2 st. Voodoo 2 3DFX PCI/12MB SLI säljes

Permalänk

2 st. Voodoo 2 3DFX PCI/12MB SLI säljes

Hej!

Jag säljer 2 stycken Voodoo 2 3DFX PCI kort med 12MB som jag kört i SLI.
Följer med tillhörande kablar för att köra i SLI.

Dem har inte körts på 7-8 år, men innan dem las undan fungerade dem utan problem.
Användes mycket för att spela Half-life, CS 1.5 och även Doom 3 med lite fix ;=)

Tekniskt innehåll:
2 st VoodooII PCI/12MB
1 st SLI kontakt
1 st VGA Pass Through Connector

Detta är den info utöver det som jag har över korten:

Första: Bruna kortet:

PCI 3DFXV2 Rev: A1
FCC ID FQI3DFXV2

På baksidan:
PCI3DFXV2A1-12M
Made in China
J-3 M-V0 94V-0 9905

Andra: Gröna kortet:

FCC ID: ICUVGA-GW803
P/N: 9803-00

På baksidan:
GHG 00051, Made in Taiwan
Vertex M1 94V-0

Budgivning
Prisidé för korten vet jag inte. Buda på. Behövs inga fantasisummor för att släppa dessa pärlor

Betalning
Betalning via Swish eller direkt till bankkonto. Alternativt, vid någon betaltjänst likt blocketpaket, om ni står för avgiften.

Happy bidding

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

ursäkta för OT, men vilken nostalgitripp!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

grabben det du försöker sälja kan inte ha något värde om inte det är frågan om något antikt och att nån vill bevara AS gamla grafikkort. Men att försöka sälja dem till någon som vill spela spel är nog tvärstopp.

jag hade själv p2 450 mhz vodoo II 8 MB och minns hur jag spelade spel med det. behövs ingen kylare heller verkar det som.

Permalänk
Medlem

Är intresserad, men jag har ingen aning om värdet på dessa. :-/

Tänkte bygga en retro dator för första gången.

Permalänk

Voodoo 2

Hej!

@tonyboja det är sant som du säger, men retrofaktorn är härlig. Ambitionen är att låta någon som är intresserad få möjlighet att skapa något som sprider glädje. Känslan av de gamla datorerna, och sedan där få klämma in dubbla grafikkort med SLI-koppling emellan. Därefter jaga fram specialdrivrutiner, skapade av entusiaster enkom för detta, ger en tripp tillbaka till The "Good'ol'days"

Bud finns på 200 kronor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dr904:

Är intresserad, men jag har ingen aning om värdet på dessa. :-/

Men det har jag. Enligt avslutade auktioner på Tradera så är det värt 155kr: http://gamla.tradera.com/item/341371/236827019/3dfx-voodoo2

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.