Permalänk

Geekdesk i Sverige? Hjälp snälla

Tjena! Jag hade tänkt beställa ett så kallat GeekDesk. ( www.geekdesk.com )

Tyvärr så levererar de inte i Sverige eller någonstans i Europa verkar det som. Jag undrar om det finns liknande skrivbord som man höjer och sänker med en knapp? Om du/ni hittar någonting eller vet om vad det heter etc, snälla länka nedan^^

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Prova att söka på höjbart skrivbord.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Har du kontaktat dom? Det står på sidan att dom skickar internationellt. http://www.geekdesk.com/geekstore/pc/contactinternational.asp

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av LilBigAdventure:

Tjena! Jag hade tänkt beställa ett så kallat GeekDesk. ( www.geekdesk.com )

Tyvärr så levererar de inte i Sverige eller någonstans i Europa verkar det som. Jag undrar om det finns liknande skrivbord som man höjer och sänker med en knapp? Om du/ni hittar någonting eller vet om vad det heter etc, snälla länka nedan^^

Tack så mycket

Det är väl bara ett vanligt höj- och sänkbart skrivbord? Det kan du väl köpa på IKEA för en betydligt billigare peng?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Tack för alla svar^^ har kollat in alla länkar och så men är det såna som man kan stå upp vid? (det är ett sånt jag letar efter)

Permalänk
Medlem

Hmm vad är detta? Specificera mer exakt vad det är GeekDesk har som inte vanliga höj/sänkbara bord har. Och om det är ett helt vanligt höj och sänkbart bord, köp ett på IKEA!? Vill du absolut lägga topdollar så kolla med kinnarps eller något annat liknande företag.

Jag antar dock att GeekDesk är något specialar bord annars hade du troligen inte frågat specifikt efter just det, så vad är speciellt med det?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilBigAdventure:

Tack för alla svar^^ har kollat in alla länkar och så men är det såna som man kan stå upp vid? (det är ett sånt jag letar efter)

Det är klart man kan stå vid dessa bord och jobba, det är det som är finessen med höj- och sänkbara bord (om man nu inte är 2,40 lång eller nåt).

Vad är det för speciellt med Geekdesk, det undrar jag också?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Skrivet av Neon:

Hmm vad är detta? Specificera mer exakt vad det är GeekDesk har som inte vanliga höj/sänkbara bord har. Och om det är ett helt vanligt höj och sänkbart bord, köp ett på IKEA!? Vill du absolut lägga topdollar så kolla med kinnarps eller något annat liknande företag.

Jag antar dock att GeekDesk är något specialar bord annars hade du troligen inte frågat specifikt efter just det, så vad är speciellt med det?

Jag kan inte så mycket om "GeekDesk" men jag vet iallafall att den har en liten kontroll där man höjer och sänker den så man kan både sitta och stå upp utan att behöva göra det manuellt, så det bara är att skjuta undan stolen när man känner för att stå upp.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LilBigAdventure:

Jag kan inte så mycket om "GeekDesk" men jag vet iallafall att den har en liten kontroll där man höjer och sänker den så man kan både sitta och stå upp utan att behöva göra det manuellt, så det bara är att skjuta undan stolen när man känner för att stå upp.

Det ni säger är alltså att GeekDesk™ fungerar på samma sätt som alla andra elektriskt höj- och sänkbara bord?
Man trycker på en knapp, så höjs bordet. Tryck på en annan knapp så sänks bordet?

...eller missar jag något?
I så vall får ni beskriva det lite bättre och mer detaljerat.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

http://www.runelandhs.se/kontorsinredning/skrivbord/hoj-och-s... jag hittade denna, men kan inte hitta någon knapp på bilden/bilderna om det nu finns någon knapp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilBigAdventure:

Tack för alla svar^^ har kollat in alla länkar och så men är det såna som man kan stå upp vid? (det är ett sånt jag letar efter)

Sådant här?
http://www.runelandhs.se/kontorsinredning/skrivbord/hoj-och-s...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

haha precis sånt som jag länkade

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilBigAdventure:

http://www.runelandhs.se/kontorsinredning/skrivbord/hoj-och-s... jag hittade denna, men kan inte hitta någon knapp på bilden/bilderna om det nu finns någon knapp..

