Ruthless Semi-Vanilla (+mcmmo) Minecraftserver. (1.8)

Permalänk
Medlem
Skrivet av T0MT0M:

Hej, Tommie heter jag och är 18 år gammal. Just börjat med minecraft, vet ej än om det är något för mig(kört det några månader på xbox360 nåra år sedan) men skulle gärna joina servern. IGN: Ethrunarn

MvH
Tommie

Välkommen in

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Stadsbygge

Intressekoll!

Vi har fått in förfrågan om vi kan tänka oss bygga en stad helt i survival!

Alltså, samla varenda litet block, planera, bygga och få en hel stor stad att gå ihop! allting byggs i 100% survival,

Det vill säga att vi måste bygga våra verktyg, samla materialet, bygga byggställningar för att kunna bygga på höjden, röja undan marken vi behöver förhand, crafta alla dekorationer vi behöver!

Precis som man gjorde förr!

Jag tror inte vi ska köra ett speciellt tema på något, Jag tror att det blir roligare om vi bygger ut olika distrikt istället, Skyskrapor för sig, medeltids för sig, vattenområde för sig osv osv osv..

Så hur många känner sig sugna på ett sånthär projekt? vi vill veta att vi blir ett fint gäng för att ens påbörja detta!
Antigen bygger vi direkt någonstans på vår Vanillaserver, eller startar vi upp en ny server för enbart detta projektet!
vi är mellan 5-10 stycken redan, Men fler kommer garanteras behövas!

Spelar ingen roll om du är kass på att bygga! då kan du skaffa resurser istället

Ps: Citera gärna detta inägg när ni svarar så folk längre ner i tråden enkelt kan se vad som diskuteras!

OBS: Detta är tänkt att bli ett seriöst bygge, Vi tänker inte påbörja något vi känenr att vi inte kommer kunna slutföra.

Servrar har vi drivit i över 2 år, uptiden totalt är över 95 procent, servernburken rullar på 4.4 ghz med 32 gig ram till förfogande på en 100/100 lina, Så vi har inga problem fall vi blir ett rejält gäng

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

Intressekoll!

Vi har fått in förfrågan om vi kan tänka oss bygga en stad helt i survival!

Alltså, samla varenda litet block, planera, bygga och få en hel stor stad att gå ihop! allting byggs i 100% survival,

Det vill säga att vi måste bygga våra verktyg, samla materialet, bygga byggställningar för att kunna bygga på höjden, röja undan marken vi behöver förhand, crafta alla dekorationer vi behöver!

Precis som man gjorde förr!

Jag tror inte vi ska köra ett speciellt tema på något, Jag tror att det blir roligare om vi bygger ut olika distrikt istället, Skyskrapor för sig, medeltids för sig, vattenområde för sig osv osv osv..

Så hur många känner sig sugna på ett sånthär projekt? vi vill veta att vi blir ett fint gäng för att ens påbörja detta!
Antigen bygger vi direkt någonstans på vår Vanillaserver, eller startar vi upp en ny server för enbart detta projektet!
vi är mellan 5-10 stycken redan, Men fler kommer garanteras behövas!

Spelar ingen roll om du är kass på att bygga! då kan du skaffa resurser istället

Ps: Citera gärna detta inägg när ni svarar så folk längre ner i tråden enkelt kan se vad som diskuteras!

OBS: Detta är tänkt att bli ett seriöst bygge, Vi tänker inte påbörja något vi känenr att vi inte kommer kunna slutföra.

Servrar har vi drivit i över 2 år, uptiden totalt är över 95 procent, servernburken rullar på 4.4 ghz med 32 gig ram till förfogande på en 100/100 lina, Så vi har inga problem fall vi blir ett rejält gäng

Tycker detta låter spännande de. Behöver en nytändning igen Jag röstar för en helt ny mapp, kanske amplified? Är lite inspirerad av Hermitcraft säsong 3

Permalänk
Medlem

Verkar sjukt kul med en server! Skulle vara grymt intresserat utav att joina, problemet är att jag inte har internet hela tiden.

IGN: Svampen1337 (fick kontot av en kompis)
Ålder: 17 (1997)

Har haft en ban tidigare, fick det på en hunger games server för att jag tog mig utanför mappen. Vet ej om min vän har fått bans tidigare och det kommer upp på en google search för dig menmen
Har lirat å en 100% Survival server förut med kompisar. Hör av dig! Antingen via PM, citera eller på mail: filipengvall@hotmail.com.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

Intressekoll!

Vi har fått in förfrågan om vi kan tänka oss bygga en stad helt i survival!

