Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Är det en ny grej nintendo håller på med att man måste sitta en meter från sin konsol för att kunna använda kontrollen först nes minin och nu switchen.

Hoppas de släpper en uppdatering som funkar min kontroller tappar kontakten hela tiden med minsta hinder i vägen är ju värre än en dålig ir fjärr .

Har updaterat konsollen och startat om med kontrollerna i enheten.

Sitter 3m från TV:n och mina fungerade klockrent (var det första jag testade ). Funkade även bakom ryggen. Jag börjar fundera på om detta berör en särskild batch, för jag har sett minst lika många med problem som utan problem. Hoppas problemet löser sig så snart som möjligt i alla fall.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

blev ett spontant impulsköp av switch idag på elgiganten trots att jag är skeptiskt över utbudet med spel.. men var riktigt bra pris på elgiganten switch plus zelda för 3995

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Alla er som har fått era switchar och Zelda.. Här är en gubbe som är mycket saltis över att få vänta tills måndag trots förbokning sedan Februari.

Problemet har har varit med PostNord, för att dem "felplacerade varan". Istället för att paketet skulle följt med till Göteborg från Stockholm så ligger den fortfarande kvar där.. HÄRLIGT!

Iallafall, konsolen och spelet kommer på måndag och jag ville egentligen bara kommentera för att säga hur avundsjuk (svartsjuk) jag är på er alla som har fått den, men också glad att ni fått det också!

Hoppas ni kommer tycka om spelet/konsolen lika mycket som jag, trevlig helg!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

kanske missat detta i tråden men var är android appen för att kunna snacka med varandra och sånt? Har den inte kommit ut än?

Permalänk
Medlem

Online biten kommer senare, runt sommar har jag för mig.

-

Köpte Disgaea 5 från Japanska marketplace och kan konstatera att spelet är helt på Engelska, undrar varför de insisterar att inte släppa spelet fören om 3 månader här.... Aja bara ett tips för de som vill ha spelet, spelat dessa till Vita mycket då jag reser runt 3 timmar dag, så för er som vill ha ett spel som man kan spendera massvis med tid samt gillar SRPG's så rekommenderar jag det starkt.

Ni som har skaffat bomberman, hur är spelet?

Ungefär som jag tycker själv Portable mode funkar bättre för Zelda, trevligare att spela.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Märks att servrarna hamras nu under kvällen. Min nedladdning av Zelda har fastnat rejält. :/
Spenderar tid med en del annat (kul) men hade föredragit att få spela istället.

Permalänk
Medlem

Var en sväng på Elgiganten och de hade faktiskt redan special pris på Switch och Zelda för 3990 kr =D Så det ser redan ut som att det finns marginaler. De hade dock inga kvar så åkte även till Media Marks som hade ett par kvar men de vägrade prismatcha så jag struntade i det, har så mycket annat att göra just nu.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Neon:

Var en sväng på Elgiganten och de hade faktiskt redan special pris på Switch och Zelda för 3990 kr =D Så det ser redan ut som att det finns marginaler. De hade dock inga kvar så åkte även till Media Marks som hade ett par kvar men de vägrade prismatcha så jag struntade i det, har så mycket annat att göra just nu.

Det är Elgigantens förbokningserbjudande, de har haft det i ett par dagar.

Permalänk
Skrivet av Tenerezza:

Ni som har skaffat bomberman, hur är spelet?

Fantastiskt! Men se till att stänga av rösterna bara.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min switch med zelda, bomberman och en pro kontroll vid två tiden idag och har testat en del multiplayer med snipperclips nu med min syster och vi har nog inte skrattat såååå mycket på länge xD så kul multiplayer spel!
Och inga problem med dålig kontakt med joy cons, har suttit med tvbord ivägen uppkrupen i soffan tre meter ifrån konsolen och inga problem alls, uppdaterade systemet så fort jag startade den och koppla sen i joy cons och startade sedan om systemet sen har allt funkat klockrent.
Så nu blir det Zelda för hela slanten, joy cons va bekvämare än vad jag trodde de skulle va, både i bärbart läge, löst var för sig och i joy con grip. Även i två player läge va dom godkända i mitt tycke men jag och min syster har kanske lite mindre händer än vissa så för oss funka dom bra. Är skit nöjd än så länge! ^^ längtar tills mario kart kommer ut med

Visa signatur

Dator: Gtx 1060 6gb, intel i5 6600k, ssd samsung evo 750 250gb, corsair DDR4 2666mhz 2x8gb, windows 7
Headset steelseries siberia v2, Tangentbord steelseries apex 350, Mus Logitech G600, BenQ 22" led 60hz
Konsoler: 3ds, new 3ds, nintendo switch

Permalänk
Medlem

Fick allt nu i eftermiddag av elgiganten, blir att äventyra med link ikväll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På min switch så är mitt kickback stand lite löst det vill säga att det inte alls krävs mycket att dra ut den. Tror "tänderna" inte riktigt hugger tag i switchen och det är sjukt störande när man spela i bärbart läge då jag ibland kan dra fram kickback stand med mitt finger. Min brors switch är betydligt mycket starkare så man behöver använda nageln för att dra i den. Någon annan som har samma problem? Vill VERKLIGEN inte skicka tillbaka hela mitt switch för något bergslagen kan skick på posten.

Svara gärna om ni har samma problem. Kan slänga upp en gif på hur enkelt det är att dra ut det.

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Nu ger jag upp med att spela idag trött på att ramla ner från torn stup m.m, pga av att vänstra kontrollen fastnar hela tiden.

Permalänk
Medlem

Blev lite nyfiken, någon som vet om en iPad laddare (12w) kan ladda en nintendo switch?

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Nu ger jag upp med att spela idag trött på att ramla ner från torn stup m.m, pga av att vänstra kontrollen fastnar hela tiden.

Samma här, till och med i menyerna fastnar min så jag får bläddra tillbaka hela tiden. Kanske värt att kika förbi Gamestop imorgon och påpeka detta?

Detta händer även om jag står 1-2m ifrån och typ rör mig lite för mycket. Med 110% klar sikt till switchen.

Min xbox360 kontroll från typ 2010 fungerar genom väggen utan problem liksom, har burken står i ett annat rum men kan ändå spela på tven utan att den kontrollen laggar en enda gång.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

seriöst den kostar nästan 4000spänn och det är problem med kontrollerna? detta är inte ok suck...

Permalänk
Expertgissare

Kan upplysa/tipsa om att jag lyckats ladda konsolen via en powerbank 2.1A samtidigt som jag spelade Zelda, så har man en hyfsat stor powerbank så kan man spela ett tag

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Ja joycon kontrollerna borde suttit fast på enheten och man borde fått en pro kontroller medskickad som funkar istället .

Permalänk
Medlem

Om Nintendos egenutvecklade AAA titel droppar till 20 frames rätt ofta, hur bra 3:e parts stöd kommer Switch få då? Blir nog samma historia som Wii U.

Permalänk
Skrivet av korbevel:

På min switch så är mitt kickback stand lite löst det vill säga att det inte alls krävs mycket att dra ut den. Tror "tänderna" inte riktigt hugger tag i switchen och det är sjukt störande när man spela i bärbart läge då jag ibland kan dra fram kickback stand med mitt finger. Min brors switch är betydligt mycket starkare så man behöver använda nageln för att dra i den. Någon annan som har samma problem? Vill VERKLIGEN inte skicka tillbaka hela mitt switch för något bergslagen kan skick på posten.

Svara gärna om ni har samma problem. Kan slänga upp en gif på hur enkelt det är att dra ut det.

Jag hade samma problem, så jag tog helt enkelt tag i "böjen" på den och tryckte till, liksom för att böja den inåt. Och vips, sitter som berget! lite läskigt men det var enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Otur även för dig. :/
För mig får det bli digital utgåva nu och en Limited Edition senare. Vill ha fysisk utgåva med. Precis uppdaterat min Switch (gick sjukt fort) och ska logga in med mitt konto och sedan köpa och ladda ner spelet. Så skönt att snart, äntligen, få vara igång.

Hoppas det ordnar sig med ditt spel också.

Skrivet av cb33:

Sitter i precis samma sits. Enligt tracking sidan kom paketet till en terminal klockan 02:00 i natt som ligger ca 5km bort. Ändå har det inte lyckats komma men det är väl PostNord i ett nötskal antar jag

Jag åkte och köpte spelet i butik istället, får lämna tillbaka den kopia jag får på måndag/tisdag. Har satt upp allting med Nintendo-konto och uppdateringar och lirat lite Zelda. Lite första intryck då:

Switchen var mindre än vad jag hade föreställt mig. Någon jämförde den med en mindre surfplatta eller större telefon och det stämmer bra. Den är smal och känns rätt gedigen. Även Joy-Consen var mindre än väntat och jag var rädd för att de skulle krampa mina händer precis som vanliga utgåvan av new 3ds. Har spelat med dem lösa, i Joy-Con adaptern och bärbart på switchen. Alla tre metoder funkar bra tycker jag, det tog ett par timmar att komma in i kontrollerna men nu känns det naturligt och bekvämt. Ska skaffa en Pro-Controller förr eller senare tillsammans med lite andra goa tillbehör.

Sen har vi Zelda. Jag har spelat och älskat serien sedan början av 90-talet men på senare tid tycker jag de tappat lite sting. Menar inte att de är dåliga på något sätt, men ända sedan Majora's Mask så har serien utvecklas i små steg. Det har varit nya grafikstilar, lite annorlunda upplägg (båtar/tåg/fåglar som transportmedel) och så vidare. Tillräckligt stora steg för att rättfärdiga ett nytt spel men för små för att vara revolutionerande, i mitt tycke. Nu har vi Breath of the Wild. Oh. My. God.

Du kan hoppa, klättra, smyga, leka med fysiken och sätta eld på saker. Vet inte vad som är bäst av allt detta men det är helt fantastiskt. Var lite skeptisk först till att Nintendo hoppade på "Open World"-stuket med Zelda då det kändes helt fel och det finns så många andra spel som kör samma sak. Efter att ha spenderat ett par timmar i världen så är den känslan som bortblåst. Det här var precis vad serien behövde. Jag har smygit fram till sovande monster och huggt ihjäl dem en efter en, sedan sprängt deras spanare i luften (bra spanare som släppte förbi mig haha). Klättrat i berg för att se vad som finns där uppe. Jagat vildsvin i skogen och sedan tillagat ett skrovmål av svamp, örter och kött. Har helt enkelt svinkul i spelet och då har jag knappt rört storyn så är fortfarande osäker på vad det handlar om. Ser fram mot att se den utveckla sig.

Måste sova nu men vill inget mer än att fortsätta spela. Får göra en deal med mig själv, ta upp switchen ur dockan och fortsätta spela i sängen tills batteriet dör. Sen har jag resten av helgen på mig att njuta. Känns som jag är tio igen!

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att den medföljande så kallade kontrollern var under all kritik. Hämtade ut konsollen plus Zelda och Joy-Con kontrollen var enligt mig riktigt skit. För det första... Tummarna glider av från styrspakarna, antagligen är mina händer för stora. Springer rakt fram med Link och ska svänga höger och inget händer. Får trycka 2-3 ggr till höger innan kontrollen reagerade... Gav upp och åkte till närmsta Elgiganten och köpte en Pro Controll..Då funkar allt perfekt. Vettefan om det är fel på Joy-Con men den kommer jag inte spela med mer.

Visa signatur

Elixir & Redbull är mums......

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrgentleman2000:

Jag hade samma problem, så jag tog helt enkelt tag i "böjen" på den och tryckte till, liksom för att böja den inåt. Och vips, sitter som berget! lite läskigt men det var enkelt.

tog du bort stödet och sen böjde eller var den i kopplad i switchen? hur hårt bör jag böja? :/

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Mitt Zelda kom aldrig på posten även fast det var på en terminal ca 5km bort sen klockan 02:00. PostNord är ju underbara... Sen har mitt trackingnummer försvunnit så nu kan jag inte ens se vad det är för status på paketet längre.

