Permalänk
Medlem

Någon om är riktigt haj på minecraft

min son har nu tjatat länge på att vilja ha minecraft på sin dator och idag la vi in det han var jätte glad

Nu ligger han och är jätte ledsen i sängen

Han spelade på någon server hans kompis brukar vara på men verkar som han ramlat i något hål och kommit till en rum/bana under... ramlat ner i ??

Jag har försökt att hjälpa han men jag är inte alls bra på detta

Finns det någon snäll som kan hjälpa min son så han kommer tillbaka där han började ???

Ps han är så ledsen:(

Permalänk
Skrivet av knoppa:

min son har nu tjatat länge på att vilja ha minecraft på sin dator och idag la vi in det han var jätte glad

Nu ligger han och är jätte ledsen i sängen

Han spelade på någon server hans kompis brukar vara på men verkar som han ramlat i något hål och kommit till en rum/bana under... ramlat ner i ??

Jag har försökt att hjälpa han men jag är inte alls bra på detta

Finns det någon snäll som kan hjälpa min son så han kommer tillbaka där han började ???

Ps han är så ledsen:(

Testa skriv /spawn

Permalänk
Medlem

På dom flesta servrar så brukar man kunna skriva /spawn, /kill eller /suicide

Visa signatur

| i5 4690k 4.7GHz @ 1.245V på Luft | 16GB | R9 280X @ 1200MHz |

Permalänk
Medlem

Som dom andra säger är det bara skriva /spawn och hoppas på det bästa. I värsta fall ta livet av dig och förlora allt.

Hur som helst borde du som far ha berättat gonattsagor till din lille pojk och där kan vi ta lärdom av Hans och Greta

Hans och Greta lämnade ett spår av brödsmulor efter sig för att hitta tillbaka hem. I Minecraft är det viktigt att göra liknande.
Du kan tex. när du gräver i grottor alltid placera facklor på högra väggen. På det sättet vet du att du är påväg ut ur grottan om du rör på dig mot facklorna på vänster sida.

Ute i skogen kan det vara bra att bygga monument eller mindre torn som landmärken vilket gör det lättare att hitta fram. Speciellt i mörker när det kommer monster om man kanske råkar gå lite vilse.

Och när du kommit lite längre i spelet kan du bygga en kompass som visar vägen hem

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Går det att ta sönder blocken så kan du göra en trappa upp. Har du block på dig, i ditt inventory/väska så kan du bygga en trappa upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Och när du kommit lite längre i spelet kan du bygga en kompass som visar vägen hem
http://cnation.net/cn/images/pages/11qh2l5.png

En liten instickare bara, kompassen visar vägen till spawnet och inte vägen till ditt hus. Så där man landar när man startar världen, dit leder kompassen.

Visa signatur

-| i7-3770k | HD 7970Ghz | 750w | NZXT Phantom | MSI z77 G41 | 8Gb Ram |

Permalänk
Medlem

/home är det på vissa servrar men om ingen av komandona fungerar så hacka dig upp med handen (tar tid men du kommer up)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droizz:

En liten instickare bara, kompassen visar vägen till spawnet och inte vägen till ditt hus. Så där man landar när man startar världen, dit leder kompassen.

Beror på om du har placerat ut en säng eller inte. (Kompassen visar till spawn eller sängen, om du har en)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

Hitta en på servern som är OP och be han att teleportera honom till honom. skriv in (/tp "namnet på den som ska flyttas" "namnet på den som han ska komma till")

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Beror på om du har placerat ut en säng eller inte. (Kompassen visar till spawn eller sängen, om du har en)

Oj! Det var något nytt Tack för infon!

Visa signatur

-| i7-3770k | HD 7970Ghz | 750w | NZXT Phantom | MSI z77 G41 | 8Gb Ram |