Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Edvin-89:

Det finns bara en kontakt på sladden, sedan är det adaptern till 6,3mm plugg. Sedan fanns/finns det en till sladd/adapter som jag först trodde var en spitter, men som jag nu vid en närmre titt tycker ser konstig ut, från en 6,3mm hona till två stycken mono hanar, för att förvirra till det ytterligare
Som man ser på bilderna så har dom använt sig av en dubbel kabel med två trådar, på honan är båda isolerade trådarna fästs vid samma punkt, och dom som inte har någon isolering fäst i en. Och i andra änden så delas kabeln och trådarna sitter på varsin fästpunkt.
Hur detta går ihop med första adaptern förstår jag inte, då den bara har två trådar medans denna har fyra

https://dl.dropboxusercontent.com/u/39882914/DSC07932.JPG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/39882914/DSC07922.JPG

Det är lite svårt att förstå hur/varför allt är kopplat men det är ju uppenbarligen mono och en del konstiga adaptrar /kontakter, det enklaste är kanske att bara ta bort allt det gamla och montera på en stereotele av normal modell.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag behöver en hörlursförstärkare/DAC.

Sitter just nu på ett par AKG K240 Monitor. Enligt någon sida: 600 Ohms (sensitivity 88 dB SPL/mW).

Kan ni rekommendera mig något fint för runt 500-1000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Hej! Jag behöver en hörlursförstärkare/DAC.

Sitter just nu på ett par AKG K240 Monitor. Enligt någon sida: 600 Ohms (sensitivity 88 dB SPL/mW).

Kan ni rekommendera mig något fint för runt 500-1000kr?

Hemmabyggd O2 kanske
http://www.headnhifi.com/diy-kits/o2-kit-full

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Kanske det. Ingen hejare på att löda osv., men det borde väl lösa sig. Priset är ju överkomligt om inte annat. Tack ska du ha!

Tar gärna emot fler tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Kanske det. Ingen hejare på att löda osv., men det borde väl lösa sig. Priset är ju överkomligt om inte annat. Tack ska du ha!

Tar gärna emot fler tips!

Du kan kika på blocket och hifimagasinet också.

Lite över budget.
http://www.blocket.se/lund/Musical_Fidelity_X_Can_V3_Horlursf...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av zebrra3:

Kanske det. Ingen hejare på att löda osv., men det borde väl lösa sig. Priset är ju överkomligt om inte annat. Tack ska du ha!

Tar gärna emot fler tips!

O2 är relativt lättbyggd men Fiios modeller och Audioengine d1 kan också vara intressanta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Kanske det. Ingen hejare på att löda osv., men det borde väl lösa sig. Priset är ju överkomligt om inte annat. Tack ska du ha!

Tar gärna emot fler tips!

Dom går även att köpa färdigbyggda, kostar sjävklart mer dock. (går även köpa en version med inbyggd dac)

Visa signatur

Fractal Design Define 7 w/ Seasonic FOCUS PX 850W | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5900X | 32GB TridentZ 3600Mhz DDR4 | Geforce RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Så här fick jag mina billiga "heltäckande" hörlurar att bli bekväma (moddning)

Hej
Som jag skrev tidigare i den här tråden så köpte jag ett par billiga heltäckande hörlurar av helt okänt märke.

http://www.ebay.co.uk/itm/161445145699?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Sedan så gick jag över till min tråd om Koss Porta Pro, där hör naturligtvis inte detta ämne hemma.!!

Nu har jag fått hem dom och testat dom ett tag.

Det var ett fantastiskt ljud, har aldrig hört maken och då är det Bluetooth-lurar det handlar om !
Fantastisk bas, utan att vara grumlig.

Men...
Jag tyckte dom satt mer på öronen än över, så jag moddade dom.
Jag hade tidigare råkat köpa Ear Pads Cushion till Sennheiser 558, bara för att just kunna ha till moddning.
Dom var mycket behagliga i plysch, även huvudkudden.

Det var en del jobb, men det blev görbra (tycker jag)
Visar några bilder på min nya moddning
Anledningen till att jag har en moddad och en original-lur, beror på att jag råkade köpa dubbelt.
Men jag gav bort originallurarna till en kompis, han blev görglad, han sa bättre ljud hade han aldrig hört.

http://www.ebay.co.uk/itm/171437999644?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Har även med hjälp av en varmluftpistol (var mycket försiktiga) fått lurarna att inte klämma så hårt på huvudet.
Nu är dom så bekväma att jag somnar med dom på !!!

