Usel prestanda i BF1 med AMD.. Hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

@djiviak:
Då kan det kanske hjälpa till att bli bättre.
Kan ju va nåt skit som stör.

Ja nu när du säger det så. Men nu funkar det bra mycket bättre än innan, så tackar så mycket för den hjälp jag fått!

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower | Gigabyte GA-970A-UD3 | AMD FX-8120 4.2GHz O.C | Noctua NH-C14 (Kylare) | Sapphire Radeon R9 280x Toxic | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8 GB (4GB x2 Sticks) | Cooler Master GX Lite 600W | Samsung SSD 830 128GB | Win. 10 Pro |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djiviak:

Ja nu när du säger det så. Men nu funkar det bra mycket bättre än innan, så tackar så mycket för den hjälp jag fått!

Vad skönt att du tycker det funkar bättre. Såg att någon tipsade om att köpa 6600K i tråden, det tycker inte jag utan om du vill göra någon form av uppgradering så fortsätter jag att rekommendera en i3 6100 och snabba och billiga DDr4 minnen med billigaste möjliga h170 moderkortet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av datornoob123:

Vad skönt att du tycker det funkar bättre. Såg att någon tipsade om att köpa 6600K i tråden, det tycker inte jag utan om du vill göra någon form av uppgradering så fortsätter jag att rekommendera en i3 6100 och snabba och billiga DDr4 minnen med billigaste möjliga h170 moderkortet.

Är väl bättre och satsa rejält från början,
Istället för en nödlösning.
Det hade i alla fall jag gjort.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djiviak:

Jag läste genom tråden och såg den här bilden. Nu får jag inte mitt Core Temp att visa Load men OM det där INTE är max utan den load som är för tillfället så låter det som att någon process stör i bakgrunden. Den har säkert försvunnit nu men kan återkomma. Min frus bärbara uppvisade liknande symtom med 40% CPU-load i idle. Visade sig vara Windows Defender och en uppdatering som väntade på att installeras som drog CPU-kraft. Har du inget antivirus utöver Windows egna så installera ett, exempelvis Ad-Aware eller Avast, som drar mindre. Installera eventuellt väntande uppdateringar.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange43:

Är väl bättre och satsa rejält från början,
Istället för en nödlösning.
Det hade i alla fall jag gjort.

Skulle nog vilja säga att en i3 6100 är väldigt nära vad du kan få ut i prestanda från en i7 6700 (som kostar 3ggr så mycket) i många spel som inte använder mer än 2-4 trådar. Visst man kan köpa en 6700K eller 6600K istället men det blir 1-2000kr mer vilket är mycket, då är det mer "värt" att köpa en 1000kr i3 6100 och senare köpa sig en begagnad 6700 eller 6600 när/om det behövs imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datornoob123:

Skulle nog vilja säga att en i3 6100 är väldigt nära vad du kan få ut i prestanda från en i7 6700 (som kostar 3ggr så mycket) i många spel som inte använder mer än 2-4 trådar. Visst man kan köpa en 6700K eller 6600K istället men det blir 1-2000kr mer vilket är mycket, då är det mer "värt" att köpa en 1000kr i3 6100 och senare köpa sig en begagnad 6700 eller 6600 när/om det behövs imo.

BF1 och väldigt många andra spel har stor nytta av en i7 processor. Att en i3 skulle räcka till för gaming är helt passé. Nu för tiden räcker en i3 inte ens till för många single player spel om man vill ha bra fps.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ditt grafikkort är det inget fel på, men din processor är inget vidare tyvärr. En FX8350 rekommenderas, men du säger att du klockat upp den till typ samma nivå.

Det kan vara problem med spänningsregulatorerna (VRM) eftersom processorn redan från början har en TDP på 125W. Även om själva processorn klarar värmen och anspänningen kanske inte spänningsregulatorerna gör det. Jag har löst det genom att använda en topp-till-botten-blåsande processorkylare, se här #16413316

En med snarlikt problem i BF1 blev hjälpt av att uppgradera till 16GB RAM
Om du ska köpa RAM så köp så snabbt som du kan hitta utan att priset springer iväg, ditt moderkort har stöd för upp till 2000MHz och klarar nog mer än så. Minne är så billigt ändå.

Skrivet av philipborg:

Kan jag anta att DICE har fixat resolution scale buggen vid detta laget?

Vad var det?

Skrivet av djiviak:

Jo tack... Min första och enda AMD gaming bygge. Nästa blir Intel och nvidia!

Fast så kan du ju inte säga, det är ju ett väldigt gammalt bygge du har. FX-8120 kom ut 2011 och alla chipset för AMD är ännu äldre.

AMD:s nya arkitektur Zen är på ingång och anländer i begränsad omfattning innan årsskiftet och fullt ut i februari nästa år. Med en nästan dubblerad IPC gentemot första generationens Bulldozer – vilket du har nu – så kommer den garanterat bli ett bra alternativ för en speldator.

Går du i köptankar rekommenderar jag starkt att vänta till åtminstone årsskiftet, Intel har också en uppgraderad processorfamilj på gång kallad Kaby lake.

Skrivet av ZereCool:

Jag kör med en 8350 och ett 7950 och kör på medium och det funkar bra. Inte alls nere i 20 fps som för ts.

Såg att du hade 8GB, right? Hur snabbt RAM har du?

Skrivet av fantomsmurfen:

Nej det är bäst att låta Windows bestämma över växlingsfilen (då blir den förmodligen 8GB). Du kan kolla vad minnena körs i med t.ex. CPU-Z. Antingen är det dual eller single. Är det single så ska du byta plats för en av minnesstickorna. Vanligtvis ska man använda slots med samma färg för minnesstickorna för att få dual channel.

Om Windows fortfarande sköter växlingsfilen som på 90-talet så är det bättre att ställa in den själv. Att ha en växlingsfil på 150% av en RAM var väl vettigt då, men inte så vettigt nu. SSD kan för all del väga upp en del, men behöver man verkligen en växlingsfil som är lika stor eller större än ens RAM får man köpa mer RAM istället. RAM är snorbilligt nuförtiden, fattar inte varför folk snålar på det.

Skrivet av RaZZeWolF:

Har du provat att formatera om datorn så att du har allt fräscht igen? Enligt tester ska det ju flyta på bra med dina grejer.
Kör själv i5-2500k, 970 och 8gb minne, hade inga som helst problem.

Skrivet av djiviak:

Nej, men ska testa de innan jag köper nytt ram. Den har inte vart formatera på ett år nu.

Man ska inte formatera om en SSD.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@GilbertG
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160830/dalig-battlefield-...

Sweclockers redaktionen hade kul innan de upptäckte det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Om Windows fortfarande sköter växlingsfilen som på 90-talet så är det bättre att ställa in den själv. Att ha en växlingsfil på 150% av en RAM var väl vettigt då, men inte så vettigt nu. SSD kan för all del väga upp en del, men behöver man verkligen en växlingsfil som är lika stor eller större än ens RAM får man köpa mer RAM istället. RAM är snorbilligt nuförtiden, fattar inte varför folk snålar på det.

En del med 8GB har fått betydligt mindre dippar i fps i BF1 efter att ställt in det så att Windows själv bestämmer över växlingsfilen.

Nu har dock TS fått betydligt bättre fps i BF1 efter att ha börjat köra RAM-minnena i dual channel i stället för single channel som han gjort förut.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av GilbertG:

Man ska inte formatera om en SSD.

Varför?
Menar ju så klart bara att installera om Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

@GilbertG
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160830/dalig-battlefield-...

Sweclockers redaktionen hade kul innan de upptäckte det.

Åh shit, då är det bäst TS har det på standardinställningen. Men samtidigt borde det bara påverka grafikkortet, det är mer troligt CPU:n och/eller minnet som är problemet här.

Skrivet av RaZZeWolF:

Varför?
Menar ju så klart bara att installera om Windows.