Alltså, samla varenda litet block, planera, bygga och få en hel stor stad att gå ihop! allting byggs i 100% survival,

Det vill säga att vi måste bygga våra verktyg, samla materialet, bygga byggställningar för att kunna bygga på höjden, röja undan marken vi behöver förhand, crafta alla dekorationer vi behöver!

Precis som man gjorde förr!

Jag tror inte vi ska köra ett speciellt tema på något, Jag tror att det blir roligare om vi bygger ut olika distrikt istället, Skyskrapor för sig, medeltids för sig, vattenområde för sig osv osv osv..

Så hur många känner sig sugna på ett sånthär projekt? vi vill veta att vi blir ett fint gäng för att ens påbörja detta!
Antigen bygger vi direkt någonstans på vår Vanillaserver, eller startar vi upp en ny server för enbart detta projektet!
vi är mellan 5-10 stycken redan, Men fler kommer garanteras behövas!

Spelar ingen roll om du är kass på att bygga! då kan du skaffa resurser istället

Ps: Citera gärna detta inägg när ni svarar så folk längre ner i tråden enkelt kan se vad som diskuteras!

OBS: Detta är tänkt att bli ett seriöst bygge, Vi tänker inte påbörja något vi känenr att vi inte kommer kunna slutföra.

Servrar har vi drivit i över 2 år, uptiden totalt är över 95 procent, servernburken rullar på 4.4 ghz med 32 gig ram till förfogande på en 100/100 lina, Så vi har inga problem fall vi blir ett rejält gäng

Ipzi, låter ju fett Nice, tyvärr tar skolan väldigt mycket tid nu. Så jag är säkert inaktiv långa perioder, men jag vill järna vara med på staden när jag får tiden till det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Verkar sjukt kul med en server! Skulle vara grymt intresserat utav att joina, problemet är att jag inte har internet hela tiden.

IGN: Svampen1337 (fick kontot av en kompis)
Ålder: 17 (1997)

Har haft en ban tidigare, fick det på en hunger games server för att jag tog mig utanför mappen. Vet ej om min vän har fått bans tidigare och det kommer upp på en google search för dig menmen
Har lirat å en 100% Survival server förut med kompisar. Hör av dig! Antingen via PM, citera eller på mail: filipengvall@hotmail.com.

Du är whitelistad på vår vanillaserver, Om du vill vara med på eventet så kommer det snart upp en ny server för den, mer info kommer

Skrivet av ElmBorgarn:

Ipzi, låter ju fett Nice, tyvärr tar skolan väldigt mycket tid nu. Så jag är säkert inaktiv långa perioder, men jag vill järna vara med på staden när jag får tiden till det!

Skickades från m.sweclockers.com

Elmo Vi fixar in dig med så kan du delta när du har tid

-------

Jag ska sätta mig ner imorgon och fixa servrar och sådan, Mer info kommer imorgon.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Du är whitelistad på vår vanillaserver, Om du vill vara med på eventet så kommer det snart upp en ny server för den, mer info kommer
-------

Jag ska sätta mig ner imorgon och fixa servrar och sådan, Mer info kommer imorgon.

Härligt! Skicka gärna ett meddelande

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Vi har startat upp en tråd på vårt forum om hur vi ska göra projektet, hur de ska byggas osv osv.

Man måste vara registrerad där för att svara, Men det går utmärkt att läsa där o skriva här om ni vill tillägga något utan att bli medlem.

http://ruthless.se/minecraft/(minecraft-event)-statsbygge-i-s...

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Kan man få en whitelist?
Nickname: Beburgarn
Ålder: 25

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borche:

Kan man få en whitelist?
Nickname: Beburgarn
Ålder: 25

Fixat!

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk

Hej Admins!

Har en kompis som vill joina och bygga på vår underbara server!

Ingamenamn: banansnusk och ålder 19 år, kommer inte ihåg om de var mer man skulle uppge, men det är en trevlig person, I can vouch for that!

Mvh FestedGaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av FestedGaming:

Hej Admins!

Har en kompis som vill joina och bygga på vår underbara server!

Ingamenamn: banansnusk och ålder 19 år, kommer inte ihåg om de var mer man skulle uppge, men det är en trevlig person, I can vouch for that!

Mvh FestedGaming

Fixat!

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem

Skulle vilja komma med ett förslag och det är att ni fixar ett plugin där man claimar sitt land så behöver man inte oroa sig för grief och ett lås plugin för att låsa kistor

Namn: guzz360
Ålder: 20

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Skulle vilja komma med ett förslag och det är att ni fixar ett plugin där man claimar sitt land så behöver man inte oroa sig för grief och ett lås plugin för att låsa kistor

Namn: guzz360
Ålder: 20

Skickades från m.sweclockers.com

Så fort Sponge (ersättare till bukkit) är klart så kommer antigreif plugins fixas. Vet dock ej hur lång tid det kommer ta, de sa november. Men vad jag vet så är det inte klart än.

Men du är välkommen in på servern så länge!

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem

Ingame: lunilu

Ålder: 12

Aldrig blivit bannad tidigare på någon sorts spelserver

Väldigt seriös person med tanke på min ålder. Hoppas ålder inte är ett problem

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

Ingame: lunilu

Ålder: Inte så gammal

Aldrig blivit bannad tidigare på någon sorts spelserver

Väldigt seriös person med tanke på min ålder. Hoppas ålder inte är ett problem

Du får gärna nämna din ålder.

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

Ingame: lunilu

Ålder: 12

Aldrig blivit bannad tidigare på någon sorts spelserver

Väldigt seriös person med tanke på min ålder. Hoppas ålder inte är ett problem

Välkommen in!

ip: mc.lamacraft.net

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Ni har ingen moddad server eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarreBoi:

Ni har ingen moddad server eller?

Jo, vi har en server som kör Resonant Rise för tillfället. Hittar all info här.

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarreBoi:

Ni har ingen moddad server eller?

Jodå. Tillsammans med Ruthless har vi en resonant rise server via AT launcher. (som ftb typ om du inte redan vet)

Mer info. Vilka mods som finns och guider finns här.
http://ruthless.se/feed-the-beast/ftb-resonant-rise-3-1-0-2/

Eftersom vi använder många moddar och folk på servern har lite storhetsvansinne. Så blir det en hel del att läsa in. Så vi rekommenderar att man har en ganska saftig dator för att spela på den servern. Laptop rekommenderas ej då vi har fått klagomål att vi dödar dom

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Ålder: 16
IGN: Kevinn4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krupty:

Ålder: 16
IGN: Kevinn4

Fixat

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med whitelist!:)

Ingame: ColorfulNyan
Ålder 16 (1998)

Allmänt trevlig o social person

//Mattias

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colorful:

Skulle vara kul med whitelist!:)

Ingame: ColorfulNyan
Ålder 16 (1998)

Allmänt trevlig o social person

//Mattias

Välkommen in!

Förstainlägget med serverinfo är uppdaterat!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

.

Varför är jag inte whitelistad längre? -niceguy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekarnnn:

Varför är jag inte whitelistad längre? -niceguy

Nya plattformen vi använder har inte samma whitelistsytem, ställt till en del för oss då vi får lägga till alla igen, Fixar det direkt!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Intressekoll!

Vi har fått in förfrågan om vi kan tänka oss bygga en stad helt i survival!

Alltså, samla varenda litet block, planera, bygga och få en hel stor stad att gå ihop! allting byggs i 100% survival,

Det vill säga att vi måste bygga våra verktyg, samla materialet, bygga byggställningar för att kunna bygga på höjden, röja undan marken vi behöver förhand, crafta alla dekorationer vi behöver!

Precis som man gjorde förr!

Jag tror inte vi ska köra ett speciellt tema på något, Jag tror att det blir roligare om vi bygger ut olika distrikt istället, Skyskrapor för sig, medeltids för sig, vattenområde för sig osv osv osv..

Så hur många känner sig sugna på ett sånthär projekt? vi vill veta att vi blir ett fint gäng för att ens påbörja detta!
Antigen bygger vi direkt någonstans på vår Vanillaserver, eller startar vi upp en ny server för enbart detta projektet!
vi är mellan 5-10 stycken redan, Men fler kommer garanteras behövas!

Spelar ingen roll om du är kass på att bygga! då kan du skaffa resurser istället

Ps: Citera gärna detta inägg när ni svarar så folk längre ner i tråden enkelt kan se vad som diskuteras!

OBS: Detta är tänkt att bli ett seriöst bygge, Vi tänker inte påbörja något vi känenr att vi inte kommer kunna slutföra.

Servrar har vi drivit i över 2 år, uptiden totalt är över 95 procent, servernburken rullar på 4.4 ghz med 32 gig ram till förfogande på en 100/100 lina, Så vi har inga problem fall vi blir ett rejält gäng

Kul initiativ, jag är på!

//emeens

Permalänk
Medlem
Skrivet av emeens:

Kul initiativ, jag är på!

//emeens

tyvärr nappade inte tillräckligt med folk på detta. Men det är fritt fram att bygga på på vår server ändå

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

ge mig en invite!! Johanssonstyle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naion:

ge mig en invite!! Johanssonstyle

Nja, Bättre än sådär kan du!

Citat:

Whitelist görs här i denna tråden och ska innehålla Ingamenamn, ålder samt om du tidigare har blivit bannad och såfall varför.!

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC