Alienware eller Clevo som spelmaskin?

Permalänk

Alienware datorn kanske kostar lite mer, men om någon skulle gå sönder så har dell en riktigt bra support så det är värt de extra kronorna tycker jag.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Dells service är ju helt fantastisk. Det är jag övertygad om!
Hur ser det ut med framtidsäkerheten för Alienware då? Är det lätt att byta kort osv?

Samma fråga på den här: https://www.inet.se/produkt/1970619/asus-g75vx-rog
Datorn i sig själv verka fin, min största fråga är om grafikkortet är lätt att byta ut?

Permalänk
Skrivet av maxtla:

Dells service är ju helt fantastisk. Det är jag övertygad om!
Hur ser det ut med framtidsäkerheten för Alienware då? Är det lätt att byta kort osv?

Samma fråga på den här: https://www.inet.se/produkt/1970619/asus-g75vx-rog
Datorn i sig själv verka fin, min största fråga är om grafikkortet är lätt att byta ut?

670MX är ett ganska klent kort om jag inte minns fel. Satsa på ett 7970M eller vänta tills 8970M och 780MX kommer ut i sommar. Hur vida det är lätt att byta grafikkort i ASUS kan jag inte uttala mig om, dock kan du byta i princip allt i en alienware utan större problem.

Permalänk
Medlem

Det känns som att Dells live chat inte vill prata med mig.. upptagen hela tiden. Försökte hela dagen igår att få kunna chatta med någon men det vill inte funka för mig :s

Jag hoppades på att de kunde ge mig ett svar om de har något som Klarna konto, det de har nu är ju en avbetalning över 24 eller 36 månader, men det vill jag ju inte. Jag vill kunna vara flexibel med mina betalningar.

En fråga till: Vet ni några andra butiker som har klarnas sommarkampanj förutom inet.se?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Webhallen Config är väl i stort sett Clevo.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

oi ! jag vill gärna rekommendera denna jag har haft den själv ett tag och jag är mkt nöjd. Inge frukt alu elr gummi alien lull lull (inget illa om dom). Den har även bra byggkvalite vilket jag var skeptisk till en början då jag letade vilken laptop jag skulle ha, men jag var å klämde på den osv kändes gediget byggt. En annan sak är att den ser inte ut som kalle ankas julgran heller vilket jag uppskattar. Köpte aven denna till.
Jag har plågat lappisen friskt med och utan laptop kylaren, och min låter inte så våldsamt som de säger i en än dock bra youtube review.. Plattan som sitter i är en Chi Mei 173HGE, enligt min hwinfo. Bra ljud, både från laptop högtalarna och från headphone jacket. Enligt mitt öra bättre ljud än i flertal intergrerade ljudkort på stationär mobo, om den når Asus Xonar Essence STX nivå för ni själv avgöra. Mitt största problem är att hitta en vettig laptop väska

edit: om du ska vänta haswell eller inte är inget jag kan svara på, jag hade lite bråttom vid mitt inköp
edit2: nu när alienware verkar vara som högst på tapeten, den erfarenheten av alienware jag har är positiv, både support och byggkvalite.
Det stod krast mellan m17x och den msi*n. Det som talade mest för aw var just supporten, byggkvaliten hdmi in samt att den laptopen har ett bra ljudkort. Det som fick mig att välja MSI'n var väl de att den föll mig mer i smak, aw'ns dekor belysing och gummi överdrag är "för mkt" för mig. Ljudkortet på MSI'n kunde jag inte heller klaga på, samt att tangentbordet kändes bättre på MSI'n imo, I byggkvalite så är dom inte så långt ifrån varandra, men aw är snäppet vassare.
Mitt råd är även att åka till en butik och klämma och känna, använda de laptops du är intresserade av.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Jag vet inget om Clevo, men jag har varit helt sjukt nöjd med min Alienware som spel-laptop. Gedigen och hög kvalitet, chassit är stumt och tangentbordet ger inte efter. Färgerna på skärmen är betydligt bättre än mina desktopskärmar - Mycket beroende på att laptoppen är glossy antar jag, men ändå!

