Permalänk
Medlem

Fick 8.1 uppdateringen inatt. Hoppas verkligen detta förbättrar upplevelsen av Windows Phone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Fick 8.1 uppdateringen inatt. Hoppas verkligen detta förbättrar upplevelsen av Windows Phone.

http://forumbilder.se/DDDPO/wp-ss-20140716-0001.png?width=150

Har du varit en duktig pojke och väntat, eller har du kört prev-versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Har du varit en duktig pojke och väntat, eller har du kört prev-versionen?

Jag är en duktig pojke så jag väntade på ordinarie uppdateringen (har alltså aldrig kört dev)

Permalänk
Medlem

Jag fick WP8.1/Cyan nedladdad & uppdaterad i söndags till min L925.

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem

En kollega uppdaterade till 8.1 och nu klagar han att foto tilen inte visar korten från kamera rullen längre utan det är "sample" bilder som visas. Hur lagar man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

En kollega uppdaterade till 8.1 och nu klagar han att foto tilen inte visar korten från kamera rullen längre utan det är "sample" bilder som visas. Hur lagar man det?

Borde ha lösta sig nu... Min 920 gör ibland samma sak när den uppdateras, senast när jag uppdaterade till developer preview av 8.1 Update 1, tog en timma eller så innan min foto-tile betedde sig normalt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;14783978']Borde ha lösta sig nu... Min 920 gör ibland samma sak när den uppdateras, senast när jag uppdaterade till developer preview av 8.1 Update 1, tog en timma eller så innan min foto-tile betedde sig normalt.

Okej jag ska fråga om det ordnat upp sig. Vad kan hjälpa i annat fall? Ta bort tilen och lägga till den igen?

Permalänk
Medlem

Har problem med att min 925:a hänger sig nästan varje dag. Vanligen under laddning och soft reset är det som gäller. Någon som känner igen detta? Inget vidare när man har jour. Kör 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispen74:

Har problem med att min 925:a hänger sig nästan varje dag. Vanligen under laddning och soft reset är det som gäller. Någon som känner igen detta? Inget vidare när man har jour. Kör 8.1

Det verkar som om du har råkat ut för olika korslänkningar i din telefon. Detta kan inträffa efter en längre tids användning och att man gjort flera olika uppdateringar.

1) Prova först att göra en 3XSR dvs. tre softresets efter varandra. Denna manöver gör lite mer saker än bara en simpel SR. Glöm inte att hålla in volym- och powerknapparna till dess att du får en svart skärm, släpper du tidigare får du bara en vanlig omstart och en sådan gör i stort sätt ingenting. Det kan bli så att du blir tvungen att logga in igen på ditt Microsoftkonto efter denna operation.

2) Skulle inte 1) hjälpa har du även råkat ut för korslänkade filer i din telefon. Mot detta hjälper enbart en hard-reset. Detta är inget du behöver oroa dig för i och med att du har 8.1 i din telefon, inga data, appar eller appinställningar kommer att försvinna. Se bara till att du gör en fullständig backup först.

Men som sagt prova 1) först, den är enklare och tar kortare tid i anspråk. Posta gärna tillbaka så vi vet hur det går.