Battlefield 4 - Big Patch 2014-02-01. LevelCap förklarar!

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 - Big Patch 2014-02-01. LevelCap förklarar!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Har det kommit en ny efter den som kom för två dagar sedan? Jösses då jobbar dom hårt plötsligt.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Har det kommit en ny efter den som kom för två dagar sedan? Jösses då jobbar dom hårt plötsligt.

Och skapar mer nya buggar än dom fixar... lyckat!

Ganska jobbigt med ljudet som är borta hälften at tiden man kommer in på en server..

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem
Skrivet av RX1:

Och skapar mer nya buggar än dom fixar... lyckat!

Ganska jobbigt med ljudet som är borta hälften at tiden man kommer in på en server..

För mig fungerar det faktiskt helt felfritt sedan dem 2 stora patcharna och jag kör SLI.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

För mig fungerar det faktiskt helt felfritt sedan dem 2 stora patcharna och jag kör SLI.

Inga alls problem med SLI, det är ljudet som är borta för dom flesta tills banan byts på servern man spelar på.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem

Om de inte ökar tickraten så spelar inte så mycket annat så stor roll. Såg denna video och den visade tydligt vad det är som pågår.

Tänk er att spela i en fps på 10. Ospelbart naturligtvis men det är precis vad som händer i BF4.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk

Tycker fpsen har blivit mer stabil för SLI med senaste patchen
Kan dessutom logga in direkt på en server utan att behöva försöka 100 gånger

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Tycker fpsen har blivit mer stabil för SLI med senaste patchen
Kan dessutom logga in direkt på en server utan att behöva försöka 100 gånger

Bra då kanske man orkar lira igen. Fick försöka typ 20ggr innan jag kom in på en server så då tröttna jag totalt.

Permalänk
Medlem

Mitt DirectX krashar vid större explotioner efter patchen..

Visa signatur

CPU: 6700K 4,5ghz @ 1,25v Moderkort: MSI Gaming M7 Ram: G.skill Ripjaws 16gb 3000Mhz GPU: Gigabyte Aorus WB 1080Ti @ 2100/ 16200 Kylning:360 + 420 Skärmar: ASUS 27" VG278HE 144Hz + Asus 27" 60hz Chassi: Dark base PRO Nätaggregat: EVGA 1300W OS disk: Samsung 950 pro 500gb

Permalänk
Medlem

Den här killen Levelcap. Rätt duktig eller?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

nu saknas 3D stereoscopic stöd ... sen börjar det likna nått

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Bra då kanske man orkar lira igen. Fick försöka typ 20ggr innan jag kom in på en server så då tröttna jag totalt.

Förstår verkligen det:(

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Den här killen Levelcap. Rätt duktig eller?

Han är rätt duktig

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Patchen är en förbättring helt klart Tidigare verkade min CPU flaska på Shanghai tidigare och FPS:n kunde sjunka till 40 helt plötsligt. Men nu ligger den på stabilt över 60+ hela tiden

LevelCap nämnde att man nu kunde se när man blir skjuten av ett headshot och att det fanns en bug att när han blev påkörd av en heli när man hoppar ut. Men när han hoppar ut och blit på körd så är det antagligen huvudet som slår till propellern, och spelet kollar vilket "ben" som tog damage. Så med andra ord behöver det inte vara en indikator på att du blev skjuten i huvudet utan att du dog av damage från huvudet.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Patchen är en förbättring helt klart Tidigare verkade min CPU flaska på Shanghai tidigare och FPS:n kunde sjunka till 40 helt plötsligt. Men nu ligger den på stabilt över 60+ hela tiden

LevelCap nämnde att man nu kunde se när man blir skjuten av ett headshot och att det fanns en bug att när han blev påkörd av en heli när man hoppar ut. Men när han hoppar ut och blit på körd så är det antagligen huvudet som slår till propellern, och spelet kollar vilket "ben" som tog damage. Så med andra ord behöver det inte vara en indikator på att du blev skjuten i huvudet utan att du dog av damage från huvudet.