________________________________________________________________________________________________

Sedan så upptäckte jag att det fanns en dyrare variant av samma märke "bluedio"
Dom fick ännu bättre omdöme på tester bl.a. på YouTube

http://www.ebay.co.uk/itm/271517587115?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Jag har köpt dom också..., men inte fått hem dom än.
Passade på att köpa ytterligare en sats med Ear Pads Cushion till Sennheiser 558.
Dom är tillverkade i Velour and memory foam och är MYCKET bekväma, man blir inte lika varm som konstgjort skinn mot öronen

Känner på mig att dom också är i behov av en moddning

Återkommer i ämnet.
.

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Fyndjägare

För er som är sugna på AKG så har Massdrop tagit fram en egen variant av K702 65th Anniversary. Med namnet AKG K7XX i matt svart. Den är kinatillverkad jämfört med andra 7xx modeller som brukar vara "Made in Austria".

2000st i första rundan och priset är $199 + 15$ frakt till Sverige. Men räkna med ytterligare +30% för tull och moms så slutnotan kring ca 2100kr. Jämfört med vad det går att hitta Q701, K701 och K702 är det ingen bra deal men jämfört med K702 65th för 3790:- är det väl ok. Snygg var den iallafall.

Kräver att du reggar dig på Massdrop för att se erbjudandet. Länken är följande:
https://www.massdrop.com/buy/akg-k7xx-massdrop-first-edition-...
Just nu 173st sålda.
Edit: 438st sålda 4h senare.
Edit2: 1436st sålda en dag senare.

Finns även en tråd på Head-fi om denna.
http://www.head-fi.org/t/743280/new-release-the-k7xx-massdrop...

Specs
Configured by Massdrop
Manufactured by AKG
Open-back construction
Pre-selected dynamic transducers
Flat-wire voice coil
Varimotion two-layer diaphragm
Genuine leather headband
Memory foam earpads with velour covering
Individually tested and numbered
Detachable 9.8 ft (3 m) straight cable with 1/8 in (3.5 mm) jack
Frequency response: 10 to 39,800 Hz
Sensitivity: 105 dB/V
Maximum input power: 200 mW
Rated impedance: 62 Ohms
8.3 oz (235 g)

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag föredrar den klassiska 701:an bland alla olika varianter...

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Triffid:

Måste säga att jag föredrar den klassiska 701:an bland alla olika varianter...

Men... de verkar ju ha ett slätt huvudband på bilden, 601ans band är bekvämare än 701ans, många vänder på 701ans så knölarna hamnar uppåt och jag tycker själv att knölarna är lite störande, men ljudet är bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Måste säga att jag föredrar den klassiska 701:an bland alla olika varianter...

Där ser man, när jag jämförde K701:an med och K712 tyckte jag K712 var bättre på alla vis, K701 lät helt anemisk sida vid sida. Men bortsett från ljudet så är det bra att de har gått ifrån dedär hemska knölarna på huvudbandet.

Permalänk
Medlem

Någon som provat TCG U-Skin usb dac/amp? http://wallbuys.com/Product/TCG-U-SKIN-Portable-Ultra-Thin-US...

Tänker köra tillsammans med ett par SHP9500

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Jag var iväg igår och lyssna lite lurar, lyckades hitta en musik affär i malmö som hade ett par Focal Spirit Professional för demo(Sandberg Musik). De var riktigt trevliga, även ifrån bara en mobiltelefon. Jag blev slagen av hur lätt drivna de var och hur neutrala de var. För ca 2500 kr kan man inget annat än rekommendera dem... jag är väldigt sugen på ett par som rese-lurar så jag ska nog slå till i mellandagarna eller efter jul, beror på ekonomin.

De är väldigt snygg och välbyggda också. På mitt huvud satt de riktigt skönt och var inte allt för små. Men de är på gränsen, så är du "tjockhuvud" så testa först innan köp. ;P

Skrivet av Wh1sp:

Där ser man, när jag jämförde K701:an med och K712 tyckte jag K712 var bättre på alla vis, K701 lät helt anemisk sida vid sida. Men bortsett från ljudet så är det bra att de har gått ifrån dedär hemska knölarna på huvudbandet.

Jag använder ett par 701'or dagligen i upp till 8 timmar om dagen(8 timmar gäller helger, i vanliga fall 3-4 om dagen), den första tiden var knölarna obehagliga. Men Kanske min skalen börjat forma sig till knölarna eller så har jag slutat bry mig. De väger ju mindre än ett Marabou så det är inte precis som man kan gnälla på det.

Vad gäller anemisk känsla, ja, utan hörlursförstärkare eller tillräckligt med POOOWWWEEER (som Top Gear Clarkson hade sagt) så blir upplevelsen platt. Jag driver mina på en Maverick Audio D1 Dac/amp och den levererar en hel del effekt så det kändes som jag hade ett par bra stativare men jag koppla in en subbas till anläggningen. De behöver en del energi för att få järngrepp.

