7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk
Medlem

Från Facebook

Webhallen Sverige AB Alla som har beställt hittills ska kunna få. Vi har dock bara typ 50 st Never Settle Vouchers kvar och det verkar som om AMD inte kommer att skicka ut fler till oss så de lär inte ens räcka dagen ut.
Like · 4 · October 29 at 1:54pm

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Mitt råd (då jag själv hade problem, vilket är naturligt vid byte av kort och man har samma mjukvara installerad) är att:
1) Avinstallera drivrutinerna, reboota

2) Ladda hem och köra DDU (Display driver uninstaller) som cleanar datorn ren från allt skräp drivarna må lämnat kvar (detta var huvudsteget till att det löste sig för mig)
http://www.wagnardmobile.com/DDU/

3) ladda hem senaste drivarna från AMD's hemsida och installera dessa.
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalys...

Testat att avinstallera drivers samt köra driver cleaning med DDU? (se länk ovan)

jag har inte samma mjukvara. har Nvidia nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Skulle gärna vilja ha en uppföljning på detta då jag själv sitter på 2st 4870 512MB och är riktigt sugen på att uppgradera.

ska trycka i kortet ikväll..om allt funkar som det ska så kommer uppföljningen imorrn:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Har ni Uppsalabor fått era grafikkort än? Jag beställde 30:e Oktober och jag väntar fortfarande på mitt mail. Kan det vara så att kortet har kommit till Uppsala och så har dom helt enkelt inte mailat än?

EDIT: Det kan vara bra att säga att jag ska hämta ut det i butik.

Beställde också till butik. Den 30/10. Fortfarande står ordern under behandling. Lite orolig att butikhämtningsorder blivit förbisedda när så många order som lades senare redan levererats. 5384152 är mitt ordernr om nån från Webhallen har tid att kolla upp?
Hade varit kul att hämta kortet idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Chris71:

Beställde också till butik. Den 30/10. Fortfarande står ordern under behandling. Lite orolig att butikhämtningsorder blivit förbisedda när så många order som lades senare redan levererats. 5384152 är mitt ordernr om nån från Webhallen har tid att kolla upp?
Hade varit kul att hämta kortet idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag va i butiken på Svartbäcksgatan för 5 minuter sen och tyvärr hade det inte kommit något kort till deras lager. Killen i kassan sa att dom skulle få in ett kort imorgon, resten visste han inte när dom skulle komma.

Som nummer 9 i kön i Uppsala känns det som att man kan få vänta ett tag.

Edit: det känns märkligt att vissa som beställt i november får sina kort före oss i Uppsala. Känns inte så bra som konsument att Webhallen prioriterar Stockholmsordrarna.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Beställde 30/10 klockan 15:42 - Hämta i butik Sveavägen, 1899:-. hämtade ut mitt kort igår Tack webhallen!

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Skrivet av WoXeR123:

Beställde 30/10 klockan 15:42 - Hämta i butik Sveavägen, 1899:-. hämtade ut mitt kort igår Tack webhallen!

Jag beställde samma dag 18:12, och för mig kommer det dröja minst 2 dagar innan jag får mitt :\

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Jag beställde samma dag 18:12, och för mig kommer det dröja minst 2 dagar innan jag får mitt :\

Skickades från m.sweclockers.com

Orkar du inte vänta och bor i Stockholmsområdet finns det fortfarande 3st kort på lager i Solna :), dock för 1999:- (Om du hann boka för 1899:- , vet inte när det ändrade detta)

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

får man spelkoderna med post senare eller hur funkade det med den delen?

Skrivet av antonlundin:

Vad för spelkoder? Har jag missat nåt?

Precis vilka spelkoder?
Om du menar:
Asassins Creed IV & Splintercell Blacklist Voucher
Batman Arkham Origins Voucher

Så är det ett erbjudande som gäller NVIDIA-kort. Har inte koll på vilka, men GeForce 780 tex.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Mitt är behandlat och jag har ett kollinummer.
Med tanke på hur allt hanterats hittills med Webhallens engagemang ända in på nätterna, hur de vidarebefordrat våra frågor till Powercolor och svarat efter bästa förmåga så tror jag att jag har en ny favoritbutik.
Ni får bara fixa lite bättre filtermöjligheter så man kan gallra fram rätt produkter när man kollar ert utbud.