Antalet ggr man dör utav headshot varje runda känns väldigt märklig så den där headshot-indikatorn ska man nog inte ta med 100% säkerhet..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jublade lite när jag märkte att stödet för 3d har byggts in , tyvärr funkar det kass .... massiva FPS drops då och då (båda korten går ner på ca 20% några sekunder titt som tätt , ÄVEN med 3D effkter avstängda
Stänger av Stereoscopic i drivrutinen så funkar det klockrent igen

åja om några patchar å drivrutins uppdateringar så .....

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Efter senaste patchen så har jag ett riktigt udda problem.
Så fort jag hoppar in i ett fordon så hänger sig spelet.

Men jag kan spela felfritt annars, men så fort det gäller ett fordon så skiter det sig.

Suck...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Bf4 är lika dåligt om inte värre när de gäller netcode . Den är så dålig alltså
Man blir alltså helt matt när man skjuter 50 kulor i vissa som springer igenom kulorna
Utan att dö. Ja tycker dom satsar på helt fel saker i dagens spel .
Om man nu uttrycker sig för att göra ett fläskigt fps spel så kan dom börja att fixa gameplay
Känslan på karaktären man spelar när man rör sig snabbsikta ja listan kan man göra lång
Sen att folk sen . Inklusive ni som skriver här skall sen få modifiera ett klockrent data bygge
För att sen kunna få spela ett spel utan krångel som i sin tur kosta från början på tok för mycket
Att betala dessa cash för en beta i mina ögon som fortfarande suger r.. är ju upp till var o en
Tycker bara att spel tillverkarna släpper ofärdiga spel .speciellt för dom som verkligen lagt ner deg på bygget
Seriöst BF4 var en stor flopp enligt mig .visst fixar dom allt med drivers samt gameplay och denna fruktanvärt
Dåliga netcode lösningen så fine då kanske spelet blir spelbart
Ja säger bara såhär fråga er själva . Om man köper en dator för 25-30 lax .kan man spela Bf4 eller måste
Man vänta
Tills dom uppdaterat spelet samt testat de ett par månader eller skall man köpa en billig sunk burk
Grabbar/Tjejer . Ni vet ju svaret . Ellerhur .

Permalänk
Medlem

Krashar efter 10 minuter nu, går det få pengarna tillbaka efter att spelet inte funkat riktigt nu i 2 månader, känns som det 600kr jag lade på BF4 är för inget eftersom det aldrig slutar krasha för mig.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Efter senaste patchen så har jag ett riktigt udda problem.
Så fort jag hoppar in i ett fordon så hänger sig spelet.

Men jag kan spela felfritt annars, men så fort det gäller ett fordon så skiter det sig.

Suck...

Blev samma sak för mig.

Lösningen för mig var att ta bort alla filer från bf4-katalogen (obs lämna alla underkataloger om du inte vill behöva ladda ner ALLT igen) och sedan välja att installera spelet från origin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Blev samma sak för mig.

Lösningen för mig var att ta bort alla filer från bf4-katalogen (obs lämna alla underkataloger om du inte vill behöva ladda ner ALLT igen) och sedan välja att installera spelet från origin.

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade en lösning som fungerar för mig iaf.

högerklicka på spelet i origin och välj reparera så löste det sig för mig iaf.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Den här killen Levelcap. Rätt duktig eller?

