Powercolor 7990 under 4000kr

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jocose Jake:

Jag är också sugen! Men ingår den i Never Settle?

Hej, tyvärr ingår det inte. Däremot har vi fixat så att man får Crysis 3 på köpet som plåster på såren.
Om man redan har bokat innan vi la till det så kan man höra av sig till vår kundtjänst så lägger de till det kostnadsfritt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, tyvärr ingår det inte. Däremot har vi fixat så att man får Crysis 3 på köpet som plåster på såren.
Om man redan har bokat innan vi la till det så kan man höra av sig till vår kundtjänst så lägger de till det kostnadsfritt.

Jag beställde nästan direkt och då meddelade ni att never Seattle redan låg i kartongerna på 7990, info ni fått av amd. Detta är inte fallet med andra ord?

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Hermelinen:

Jag beställde nästan direkt och då meddelade ni att never Seattle redan låg i kartongerna på 7990, info ni fått av amd. Detta är inte fallet med andra ord?

Nej tyvärr inte, kupongen kan eventuellt ligga i men har utgått, så det var felaktig info vi hade fått.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått hem ert 7990 här i tråden, som kan ge ert/era första intryck? Värme? prestanda? coilwhine? högljuddhet? ( Fläktljud ) eventuella problem med produkten?

Ett helhetsintryck helt enkelt?

Visa signatur

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 82a:

Är det någon som har fått hem ert 7990 här i tråden, som kan ge ert/era första intryck? Värme? prestanda? coilwhine? högljuddhet? ( Fläktljud ) eventuella problem med produkten?

Ett helhetsintryck helt enkelt?

Är också intresserad av detta!

Permalänk
Avstängd

Iomed att man kan köpa 2st 7970 för 1999:- styck som levererar bättre prestanda än 7990 så ser jag ingen direkt anledning att inte köpa 2st 7970.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Iomed att man kan köpa 2st 7970 för 1999:- styck som levererar bättre prestanda än 7990 så ser jag ingen direkt anledning att inte köpa 2st 7970.

för de som har ont om utrymme samt känsliga för ljud så kan ett 7990 vara att föredra.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Jag kunde inte hålla mig...la precis en beställning på ett HD 7990. Skall jämföra det med mitt nuvarande Asus GTX680 DCU II. Sen får vi se om det blir till att inhandla ett nytt nätagg för att ersätta mitt OCZ ZT750W. Det kan nog drifta kortet, men rekommendationen ligger ju på 850W. Synpunkter på det nån?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Hämtade mitt kort igår och monterade det. Har provat lite olika drivers men systemet låser sig när jag gör något som belastar kortet. Fläktarna går på max i stort sett hela tiden och låter ungefär som min dammsugare. Min första upplevelse av ett dual gpu-kort men det ser ju inte lysande ut direkt. 1000w nätagg borde inte vara problemet och mitt crosshair iv har senaste bios. Får forska vidare ikväll.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kn00b:

Hämtade mitt kort igår och monterade det. Har provat lite olika drivers men systemet låser sig när jag gör något som belastar kortet. Fläktarna går på max i stort sett hela tiden och låter ungefär som min dammsugare. Min första upplevelse av ett dual gpu-kort men det ser ju inte lysande ut direkt. 1000w nätagg borde inte vara problemet och mitt crosshair iv har senaste bios. Får forska vidare ikväll.

Skicka gärna en så detaljerad beskrivning som möjligt (bios-version, drivrutinsversion, mjukvara, OS etc) till mig som ett PM så ska jag ta upp det med PowerColor direkt.
Vi har inte fått in någon annan info från andra kunder om problem så eventuellt är det helt enkelt ett trasigt kort.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av kn00b:

Hämtade mitt kort igår och monterade det. Har provat lite olika drivers men systemet låser sig när jag gör något som belastar kortet. Fläktarna går på max i stort sett hela tiden och låter ungefär som min dammsugare. Min första upplevelse av ett dual gpu-kort men det ser ju inte lysande ut direkt. 1000w nätagg borde inte vara problemet och mitt crosshair iv har senaste bios. Får forska vidare ikväll.

Låter ju inge vidare, jag som går å väntar på mitt 7990 just nu, du får gärna uppdatera ifall du får till det eller om det blir att skicka in det på rep.

Mvh

Permalänk
Webhallen
Skrivet av stokke:

Låter ju inge vidare, jag som går å väntar på mitt 7990 just nu, du får gärna uppdatera ifall du får till det eller om det blir att skicka in det på rep.

Mvh

Om kortet är trasigt byts det ut över disk i butik eller via postorder.
Just nu har vi ju dock inte fler kort på lager så då måste vi vänta till nästa leverans som bör komma på fredag.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av kn00b:

Hämtade mitt kort igår och monterade det. Har provat lite olika drivers men systemet låser sig när jag gör något som belastar kortet. Fläktarna går på max i stort sett hela tiden och låter ungefär som min dammsugare. Min första upplevelse av ett dual gpu-kort men det ser ju inte lysande ut direkt. 1000w nätagg borde inte vara problemet och mitt crosshair iv har senaste bios. Får forska vidare ikväll.

Titta i 7970 tråden. En kille som har installationstips där. Kan kanske hjälpa.

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1248346-7970-1899...

Läs CreX inlägg

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av foxzox7:

Flera ska tydligen ha det enligt sweclockers redaktionen.

Köpte nyligen ett Gigabyte HD7990 och det är inget missljud i det inte. Tystare och snabbare än mina 7970.

Permalänk
Medlem

Någon som fått hem ett som fungerar som kan ge lite feedback om hur det fungerar för dem, temps/ljudnivå etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Titta i 7970 tråden. En kille som har installationstips där. Kan kanske hjälpa.

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1248346-7970-1899...

Läs CreX inlägg

Sagt och gjort, problemet kvarstår.

Permalänk
Medlem

Hoppas de löser sig, funtar på samma kort!

Permalänk
Medlem

Hoppas också det löser sig då även jag som Chris_H är sugen på detta kort.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Har fått hem mitt 7990 nu, fungerar klockrent för mig med 13.11. Battlefield 4 flyter på fint, allt på max å det varierar mellan 60-130 fps ungefär i 1080p. Gpu usage varierar mellan 60-80% med en i7 2600K i 4,5 ghz. Relativt svalt är det också gpu 1 cirka 65c gpu 2 cirka 58c vid BF4 spelande, 64 players, då med egen fläktkurva.
Kortet var enormt stort, fick med en liten stöd käpp å sätta under mot chassiet:-)
Har ni några frågor är det bara fråga på så ska vi se ifall jag kan svara på dem.

Mvh

Permalänk
Skrivet av stokke:

Har fått hem mitt 7990 nu, fungerar klockrent för mig med 13.11. Battlefield 4 flyter på fint, allt på max å det varierar mellan 60-130 fps ungefär i 1080p. Gpu usage varierar mellan 60-80% med en i7 2600K i 4,5 ghz. Relativt svalt är det också gpu 1 cirka 65c gpu 2 cirka 58c vid BF4 spelande, 64 players, då med egen fläktkurva.
Kortet var enormt stort, fick med en liten stöd käpp å sätta under mot chassiet:-)
Har ni några frågor är det bara fråga på så ska vi se ifall jag kan svara på dem.

Mvh

Tja, som de flesta frågar...ljudupplevelse idle resp full belastning?
Vilken typ av PSU kör du?
Vilket chassi?
Stödpinnen, hur verkar den vara?
Skall du överklocka?

Oh...glömde...när beställde du ditt kort?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Tja, som de flesta frågar...ljudupplevelse idle resp full belastning?
Vilken typ av PSU kör du?
Vilket chassi?
Stödpinnen, hur verkar den vara?
Skall du överklocka?

Oh...glömde...när beställde du ditt kort?

Kör med Corsair HX 850w 80+ silver modulär.
Corsair Obsidian 700 så kanske inte det bästa luft genomflödet i chassit, men lutar åt att jag vatten kyler både cpu å gpu.
Stödpinnen var för lång för mitt chassi men gick att använda själva "knoppen" eller vad man ska säga, plastig men uppfyller sin funktion.
Har överklockat lite, verkar stabilt i 1040 / 1500, får väl se hur högt man tar sig. (900 / 1375 standard)

Ordern la jag 5/11-13 tog via posten.

*Edit, upplever inge micro stuttering, eller i alla fall inte lika mycket som jag gjorde med mina tidigare 6970.

Mvh

Permalänk
Skrivet av stokke:

Har fått hem mitt 7990 nu, fungerar klockrent för mig med 13.11. Battlefield 4 flyter på fint, allt på max å det varierar mellan 60-130 fps ungefär i 1080p. Gpu usage varierar mellan 60-80% med en i7 2600K i 4,5 ghz. Relativt svalt är det också gpu 1 cirka 65c gpu 2 cirka 58c vid BF4 spelande, 64 players, då med egen fläktkurva.
Kortet var enormt stort, fick med en liten stöd käpp å sätta under mot chassiet:-)
Har ni några frågor är det bara fråga på så ska vi se ifall jag kan svara på dem.

Mvh

Körde du med Nvidia kort eller AMD innan? Jag har lite problem och tänkte om ifall du körde Nvidia innan och det fungerar bra för dig nu så är det dumt för mig att formatera.

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hermelinen:

Körde du med Nvidia kort eller AMD innan? Jag har lite problem och tänkte om ifall du körde Nvidia innan och det fungerar bra för dig nu så är det dumt för mig att formatera.

Det gör inget att du körde nvidia innan. Jag personligen skulle aldrig formatera bara för att jag bytt grafikkort eller annan hårdvara! Särskilt inte en komponent som grafikkort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hermelinen:

Körde du med Nvidia kort eller AMD innan? Jag har lite problem och tänkte om ifall du körde Nvidia innan och det fungerar bra för dig nu så är det dumt för mig att formatera.

Körde med ett 6970, tog bort drivrutinerna å installerade om, använde ej driver sweeper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stokke:

Kör med Corsair HX 850w 80+ silver modulär.
Corsair Obsidian 700 så kanske inte det bästa luft genomflödet i chassit, men lutar åt att jag vatten kyler både cpu å gpu.
Stödpinnen var för lång för mitt chassi men gick att använda själva "knoppen" eller vad man ska säga, plastig men uppfyller sin funktion.
Har överklockat lite, verkar stabilt i 1040 / 1500, får väl se hur högt man tar sig. (900 / 1375 standard)

Ordern la jag 5/11-13 tog via posten.

*Edit, upplever inge micro stuttering, eller i alla fall inte lika mycket som jag gjorde med mina tidigare 6970.

Mvh

Lider ditt exemplar av coilwhine?

Permalänk
Skrivet av Hermelinen:

Körde du med Nvidia kort eller AMD innan? Jag har lite problem och tänkte om ifall du körde Nvidia innan och det fungerar bra för dig nu så är det dumt för mig att formatera.

Jag skulle nog rekommendera en Driversweeper när du byter från NVidia till AMD.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

Hur skulle detta fungera i "trifire" mot ett 7950?

Visa signatur

i5 3590k@4,5Ghz, Asus Z77-A, 16GB ram, 2* sapphire tri-x hd290 Crossfire, WD Raptor 300GB, Silverstone Fortress FT02, sidewinder x4, logitech g9x, Sony MDR-XB910.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hygea:

Lider ditt exemplar av coilwhine?

Lite grann, ingenting jag blir störd av personligen, men en del skulle nog säga att det är störande.

Mvh

Permalänk
Skrivet av piggekotten:

Hur skulle detta fungera i "trifire" mot ett 7950?

Skulle nog tro att det inte är någon idé. Trifire med ett 7970 däremot skulle fungera.
http://www.tweaktown.com/articles/5414/amd-radeon-hd-7990-6gb...

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av stokke:

Lite grann, ingenting jag blir störd av personligen, men en del skulle nog säga att det är störande.

Mvh

Ic, sen undrar jag huruvida du spelar på en skärm eller flera? För jag e själv sugen på en 7990 just för att jag kör eyefinity men undrar hur det är med microstuttering där