"Menar såklart"... Det är en väsentlig skillnad på att formatera om en hårddisk och att bara installera om Windows.

Fast nu när jag tittar närmare på det blir jag bannemig osäker på vad en modern formatering innebär egentligen, då lågnivåformatering inte används längre. Är en "formatering" egentligen bara en scanning efter defekter?

Tillägg: okej, jag var inte helt ute och cyklade. Enligt den här tjommen, som verkar välinformerad, så skrivs en serie med nollor vid en fullständig formatering som en funktionskontroll, och skrivningar sliter på en SSD, så man bör undvika en full formatering.
http://www.overclock.net/t/1179518/seans-ssd-buyers-guide-inf...

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av datornoob123:

Skulle nog vilja säga att en i3 6100 är väldigt nära vad du kan få ut i prestanda från en i7 6700 (som kostar 3ggr så mycket) i många spel som inte använder mer än 2-4 trådar. Visst man kan köpa en 6700K eller 6600K istället men det blir 1-2000kr mer vilket är mycket, då är det mer "värt" att köpa en 1000kr i3 6100 och senare köpa sig en begagnad 6700 eller 6600 när/om det behövs imo.

Skrivet av fantomsmurfen:

BF1 och väldigt många andra spel har stor nytta av en i7 processor. Att en i3 skulle räcka till för gaming är helt passé. Nu för tiden räcker en i3 inte ens till för många single player spel om man vill ha bra fps.

Jag tror inte att i3 6100 är särskilt mycket bättre än fx 8xxx(minns inte vilken ts hade) om den ens är bättre.

Och ska man uppgradera skulle jag köpa så bra jag kunde direkt då det blir mycket dyrare att köpa två gånger än att köpa direkt. Även om man säljer den gamla processorn så är det inget man tjänar på att köpa flera steg.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Tillägg: okej, jag var inte helt ute och cyklade. Enligt den här tjommen, som verkar välinformerad, så skrivs en serie med nollor vid en fullständig formatering som en funktionskontroll, och skrivningar sliter på en SSD, så man bör undvika en full formatering.
http://www.overclock.net/t/1179518/seans-ssd-buyers-guide-inf...

Hindrar även data återhämtning, för annars tar ju filsystemet bara bort registret var datan finns men datan ligger kvar orörd. Finns däremot ett kommando som gör i praktiken samma sak på mycket kortare tid utan att slita på SSD enheten i närheten utav samma nivå, ATA Secure Erase. Däremot för data återhämtning så har SSD enheter flera gånger om visat att det är rätt lätt även med ATA Secure Erase eller fullskrivning med nollor att återhämta data om man verkligen vill, så vill man kunna sälja disken "säkert" utan att slita på den innan försäljning så får man köra krypterat så även om någon återhämtar datan så får man bara värdelös skit ändå. En stor anledning till att många SSD enheter har inbyggd AES256 krypteringsmotor trots att ATA Secure Erase finns, samt givetvis för faktumet att någon faktiskt stjäl enheten. HDD enheter är mycket svårare att återhämta data från efter överskrivning då den till skillnad från SSD enheter inte laddar celler vars värden går att mäta. (Visserligen mäts polarisering, men har visat sig vara mycket svårare att återhämta än minnesceller och ingen har någonsin ens har lyckats återhämta överskriven data, iaf officiellt. Min gissning är att någon kanske har på en helt ny disk kunnat uppskatta (% chans) polariseringen på några enstaka bits men inte publicerat experimentet...)

Läste artikeln du länkade efter jag hade skrivit det ovan och han nämde faktiskt ATA Secure Erase. Han har däremot fel om att det inte går att återhämta data från det då det har gjorts, även om det kostar en del. Sedan nämnar han inte ens att hur ATA Secure Erase implementeras faller helt på tillverkaren, vilket många gånger inte har visat sig vara någon hit med allt från inkomplett "erase" till firmware korruption. Vill man däremot göra en komplett formatering så är ATA Secure Erase överlägset för SSD enheter givet att det är en bra implementation, en bra implementerad ATA Secure Erase är bra för SSDns prestanda till och med då den faktiskt får reda på att den kan glömma allt och inte bara ska fylla sig själv med nollor.

(Sorry för att det blev lite offtopic Kände att det kanske passade med lite informations påfyllning i mini diskussionen.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@GilbertG: Japp jag har 8GB i minne. Om jag minns rätt så rullar dom i 1600mhz.

Permalänk
Medlem

Åh herre du milde vad folk har skrivit!
Min rapport från ca 10h spelande inatt: 55-100fps beroende på map och hur mycket action, på följande inställningar/gamemode: 1080p, Medium grafik, resolution scale 100%, DX11 (Då DX12 laggar förfärligt), Operations/CQ 64p

GPU load: 75-90%
CPU load: 75-90%
RAM-minne i dual channel

Det som löste det för mig var att köra minnerna i dual channel, dvs minnesstickorna i lik-färgade slots.

Tackar så mycket för hjälpen allihopa. Hoppas vi möts på slagfältet

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower | Gigabyte GA-970A-UD3 | AMD FX-8120 4.2GHz O.C | Noctua NH-C14 (Kylare) | Sapphire Radeon R9 280x Toxic | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8 GB (4GB x2 Sticks) | Cooler Master GX Lite 600W | Samsung SSD 830 128GB | Win. 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Jag har 2 st 290-kort i CF som jag inte alls får att funka bra med Battlefield 1, i BF4 skalar dem perfekt och ligger på ca 90-100% usage båda två i 1440p, men i BF1 så växlar dem mellan 0-90%, lite om vart annat, det är också sjukt ojämna renderingstider. Någon som har liknande problem? Vad kör ni för Crossfire inställningar?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Jag har 2 st 290-kort i CF som jag inte alls får att funka bra med Battlefield 1, i BF4 skalar dem perfekt och ligger på ca 90-100% usage båda två i 1440p, men i BF1 så växlar dem mellan 0-90%, lite om vart annat, det är också sjukt ojämna renderingstider. Någon som har liknande problem? Vad kör ni för Crossfire inställningar?

Jag tror att amd släppte en ny drivrutin typ idag eller igår som skulle förbättra crossfire i bf1, inte helt säker dock.

Edit: Har funderat ett tag på om man skulle köpa ett 290x till, hög värme? vad har du för nätagg? Funkar bra överlag eller många problem?

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Jag tror att amd släppte en ny drivrutin typ idag eller igår som skulle förbättra crossfire i bf1, inte helt säker dock.

Edit: Har funderat ett tag på om man skulle köpa ett 290x till, hög värme? vad har du för nätagg? Funkar bra överlag eller många problem?

Jag uppgradera till Crimson 16.10.2 i fredags bara för kunna starta BF1, har tidigare legat kvar på 15.7 länge då det är den driver som fungerar absolut bäst för mig i BF4 (eftersom man tog bort Mantle stödet senare...?). I BF4 fungerar datorn perfekt med 15.7 så jag tror det är nya drivern som spökar?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

Ts hade en 8120 som spöka? Min kompis har en 1100T klockad till 4ghz, han har också 8gb ram men varken hanns gpu eller cpu ligger på max(gtx680 flashat till 770)

Kan de vara minne som spökar då? Hanns går i Dual Channel.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Jag uppgradera till Crimson 16.10.2 i fredags bara för kunna starta BF1, har tidigare legat kvar på 15.7 länge då det är den driver som fungerar absolut bäst för mig i BF4 (eftersom man tog bort Mantle stödet senare...?). I BF4 fungerar datorn perfekt med 15.7 så jag tror det är nya drivern som spökar?

Man behöver inte ha nyaste drivrutinen för att starta bf1 kolla upp på yt hur man gör, jag fick gå in i bf1 filerna och skriva om nått gick på en minut. Kanske funkar bättre med 15.7.