Polarna kom över hur som helst och vi körde både Fast RMX och Snipperclips. Inga problem med kontrollerna och det var riktigt kul. De flesta blev sugna på att köpa en själv så här var det succé med Switch. Men fortfarande väldigt besviken då jag köpte det för att spela Zelda

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb33:

Mitt Zelda kom aldrig på posten även fast det var på en terminal ca 5km bort sen klockan 02:00. PostNord är ju underbara... Sen har mitt trackingnummer försvunnit så nu kan jag inte ens se vad det är för status på paketet längre.

Polarna kom över hur som helst och vi körde både Fast RMX och Snipperclips. Inga problem med kontrollerna och det var riktigt kul. De flesta blev sugna på att köpa en själv så här var det succé med Switch. Men fortfarande väldigt besviken då jag köpte det för att spela Zelda

Har du Postnord appen? Hade samma problem och det visade sig att mitt ena paket var vid mitt utlämningsställe.

Visa signatur

Elixir & Redbull är mums......

Permalänk

Det ni upplever med vänstra joycon kontrollen är ett känt fel och beror nämligen på förlorad signal. Något som vi får hoppas att Nintendo fixar med en patch. Läste någonstans att en ny uppdatering redan har kommit som fixar problemet, har ni uppdaterat eran Switch till senaste?

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det ni upplever med vänstra joycon kontrollen är ett känt fel och beror nämligen på förlorad signal. Något som vi får hoppas att Nintendo fixar med en patch. Läste någonstans att en ny uppdatering redan har kommit som fixar problemet, har ni uppdaterat eran Switch till senaste?

Uppdaterat, startat om med dom i osv osv. Snipperclips var helt ospelbart med den vänstra kontrollen.

Sålänge jag kör i "handheldmode" fungerar allt kanon men just nu helt ospelbart på tven. Funkar enbart om jag håller kontrollerna högt rakt upp i luften, så forr jag tar dom neråt mot knät tappas signalen då och då. Även på den högra någon enstaka gång.

Om det nu var fixat i dayone patchen hade inte Nintendo sagt något om det då?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Hur sitter era Joy-Con i handheld mode? Alla previews jag läst säger att de sitter helt fast utan minsta rörelse men jag kan då vicka mina lite fram och tillbaka mot/från skärmen. Har jag en defekt enhet eller ska det vara så tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Om Nintendos egenutvecklade AAA titel droppar till 20 frames rätt ofta, hur bra 3:e parts stöd kommer Switch få då? Blir nog samma historia som Wii U.

Ganska uppenbart att det är en bugg som orsakar dropsen. Mest troligt går det att lösa genom att tweaka minneshanteringen. En ökning från 720p till 900p är bara en 25% ökning, men enheten klockar ner sig 60% i odockat läge. Makes no sense. Det kommer nog en fix framöver. Men jävligt klantigt av dem. Dock har jag haft på känn att spelet blivit rushat för att kunna släppa spelet vid launch. Vad hade varit dragplåstret idag om inte Zelda hade släppts? Antingen hade launchen blivit en flopp eller så hade de fått skjutit fram det hela.

Jag har hur som helst lirat i 3-4 timmar nu, och jag kan bara säga att det är ett riktigt mästerverk. Dropsen känner man av, men som tur är så kommer de inte ofta. Jag har bara känt av dem i början av spelet än så länge. När man kommer bort från "platån" så försvinner det i stort sett. Kan dock inte uttala mig om hela världen då jag än så länge bara har utforskat en bråkdel av den

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det ni upplever med vänstra joycon kontrollen är ett känt fel och beror nämligen på förlorad signal. Något som vi får hoppas att Nintendo fixar med en patch. Läste någonstans att en ny uppdatering redan har kommit som fixar problemet, har ni uppdaterat eran Switch till senaste?

Har senaste uppdateringen men kontrollen är i stort sett oandvänbar tappar kontakten hela tiden..