Permalänk
Medlem

Sådär har pratat med supporten. 90 Euro ska dom ha för att fixa med det, alltså nästan lika mycket som ett nytt Xbox ^^ Förväntade mig inget annat. Han sa även att om jag öppnar det själv så blir man avstängd "om det upptäcks". Vad som krävs för att det ska upptäckas ville han inte gå in på men att garantin (som ändå gått ut) var han väldigt tydlig med att den försvinner.

Får nog bli så att det får låta. Kanske öppnar upp det och sätter i en annan standardfläkt, det lär ju inte upptäckas. Eller en dammsugning.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Då vet vi
Byt fläkt och hoppas på det bästa, blir du bannad så får du väl panta lite tomglas och köpa en ny konsol

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Då vet vi
Byt fläkt och hoppas på det bästa, blir du bannad så får du väl panta lite tomglas och köpa en ny konsol

Grejen är att jag stör mig inte så extremt mycket, det är bara att när diverse nattligt sällskap har somnat vill man ta igen förlorad gaming-tid ju! Förjävligt om honan vaknar då.

Vore konstigt om den upptäckte en sån där ersättningsfläkt från E-bay dock.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Chrester:

Fast det var rapporter för länge sedan att folk blev bannade för just det. Det sitter censorer som känner av en annorlunda komponent mot den specade på något sätt. Läser väl av microvoltförbrukning eller ampere antar jag. sen skickades data till ms som tolkade som att man fifflat med xboxen. En ban kom som ett brev på posten.
Hur det funkar idag vet jag inte.
Ring supporten och fråga kanske?

Som jag skrivit så förändrar även damm och hur pass öppet man har runt fläktingången att fläkten drar olika mycket ström, att banna folk för att en fläkt drar mer ström går liksom inte då det skulle kunna orsakas av att nån råkat lägga ett täcke ovanpå Xboxen. Alla fläktar av samma märke drar inte heller exakt lika mycket ström och att de ska hålla koll på hur mycket en fläkt ska dra på just det varvtalet (som varierar beroende på teperatur) som körs förs stunden funkar liksom inte.

Det finns inga som helst bevis på att folk blivit bannade på grund av fläktbyte utan allt är spekulationer, den lilla skaran som påstår sig blivit det är alldeles för liten för att vara någon form av bevis. Folk som flashat sin DVD-läsare och blivit bannad finns det däremot gott om.

Det enda som händer om man öppnar sin Xbox är att ett klistermärke går sönder, det finns inga sensorer som känner av att man öppnat den.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Samt att garantin blir rökt

Permalänk
Medlem

Var så länge sedan jag läste om det där så jag har inte alla fakta. Men jag tycker väl att det låter rätt så logiskt med en censor som kännner av förändringar i en känd hårdvarukonfiguration. Så avancerat är det inte.
Men om det sedan annvänds nuförtiden kan jag som sagt inte svara på.
Det där med lite damm i fläkten kan den ju klara om det finns variabler i censorn som beräknar med ett ökat voltuttag för det.
Tror det var boxens helhet den skulle räkna på. Det gick t.ex inte att hänga på extra lcd-lampor och grejer för att flasha till boxen.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Chrester:

Tror det var boxens helhet den skulle räkna på. Det gick t.ex inte att hänga på extra lcd-lampor och grejer för att flasha till boxen.

Tror gör man i kyrkan
Inte heller den förklaringen funkar då Xboxen drar olika mycket ström beroende på belastning vilket varierar hela tiden beroende på vilket spel man spelar och hur pass krävande spelet är vid tidpunkten. Laddar du en handkontroll eller har en hårddisk ansluten drar den ju dessutom ännu mer ström.

Det är bara ett rykte som vägrar att dö, här har du lite trådar att läsa: http://www.google.com/cse?cx=partner-pub-8256004261555497%3A1...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Googlade själv lite för att försöka friska upp minnet. Trådar finns det gott om som sagt
Skitsamma egentligen. Jag håller själv inte på och chippar eller moddar boxen så jag klarar mig ändå

skulle den krångla eller nåt så köper jag väl en ny

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Prova att placera den liggandes eller ståendes och se om det gör skillnad

Min fläkt på min Xbox låter hemsk när den ligger ner - står den upp så låter den nästan inte alls...
Sedan har jag märkt att om jag använder en strömfördelare så låter den mindre än när den är ikopplad till det direkta uttaget i väggen..