Vi har liknande på jobbet. Eftersom de kommer i "platta" paket, får man montera ihop dem själv. Knappen kopplar man in i motorn med medföljande sladd och skruvar fast på lämpligt ställe (t.ex. skrivbordskanten).

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilBigAdventure:

http://www.runelandhs.se/kontorsinredning/skrivbord/hoj-och-s... jag hittade denna, men kan inte hitta någon knapp på bilden/bilderna om det nu finns någon knapp..

Om det nu är elektriskt höj och sänkbart så finns det rimligtvis en knapp. Tror inte bordet börjar höja/sänka sig så fort man kopplar in sladden i väggen...
Det finns många olika tillverkare av denna typ av skrivbord som vad jag vet används av både stockholms kommun och högskolan i skövde.

Permalänk

IKEA Galant elektriskt höj-/sänkbart bord

Permalänk
Medlem
Skrivet av zodiakonline:

IKEA Galant elektriskt höj-/sänkbart bord

Går det där att få tag i fortfarande? Hittade bara manuellt justerbara bord på IKEA.se och inget i ståhöjd.

De flesta alternativen man hittar annars kostar runt 5'000 inkl moms+frakt. Känns väldigt saftigt.

...

Har chattat med IKEA, tydligen kommer en ny serie, BEKANT, 1 Augusti. Får vänta in den.

Permalänk
Avstängd

Är nu själv ute efter ett höj och sänkbart skrivbord. Kollat ytterst lite så tänkte kolla här innan jag googlar vidare. Nån som vet var man hittar de bästa (och billigaste) höj och sänkbara skrivborden?

Permalänk
Medlem

Köpte mitt höj/sänkbara skrivbord väldigt billigt (under 1000) från kommunen. I Skellefteå har de ett ställe där de säljer möbler de inte behöver längre så om det finns något liknande i era kommuner skulle jag rekommendera att ni kollar där. Och det jag har är betydligt mycket mer robust än nått du skulle få från IKEA.

Permalänk
Avstängd

Tack! Har jag inte ens tänkt på faktiskt, klockrent ju. Var inne snabbt på goteborg.se och hittade något liknande där. Får ta och ringa dem och se om det finns några bra. Gillar dock att ha nya höjbara skrivbord för att vara helt säker på att den elektriska delen funkar fint. Googlade lite på det och hittade bla. höjochsänkbaraskrivbord.se. De verkade ha ett gäng bra skrivbord och vara billigast utifrån det jag har sett, men vet inte om det är onödigt dyrt med ett helt nytt. Har du haft några problem med ditt begagnade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macke2000:

Tack! Har jag inte ens tänkt på faktiskt, klockrent ju. Var inne snabbt på goteborg.se och hittade något liknande där. Får ta och ringa dem och se om det finns några bra. Gillar dock att ha nya höjbara skrivbord för att vara helt säker på att den elektriska delen funkar fint. Googlade lite på det och hittade bla. höjochsänkbaraskrivbord.se. De verkade ha ett gäng bra skrivbord och vara billigast utifrån det jag har sett, men vet inte om det är onödigt dyrt med ett helt nytt. Har du haft några problem med ditt begagnade?

De som köps in hos kommuner lär vara av mycket bättre kvalité än IKEAs. Jag köpte mitt på IKEA och motorn i den gick sönder efter 14 månader. Dock är det 10 års garanti jämfört mot 0 hos kommunen

Sen tycker jag själv att det känns skönare att veta att ingen smetat snus eller torkat av snor på mitt skrivbord
Hade det inte varit 10 års garanti hade jag nog köpt ett från kommunen/liknande iallafall hehe

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS X HERO | Intel Core i7 8700K @4.8GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | 16GB DDR4 G.Skill Trident Z @4133Mhz | Corsair H150i PRO | Corsair Crystal 570X

Permalänk
Avstängd

@leolulz: Jo, det är ju sant.

Exakt, det var lite så jag kände med att det känns mycket fräschare med ett nytt

Permalänk
Medlem

Vi köpte ett på IKEA för ett år sedan, snyggt att kunna välja på olika bordskivor.
Brun/Svart skiva med vita ben, görsnyggt hemma hos oss.
Fungerar klockrent att höja och sänka, dessutom är det en säkerhetsnyckel som man kan dra ur för att avaktivera höj/sänkfunktionen ifall man har klåfingriga barn.

Är görnöjd.
10års garanti är heller inte fel.

\\Rhames