Ser detta ut som en vattenskada?

Permalänk
Medlem

Ser detta ut som en vattenskada?

Min mor lämnade givetvis in telefonen för garantiärende hos elgigaten. Föga förvånade kom det tillbaka som vattenskada. Fick slita som ett djur för att ens få se bilden på vattenskadan. Tillslut skickade elgiganten den till mig men bilden är suddig?

Någon som kan bedöma detta trots kvaliteten på bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLoser:

Min mor lämnade givetvis in telefonen för garantiärende hos elgigaten. Föga förvånade kom det tillbaka som vattenskada. Fick slita som ett djur för att ens få se bilden på vattenskadan. Tillslut skickade elgiganten den till mig men bilden är suddig?

Någon som kan bedöma detta trots kvaliteten på bilden?

http://oi60.tinypic.com/288o29d.jpg

Tycker att område innanför gul markering ser klart påverkat ut

HUR det blivit så är dock en annan femma och inget som jag alls kan spekulera i.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att det ser ut som en vattenskada (oxiderat). Har telefonen varit ute i regn eller något annat är det lätt hänt.

Här är en bild på en typisk vattenskada:

Denna skadan är ju dock mycket grövre än din, men det är mycket likt.

Denna bilden kanske var bättre, också en vattenskada:

Permalänk
Vila i frid

Vattenskada kan även uppträda om man har telefonen i fickan när man är ute och motionerar och kroppen blir svettig. Likaså om man glömmer telefonen ute på balkongent över natten och dagg lägger sig.

Permalänk
Hedersmedlem

Det ser ut som en typisk vätskeskada.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Helt klart ett fuktskadat kretskort.

Permalänk

@TheLoser:

IMIE nummret på din mobil ska vara med på samma bild som vattenskadan.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644