Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Synd bara att steams butik ligger nere så man inte kan fixa det. Man kan ju tycka att steams servrar borde ha kapaciteten till sånna här saker.

Underskatta inte hur stort tryck det blir av gratissaker
Tycker inga servers har stått pall när något blivit gratis eller extremt nedsatt.

Bara kolla på black friday i usa, butikerna där pallar inte ens trycker, folk springer sönder dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Synd bara att steams butik ligger nere så man inte kan fixa det. Man kan ju tycka att steams servrar borde ha kapaciteten till sånna här saker.

Skrivet av JimmieSan:

Underskatta inte hur stort tryck det blir av gratissaker
Tycker inga servers har stått pall när något blivit gratis eller extremt nedsatt.

Bara kolla på black friday i usa, butikerna där pallar inte ens trycker, folk springer sönder dom

Fortfarande dött på Steam, överlag så känner man sig köpstark så det är trist när man inte kan shoppa ett skvatt.... och det hade varit kul med left 4 dead 2 som bonus när man ändå hade tänkt shoppa. Får fortsätta o försöka ett par timmar till.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Jäkla steam, hade gärna plockat hem left 4 dead o sen köpt några fina erbjudanden på rea

Permalänk
Medlem

Exakt! Steam förlorar på detta... nu istället för att spendera dineros kommer att jag spara dessa och lira f12013 istället

Permalänk
Medlem

Vet någon om en bra deal på ett mekaniskt skrivbord?

Permalänk
Medlem

Existerar det icke-mekaniska skrivbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lullman:

Vet någon om en bra deal på ett mekaniskt skrivbord?

Du är några timmar för sen.
Netonnet sålde CM Storm Quick Fire Ultimate med bruna brytare för 399:- tidigare idag, men nu verkar det som det var slutsålt.

Och nu ligger det en Crucial M500 240GB i varukorgen...är såå sugen på att slå till...
Nu har jag ångest över att jag inte har någon rabattkod istället bara.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Du är några timmar för sen.
Netonnet sålde CM Storm Quick Fire Ultimate med bruna brytare för 399:- tidigare idag, men nu verkar det som det var slutsålt.

Och nu ligger det en Crucial M500 240GB i varukorgen...är såå sugen på att slå till...
Nu har jag ångest över att jag inte har någon rabattkod istället bara.

Du kanske har tur
#14225492
En som har 2 netonnet koder att ge bort.

Skrivet av UrbanHazard:

För er som brukar spotify, få 3 måndaders premium till priset av 1 månad!
http://i.imgur.com/fKoCOKK.jpg

förstasidan : https://www.spotify.com/se/

edit: såg nu att "It appears that you've already been a premium user and this trial is only valid for new users. If you'd like you can still upgrade your account to premium at any time." Vilket gäller bara nya kunder, men inte så svårt att skapa ett nytt konto, man får ju 200:- gratis i princip

Tackar för tipset.
Länge tänkt prova Spotify premium och se hur spotify är nu för tiden, skapade bara ett nytt konto så var det inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Du är några timmar för sen.
Netonnet sålde CM Storm Quick Fire Ultimate med bruna brytare för 399:- tidigare idag, men nu verkar det som det var slutsålt.

Och nu ligger det en Crucial M500 240GB i varukorgen...är såå sugen på att slå till...
Nu har jag ångest över att jag inte har någon rabattkod istället bara.

Faktumet är att jag var bara några minuter sen. Skulle precis lägga den i min varukorg och då 404:ade sidan :/

Permalänk
Medlem

Nämner det här eftersom det säkert är många som springer runt på mellandagsreorna. Elgigantens Kampanj-TV (40-tums JVC för 3500kr) har hemsk input lag: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Permalänk
Medlem

Åkte och hämtade ut ett CM Storm Quickfire tidigare idag och nu sitter jag och funderar på om jag ska avbeställa ordern jag har på ett till eller försöka sälja det. Vad tror ni, kan man tjäna nån krona på ett oöppnat?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Du kanske har tur
#14225492
En som har 2 netonnet koder att ge bort.

Tack till er båda.
För 899:- var saken klar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JimmieSan:

Inget av det.
Access tiden.

250mb lr 500mb write har 0 betydelse i själva uppstarten.

Blir 899:- med 100kr kod som dom typ spottade ut innan mellandagarna

Jag kommer ha den som speldisk tänkte jag, har en 840 pro 128gb som windows disk. Men behöver mer plats till spel.

Det sagt så är det ju inte den snabbaste SSDn.
Den har dock MLC vilket är bättre imo än TLC som 840 evo non pro använder.
Men ja 840 är snabbare, men vet inte hur pass mycket man märker det.

Jag märkte ingen markant skillnad mellan min 840 pro mot när jag hade en Crucial M4 64gb som windows disk, som var betydligt långsammare på iops,4k osv.

Vilken kod och var köpte du den?

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Synd bara att steams butik ligger nere så man inte kan fixa det. Man kan ju tycka att steams servrar borde ha kapaciteten till sånna här saker.

Nu funkade det för mig iaf. Maxar min 100mbps-lina för närvarande, testa igen.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Vilken kod och var köpte du den?

Denna SSD:n - http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/cr...

Koden: #14225492
Har du tur så är den undre koden inte tagen än.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Damn it! Jag va försen! Får skärpa mig nästa gång det kommer en kod.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jickel:

Nämner det här eftersom det säkert är många som springer runt på mellandagsreorna. Elgigantens Kampanj-TV (40-tums JVC för 3500kr) har hemsk input lag: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Är du nöjd med tangentbordet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tja, det är ingen dålig SSD. Den tål t.ex. fler skrivningar än den populära Samsung 840 EVO som dock är snabbare, speciellt med tanke på rapid. Skiljer ca 400:- så M500 får nog räknas som prisvärd.

Läste den här: http://www.tomshardware.com/reviews/crucial-m500-1tb-ssd,3551...
Så det blir nog ett köp
Min nybörjarfråga är dock om alla SSD passar till alla moderkort? Har två SSD diskar i datorn nu varav båda är av Samsung 830 serien.

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Läste den här: http://www.tomshardware.com/reviews/crucial-m500-1tb-ssd,3551...
Så det blir nog ett köp
Min nybörjarfråga är dock om alla SSD passar till alla moderkort? Har två SSD diskar i datorn nu varav båda är av Samsung 830 serien.

Vad har du för moderkort? Vet inte hur det ser ut nu men har för mig att vissa moderkort endast har 2 SATA3 portar, eller att bara två portar är till den bättre kontrollern eller hur det nu var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Vad har du för moderkort? Vet inte hur det ser ut nu men har för mig att vissa moderkort endast har 2 SATA3 portar, eller att bara två portar är till den bättre kontrollern eller hur det nu var.

Vet inte direkt vad av detta som är moderkortet :S
Men antingen:

MSI Z77A - G43, Socket - 1155
Intel LGa1155 Core i5 - 3570K (processorn?).

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Vet inte direkt vad av detta som är moderkortet :S
Men antingen:

MSI Z77A - G43, Socket - 1155
Intel LGa1155 Core i5 - 3570K (processorn?).

Tack på förhand!

Precis som jag trodde så har ditt moderkort endast 2st Sata3 portar och 4st Sata2 portar.
Sata3 är 6Gbit/s och Sata2 är 3Gbit/s, den teoretiska hastigheten bör då bli 750MB/s för Sata3 och 375MB/s för Sata2.

Den uppmätta hastigheten för Crucial M500 240GB ligger runt 200-300MB/s enligt Nordichardware, så att koppla disken till en Sata2 port ska ju i teorin inte spela så stor roll mot en Sata3* port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Precis som jag trodde så har ditt moderkort endast 2st Sata3 portar och 4st Sata2 portar.
Sata3 är 6Gbit/s och Sata2 är 3Gbit/s, den teoretiska hastigheten bör då bli 750MB/s för Sata3 och 375MB/s för Sata2.

Den uppmätta hastigheten för Crucial M500 240GB ligger runt 200-250MB/s enligt Nordichardware, så att koppla disken till en Sata2 port ska ju i teorin inte spela så stor roll mot en Sata2 port.

Oj! Tack för all information! Ingen prestandaförlust alltså! Är tänkt till alla spel jag köpt nu under STEAM Rean

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av felix-97:

Någon har säkert redan postat detta men jag gör det i alla fall.
https://www.inet.se/produkt/8301283/qpad-qh-85-gaming-headset...
Qpad QH-85 för 499kr istället för 899kr

Förresten, är det någon som hittat bra erbjudande på Qpad QH-90 eller mekaniska tangetbord?

Ja Inets rea har nog blivit länkad 10 gånger sen den började igår
Och Inet hade även QH-90 hela dagen igår.
Netonnet hade mekaniskt keyboard för 399:-

Du är lite sent ute, mellandagserbjudande är slut sedan länge ^^

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Ja Inets rea har nog blivit länkad 10 gånger sen den började igår
Och Inet hade även QH-90 hela dagen igår.
Netonnet hade mekaniskt keyboard för 399:-

Du är lite sent ute, mellandagserbjudande är slut sedan länge ^^

Är mellandagsrean slut, kommer det inga fler erbjudanden ?

Permalänk
Medlem

Hur brukar det se ut efter nyår med rea osv? Första gången som man jagar komponenter.

Permalänk
Skrivet av PikalerMYM:

Är mellandagsrean slut, kommer det inga fler erbjudanden ?

Om du menar Inets "rea" så vet jag inte om den är slut eller ej, dålig rea f.ö.

Men annars är mellandagsrean inte slut.

Permalänk

Satt och spanade på webhallens rea alldeles nyss och hittade en Plextor 256MB M5S för 999:-

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163315-plextor_m5s_se...

Slog till på den sista som fanns i lager. Känns som ett kap iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strongman:

Satt och spanade på webhallens rea alldeles nyss och hittade en Plextor 256MB M5S för 999:-

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163315-plextor_m5s_se...

Slog till på den sista som fanns i lager. Känns som ett kap iaf.

Om du köpte den sista och produkten nu har utgått varför då tipsa om den överhuvudtaget?
Visst det finns en möjlighet att den kommer komma in i lager igen men just nu har ingen annan någon nytta av tipset.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Mixtrade som tusan med inloggning och annat och glömde bort mitt ärende: -Varför har ingen tipsat om den i någon fyndtråd? -Man fick lite kalla fötter när det inte varit rusning efter den här på forumet

Permalänk
Medlem

Jag tänkte skriva detta i rabattkods tråden men jag har inte behörighet dit för jag är ny medlem. Men känner att det vore synd att en cdon rabattkod går till spillo.
Den är giltig till den 27:e december, är på 50 kr om man handlar för minst 100 kr
PETNFLh61