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Arazand:

Men Kanske min skalen börjat forma sig till knölarna

Snälla bilder .....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Snälla bilder .....

Det är nog inte synligt, men det känns som man har lite groppar där knölarna är. Haha.

Visa signatur
Permalänk
Fyndjägare

Verkar som om skillanden på de olika AKG 7xx modellerna är huvudbandet med/utan knölar, utseende, löstagbar kabel och till sist kuddarna som med sina olika varianter ska påverka ljudet. Sätter man tex memory foam kuddarna på en Q701 ska den tydligen låta som en K702 65th. Antar att det är dessa kuddar som menas: http://www.thomann.de/se/akg_k_702_gel_ear_pad.htm
Härligt pris. 450kr per kudde!!!

Källa
http://www.head-fi.org/t/655082/akg-q701-vs-akg-k702-65th-ann...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

För er som är sugna på AKG så har Massdrop tagit fram en egen variant av K702 65th Anniversary. Med namnet AKG K7XX i matt svart. Den är kinatillverkad jämfört med andra 7xx modeller som brukar vara "Made in Austria".
[text]
Configured by Massdrop
Manufactured by AKG
Open-back construction
Pre-selected dynamic transducers
Flat-wire voice coil
Varimotion two-layer diaphragm
Genuine leather headband
Memory foam earpads with velour covering
Individually tested and numbered
Detachable 9.8 ft (3 m) straight cable with 1/8 in (3.5 mm) jack
Frequency response: 10 to 39,800 Hz
Sensitivity: 105 dB/V
Maximum input power: 200 mW
Rated impedance: 62 Ohms
8.3 oz (235 g)

Skulle de passa som ett första par "dyrare" hörlurar och hur mycket skulle man behöva spendera på dac/amp för att få bra ljud ur lurarna?
Prisvärda dac/amp rekommendationer skulle vara bra.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av sassa46:

Skulle de passa som ett första par "dyrare" hörlurar och hur mycket skulle man behöva spendera på dac/amp för att få bra ljud ur lurarna?
Prisvärda dac/amp rekommendationer skulle vara bra.

Svårt att säga. Beror på vilket typ av ljud du önskar samt din musiksmak. Jag är personligen inget fan av K701/Q701, tycker de är basfattiga och tunna överlag i ljudet. Men smaken är som baken, många gillar dem. Och de är tydligen riktigt bra på positionering i spel. Men de här K7xx kanske låter annorlunda, därav mitt intresse.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Svårt att säga. Beror på vilket typ av ljud du önskar samt din musiksmak. Jag är personligen inget fan av K701/Q701, tycker de är basfattiga och tunna överlag i ljudet. Men smaken är som baken, många gillar dem. Och de är tydligen riktigt bra på positionering i spel. Men de här K7xx kanske låter annorlunda, därav mitt intresse.

Finns en bass-mod till Q701 och K701, man öppnar grillen på utsidan och tar bort en sticker som gör att du får mer rörelse inuti och det ger mer bas. Finns en del inlägg om detta på headfi.org , har själv inte testat då jag använder mina Q701 just för att de är så neutrala i sin ljudbild. Med rätt DAC/AMP kan man få lite färgning som ger mer av en klang man vill komma åt eller helt enkelt bara förstärka dem där de är så att säga.

Jag gillar hur mina låter med NAD 1020. Dock blir det än mer lite varmare med med min ADL Stride. Så om du är sugen, skulle jag tipsa dig om att söka på headfi.org eller liknande sida för appreciation forumen för just q/K701:orna för att få tips på bra dac/amp som kan passa. Annars får du kolla om det blir någon ljudmässa i närheten av där du bor (om det te.x saknas återförsäljae av hifi pryttlar) som du kan besöka och kolla och testa lite på.

Permalänk
Medlem

Igår bestämde jag mig för att beställa ett par V-Moda XL cushions till mina M100. Har stört mig på att de är så grunda inuti och slog till. Efter att jag beställt insåg jag tt mina existerande cushions sitter som berget. Tror det kan bli en lite foto session och en del slita hår innan XL är på plats...

Permalänk

Slänger in en fråga här.

Jag tänker införskaffa ett par nya lurar till jul då mina Denon D2000 lagt av. Gillade dom väldigt mycket men de blir samtidigt kul med ett par nya lurar. Jag kör med ett Xonar Essence STX som har en inbyggd hörlursförstärkare. Jag undrar dock om kortet är tillräckligt för att göra HD650 rättvisa? Jag blir helst utan separat förstärkare med andra ord.
Annars hade jag tänkt att köra på P7 från B&W då dom är lättdrivna. Vill dock bara ha lite synpunkter på vad ni tror blir bäst för en budget på runt 3500?

