Sony Vegas Pro 12 - "Glitch" problem

Permalänk
Medlem

Sony Vegas Pro 12 - "Glitch" problem

Jag har ett stort problem när jag försöker redigera en video, då det blir något slags "glitch" i videon, både i "preview" och i den redan klara rendrerade videon.
Original videon inspelat med Dxtory har inte detta problem, så problemet ligger hos Sony Vegas. Om ni kommenterar om att gå in på (Options, Preferences, Video) och sedan klicka i "none" i grafik acceleration/hastighetsökning, så har jag redan gjort det.

Här är en GIF som visar litegrann om hur det ser ut... även fast den är visad i preview läge så kommer den rendrerade bli (UNGEFÄR) samma sak, då det blir samma "glitch" grejer men inte på exakt samma sätt som i preview.

http://gyazo.com/e61adf1f6a6a463e7c43998bcdbc02e8

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

Ser mer ut som ett codex problem, testa en annan redigeringsmjukvara. Testa adobe premiere om du har möjlighet.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Ser mer ut som ett codex problem, testa en annan redigeringsmjukvara. Testa adobe premiere om du har möjlighet.

Jag använder ingen "custom" codex på Vegas men på Dxtory avnänder jag denna codexen & setupen: http://gyazo.com/b2aa1d39ab63ef44d1836b6ff948cd8c

EDIT: Jo det konstiga är att det har fungerat förut att redigera etc...

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem
Skrivet av linkon18:

Jag använder ingen "custom" codex på Vegas men på Dxtory avnänder jag denna codexen & setupen: http://gyazo.com/b2aa1d39ab63ef44d1836b6ff948cd8c

EDIT: Jo det konstiga är att det har fungerat förut att redigera etc...

Men kör ett annat program då.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Men kör ett annat program då.

Menar du record program eller redigeringsprogram?
Jag skulle helst vilja redigera i Sony Vegas då jag redan förstår "systemet" och tycker det är lättast att redigera där.
Men record porgram har jag ingen aning vad som skulle kunna vara bra att använda då jag gillar inte FRAPS då det tar så mkt plats med sina videofiler

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk

Jag kör med Lagarith Lossless Video Codec.
Prova den och se om det hjälper

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSnaggles:

Jag kör med Lagarith Lossless Video Codec.
Prova den och se om det hjälper

Till Dxtory eller Sony Vegas?

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

Använd Nvidia Shadowplay. Hade samma problem med Vegas men det försvann när jag började använda Shadowplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Använd Nvidia Shadowplay. Hade samma problem med Vegas men det försvann när jag började använda Shadowplay.

Kan inte använda mig utav inspelningsprogrammet "Shadowplay" pga att jag bara har ett GTX560

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>