Problem med reklamation av mobil från Proshop
Hej,
Min sambo beställde en Z1 Compact ifrån Proshop i slutet på september och märkte omgående ett par stora fel på den, t ex att screen on-time konsekvent var <2 timmar, att power-knappen slutade fungera lite då och då samt att mobilen låste sig i flera sekunder och inte tog in någon input. Hon slutade då använda mobilen (som endast hade använts med plasten på i ~3-4 dagar).
Hon ringde sedan Proshop och frågade om hon skulle skicka in den som DOA, ångerrätt eller RMA. Hur hon skulle gå till väga helt enkelt. De rekommenderade att hon skapade ett RMA-ärende vilket hon gjorde, och hon markerade även knappen som frågade om hon ville få en likadan produkt skickad till sig med att hon inte ville det.
Sedan kom ett mail förra veckan om att de hade 'lagat' mobilen och att den var på väg tillbaka. Hon ringde då Proshop och förklarade att hon hade varit tydlig med att hon inte ville få tillbaka mobilen utan att hon var väldigt missnöjd och skickade tillbaka den för att få tillbaka pengarna som den första personen hon pratade med sade hon skulle få genom RMA. De svarade då glatt att de skulle skicka en ny retursedel så hon behövde bara hämta ut paketet och sedan smälla på nya sedeln och skicka tillbaka det.
Efter att ha gjort det fick hon igår ett mail om att de inte kan ta emot mobilen i retur p g a repor på skärmen och att hon då bara kan få tillbaka 50% av kostnaden. Då hon i princip inte hade använt mobilen och då hon gjort det haft skyddsplast på så är det mer eller mindre omöjligt att hon ska ha varit anledningen till reporna men hon bemöts av en stenmur från Proshops support nu. Vad kan man göra?