att det är virus på den andra hårddisken? Är det en känsla eller vet du? Hur som helst tordes det inte vara livsfarligt. Ha ett antivirus program igång.

Jag laddade ner skyrim så jag kan inte ladda ner det för jag orkar inte vänta på nerladdnings tiden, och varför jag tror att det är virus är för att jag har laddat ner allt möjligt skräp på den. Vad händer om jag använder samma sata kabel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Hej, jag har byggt en ny dator för ett tag sedan och med det köpte jag en ny hårddisk och ssd. Men min gammla 500gb hårddisk kopplade jag ur, men idag tänkte jag koppla in den igen men jag är rädd att det är virus på den och jag har inte nog med sata kablar så jag måste koppla ur den nya hårddisken och använda dens sata kabel. Kommer det att ha någon effekt på systemet? Och när jag kopplar in den nya hårddisken igen kan virus då kommit till mina ssder eller in i systemet på något sätt för jag planerade Bara att ha den gammal hårddisken i kopplad en liten stund så jag kunde spela skyrim.

Koppla in den och kör i felsäkert läge? Sen är det bara att dra en scanning på den.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Har du virus på en hårddisk är det alltid en risk att det sprids om du kopplar in den. Oavsett hur den används.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Men om jag bara kopplar In den gammal hårddisken och kopplar ur alla ssdr och hårdiskar, kommer någon hårdvara bli sämre eller långsammare för jag har windows xp på den gammla hårddisken så det är inget problem att använda datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.