Detta, något i stil med sorteringen som Inet använder på sin hemsida vore guldvärt. Underlättar något enormt när man kan filtrera bort sådant som inte går bort direkt. (Tex när man ska köpa nätagg och vet att man inte kommer kunna ha ett under 600w osv).

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Precis vilka spelkoder?

AMDs never settle kampanj som skickades med nya grafikkort (Minns inte vilka spel) dock skrev webhallen på sin facebook 29/10 att dom bara hade ca 50st koder kvar och att dessa troligtivs skulle ta slut redan samma dag pga alla som bokade. De skulle även inte få mera koder av AMD då de hade avslutat kampanjen.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

AMDs never settle kampanj som skickades med nya grafikkort (Minns inte vilka spel) dock skrev webhallen på sin facebook 29/10 att dom bara hade ca 50st koder kvar och att dessa troligtivs skulle ta slut redan samma dag pga alla som bokade. De skulle även inte få mera koder av AMD då de hade avslutat kampanjen.

Aha. Ok. Jag köpte ett kort, men hörde inget om detta.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag uteslutit att det var nätagget som felade (testade med ett nytt, 600W).
Mitt gamla kort funkar fint med nya nätagget, men 7970:et inte alls, samma fenomen som innan. (bootar ej, ingen video).

Verkar ha haft turen att få det första DOA't

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Skrivet av WoXeR123:

Orkar du inte vänta och bor i Stockholmsområdet finns det fortfarande 3st kort på lager i Solna :), dock för 1999:- (Om du hann boka för 1899:- , vet inte när det ändrade detta)

Jag bokade för 1899 och det finns 2 i Solna, men känner inte för att åka tio mil från mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem


Lite långt från Malmö med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av granis:

Sådär, nu har jag uteslutit att det var nätagget som felade (testade med ett nytt, 600W).
Mitt gamla kort funkar fint med nya nätagget, men 7970:et inte alls, samma fenomen som innan. (bootar ej, ingen video).

Verkar ha haft turen att få det första DOA't

Får hoppas att Webhallen lagt undan ett antal kort för garantiärenden, känner på mig att det kommer bli en del av den varan. Har du provat att uppdatera BIOS?

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av k1r3:

Snabb fråga.
Följer det med någon mini dp adapter?

Det ingick såklart en mini dp adapter. Nu beställde jag en kabel i onödan dåligt

Permalänk
Medlem

Har precis installerat kortet, det låter mindre än mitt 460gtx 1gb från gigabyte.

Vad får alla ni andra glada 7970ägare för gpu temps nör ni spelar bf4? Jag spelade precis klart en runda och låg på runt 61 c och undrar om det är normalt.

Permalänk
Medlem

Inget funkar för mig här iaf, eller jo spela ( utan ljud )

Vissa program fryslaggar

Kan ej ringa polare i skype

Ljudet är inte med, stänger av, sätter på

hjälp......

Permalänk
Skrivet av SAAANDEN:

Inget funkar för mig här iaf, eller jo spela ( utan ljud )

Vissa program fryslaggar

Kan ej ringa polare i skype

Ljudet är inte med, stänger av, sätter på

hjälp......

Ljudet har väl inte med grafikkortet att göra, och att du inte kan ringa upp på skype är inte heller grafikkortets fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SAAANDEN:

Inget funkar för mig här iaf, eller jo spela ( utan ljud )

Vissa program fryslaggar

Kan ej ringa polare i skype

Ljudet är inte med, stänger av, sätter på

hjälp......

Snabbast och smidigaste är nog att installera om ditt OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Ljudet har väl inte med grafikkortet att göra, och att du inte kan ringa upp på skype är inte heller grafikkortets fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Snälla snacka inte om något som du ej kan om, tack

http://www.youtube.com/watch?v=iWT1EVwG48M

Japp funderar på formatera o installera om... suck

Permalänk
Medlem

Ajaj.. Var precis i butiken i Fruängen, nöjd och glad efter ha fått ett mail om att kortet fanns att hämta, men icke.. Verkade som det skickats vidare och får gott ta och vänta tills på fredag.
Kände dock inte för att spendera 70 minuter fram och tillbaka igen bara för att mötas av samma besked så blev att få det på posten nästa veckan istället : ( Kändes lite snopet faktiskt, nåja slapp i alla fall betala frakten.. Woho..! : (

Permalänk
Medlem

Skulle vara väldigt trevligt med test på med hur korten överklockar, hur högt kan man höja volten, hur mycket kylaren låter!

Permalänk
Medlem

Jag har fått mitt kort och tänkte snart installera det. Jag har först några frågor som jag hoppas att någon kan besvara.

Jag har ett Asus M4A78-E som moderkort, men kommer förmodligen bara kunna köra det i 8x istället för 16x eftersom jag saknar ett "VGA switch card". Jag tappar väl inte så pass mycket prestanda att jag bör ångra köpet? Jag har läst lite och prestandaförlusten tycks inte vara alltför stor så jag hoppas att det fortfarande blir ett rejält lyft från två stycken 4890?

Jag antar att jag fortfarande sätter kortet i den blå PCI-express-hållaren, även fast jag saknar det "VGA Switch Card" som skall sitta i den svarta?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

När får ni in nya kort till utskickning??
Behöver ett nytt kort ASAP då mitt har gått sönder.

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få sin voucher btw? Köpte två kort i god tid.

Angående prestanda hittills är jag inte helt nöjd, kör båda i crossfire och det är ingen vidare upplevelse hittills, finns ingen mjuk spelupplevlse ännu iaf. Testade rome 2 och unreal heaven benchmark, orkan blev det visserligen och lite konstiga ljud från grafikkorten men trots bra genomsnittlig fps på ungefär 140 i heaven så är det inte jätteimponerande när den småhackar då och då och fryser till lite snabbt, minifps blev 9.6 vilket inte kändes jättebra. Rome var ungefär som med mitt gamla 6950 kändes det som om än på lite högre inställningar bara. Något måste vara fel iaf. min processor är en 4770k på 4.3 ghz och nätagget är 750w Corsair CX modular.

EDIT: de lät bara mycket i heaven så ni vet, annars är de "ok"

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Fail av leverans till Uppsala?
Bokade 2 kort 30/10, det första vid 2 på natten och andra vid 19-tiden.
Först fick man intryck av att de skulle komma "någon gång i förra veckan". Sedan i slutet av förra veckan. För att till slut få besked att tisdag (idag) skulle de komma. Men korten ligger fortfarande under behandling.
Känner att det börjar bli lite irriterande nu med tanke på att vissa som bokat flera dagar senare redan fått sina kort :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kazoom:

Fail av leverans till Uppsala?
Bokade 2 kort 30/10, det första vid 2 på natten och andra vid 19-tiden.
Först fick man intryck av att de skulle komma "någon gång i förra veckan". Sedan i slutet av förra veckan. För att till slut få besked att tisdag (idag) skulle de komma. Men korten ligger fortfarande under behandling.
Känner att det börjar bli lite irriterande nu med tanke på att vissa som bokat flera dagar senare redan fått sina kort :/

Jag har inte heller fått något meddelande om att kortet går att hämta i malmö...
Någonting verkar inte stämma med den info vi fått i tråden.

Ni som testat era kort får gärna berätta hur lite/mycket dem låter full load.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Skrivet av kazoom:

Fail av leverans till Uppsala?
Bokade 2 kort 30/10, det första vid 2 på natten och andra vid 19-tiden.
Först fick man intryck av att de skulle komma "någon gång i förra veckan". Sedan i slutet av förra veckan. För att till slut få besked att tisdag (idag) skulle de komma. Men korten ligger fortfarande under behandling.
Känner att det börjar bli lite irriterande nu med tanke på att vissa som bokat flera dagar senare redan fått sina kort :/

Jag bor också i Uppsala, du kan läsa vad jag skrev lite tidigare i tråden för att få veta vad jag tycker om situationen. Frustration är ett passande ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650