Permalänk
Medlem

Skrivbord på Skrivbordet

Tjabba!
Har nu börjat närma mig slutet på skrivbordsbygget!
Det är en Träram som byggts av Södertälje Specialsnickeri AB.
Med Star Wars imiterade lufthål, en 6mm tjock skiva av härdat glas på ett par ikea ben.

Södertälje Specialsnickeri AB:
info@sodertalje-specialsnickeri.se

Skrivbord på Skrivbordet

Permalänk
Medlem

häftigt! riktigt ballt! hur många tum är den på?
hur bra bild har man när man sitter i så 90 grader mot skärmen?

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

riktigt jävla coolt måste jag säga, men inte så värst smidigt
men har man överflöd av pengar så har man

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Det är en 42" med riktigt bra betraktningsvinkel. Gjorde lite tester innan jag valde tv'n!

Permalänk
Medlem

Tackar!
Inte smidigt någonstans kollar just nu walking dead på den samtidigt som jag vandrar runt i dayZ och det kan jag inte rekommendera någon!

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det inte är praktiskt någonstans, men effekten var i alla fall riktigt häftig!
Några fler bilder som inte har en väldig massa jobbiga vinklar och är rättvända skulle dock uppskattas.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Grym idé, men mycket av skrivbordsytan täcks ju av tangentbord av mus :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Du skulle ha byggt ett vinställ i stället.

Permalänk
Medlem

Du skulle gjort det lite bredare, så att du har mus och tangentbord utanför skärmen. Grym ide oavsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Du skulle ha byggt ett vinställ i stället.

Helt klart nästa projekt=D har du något förslag på att få in ett star wars tema?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Grym idé, men mycket av skrivbordsytan täcks ju av tangentbord av mus :/

Borde skaffa ett mindre tangentbord=)

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag diggar detta totalt! 5 av 5 utan tvekan. Riktigt fiifigt.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Riktigt ballt! 5/5

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Blir varmt och gott va?

Permalänk
Medlem

Fan det finurligaste jag har sett 5/5

Permalänk
Medlem

Gillas skarpt 5/5 toasters.

// Henke

Permalänk
Medlem

Satan så nice, blev riktigt inspirerad av att göra liknande med min 42:a...
Väggfäste för din andra skärm och det hade vart 6/5 möjliga!

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reko85:

Blir varmt och gott va?

Inte som jag märkt ännu, visserligen bara kört igång med tv'n runt 5 timmar i sträck, får se hur det bli när man kan planera in en spel helg!

Skrivet av Fabbeee:

Fan det finurligaste jag har sett 5/5

Tänkte på det först när jag såg ett sådant chassie bord, funderar på att sätta in en leap motion, och möjlighet för sidoknappar till ett virtuellt flipper

Skrivet av silent87:

Gillas skarpt 5/5 toasters.

// Henke

Du får sätta dig vid det någon gång och testat!

Skrivet av bobikong:

Satan så nice, blev riktigt inspirerad av att göra liknande med min 42:a...
Väggfäste för din andra skärm och det hade vart 6/5 möjliga!

Ja kör, kolla om man kan komma på en bättre design för tangentbord och mus! väggfäste kommer=) ska möblera om först bara!

Permalänk
Medlem

wow vilken cool idé!
5/5 för uppfinningsrikedom och utförande

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Riktigt fet ide! 5/5

Permalänk
Medlem

Haha, rolig idé. Men ser ut att vara mycket besvärlig. hade det varit multi touch och det hade varit ett säg konferensbord hade det varit mycket praktiskt och effektivt sätt att hålla mötet ifrån ämnet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

5/5 för att du genomför idén, verkar lite opraktiskt haha men helskön idé. Jag får lust att bygga något sånt också bara för att det är coolt. Jag tycker att det hela blev snyggt.

Vad tror du nu när du har suttit vid den, hade det varit mer praktiskt att exempelvis integrera en 22" skärm i en del av skrivbordet för spotify/chat/map ?

Permalänk
Medlem

Underbar idé! 5 brödrostar!

Visa signatur

Awsomness

Permalänk

Fränt! Speciellt med DayZ kartan Men snälla, det hade väl inte varit jobbigt att rotera de stående bilderna?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Haha, rolig idé. Men ser ut att vara mycket besvärlig. hade det varit multi touch och det hade varit ett säg konferensbord hade det varit mycket praktiskt och effektivt sätt att hålla mötet ifrån ämnet.

Haha=) och lägga upp ett bräde carcassone eller något sådant på det!

Skrivet av skrakel:

5/5 för att du genomför idén, verkar lite opraktiskt haha men helskön idé. Jag får lust att bygga något sånt också bara för att det är coolt. Jag tycker att det hela blev snyggt.

Vad tror du nu när du har suttit vid den, hade det varit mer praktiskt att exempelvis integrera en 22" skärm i en del av skrivbordet för spotify/chat/map ?

Kanske 2st 22"? en för karta och en anan för spotify, Det som är lite opraktiskt är väll tangentbord och mus men man kan flytta runt fönstren. Har dock fått lite tipps på att sätta tangentbord och mus under bordet på en egen avsats, ska finula lite på det.

Skrivet av Tinardirith:

Fränt! Speciellt med DayZ kartan Men snälla, det hade väl inte varit jobbigt att rotera de stående bilderna?

LOL=D nej kanske inte jag kan göra ett nytt försök vid nästa uppladdning, DayZ kartan var en stor anledning till att man ville ha detta!

Permalänk
Medlem

Grymt cool idé 5/5

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qdjur:

...DayZ kartan var en stor anledning till att man ville ha detta!

Du borde slänga upp bilderna på DayZ subredditen

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Det.. det här är ju genialiskt! Grymt jobbat

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt och stor cred till lite nytänkande.

Men inte vidare praktisk när man väl tänker sig in i det hela, tyvärr.

Men helt klart väldigt coolt!!

Och, hade det inte varit en träram som byggts av Södertälje Specialsnickeri AB utan av dig själv, så hade du fått 5/5.

Så av mig blir det "bara" en 4/5

Bra jobbat.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Genialt projekt! Väldigt klyftigt hur du använder den nedre skärmen till DayZ karta