Jag har en m14x - Om jag köpt nytt idag hade jag köpt m15 - Mer prestanda för samma peng och bara lite större. m14 är rätt överbelamrad.

Hade inte Asus G-serien sett ut som rymdskepp hade jag köpt en sån och blivit besviken, så jag la ltie extra deg på Alienware, och kommer tyvärr nog aldrig kunna köpa andra laptops, kommer bara kännas besviken om de andra inte lyfter kvaliten. (Vilket jag givetvis hoppas, den enda som förlorar på att hålla sig till ett märke är ju en själv).

Nu börjar ju min m14 bli lite gammal, men det finns inget spel den inte klarat att köra än så länge, så jag tror nog den kommer få rulla minst ett år till.

Permalänk
Medlem

Den MSI:n är tyvärr över min prisgräns annars är den nog en bra laptop som skulle kunna ersätta en stationär.

Jag har bestämt mig för att vänta på Haswell och Nvidias nya 700 serie i förhoppning på bättre prestanda och kanske lite lägre pris än vad 600 serien hade när de släpptes för att kontra AMD:s Gpu:s

Tack för all hjälp och råd jag fick! Detta är ett toppenforum!

Permalänk

Haswell och 700m är här. Se Swecs recension av MSI GT70, de finns på prisjakt dock ej i lager än.

Clevos nya modeller är släppta, tex hos tyska mysn.de.
Gtx 780m & i7-4700MQ: 1766€
Gtx 780m & i7-4800MQ: 1873€
Gtx 780m & i7-4900MQ: 2076€
Gtx 780m & i7-4930MX: 2640€

Tidsfråga innan de hamnar hos de svenska återförsäljarna cdon, webhallen, pc-konsulten och ggs-data.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Skrivet av maxtla:

Vet någon hur det ser ut med avbetalning hos dell?
På webbhallen finns ju klarna konto, har dell något som Klarna Konto eller hur fungera det där?

Hej maxtla

Vi tilbyder afbetaling via GE Moneybank, så det er muligt at handle på "kredit" via os.

Lad mig endelig vide, hvis du har andre spørgsmål, så skal jeg se om jeg kan være behjælpelig.

Hav en bra dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Jag har en 15% rabatt kod du kan få ifall du beställer en Alienware dator.

Permalänk
Medlem

Det är lugnt men tack

Har också funderat på att köpa en Lanbox (liten stationär dator) och en laptop för dagliv användning + lite spelandet (LoL m.m.)
Kräver inte att laptopen ska klara spel på max eller höga detaljer men iaf att det går o spela. Dvs. Det flyter på bra på nativ upplösning.

Min budget är 1500 Euro eller 13 000 - 14 000 kr.

Låter det bättre än bara ha en grym bärbar?

Permalänk
Skrivet av maxtla:

Det är lugnt men tack

Har också funderat på att köpa en Lanbox (liten stationär dator) och en laptop för dagliv användning + lite spelandet (LoL m.m.)
Kräver inte att laptopen ska klara spel på max eller höga detaljer men iaf att det går o spela. Dvs. Det flyter på bra på nativ upplösning.

Min budget är 1500 Euro eller 13 000 - 14 000 kr.

Låter det bättre än bara ha en grym bärbar?

Jag har tidigare haft både en bärbar och stationär men i längden blev det i mitt fall bara omständigt. Sålde båda och köpte istället min AW-M18X och är nu nöjd med en enda mycket bra bärbar dator.
Mitt råd till dig är, lägg till en tusenlapp på budgeten och skaffa en M17X med ett 7970M-kort eller vänta någon månad till nästa AMD-kort kommer.

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret!

Men rent spelmässigt är ju en stationär bättre än en bärbar? Eller hur är det?

Permalänk
Skrivet av maxtla:

Tack för det snabba svaret!

Men rent spelmässigt är ju en stationär bättre än en bärbar? Eller hur är det?

Inte nödvändigtvis. Däremot så är stationära bättre om man räknar prestanda-per-krona vilket indirekt innebär att en stationär ofta är bättre för spel.