Kanske något att prova??

PS. Dom kan upptäcka att du har öppnat din konsol genom olika koder som finns på din Xbox.. därutav kan du få en ban..

Permalänk

Tjenare!

Är på jakt efter ett xbox 360. Funderar lite på vilken version man ska köpa, hårddiskstorlek osv. Jag kommer mestadels spela fighter spel med polare så som tekken, soul calibur osv. Ingen minus att man kan spela online dock.

Bra pris att köpa för? Vet att vissa har kampanjer som är ruskigt billigt.

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

Kan man på något sätt få ur analogt ljud (Röd/Vit) samtidigt som man kör hdmi ?

360S 4gb

Permalänk

Vad kan man göra med sitt gamla xbox 360 CORE som man just grävt fram ur garderoben, är det bara att skrota eller finns det något man kan göra så att det går att använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcorsairx:

Vad kan man göra med sitt gamla xbox 360 CORE som man just grävt fram ur garderoben, är det bara att skrota eller finns det något man kan göra så att det går att använda?

Vad för fel har du på den?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Jag minns inte varför den hamnade i garderoben, tror det var för att det lät som en dammsugare (fläkten upplevdes som störande), den hade ingen hårddisk - tittade i kartongen och såg att det fanns ett 68mb minneskort.. Så jag införskaffade ett Wii och sen en PS3a men började tänka på kinect att det skulle vara roligt att testa.
Har kollat runt en del på blocket osv idag och sett att man får ett begagnat xbox med 250gigs hårddisk, kinect, kontroller, spel osv för runt 2000-3000 kr.
Det är ju inget direkt fel på det xbox som jag redan har, men det fattas ju en del prylar till det, är det lönt att köpa till de grejerna som behövs, hårddisk och kinect eller är det bättre att hitta ett helt paket med alla grejer?

Jag ber om ursäkt för att jag inte är mer påläst om vad för grejer man behöver för att spela xbox eller vad som har hänt i utvecklingen sedan jag köpte en utav de första xbox 360 som kom ut. Har förstått att det haft en del barnsjukdomar och jag minns att det då var sjukt dyrt att köpa hårddisk till den! Så det var nog därför jag tillslut gömde den i en garderob för att inte visa alla att jag köpt en väldigt dyr konsoll som var mer eller mindre oanvändbar då..

Permalänk
Medlem

Blir nog billigare att köpa ett helt paket idag än köpa lösa tillbehören till din gamla.
Bara en hårddisk kan gå på runt 600-1000 kr beroende på storlek till den gamla modellen.

Sen om man ska tänka lite mer långsiktigt så drar dom äldre xbox modellerna mer ström än nya.
Har själv en av dom första (xenon) som drar en hel del mer jämför med S modellen (valhalla) jag använder primärt nu. Om man bara tittar på deras nätdelar så är det 200 watt mot 130/115 på S.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

En Xbox 360-handkontroll med sladd (icke-trådlös) funkar till PC utan att man behöver köpa tillbehör, korrekt?? Vet att en trådlös behöver man en Reciever för att den ska fungera till PC.
Funderar nämligen på denna handkontroll http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/133290-microsoft-xbox....

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

En Xbox 360-handkontroll med sladd (icke-trådlös) funkar till PC utan att man behöver köpa tillbehör, korrekt?? Vet att en trådlös behöver man en Reciever för att den ska fungera till PC.
Funderar nämligen på denna handkontroll http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/133290-microsoft-xbox....

Det står att den är för PC så det borde fungera...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Det står att den är för PC så det borde fungera...

Jo, jag tyckte det med och hittade en sida på Xbox.com angående detta. Det ska fungera utan några tillbehör.
http://support.xbox.com/en-IN/xbox-live/connecting/connect-wi...
Jag har nämligen skaffat Dark Souls till PC och en kontroll är, inte helt men nästan, ett krav för att man ska kunna spela det.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Hej, har sökt och skummat igenom tråden men inte funnit ett svar som passade, kanske har jag då sökt för dåligt och ber om överseende med det.

Min fråga är om någon annan har haft eller har problem med sitt XBOX 360 SLIM 4GB. Problemet uppstår vid spel med 2 spelare och vid exempelvis ett slag där det är mer grafik samtidigt när skärmen är delad.