Han är OP i alla FPS spel

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av Affe69:

Han är rätt duktig

Rätt duktig men samtidigt lägger han ju främst ut klipp när de går extra bra för honom.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har det börjar krasha helt random igen, och fordon ska vi inte ens diskuttera.
Ska bli intressant och se när skiten blir fixat så man slipper reparerara spelet efter några rundor dagligen
r

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Sådär, nu har det börjar krasha helt random igen, och fordon ska vi inte ens diskuttera.
Ska bli intressant och se när skiten blir fixat så man slipper reparerara spelet efter några rundor dagligen
r

Får du också så hela spelet låser sig? Fått det ett par rundor i rad idag. Fick ctrl+alt+del och sedan starta om spelet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

En annan sak jag märkt är att det skiljer vilka länder man spelar på. i bland så är det som att om man möts två och två så kan man bursta på ett par skurar på en kille och han står tittar runt...upptäcker en och knäpperen med en pistolkula rätt av.

I bland så är det tvärtom att man själv är nära odödlig men knäpper andra lätt... har märkt detta mer på Svenska servrar så nu spelar jag mest på tyska och där går det lite bättre.

I går spelade jag för skoj skull på en amerikans server och där låg min ping på strax över 100. Där kunde jag springa runt och röja som rena rambo... Vågade hoppa på tre gubbar och jag tog alla tre i bland. två tog jag oftast utan problem och att stå och strafa vid hörn där var jag odödlig. Så gjorde en del 50-25 kils rundor till in fördel i går och det var ganska roligt.

Så det blir till att gå in på dom där Amerikanska servrarna fler gånger. Skiter egentligen i statistiken men i vilket falla så är det rätt trist med all väntetid och gå till strid som tar tid om man dör 10 gånger på raken.

En spelare med dålig uppkoppling skall inte ha en fördel i ett spel tycker jag... Det borde vara omöjligt att spela med så hög fördröjning och vore det rätt så skulle det inte vara på det viset.

___________________________________________________________________________________________________

Förövrigt så tror jag att dom som säger sig inte uppleva så mycket lagg och så vidare har en mycket lugnare spelstil. Själv så är jag aggressiv och totalt offensiv och märker helatiden av allt lagg och annat... Upplever exemplevis buggar vid knivning en till två gånger varje kväll nu där animationen ballar ur så att man vet inte om man knivar eller inte...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

En annan sak jag märkt är att det skiljer vilka länder man spelar på. i bland så är det som att om man möts två och två så kan man bursta på ett par skurar på en kille och han står tittar runt...upptäcker en och knäpperen med en pistolkula rätt av.

I bland så är det tvärtom att man själv är nära odödlig men knäpper andra lätt... har märkt detta mer på Svenska servrar så nu spelar jag mest på tyska och där går det lite bättre.

I går spelade jag för skoj skull på en amerikans server och där låg min ping på strax över 100. Där kunde jag springa runt och röja som rena rambo... Vågade hoppa på tre gubbar och jag tog alla tre i bland. två tog jag oftast utan problem och att stå och strafa vid hörn där var jag odödlig. Så gjorde en del 50-25 kils rundor till in fördel i går och det var ganska roligt.

Så det blir till att gå in på dom där Amerikanska servrarna fler gånger. Skiter egentligen i statistiken men i vilket falla så är det rätt trist med all väntetid och gå till strid som tar tid om man dör 10 gånger på raken.

En spelare med dålig uppkoppling skall inte ha en fördel i ett spel tycker jag... Det borde vara omöjligt att spela med så hög fördröjning och vore det rätt så skulle det inte vara på det viset.

___________________________________________________________________________________________________

Förövrigt så tror jag att dom som säger sig inte uppleva så mycket lagg och så vidare har en mycket lugnare spelstil. Själv så är jag aggressiv och totalt offensiv och märker helatiden av allt lagg och annat... Upplever exemplevis buggar vid knivning en till två gånger varje kväll nu där animationen ballar ur så att man vet inte om man knivar eller inte...

Helt med dig där. När man spela cs förr så visste man att om någon hade bra uppkoppling hade han en LITEN fördel på en men nu känns det nästan tvärtom. I både CoD och BF numera känns det som det är en fördel att pinga högt. 8/10 gånger någon har hög ping är han mer giftig än en med låg ping.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.