Sennheiser HD 650 eller B&W P7 på ett Xonar Essence STX?

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Slänger in en fråga här.

Jag tänker införskaffa ett par nya lurar till jul då mina Denon D2000 lagt av. Gillade dom väldigt mycket men de blir samtidigt kul med ett par nya lurar. Jag kör med ett Xonar Essence STX som har en inbyggd hörlursförstärkare. Jag undrar dock om kortet är tillräckligt för att göra HD650 rättvisa? Jag blir helst utan separat förstärkare med andra ord.
Annars hade jag tänkt att köra på P7 från B&W då dom är lättdrivna. Vill dock bara ha lite synpunkter på vad ni tror blir bäst för en budget på runt 3500?

Sennheiser HD 650 eller B&W P7 på ett Xonar Essence STX?

Jag skulle lätt ha kört på HD650, men jag är iofs partisk.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av Hattifnatten:

Jag skulle lätt ha kört på HD650, men jag är iofs partisk.

Du har testat båda lurarna då, antar jag?
Isåfall, beskriv gärna kort vad det är som får dig att dras till HD650.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Du har testat båda lurarna då, antar jag?
Isåfall, beskriv gärna kort vad det är som får dig att dras till HD650.

HD650 passar STX bättre än tex B&W P7 och andra lågohmiga hörlurar för att STX har 10ohms utgångsimpedans och P7 kräver en rätt låg sådan för att inte STX ska påverka hörlurens ursprungliga karaktär.
P7orna passar nog kanske bättre till bärbart och hd650 är för hemmabruk där man vill finlyssna,sen har den en öppen konstruktion som ger luftigare ljudbild och inte så instängt.

Permalänk
Skrivet av oyegie:

HD650 passar STX bättre än tex B&W P7 och andra lågohmiga hörlurar för att STX har 10ohms utgångsimpedans och P7 kräver en rätt låg sådan för att inte STX ska påverka hörlurens ursprungliga karaktär.
P7orna passar nog kanske bättre till bärbart och hd650 är för hemmabruk där man vill finlyssna,sen har den en öppen konstruktion som ger luftigare ljudbild och inte så instängt.

Tack för svaret.
Om jag förstått de rätt, så menar du att STX:ets utgångsimpedans är högre än impedansen från P7orna? Ligger inte P7ans impedans på 22? Eller blandar jag ihop något nu?
Var för övrigt och provlyssnade på P7orna idag och gillade ljudbilden, men då testade jag ju bara med iPhonen. Har ej testat HD650, och hittar ingenstans där jag kan göra de i närheten av Malmö. Men jag kan ta risken ändå och beställa dom och prova såklart.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Tack för svaret.
Om jag förstått de rätt, så menar du att STX:ets utgångsimpedans är högre än impedansen från P7orna? Ligger inte P7ans impedans på 22? Eller blandar jag ihop något nu?
Var för övrigt och provlyssnade på P7orna idag och gillade ljudbilden, men då testade jag ju bara med iPhonen. Har ej testat HD650, och hittar ingenstans där jag kan göra de i närheten av Malmö. Men jag kan ta risken ändå och beställa dom och prova såklart.

Du får nog läsa igen.
Givetvis kan du driva P7 med STX men lurstärkaren är inte så lämpad för lågohmiga hörlurar pga den höga utgångsimpedansen,just lågohmiga lurar är rätt strömkrävande och de flesta ljudkort och mp3 spelare klarar inte att leverera tillräckligt,STX är bättre på att leverera spänning och passar därmed bättre för just HD650.

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Du får nog läsa igen.
Givetvis kan du driva P7 med STX men lurstärkaren är inte så lämpad för lågohmiga hörlurar pga den höga utgångsimpedansen,just lågohmiga lurar är rätt strömkrävande och de flesta ljudkort och mp3 spelare klarar inte att leverera tillräckligt,STX är bättre på att leverera spänning och passar därmed bättre för just HD650.

Jag förstår vad du menar nu. Har tänkt på de också, blir nog ett par HD650. Kan antagligen lämna tillbaka dom om jag inte skulle vara nöjd med dom, men tror jag att jag blir.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tri_State:

Impedansfunderingar...

Hörlursförstärkarens utimpedans får inte vara högre än 1/8 del av lurimpedansen om man inte ska riskera hörbar påverkan av frekvensgången pga impedansmissanpassningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Hörlursförstärkarens utimpedans får inte vara högre än 1/8 del av lurimpedansen om man inte ska riskera hörbar påverkan av frekvensgången pga impedansmissanpassningen.

Ja okej, då förstår jag att STX:et och P7orna kanske inte är så bra kombo direkt. Ska som sagt ge HD650 ett försök.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |