Nexus 10 eller Note 8.0?

Permalänk
Medlem

Nexus 10 eller Note 8.0?

Så jag hade tänkt att införskaffa en ny surfplatta och valen står mellan en Nexus 10 och Galaxy Note 8.0. Jag har tidigare haft en Nexus 7 som jag kände var aningen för liten när det kom till läsandet. Jag brukar även anteckna mycket memos för hand vilket är en av anledningarna som jag tittar på just Noten. Är det någon som har erfarenhet av just Noten då den är rätt så ny och vad tycker folk om Nexus 10 som har den?

Permalänk
Medlem

beror ju på om du vill ha 3g eller inte det har note 8an men inte nexus 10

annars skulle jag kört på samsungen, lite dyrare men tycker de är rätt härlig platta

Oavsett vad du väljer kommer du bli nöjd

Permalänk
Inaktiv

Har ingen erfarenhet av någonting annat än min HTC One X, men jag ÄLSKAR min N10. Du kommer inte bli missnöjd med den.

Permalänk
Medlem

Okej. Är det någon som vet om det går att få tag på tryckkänsliga styluspennor som fungerar till Nexus 10? Har inte kollat alltför mycket på det men det känns som ett ganska givet köp i så fall om Nexus 10 har det.

Permalänk
Medlem

Tryckkänsliga stylus lär inte finnas till Nexus eftersom den saknar den tekniken. Jag stod i samma valsituation som du för ett tag sedan. I slutändan slog jag till på en Nexus 10. Är riktigt nöjd, skärmen är fantastisk och byggkvaliteten samt materialkänslan grymt bra. Det som talar för Note 8 är den låga vikten och pennan, allt annat talar för Nexus 10.