Jag kan verkligen INTE bestämma mig. Windforce GTX 780 vs ASUS DCUII GTX 780

Permalänk
Avstängd

Jag kan verkligen INTE bestämma mig. Windforce GTX 780 vs ASUS DCUII GTX 780

http://www.youtube.com/watch?v=9zVKzmVsNtA

Dessa har jag valt ut:

1. GTX 780 ASUS DCUII (Kommer släppas runt 4-8:e Juni)
2. GTX 780 Windforce OC

Vad fan ska jag ta mig till ? Kan verkligen inte bestämma mig.

Kommer köra i ett R4:a chassi och resten av riggen ser ut såhär:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3410370/2013-06-01

Permalänk
Medlem

Thermalright Silver Arrow + DirectCU II + R4 = Trångt värre?

Jag har i stort sett bara gott att säga om Asus kylarlösning men i det här fallet kan det nog vara bättre att sikta på ett kort som inte tar upp 3 PCIe-platser. Har du ägnat en tanke åt EVGA:s nya ACX-kylare?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Windir87:

Thermalright Silver Arrow + DirectCU II + R4 = Trångt värre?

Jag har i stort sett bara gott att säga om Asus kylarlösning men i det här fallet kan det nog vara bättre att sikta på ett kort som inte tar upp 3 PCIe-platser. Har du ägnat en tanke åt EVGA:s nya ACX-kylare?

Menar du:
https://www.inet.se/produkt/5409862/evga-geforce-gtx-780-3gb-...

Lite men tror du inte Windforce är bättre i det läget?

3 fläktar.

Det som rör tankarna mot ASUS DCU2
Är:
Rekommenderat av en vän
Helt ny teknik (visas ju upp på computex så jag får väl hålla mig .. )

Men det med utrymmet - då kanske ett Windforce är bra i det läget?

En annan synpunkt är livslängd .. Förkortas inte livslängden på kortet något enormt när det är överklockat sådär mycket?

Permalänk
Medlem

Vilka problem.....ta ett EVGA!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Vänta till efter computex för guds skull!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

http://www.youtube.com/watch?v=9zVKzmVsNtA

Dessa har jag valt ut:

1. GTX 780 ASUS DCUII (Kommer släppas runt 4-8:e Juni)
2. GTX 780 Windforce OC

Vad fan ska jag ta mig till ? Kan verkligen inte bestämma mig.

Kommer köra i ett R4:a chassi och resten av riggen ser ut såhär:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3410370/2013-06-01

Har du hittat något datum när Asus släpper "sin" 780?

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk

Fick idag hem mitt 780 från asus med DC2 kylaren. Kan bara uppmana, om du inte redan köpt kort, att slå till på detta, snyggare, tystare och svalare kort får man leta efter! Riktigt nöjd!!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Har ett R4 och tidigare ett Windforce GTX 670 som jag var riktigt nöjd med. EVGA GTX 780 SC ACX är tystare och har nog så bra kylning vid folding, rekommenderas starkt och överklockar bra.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem

Kan också rekommendera EVGA GTX 780 ACX. Hade ett Asus GTX 580 DCUII kort tidigare och ljudnivå skillnaden är stor till EVGA kortets fördel. Sen blir det inte varmare än 65 grader när jag spelar BF3 på högsta grafik.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Thermalright Silver Arrow + DirectCU II + R4 = Trångt värre?

Jag har i stort sett bara gott att säga om Asus kylarlösning men i det här fallet kan det nog vara bättre att sikta på ett kort som inte tar upp 3 PCIe-platser. Har du ägnat en tanke åt EVGA:s nya ACX-kylare?

ASUS design är inte en 3-slot lösning. Titta efter själv långt ner på sidan.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sniffy:

ASUS design är inte en 3-slot lösning. Titta efter själv långt ner på sidan.

Stämmer äntligen har dom släppt den gammla enorma kylaren....
Den presterade ungefär likvärdigt som andra eftermarknads 2slots kylare men var betydligt större. (har både ett MSI Lightning dvs 2slot OCH ett Asus DC2TOP 3slot)

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sniffy:

ASUS design är inte en 3-slot lösning. Titta efter själv långt ner på sidan.

extends the fansink to 2 slots.

nvm det är 2slots totalt, jag som tänker fel fanns bilder

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken