Bytte till en beg i5 2500k från FX-6300, problem i vissa spel behöver hjälp

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krrjon:

Nu är det inte många spel jag kommer upp i 120FPS. Men fortfarande det retar mig nå fruktansvärt att den underpresterar så pass mycket som den gör.

Hmm Vsyncen kanske det kan vara ja. Måste ha det i TDU 2 för dom gånger det går över 120FPS så får jag riktigt grym tearing, ska testa utan.
Dock tror jag den är av i Metro om nu inte det är på hela tiden i det spelet?
Nej bara 3st WHQL inte testat några BETA. Tror det finns 5st till Win 8.1 64-bit

Funderar på att byta nätagg då det är 4 år gammalt det kanske har gjort sitt?

Det står väl just nu mellan dessa två, men Corsair agget verkar ha fått lite dåliga reviews från ett par recensenter. Framförallt p.g.a. undermåliga kondingar på 12V linan trodde Corsair var bra "skit"......

XFX verkar ha fått riktigt bra reviews, men det är ju trots allt "bara" 80+ Bronze.

http://www.inet.se/produkt/6911689/corsair-rm-650w-80-gold-mo...
http://www.komplett.se/xfx-proseries-xxx-edition-850w-psu/760...

Tankar/erfarenheter om dessa?

Om det är Bronze eller Gold är inte det viktigaste då XFX har en tillverkare (Seasonic) som bara det borgar för kvalitet som tyvärr Corsair har tappat på många av sina serier. Så för min del hade jag valt XFX:et.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Kan inte se någonstans att du nämner vilken skärmupplösning du använder dig av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Kan inte se någonstans att du nämner vilken skärmupplösning du använder dig av?

Hoppsan har jag glömt det, 1080p(1920x1080).

Inte hunnit testa så mycket men laggen i TDU 2 verkar vara V-sync. I så fall är det bara prestandaproblemen kvar då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej,

Innan du testar att byta hårdvara i din rigg, har du testat att avinstallera kort och drivrutiner för ditt 670? Jag har varit med om många konstiga fel pga. att drivrutinerna inte installerats korrekt. Jag skulle börja med att testa att avinstallera helt, ta bort nvidia-katalogen ifrån c-rooten och installera om och för säkerhetsskull välja clean install (förutsätter att du alltid använder det ändå).

Har visserligen inte samma kort som dig, men tycker att jag upplever micro stuttering i vissa spel med senaste WHQL som jag inte upplevde med den tidigare.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Hej,

Innan du testar att byta hårdvara i din rigg, har du testat att avinstallera kort och drivrutiner för ditt 670? Jag har varit med om många konstiga fel pga. att drivrutinerna inte installerats korrekt. Jag skulle börja med att testa att avinstallera helt, ta bort nvidia-katalogen ifrån c-rooten och installera om och för säkerhetsskull välja clean install (förutsätter att du alltid använder det ändå).

Har visserligen inte samma kort som dig, men tycker att jag upplever micro stuttering i vissa spel med senaste WHQL som jag inte upplevde med den tidigare.

Har faktiskt avinstallerat drivrutinerna till kortet 3ggr(testat 3 olika WHQL till win 8.1) med hjälp av Driver Sweeper, som tydligen heter Display Driver Uninstaller numera. Man behöver inte ens starta i felsäkert läge då den frågar om du vill göra det å sen startar den om där åt dig

Prestandaskillnaden mellan dom jag testat är obefintlig skulle jag vilja påstå.

Jepp du har rätt jag kör clean install varje gång, även om det kanske inte behövs. Dock brukar jag inte använda Driver Sweeper annat än om det strular.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Om det är Bronze eller Gold är inte det viktigaste då XFX har en tillverkare (Seasonic) som bara det borgar för kvalitet som tyvärr Corsair har tappat på många av sina serier. Så för min del hade jag valt XFX:et.

Tyvärr fick nu ekonomin välja nätagg åt mig, jag kör ju som sagt inte SLi å har inga planer på det heller då mina erfarenheter av dubbla GPU varit allt annat än god, även om det skedde med kort från det "röda laget".

Beställde detta idag så då får man ju se om det blir bättre, hoppas hoppas.

http://www.komplett.se/cooler-master-g650m-650w-psu/795138?ck...

Har nu även testet ett antal gånger med att byta mellan 8GB Corsair(4 stickor a 2GB) och 16GB Crucial(2 stickor a 8GB) och det är ingen skillnad så dom ska nog inte vara felaktiga. Testprogrammen hittar inget fel å jag ser ingen skillnad i poäng eller prestanda i spel heller mellan dessa.

Visa signatur