Sök på yt typ: atleast driverupdate 16.10 is needed blavlablabla fix

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adnerhill:

8gb ram är för lite för bf1 iallfall, minst 16gb då spelet imellanåt drar runt 11-12gb resten av din hårdvara kan jag inte uttala mig om då jag absolut kan noll om AMD saker

Sicket bullshit. Drar det så mycket så är det en minnesläcka.

Permalänk
Skrivet av djiviak:

Åh herre du milde vad folk har skrivit!
.................. resolution scale 100%, ....................

Det som löste det för mig var att köra minnerna i dual channel, dvs minnesstickorna i lik-färgade slots.

Tackar så mycket för hjälpen allihopa. Hoppas vi möts på slagfältet

Det har inte löst sig om du kör inställningen <RESOLUTION SCALE> på 100%!

Kolla detta som någon tidigare länkat till... Dålig FPS i BF?

Vänligen Andreas

Visa signatur

Dator | Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av @ndreas...:

Det har inte löst sig om du kör inställningen <RESOLUTION SCALE> på 100%!

Kolla detta som någon tidigare länkat till... Dålig FPS i BF?

Vänligen Andreas

Dom har fixat resolution scalen efter betan

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Intel-processorer har märkbara prestandaförbättringar med snabbare RAM i moderna spel, men jag har inte sett några tester för AMD.
I dethär fallet skulle jag nog köpa 1600mhz och spara pengar. Köper man en helt ny dator idag ska man ändå välja DDR4, så DDR3 går inte att återanvända i nytt bygge.

Skrivet av theo0019:

Som ovan: 1600mhz räcker, iallafall för amd är det minimal förbättring, kanske 1-2 fps skillnad

Edit: jag skulle inte köpa långsammare än 1600mhz

AMD har ännu sämre prefetch än Intel så de om något behöver det ännu mer...
Att köpa något annat än högsta DDR3 RAM frekvensen din CPU klarar, typ 2133/1866Mhz iaf (som är prisvärt) är dumt. Om något är det med dagens spel dumt att snåla, speciellt då prisskillnaden är så liten... många gånger dock är det ganska enkelt att OCa ett steg på samtliga moduler. (1333->1600, 1600->1866, 1866->2133)

Skrivet av fantomsmurfen:

Nej det är bäst att låta Windows bestämma över växlingsfilen (då blir den förmodligen 8GB). Du kan kolla vad minnena körs i med t.ex. CPU-Z. Antingen är det dual eller single. Är det single så ska du byta plats för en av minnesstickorna. Vanligtvis ska man använda slots med samma färg för minnesstickorna för att få dual channel.

Har tagit upp detta förr... så tänker inte gå in på detaljerna, men att skriva 8GB till en disk är sirap segt. Mao... det finns ingen poäng alls, att ha det. Antingen skriker programmen... slut på RAM, och du vet att du behöver mer RAM. Eller så segar allt ner till sirap pga HDDn tuggar pagefil, eller så sliter du SSDn till ingen nytta, och borde ändå ha skaffat mer RAM.

Tom 4GB är på gränsen vad som är vettigt idag, men Windows behöver en pagefil, så detta är ofta den mest vettiga nivån, oavsett.

Skrivet av djiviak:

Åh herre du milde vad folk har skrivit!
Min rapport från ca 10h spelande inatt: 55-100fps beroende på map och hur mycket action, på följande inställningar/gamemode: 1080p, Medium grafik, resolution scale 100%, DX11 (Då DX12 laggar förfärligt), Operations/CQ 64p

GPU load: 75-90%
CPU load: 75-90%
RAM-minne i dual channel

Det som löste det för mig var att köra minnerna i dual channel, dvs minnesstickorna i lik-färgade slots.

Tackar så mycket för hjälpen allihopa. Hoppas vi möts på slagfältet

Ahh... single channel, det förklarar en del. Jag hade misstänkt minnen efter att ha sett de bilderna, för det var det enda som stämde in.

Helt ärligt dock.. om du ändå OCar CPUn... titta på att skrämma upp dina 1333Mhz minnen till 1600, så kan du nog få lite mer vinst, för du verkar fortfarande få dippar till 75%, och inte nå 99% (enligt din egen info ovan). Det är inte så svårt, utan kräver bara lite matte för att räkna ut ny timeings och i värsta fall ge pytte lite spänning till (bara du inte går över 1.65V). 1333Mhz är dock så lågt så det skulle inte förvåna mig om du tom kan ta dem till 1866Mhz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Jag uppgradera till Crimson 16.10.2 i fredags bara för kunna starta BF1, har tidigare legat kvar på 15.7 länge då det är den driver som fungerar absolut bäst för mig i BF4 (eftersom man tog bort Mantle stödet senare...?). I BF4 fungerar datorn perfekt med 15.7 så jag tror det är nya drivern som spökar?

Minna 290x presterar ojek tycker jag dock har jag stora problem på flera servers med packet loss och rubberbanding. Hade inte dessa problem i bf4 där allt funkade skitbra. Det är mysko problem för jag har bra fps och låg ping men iconen till höder för närverk tänds sjukt ofta och det känns som jag springer i lera. Även påverkar det aimet sjukt mycket då jag ser att skotten träffar men jag får ingen hittbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Man behöver inte ha nyaste drivrutinen för att starta bf1 kolla upp på yt hur man gör, jag fick gå in i bf1 filerna och skriva om nått gick på en minut. Kanske funkar bättre med 15.7.
Sök på yt typ: atleast driverupdate 16.10 is needed blavlablabla fix

Jag minns att jag löste det för Battlefront:Starwars, men minns inte riktigt hur. Någon regedit-fix var det iaf. Har du länk?

Skrivet av tatt2d:

Minna 290x presterar ojek tycker jag dock har jag stora problem på flera servers med packet loss och rubberbanding. Hade inte dessa problem i bf4 där allt funkade skitbra. Det är mysko problem för jag har bra fps och låg ping men iconen till höder för närverk tänds sjukt ofta och det känns som jag springer i lera. Även påverkar det aimet sjukt mycket då jag ser att skotten träffar men jag får ingen hittbox.

Vad kör du för operativ/drivers version?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Jag minns att jag löste det för Battlefront:Starwars, men minns inte riktigt hur. Någon regedit-fix var det iaf. Har du länk?

Vad kör du för operativ/drivers version?

Win 10 64 bit och sedan nyaste AMD patcehn som kom senast. Kollat runt på forumet ea forumet och nästan alla jag ser lägger upp liknade symtom. kollat på vissa videos som folk lagt upp och den orande packet loss/nätverks iconen lysser en kommer till och från. fattar inte att folk inte ser den och misstänker annat än deras riggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Jag minns att jag löste det för Battlefront:Starwars, men minns inte riktigt hur. Någon regedit-fix var det iaf. Har du länk?

Vad kör du för operativ/drivers version?

Det var såhär jag gjorde:
https://m.youtube.com/watch?v=Wv8zXexp3Ow

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Tack! Ska testa ikväll!

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Skrivet av GilbertG:

"Menar såklart"... Det är en väsentlig skillnad på att formatera om en hårddisk och att bara installera om Windows.

Fast nu när jag tittar närmare på det blir jag bannemig osäker på vad en modern formatering innebär egentligen, då lågnivåformatering inte används längre. Är en "formatering" egentligen bara en scanning efter defekter?

Tillägg: okej, jag var inte helt ute och cyklade. Enligt den här tjommen, som verkar välinformerad, så skrivs en serie med nollor vid en fullständig formatering som en funktionskontroll, och skrivningar sliter på en SSD, så man bör undvika en full formatering.
http://www.overclock.net/t/1179518/seans-ssd-buyers-guide-inf...

Menade inte att vara spydig utan i mina kretsar har vi alltid kallat en ominstallation av Windows för just en formatering.
Visste inte om att man inte ska göra en riktigt formatering av Ssddiskar.