Permalänk

GTA IV startar inte

Hej har köpt GTA IV från Steams rea.
När jag startar spelet kommer jag till launchern och jag måste logga in på Social Club. Så jag gjorde ett konto där men när jag ska logga in står det bara "Social Club Login Failed Please Try Again" hela tiden. Så jag tänkte att jag kör offline lite istället men när jag trycker på offline mode så händer inget och spelet verkar inte vilja starta.
Någon som har samma problem eller vet hur man löser detta?

Edit: Nu lyckas jag logga in och men sedan står det att man ska logga in igen alltså in game men när jag trycker på det så händer inget. Så jag tryckte på Play istället men när spelet precis har laddat så blir skärmen svart och en ruta där det står: GTA IV FATAL ERROR WYV190 Windowstimerfunctionvalidator Chek read from protected buffer OPC failed Either reboot or reinstall GFWL

Permalänk
Medlem

Kolla Steam gemenskap, hittade en fix där för ett tag sedan.

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk

Med RGSC så har den vart nere hela dagen. Inget svar från Rockstar dock...

Permalänk

Antar att du har windows 8...

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

Antar att du har windows 8...

GTA IV fungerar galant på W8 här.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

har oxå problem med Gta 4 på win 8. Får ej igång skiten. Logga in på social cluben trycker på play säger att jag inte logga in med en profil i gfwl. Har installerat games for win live men de skit programmet funkar ju inte som de ska heller... så nåt gta 4 lirande verkar de ju inte bli =(

Köpte med de på rean så de e ju inte allt fö mö pengar man slängt sjön

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Har samma problem (hade det på w7 också) men löste det genom att köra det via nonesteam klient

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

Antar att du har windows 8...

Ja jag har Windows 8.....

Permalänk
Skrivet av E304life:

har oxå problem med Gta 4 på win 8. Får ej igång skiten. Logga in på social cluben trycker på play säger att jag inte logga in med en profil i gfwl. Har installerat games for win live men de skit programmet funkar ju inte som de ska heller... så nåt gta 4 lirande verkar de ju inte bli =(

Köpte med de på rean så de e ju inte allt fö mö pengar man slängt sjön

Testade också att ladda ner games for win live men det funkade inte och min felsökare kunde inte hitta felet

Permalänk
Skrivet av Trenixen:

Kolla Steam gemenskap, hittade en fix där för ett tag sedan.

Okej tack!