Spelet jag tänker på är Lego Star Wars III. En bit in i spelet hänger det sig nämligen och det går inte backa till dashboard via kontrollen utan vi får bryta strömmen XBOXet.

Vi har provat att rensa systemcache och XBOXet står på en hylla med fritt utrymme runt om, likaså adaptern så det borde inte vara problemet.

Har ni några förslag på vad det kan bero på? Det är bara det spelet som beter sig så här. Kanske inte är lika tung grafik i de andra spelen vi spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

Hej, har sökt och skummat igenom tråden men inte funnit ett svar som passade, kanske har jag då sökt för dåligt och ber om överseende med det.

Min fråga är om någon annan har haft eller har problem med sitt XBOX 360 SLIM 4GB. Problemet uppstår vid spel med 2 spelare och vid exempelvis ett slag där det är mer grafik samtidigt när skärmen är delad.

Spelet jag tänker på är Lego Star Wars III. En bit in i spelet hänger det sig nämligen och det går inte backa till dashboard via kontrollen utan vi får bryta strömmen XBOXet.

Vi har provat att rensa systemcache och XBOXet står på en hylla med fritt utrymme runt om, likaså adaptern så det borde inte vara problemet.

Har ni några förslag på vad det kan bero på? Det är bara det spelet som beter sig så här. Kanske inte är lika tung grafik i de andra spelen vi spelar.

Är spelet installerat på hard drive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

Hej, har sökt och skummat igenom tråden men inte funnit...

En snabb googling visar att det inte bara är du som upplever problem med det spelet
Verkar vara dålig kodning från utvecklarnas sida..

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronja_ww:

Är spelet installerat på hard drive?

yes provade installera det för trodde det var pga vi bara hade på skivan som det laggade och frös
men verkar kvarstå såg någon annan skrev att spelet är kasst kodat och då går det väl inte reklamera spelet heller å ta ett annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

yes provade installera det för trodde det var pga vi bara hade på skivan som det laggade och frös
men verkar kvarstå såg någon annan skrev att spelet är kasst kodat och då går det väl inte reklamera spelet heller å ta ett annat?

Har du haft spelet länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

yes provade installera det för trodde det var pga vi bara hade på skivan som det laggade och frös
men verkar kvarstå såg någon annan skrev att spelet är kasst kodat och då går det väl inte reklamera spelet heller å ta ett annat?

Jag frågade några kompisar som har trean till 360 och de har inte haft något lagg eller krasch när dom spelar. Kanske överhettar din xbox eller har en kass hårddisk som skapar dina problem? Är tveksam till att det är spelet

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag har letat lite överallt på internet och sökt i forum här. Är det någon som vet var man kan fåtag på typ en blueprint eller vad det kallas för RF modulen på Xbox 360?
Försöker hitta vilka kontakter som är vilka för ON/OFF på konsolen för jag tänkte modda om en 360 som bara ligger och skräpar i källaren.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Xans:

Jag har letat lite överallt på internet och sökt i forum här. Är det någon som vet var man kan fåtag på typ en blueprint eller vad det kallas för RF modulen på Xbox 360?
Försöker hitta vilka kontakter som är vilka för ON/OFF på konsolen för jag tänkte modda om en 360 som bara ligger och skräpar i källaren.

Sida 21 i den här PDF:en säger att pin 5 i kontakten till RF-modulen är powersignalen, koppla den till jord en stund för att starta.
http://dwl.xbox-scene.com/tutorial/Xbox_360-HandC-V1_4.pdf

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Sida 21 i den här PDF:en säger att pin 5 i kontakten till RF-modulen är powersignalen, koppla den till jord en stund för att starta.
http://dwl.xbox-scene.com/tutorial/Xbox_360-HandC-V1_4.pdf

Tusen tack!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Någon annan som haft problem senaste dagarna med att spela online? eller är det bara jag. Får detta meddelande "Lost connection to the session" och "Lost connection to the session please connect to xbox live" min uppkoppling är det inget fel på när det händer och det är inte bara på ett spel.

Permalänk

Hejsan!! Jag ska köpa en tv som bara kommer att användas till att spela xbox 360 på. Jag har hittat denna http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv...

Kommer mest att lira black ops 1/2, forza horizon och fifa.
Jag undrar om den kommer att funka eftersom att det står att den "bara" har 50hz. Jag vill bara ha tydliga svar antingen att ja det funkar eller nej det funkar inte därför att....

Skickades från m.sweclockers.com