Utveckling av simulatorprogram för medicinteknisk utrustning

Permalänk

Utveckling av simulatorprogram för medicinteknisk utrustning

Hej!

Jag vill hitta lämplig programmerare för att utveckla ett simulatorprogram för medicinteknisk utrustning.
Hur går jag tillväga för att hitta lämplig person eller företag?

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Inaktiv

Utveckla gärna hur du menar med simulatorprogram, samt förklara vad för medicinteknisk utrustning?

Krävs det medicinska kunskaper också så skulle jag tipsa dig om att höra av dig till bemanningsföretag, samt lägga upp annonser på platsbanken bla.

Är medicinska kunskaper inte lika viktiga (utan räcker att man lär sig lite grunder medans man jobbar på det typ) så behöver du bara hitta en systemutvecklare/programmerare.

Permalänk
Medlem

Tänk på att du inte får platsannonsera i forumet. Den här tråden är troligen precis på gränsen till vad som är tillåtet...
Men som redan sagts. Skriv annonser på diverse sidor som faktiskt är tänka för det ändamålet. Kontakter på linkedin kan ta dig långt också.

Permalänk

Du tar i kontakt med någon teknisk kunnig på ditt företag och ber den specificera exakt vad ni vill ha. Detta tycker jag är ett stort problem generellt att personer kommer med otydliga uppgifter och gärna vill ha kostnadsförslag på vad det kostar att utföra.

Nå efter du har pratat med någon teknisk kunnig på företaget så är det inte dumt att höra med tillverkaren produkten/utrustningen vad den anser att en simulator skulle kosta. Men inom sjukvården är det väl mycket offentlig upphandling som gäller så det är väl där ni får vända er sist, men ni kan ju utnyttja tillverkaren till att ta fram en specifikation.
Något att tänka på är att en vettig programmerare ofta kostar runt 200 000kr i månaden (när man ber ett företag koda åt en), så att kostnaden snabbt drar iväg. Att anlita en gröngöling från platsbanken att göra detta jobb åt er tycker jag är våghalsigt, utan personen bör nog allt ha en företag som backar upp vederbörande med det som behövs kunna.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Tack för förslagen! Är fortfarande i uppstarten med en innovationsdé så fler förslag tas gärna imot.

Permalänk
Medlem

Ett simuleringsverktyg kan betyda allt från ett välarbetat Excel-dokument till en hel programsvit. Om du beskriver lite löst vad du hade tänkt dig så kan du också få lite mer riktade förslag.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Jag vill skapa en cloud e-learning kurs där simulatorprogrammet ska vara en del av kursupplägget. I programmet ska man kunna analysera patientprover, utveckla analysmetoder och även felsöka instrumenten. Det nyaste programmet som finns att tillgå idag är programmerat i java men det är för opedagogiskt samt för tekniskt avancerat för den målgruppen som jag vill rikta mig till.

Ställ gärna fler frågor så ska jag försöka förklara!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maria_Andersson:

Det nyaste programmet som finns att tillgå idag är programmerat i java men det är för opedagogiskt samt för tekniskt avancerat för den målgruppen som jag vill rikta mig till.

Så det finns redan ett program, men det är för meckigt? Är det inte lättare att kontakta det företaget och komma med synpunkter på lättare interface, eller betala dem för att ändra som du vill ha det? Eller du kanske vill utveckla allt från scratch ändå? Det brukar bli dyrt, flera miljoner kr gissar jag? Det blir kanske billigare att kontakta företaget och fråga dem om de kan göra som du vill?